HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk



Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 30. okt 2014, 21:19

Tak, Anda, for dine indtryk - og så glæder det mig, at vi hører det samme mht. filt-modificeringen.

For at sige det som det er: Efter at jeg har fået monteret filt på grillen (og fjernet skum + fibre på ydersiden af driveren) samt sat Audeze micro suede (vegan) puder på, så har jeg ikke været inde på HE-6 tråden på Head-Fi, og jeg har heller ikke noget behov eller nogen drømme om at opgradere hovedtelefoner. SÅ godt lyder det!

OK, den laveste oktav (dvs. under 40Hz) på LCD-2 er tydeligt bedre, men i resten af lydbilledet er den modificerede HE-6 klart bedst - også mht. tonalitet og genre-anvendelighed.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf gammarayson » 28. nov 2014, 11:47

Hej, mit første indlæg her(-: Jeg vil gerne spørge, om der er nogen i det sønderjyske/sydjyske område som har nogle HE-6'er jeg måtte få lov til at lytte til? Anda har tilbudt, at jeg kunne lytte til hans, men der er jo langt til København... Tak!
gammarayson

 
Indlæg: 111
Tilmeldt: 24. nov 2014, 11:01
Geografisk sted: Aabenraa

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Ostebaronen » 28. nov 2014, 13:18

Hvor købes det der filt til Fuzzor moddet? Der er vel også forskel i densiteten og i tykkelsen af det?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Anda » 28. nov 2014, 13:58

Ostebaronen skrev:Hvor købes det der filt til Fuzzor moddet? Der er vel også forskel i densiteten og i tykkelsen af det?

Filt og dobbeltklæbende tape fra Panduro. toppe havde købt 2 slags filt.
Jeg brugte det med glimmer, men sørgede for at vende glimmersiden ned mod tapen :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 19. jan 2015, 21:03

Jeg fik en ny "Ã¥benbaring" med HE-6 idag. rulle4

Efter at have monteret Audeze "vegan" (mikrofiber) puder på HE-6 med den plastring, der følger med de originale HiFiMan puder, har jeg vel egentlig været ganske godt tilfreds med lyden en tid. Samtidig havde jeg en periode uden subwoofer i højttaleropsættet og for nylig fik jeg endelig koblet sub'en på igen musik11 og lyttet til noget ny musik, med masser af dybbas (Prince: Art Official Age og Pharrell Williams: GIRL). musik12 DET var sjovt! Gulv og stol og det hele vibrerer voldsomt, når man skurer godt op.

Så satte jeg samme musik på HE-6 ... og det var en nedtur. musik10 Hvor var den der fede, tordenbuldrende bas henne? Hmmm. Måske var HE-6 ikke sagen alligevel, og HE1000 skulle jo være fantastisk (og prisen bliver antagelig lige så "fantastisk"). Hmmm.

Skriver en post i HE-6 tråden på head-fi, hvor jeg klager over manglende dybbas og nævner, at selve driver/koppens konstruktion ikke er lufttæt, hvorfor jeg mener at dybbassen ikke bliver som LCD-2. Det mener jeg for så vidt fortsat, men så er der en fyr, der forøvrig giver mig ret i at det ikke hjælper noget særligt at tape puderne fast til koppen, som har moddet Audeze-puderne. Moddet puderne! Det holder jo aldrig op! Nå. Han publicerer billeder og beskrivelse, og jeg snupper så de skumringe, der følger med HiFiMan's "pleather" puder og putter ind i velur-puderne fra Audeze. Dem taper jeg så fast med dobbeltsidig tape til koppen og sætter nævnte musik på: BUM-DRØN-TORDENBULDER kommer så pludselig ud af bøfferne!
musik17

OK, måske ikke ligefrem torden og lynild, men en markant forøgelse af dybbasniveauet. Og hurra: Jeg skal alligevel ikke spare op til HE1000 ... tror jeg da. Uanset, så har jeg nu fået subwooferen indbygget i mine HE-6. musik15 Ikke med samme baskvalitet, som LCD-2, men meget nærmere i kvantitet, det vil jeg sige.
Senest rettet af LarsHP 19. jan 2015, 21:27, rettet i alt 1 gang.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Ostebaronen » 19. jan 2015, 21:08

Men er problemet ikke lidt at du benytter velour puder at der ikke kommer nær så meget bas uden de skum ringe?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 19. jan 2015, 21:25

Ostebaronen skrev:Men er problemet ikke lidt at du benytter velour puder at der ikke kommer nær så meget bas uden de skum ringe?

Samme mangel på dybbas med de originale pleather-puder, så det er ikke (kun) pga. mikrofiber-puderne, men jeg må da indrømme, at jeg lige nu hellere ville have haft Audeze's læder-puder, som jeg så kunne have monteret filt eller velur på indvendigt.

Forøvrig anbefaler fyren, der foreslog moddingen af vega-puderne, at bruge selvklæbende filt i stedet for skumringen.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf davidsh » 19. jan 2015, 21:46

Noget andet der kan give mere 'dybbas' er at vinkle puden og lade der være luft mellem pude og hovedtelefon bagtil. Se målinger: http://www.head-fi.org/t/646812/hifiman ... d-mod-v2-5

Kig der på jergpads vs. pleather. Der er en anelse mere dybbas, men ligeledes en anelse mere forvrængning. Dette er specielt udtalt hos HE-400. Det er måske værd at eksperimentere med?
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 19. jan 2015, 22:48

Tak for tipset, David. Sætter pris på dit engagement! thumbs

- MEN: Jeg husker godt den der "historie", og jeg tror ærlig talt ikke en dyt på det der "back-vent". Tvært imod. 2musik

Når man åbner udtil, så gør man i princippet rummet, enheden skal arbejde i, "uendeligt" stort. Det er lidt som at tage en stativhøjttaler, der spiller i et lille kammer, og så sætte den i døråbningen ud til et stort rum: Dybbassen forsvinder ud i ingenting. Så - jeg tror de målinger med nogenlunde ret frekvensgang i dybbassen ikke har denne åbning, mens den, hvor man ser tydelig afrunding i dybbassen, har denne "back-vent".

Tager du LCD-2 (og LCD-3), så forsegler de særdeles godt. Hvis du trykker ind eller trækker ud i kopperne, mens du har dem på, så kan du mærke at trommehinden bliver trykket ind hhv. suget ud. DET giver basis for dybbas laaangt ned i frekvens. LCD-2's frekvensgang er så vidt jeg husker lineal-ret ned til omkring 5Hz, før den "ruller af". Det er væsentligt lavere end de kurver, som publiceres, men Tyll Hertsens, tror jeg det var, skrev at den målte lineært ned til de 5Hz.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf davidsh » 19. jan 2015, 23:15

Jeg tænker såmen at nogle kan lide effekten og andre kan ikke og derfor er det muligvis et forsøg værd. Ja, bassen ruller hurtigere og er objektivt mere ukorrekt, men på den anden side fås mere bas omkring de 50 hertz.
Dette bringer den selvfølgelig ikke tættere på LCD-2, tvært imod.

Har du hørt lcd'erne med fazor? Der vil man jo forvente bassen ikke er tilfredsstillende?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 22. jan 2015, 13:00

Hvad? LCD-2 med Fazor skal have "ikke-tilfredsstillende" bas? Aldrig hørt at det skulle kompromittere bassen, men jeg har jo heller ikke læst op på emnet...

Nu har jeg fjernet skumringene (fra original "læder"-puderne), så forskellen fra før til nu kun er tapede puder vs. puder klikket på med monteringsringen (fra HiFiMan). Den ekstra dybbas kommer tydeligvis af, at puderne nu er monteret lufttæt (m. dobbeltklæbende tape) på kopperne. Skumringene gør tonaliteten mørkere generelt, og jeg synes det bliver lidt "HiFiMan goes Audeze-style" - eller slet og ret for mørkt for min smag.

Næste mod på listen bliver at få et mere åbent gitter på ydersiden. Når jeg fjerner det eksisterende gitter (skum og fibre er fjernet for længst), så åbner lyden sig tydeligt, så dette "grill-mod" har noget for sig. Det bliver så også sidste mod for min del. :roll:

Dvs. det kan være, at jeg en dag skal skifte kablet, for det oprindelige er tydeligt oxideret og er egentlig lidt for kort (2 meter), men SÅ er det også slut ... tror jeg da. :lol:
Uanset - så glemmer jeg alt om HE1000. HE-6 lyder slet og ret sublimt nu rulle2

At HE1000 sandsynligvis lyder endnu bedre end den moddede HE-6 ændrer ikke på den sag for mig. Fantastisk, vidunderligt, sublimt osv. er "godt nok" 7musik
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Anda » 22. jan 2015, 13:11

LarsHP skrev:Næste mod på listen bliver at få et mere åbent gitter på ydersiden. Når jeg fjerner det eksisterende gitter (skum og fibre er fjernet for længst), så åbner lyden sig tydeligt, så dette "grill-mod" har noget for sig. Det bliver så også sidste mod for min del.

Det bedste er intet gitter. Jeg har klistret noget fintvævet stof direkte på plastikringene med dobbeltklæbende tape.
Det fungerer ganske fint, så længe man husker at tage fat i selve hovedtelefonen.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf davidsh » 22. jan 2015, 13:15

Fazoren ruller efter sigende bassen betydeligt, der er i hvert fald målinger på det derude. Jeg kan huske at teorien med HE-500 i en periode var at hvis man taper puderne til hovedtelefonen kan bassen bedre ledes igennem puderne. Der var desværre ikke nogle målinger der kunne bekræfte det og det faldt vist også lidt af mode...

Jeg har kun hørt LCD-2 en gang så jeg har ikke for alvor oplevet bassen. Men jeg synes for eksempel den bas HE-560 har er inde på det rigtige spor, har ekstremt meget potentiale hvis bare den stak lidt dybere med lidt mere autoritet er det den bedste bas jeg umiddelbart kan forestille mig fra en hovedtelefon.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 22. jan 2015, 23:06

For min del er det både en velsignelse og en f........ at have hørt bassen fra LCD-2 (R2). Selve bas-referencen, som alle andre hovedtelefoner nu må finde sig i at blive sammenlignet med. Se 30Hz firkant-kurven på InnerFidelity's målinger f.eks. Det lyder som det måler: perfekt.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 22. jan 2015, 23:33

Anda skrev:
LarsHP skrev:Næste mod på listen bliver at få et mere åbent gitter på ydersiden. Når jeg fjerner det eksisterende gitter (skum og fibre er fjernet for længst), så åbner lyden sig tydeligt, så dette "grill-mod" har noget for sig. Det bliver så også sidste mod for min del.

Det bedste er intet gitter. Jeg har klistret noget fintvævet stof direkte på plastikringene med dobbeltklæbende tape.
Det fungerer ganske fint, så længe man husker at tage fat i selve hovedtelefonen.

Intet gitter er antagelig det bedste, og jeg har for så vidt overvejet den rå og upolerede udgave. På den anden side er lidt beskyttelse af membranen ikke at foragte.

Hvordan påvirker stoffet lyden? (forskel ml. nøgen og det stof, du har monteret)
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Anda » 22. jan 2015, 23:41

LarsHP skrev:Hvordan påvirker stoffet lyden? (forskel ml. nøgen og det stof, du har monteret)

Jeg har ikke testet så meget frem og tilbage, men jeg tror ikke jeg kan høre forskel :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 22. jan 2015, 23:51

Det "lyder" jo perfekt! rulle2
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Buyer no 1 » 23. jan 2015, 22:55

Er der mon nogen herinde der har haft mulighed for at sammenligne HE-6 og HE-560 direkte?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Anda » 23. jan 2015, 23:06

Buyer no 1 skrev:Er der mon nogen herinde der har haft mulighed for at sammenligne HE-6 og HE-560 direkte?

Edit: Jeg har ikke hørt nogen af de nye modeller.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Buyer no 1 » 23. jan 2015, 23:24

Anda skrev:
Buyer no 1 skrev:Er der mon nogen herinde der har haft mulighed for at sammenligne HE-6 og HE-560 direkte?

Edit: Jeg har ikke hørt nogen af de nye modeller.


Ok :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster