Hifiman HE-560, indtryk og diskussion



Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf telum » 3. jul 2015, 08:52

Jeg var lige ved at skrive mig pĂĄ Aune X1 touren da det slog mig, at jeg aldrig havde fĂĄet postet mine indtryk af denne dejlige fon rulle4

Jeg kan ikke få mig selv til at skrive mig på en ny tour før det her er overstået, så here goes...

Tak til Brian for udlĂĄnet, det mĂĄ vi aldrig begynde at tage for givet thumbs

Jeg har primært sammenlignet med mine HE-500 ud af min Leckerton Audio UHA 6S.MKII DAC/Amp og selvom det er en rigtig fin kompakt løsning er den nok lige i det mindste til begge to.

Jeg synes hurtigt det stĂĄr klart, at HE-560 er HE-500 overlegen rent teknisk - der er mere luft og den er mere transparent, har flere detaljer og bare generelt mere raffineret. Lidt af dette kan godt skyldes, at det er en mere balanceret lyd end HE-500, men ikke det hele.

Den har dermed ikke så kraftig en bas-gengivelse som 500, men jeg har lidt svært ved at vurdere, om den kan gå ligeså dybt - jeg tror min Leckerton godt kan have lidt af skylden her, da 560 er lidt tungere at drive. Til gengæld så oplever jeg ikke helt samme tendens med, at man skal skrue højt op før de virkelig åbner sig, som jeg oplever med 500.

HE-560 er på sin vis mere tynd i lyden, der er mere kød og fylde på lyden med HE-500. Jeg tror dog det er et spørgsmål om tilvænning og 560 brillerer med vokal og mere sart musik der mere er kuldegysninger end fodtramp. Jeg forestiller mig det går godt i spænd med klassisk.

Komfort:
Igen er HE-560 overlegen på alle punkter: bedre hovedbånd og vejer væsentligt mindre, det er for mig et stort plus, selvom jeg har store puder og et ekstra læder-bånd om mine 500, så taber de stadig den kamp. Clamping force er lidt høj, men det er der heldigvis råd for.

Lækker kasse de kommer i, men hvorfor de ikke har lavet den 3 millimeter længere så man ikke skal afmontere kablet er mig en gåde - specielt når kablet er så besværligt at af- og påmontere. Jeg tror de fleste af disse kasser kommer til at samle støv af samme årsag desværre.

Hvis ikke jeg allerede havde HE-500 ville jeg stærkt overveje den, men lyttetid, økonomi osv. gør det desværre lidt urealistisk for mig pt.

Igen tak for udlĂĄn, det er virkelig klasse service! 3musik
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf Magstener » 5. jul 2015, 10:00

Jeg læste på reddit for nyligt, fra en person som skrev et review, at han havde skiftet T1 ud med He560 og var betydeligt mere tilfreds, ville i have det på samme måde med høretelefonerne, eller er det ikke noget i vil udtale jer om? ;)
Schiit Modi2&Magni2U>ZMF Omni, Sennheiser HD650 :-)
Magstener

 
Indlæg: 147
Tilmeldt: 20. jun 2015, 14:48
Geografisk sted: Hillerød 3400

Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf Mataugust » 5. jul 2015, 10:57

Magstener skrev:Jeg læste på reddit for nyligt, fra en person som skrev et review, at han havde skiftet T1 ud med He560 og var betydeligt mere tilfreds, ville i have det på samme måde med høretelefonerne, eller er det ikke noget i vil udtale jer om? ;)


Jeg ville klart vælge HE560, men jeg har så heller aldrig været meget vild med T1.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf Magstener » 5. jul 2015, 11:17

Mataugust skrev:
Magstener skrev:Jeg læste på reddit for nyligt, fra en person som skrev et review, at han havde skiftet T1 ud med He560 og var betydeligt mere tilfreds, ville i have det på samme måde med høretelefonerne, eller er det ikke noget i vil udtale jer om? ;)


Jeg ville klart vælge HE560, men jeg har så heller aldrig været meget vild med T1.

Jeg kan personligt rigtig godt lide Beyer-høretelefoner, så det ville jo være et godt køb, og samtidig er jeg bange for HifiMan quality control. Men hvis He560 er klart overlegen så vil jeg foretrække den.

Hvordan er bass impact og tekstur pĂĄ He560? Det er en af de ting jeg er bange for at jeg vil mangle pĂĄ T1..

Tak! :)

Magnus.
Schiit Modi2&Magni2U>ZMF Omni, Sennheiser HD650 :-)
Magstener

 
Indlæg: 147
Tilmeldt: 20. jun 2015, 14:48
Geografisk sted: Hillerød 3400

Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf Mataugust » 5. jul 2015, 11:27

Det jeg altid har savnet ved T1 er bassen. Ikke at den ikke er dyb nok, men mere at den fylder for lidt.
Jeg er absolut ikke bashead, men jeg savner virkelig noget mere fylde pĂĄ T1.
Det fĂĄr jeg pĂĄ HE560.
I forhold til rum etc. sĂĄ kan jeg ikke huske T1 godt nok til at udtale mig om det.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf Buyer no 1 » 6. jul 2015, 18:55

Magstener skrev:Hvordan er bass impact og tekstur pĂĄ He560? Det er en af de ting jeg er bange for at jeg vil mangle pĂĄ T1..


Har du meldt dig til HE-560-touren? Egne indtryk jo trods alt den bedste måde, at afgøre det på.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf Magstener » 6. jul 2015, 23:12

Har du meldt dig til HE-560-touren? Egne indtryk jo trods alt den bedste måde, at afgøre det på.


Lige nu er mig og Claus i gang med at arrangere noget (det vil sige Claus kun), med at jeg kan prøve en af hans bekendtes/en herindefra/kunders LCD2, så det vil jeg lige se på først. Jeg glæder mig helt vildt, og jeg synes faktisk at jeg vil rose Claus for så god service, det er sjældent og min første gang at der er nogen der gør så meget for mig når det gælder service.

EDIT: bare lige nogle stavefejl.
Schiit Modi2&Magni2U>ZMF Omni, Sennheiser HD650 :-)
Magstener

 
Indlæg: 147
Tilmeldt: 20. jun 2015, 14:48
Geografisk sted: Hillerød 3400

Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf Kolind » 4. aug 2015, 23:16

Så kom touren forbi mig også, og jeg har fået lyttet en smule - Ja desværre kun en smule. Det har været lidt smalt med tid lige i den første uge her efter ferie og det hele, så har ikke haft så meget overskud til kritisk lytning.

Det grej jeg har brugt er: Aune X1 (optisk ind) -> Darkvoice 336i med en 'varm' rør-kombination og kortvarigt også direkte ud fra Aune X1'eren.

Det første som jeg vil sige om dem er at de er meget åbne - Konen har ikke før brokket sig så meget over at jeg har siddet og lyttet til musik. Men måske er det også noget med at jeg syntes at man har en tendens til at de skal have noget krudt, de HE560'ere for at der er noget ved det. Jeg lytter normalt ikke ved særligt høj volumen, men jeg syntes på en eller anden måde at jeg er draget til at lytte ved højere volumen for at få noget mere engagement i lyden. Eller måske gør de sig bare ikke så godt til lytning ved lav volumen.

Lyden er i mit setup lidt til den mørke side. Men dertil må det nok også siges at jeg hælder mest til de meget lyse bøffer, og pt. for at nedtone det bare en smule har en lidt varm rør-combo i forstærkeren. Det lyder noget anderledes end mine andre hovedtelefoner. Toppen er lidt mere neddæmpet selvom jeg ikke syntes at mangle nuancer og crisp lyd, hvilket jeg tit syntes kan være tilfældet når jeg savner noget i toppen.
Der er massere af smĂĄ fine detaljer og nuancer i lyden - Man har en fornemmelse af at fĂĄ det hele med, pĂĄ en rimeligt afslappet facon.

Min vurdering er at de er teknisk rigtigt gode. Jeg vil mene at de teknisk ligger et niveau over de bøffer jeg selv har, herunder f.eks. Sony SA-5000 og Beyerdynamic T70p. Når det så er sagt, er jeg ikke helt sikker på at jeg ville kunne finde mig helt til rette med dem. Måske mangler de bare lidt sjov og spræl i lyden. Ikke at de egentligt er super neutrale tror jeg, men det er som om at der mangler et eller andet for mig. Måske er jeg bare sær? :D

...

Ved lidt mere lytning tænker jeg at det som mangler er lidt mere impact i bassen og en lidt strammere lyd. Det må næsten være det som får mig til at skrue højere og højere op - for at få noget mere smæk på. Noget som kan opnås andre steder med markant lavere volumen. De savner måske bare lidt kant til mig - Det er ikke så intens en oplevelse som med andet grej.
Når det så er sagt, er det jo ikke nødvendigvis kun en negativ ting. Det positive i det, er at de er ret lytte-venlige og ikke giver så meget lyttetræthed ved en længere lytte-session. Det er dog ikke tit jeg har tid til at lytte så længe af gangen, så når jeg har, skal den have 'en over nakken' mht. intensitet og engagement.

Byggekvaliten virker ok - Træet er et lækkert touch hér. Jeg er dog lidt ked over at se at der er brugt plastik til 'gaflerne' på så dyre bøffer. Det er sikkert holdbart og fleksibelt, men det får dem ikke til at virke super robuste.
De er rimeligt behagelige. Den primære anke der kan findes er puderne, som godt kunne have været noget dybere og mindre varme.

Håber at nogle måske kan blive klogere af mine forvirrende tanker om HE-560. Jeg er ikke selv helt sikker på at jeg har en klar holdning til dem. Jeg har flere gange været tæt på at sælge ud i mit grej, og købe HE500, men efter et par timer med HE560, som angiveligt er bedre på mange punkter, er det nok godt at jeg aldrig fik gjort noget ved det.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf nc8000 » 5. aug 2015, 00:15

Som jeg husker dem er 560 formentlig teknisk bedre end 500, men jeg foretrak lyden af min 500 med mange tusinde timers spilletid og j$money puder
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf greg » 8. sep 2015, 20:58

Kolind skrev:
Det grej jeg har brugt er: Aune X1 (optisk ind) -> Darkvoice 336i med en 'varm' rør-kombination og kortvarigt også direkte ud fra Aune X1'eren.

Det første som jeg vil sige om dem er at de er meget åbne - Konen har ikke før brokket sig så meget over at jeg har siddet og lyttet til musik. Men måske er det også noget med at jeg syntes at man har en tendens til at de skal have noget krudt, de HE560'ere for at der er noget ved det. Jeg lytter normalt ikke ved særligt høj volumen, men jeg syntes på en eller anden måde at jeg er draget til at lytte ved højere volumen for at få noget mere engagement i lyden. Eller måske gør de sig bare ikke så godt til lytning ved lav volumen.

Ved lidt mere lytning tænker jeg at det som mangler er lidt mere impact i bassen og en lidt strammere lyd. Det må næsten være det som får mig til at skrue højere og højere op - for at få noget mere smæk på. Noget som kan opnås andre steder med markant lavere volumen. De savner måske bare lidt kant til mig - Det er ikke så intens en oplevelse som med andet grej.


Jeg synes også det mangler lidt volume, kan det være at der mangler juice i darkvoicen ? Jeg prøver med andre rør senere. Hvor meget skulle du dreje knappen ?
greg

Brugeravatar
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 27. apr 2015, 21:40
Geografisk sted: Odense

Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf Mataugust » 8. sep 2015, 21:48

greg skrev:Jeg synes også det mangler lidt volume, kan det være at der mangler juice i darkvoicen ? Jeg prøver med andre rør senere. Hvor meget skulle du dreje knappen ?


Jeg prøvede dem balanceret med little dot mkVI+, der er en ret kraftig forstærker, og det var lige før den ikke kunne spille dem op. Så de er vanvittig krævende. Men de er fantastiske hvis de får noget at leve af. Kunne egentlig godt tænke mig at høre dem igen gennem hifiman he adapeter.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf Kolind » 8. sep 2015, 22:13

greg skrev:
Kolind skrev:
Det grej jeg har brugt er: Aune X1 (optisk ind) -> Darkvoice 336i med en 'varm' rør-kombination og kortvarigt også direkte ud fra Aune X1'eren.

Det første som jeg vil sige om dem er at de er meget åbne - Konen har ikke før brokket sig så meget over at jeg har siddet og lyttet til musik. Men måske er det også noget med at jeg syntes at man har en tendens til at de skal have noget krudt, de HE560'ere for at der er noget ved det. Jeg lytter normalt ikke ved særligt høj volumen, men jeg syntes på en eller anden måde at jeg er draget til at lytte ved højere volumen for at få noget mere engagement i lyden. Eller måske gør de sig bare ikke så godt til lytning ved lav volumen.

Ved lidt mere lytning tænker jeg at det som mangler er lidt mere impact i bassen og en lidt strammere lyd. Det må næsten være det som får mig til at skrue højere og højere op - for at få noget mere smæk på. Noget som kan opnås andre steder med markant lavere volumen. De savner måske bare lidt kant til mig - Det er ikke så intens en oplevelse som med andet grej.


Jeg synes også det mangler lidt volume, kan det være at der mangler juice i darkvoicen ? Jeg prøver med andre rør senere. Hvor meget skulle du dreje knappen ?


Rørene har normalt relativt lille forskel i volumen output, så det tror jeg ikke kommer til at gøre en nævneværdig forskel.
Jeg syntes at de spillede alt rigeligt højt bare halvejs på pottet. Måske mindre endda. Men jeg lytter heller ikke ved særlæigt høj volumen. Hvis jeg gør, bliver mine ører bare trætte og mindre følsomme og så lyder det ikke godt alligevel. Jeg har indtrykket af at jeg ville kunne pådrage mig en solid gang ringen for ørene eller en mindre høreskade ved fuld volumen. Men måske har jeg bare sarte ører.
Det kan også have meget kraftig indvirken med kilden. Der kan være voldsom forskel på output niveauet.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Hifiman HE-560, indtryk og diskussion

Indlægaf greg » 8. sep 2015, 22:54

Kolind skrev:Jeg syntes at de spillede alt rigeligt højt bare halvejs på pottet. Måske mindre endda. Men jeg lytter heller ikke ved særlæigt høj volumen. Hvis jeg gør, bliver mine ører bare trætte og mindre følsomme og så lyder det ikke godt alligevel.


Det samme her, bare nogle gange har man lyst at spille lidt højere men jeg kunne bemærke at Darkvoice begynder at klippe fra ca. halv pot.

De spiller nu på kl 10-11 og det er egentligt ok. Med mine Beyer T90 har jeg sjældent behov at gå over kl 9, men det er så anden sag, 336i kan moddes så får man større regulerings område, og det skal jeg gøre på tidspunkt. Forresten jeg har Fitz-modded min 336i til at fjerne brummen fra nogle 6SN7 rør (cathode bypass caps), men det burde ikke have stor påvirkning på hvor meget juice den leverer.
greg

Brugeravatar
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 27. apr 2015, 21:40
Geografisk sted: Odense

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron