Customs fra Spiral Ear



Sv: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Sorensiim » 25. apr 2012, 16:50

Har vi nogen her på siden, der ejer 5-Way modellen? I så fald hører jeg gerne fra jer! :grin:


Der er faktisk to...

Hint: Læs tråden ;-)

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf helledie » 25. apr 2012, 17:30

Sleazy skrev:Har vi nogen her på siden, der ejer 5-Way modellen? I så fald hører jeg gerne fra jer! :grin:


Yay!
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Sv: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 27. apr 2012, 20:40

Sorensiim skrev:
Har vi nogen her på siden, der ejer 5-Way modellen? I så fald hører jeg gerne fra jer! :grin:


Der er faktisk to...

Hint: Læs tråden ;-)

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2


Der er faktisk tre ruller1

Fik mine i dag, lyder godt pĂĄ min FIIO E7, men jagten pĂĄ en anden AMP kan vist begynde!

Dog kan jeg mærke dem i det ene øre, er det normalt at man lige skal vende sig til det?

Jeg er imponeret over hvor godt de spiller når man spiller lavt, altså de behøver ikke så meget volume for at åbne op!

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 27. apr 2012, 21:20

jeg havde direkte smerte i starten når de skulle ind i øret, de hårde CIEM er afrundet for enden så de er mindst fortil, hvilket mine Ref5 ikke er så de skal lige klemmes lidt sammen og give sig lidt for at komme på plads og de første 20 gange gjorde det ret ondt og jeg troede faktisk at jeg havde fået Helledies ved et uheld, nu smutter de bare på plads uden nogle former for behag..

Man skal nok lige vænne sig til at have sådan noget i ørerne, man kan mærke dem, men mine er på ingen måde til gene, man kan jo også mærke man har en dejlig blød Tshirt på..

Tillykke med dem, jeg kan oplyse at både Helledie og jeg synes de går godt i spænd med en Studio..
Normalt trækker jeg mine fra min Sansa Clip, da jeg primært bruger dem på jobbet og at fise rundt med store afspillere og forstærkere er lidt for bøvlet for mig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12676
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 27. apr 2012, 21:44

Tak Claus, syntes faktisk det går fint med at få dem ind, men når de er inde klemmer de lidt i det ene øre... der er slet intet i det andet øre...

Jeg må se om jeg ikke kan komme til nogle meets hvor jeg kan prøve lidt forskellige amps/DAP’s har også en clip, kan jeg jo starte med at lege med!

Hilsen
morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 27. apr 2012, 23:01

Bor du ikke lige i nærheden ??
Det synes jeg at kunne erindre i min ellers halvdemente tilstand, så kan du jo kigge forbi jeg har pt 3 snart 4 transportable forstærkere du kan prøve..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12676
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 27. apr 2012, 23:26

Hej Claus.
Du er sku en flink mand, jeg bor på Sjælland...

Men inden jeg begynder med amps skal lige have styr på om de skal "justeres" venstre er meget behalig at i øret, men højre gør sku ondt efter en time .

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 28. apr 2012, 00:19

msp skrev: jeg bor på Sjælland...

Hilsen Morten


Er du sikker ?? jeg mente bestemt du boede ude omkring Uge...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12676
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 28. apr 2012, 20:02

Jo, temmelig sikker pĂĄ hvor jeg bor, selvom jeg er over de 40 er jeg dog endnu ikke blevet sĂĄ glemsom :-)

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 3. jun 2012, 20:19

SĂĄ har jeg haft REF 5 i noget tid.

De har været en tur i Polen for en justering, det var så godt nok venstre side der lige skulle have slebet lidt af "toppen" og ikke højre som jeg troede i starten, faktisk et sjovt produkt, man skal igennem så maget ubehag før man vender sig til det, nå kærligheden har jo ikke altid lette kår, og ofte en turbulent start.

Nu har jeg vænnet mig til dem, de er meget behagelige at have i ørene, og Clus's beskrivelse af en t-shirt som man knap nok bemærker er meget rammende, de er dog lettest at sætte i når de er varme, altså når man har haft dem i en time og tager dem ud er det meget let af få dem i igen da de har den rigtige temperatur. I forhold til normale IME er komforten virkelig god, jeg havde problemer med de normale IEM’s altid faldt ud efter noget tid, det gør disse ikke, når de sidder der behøver man ikke at justere dem mere! I forhold til mine tidligere Grado og Superlux HD660 med Beyer puder (har jeg stadig) er komforten rigtig god, Grado klemte på hvodet efter noget tid, Superlux bliver varme.

Lyden er fra min HRT HeadStreamer er rigtig god, jeg har også prøvet med en Clip + og div. idimser, de lyder ok fra en iPhone, men HRT'en er i en anden liga :-) Jeg spiller på et anlæg som koster over 150.000 (liste pris) i stuen, efter jeg fik mine Ref 5 har jeg været nød til at lave nogle justeringer på det, de har simpelthen vist mig nogle svagheder i mit stue setup, set i det lys er Ref 5 jo et fund til pengene.

Jeg transportere nu min HRT frem og tilbage mellem job og privaten, men jeg vil gerne have et decideret hjemme setup, da jeg har en rigitg god DAC i stuen var det nærliggende og tilslutte en amp til denne, er der nogle der kunne komme med nogle gode forslag? Eller var det bedre at købene en DX100? Har dog ikke brug for at kunne tage den med, + at jeg så bliver nød til at have min musik tre steder (PC jeg har på jobbet, min NAS og DX100) desuden vil jeg kun kunne have 1/3 del af min musik på DX100 :-(

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Alpha » 3. jun 2012, 21:22

msp skrev:da jeg har en rigitg god DAC i stuen var det nærliggende og tilslutte en amp til denne, er der nogle der kunne komme med nogle gode forslag?


Stiller IEMs og CIEMs nogle specielle krav til forstærkeren? De har vel ofte en lav ohmsk modstand og en høj følsomhed, så forstærkeren skal have et lavt støjniveau. Jeg så en Luxman på Head-fi.org som har nogle interessante data, men det er selvfølgelig ikke godt at vide, om den er velegnet til REF 5.
http://www.head-fi.org/t/603596/fs-luxman-p200-price-dropped
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Sorensiim » 3. jun 2012, 21:26

Jeg kan på det kraftigste anbefale DX100. Ikke alene for lyden (den banker HeadStreameren) men også for muligheden for lige at sætte sig i sofaen eller liggestolen med yndlingsmusikken i superkvalitet. Med et 64gb microSD har du ikke AL din musik med dig, men det er (for mig i hvert fald) nok plads til det jeg lytter til for tiden og takket være standard USB-forbindelsen er det supernemt at overføre nyt og skifte ud i samlingen. Alternativt kan du jo købe flere microSD kort og dele dem ind i genrer :-)

Jeg ved at Helledie er meget glad for DX100/Ref. 5 kombinationen... Personligt har jeg det fint med at min E10 er mit eneste stationære grej, jeg bruger den alligevel aldrig efter jeg fik DX100. Jeg har bestemt heller ingen planer om at lave et stationært setup igen, men nu hvor du har alt det andet linet op, så var det jo lige til højrebenet at koble en god headamp på stueanlægget. Er dine Ref. 5 med fastmonteret eller aftageligt kabel?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Sleazy » 3. jun 2012, 21:36

Alpha skrev:Stiller IEMs og CIEMs nogle specielle krav til forstærkeren? De har vel ofte en lav ohmsk modstand og en høj følsomhed, så forstærkeren skal have et lavt støjniveau. Jeg så en Luxman på Head-fi.org som har nogle interessante data, men det er selvfølgelig ikke godt at vide, om den er velegnet til REF 5.
http://www.head-fi.org/t/603596/fs-luxman-p200-price-dropped


Nu skal jeg ikke gøre mig klog på fysik/el på nogen måde, men af personlig erfaring er det vigtigt med en lav output impedance og en "følsom" volumen-kontrol. Mange non-portable forstærkere jeg har roddet med, har jeg kunnet benytte på 1-5% af deres max volume og dermed måtte vælge imellem "alt for lavt" eller "alt for højt", når der blev lyttet med CIEMs. De er med andre ord ofte "for nemme" at drive :-)

Når det så er sagt, så mener jeg Grzegorz (eller hvordan han nu staves), fortalte mig at Ref5 er noget mindre følsom end de fleste andre CIEMs.
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 3. jun 2012, 21:59

Alpha skrev:
msp skrev:da jeg har en rigitg god DAC i stuen var det nærliggende og tilslutte en amp til denne, er der nogle der kunne komme med nogle gode forslag?


Stiller IEMs og CIEMs nogle specielle krav til forstærkeren? De har vel ofte en lav ohmsk modstand og en høj følsomhed, så forstærkeren skal have et lavt støjniveau. Jeg så en Luxman på Head-fi.org som har nogle interessante data, men det er selvfølgelig ikke godt at vide, om den er velegnet til REF 5.
http://www.head-fi.org/t/603596/fs-luxman-p200-price-dropped


Spændene produkt, kendte jeg ikke til, det er dog en 100v version :-(

Ved ikke om IEM’s har særlige krav til forstærkeren

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 3. jun 2012, 22:03

Sorensiim skrev:Jeg kan på det kraftigste anbefale DX100. Ikke alene for lyden (den banker HeadStreameren) men også for muligheden for lige at sætte sig i sofaen eller liggestolen med yndlingsmusikken i superkvalitet. Med et 64gb microSD har du ikke AL din musik med dig, men det er (for mig i hvert fald) nok plads til det jeg lytter til for tiden og takket være standard USB-forbindelsen er det supernemt at overføre nyt og skifte ud i samlingen. Alternativt kan du jo købe flere microSD kort og dele dem ind i genrer :-)

Jeg ved at Helledie er meget glad for DX100/Ref. 5 kombinationen... Personligt har jeg det fint med at min E10 er mit eneste stationære grej, jeg bruger den alligevel aldrig efter jeg fik DX100. Jeg har bestemt heller ingen planer om at lave et stationært setup igen, men nu hvor du har alt det andet linet op, så var det jo lige til højrebenet at koble en god headamp på stueanlægget. Er dine Ref. 5 med fastmonteret eller aftageligt kabel?


Ja jeg har skevet lidt med Helledie 1musik


Er der ikke også noget med at DX100 kan køre DS audio? jeg har en Synology NAS, så vil man jo stadig have adgang til alt musikken når man er hjemme.

Mener du at DX100 er pĂĄ niveau med en desktop amp til samme pris? altsĂĄ er den specielt velegnet til IEM's?

Mine Ref 5 er med aftageligt kabel.
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 3. jun 2012, 22:05

Sleazy skrev:Nu skal jeg ikke gøre mig klog på fysik/el på nogen måde, men af personlig erfaring er det vigtigt med en lav output impedance og en "følsom" volumen-kontrol. Mange non-portable forstærkere jeg har roddet med, har jeg kunnet benytte på 1-5% af deres max volume og dermed måtte vælge imellem "alt for lavt" eller "alt for højt", når der blev lyttet med CIEMs. De er med andre ord ofte "for nemme" at drive :-)
.



Ja jeg er også lidt bekymret for at en stationær vil være for ”kraftig” for dem
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 3. jun 2012, 22:15

Oplever mine ref3 vokser med opgaven, når de tilsluttes min headamp hjemme (Naim Headline). Headamp'en har en udgangsimpedans på 10 ohm, og selv om der ikke skal drejes meget på volume-knappen for at få rigelig høj lyd (kl.9=højt, kl.11=øredøvende højt), så fungerer det fint ift justering ved lavere lydstyrke også. Så det er ikke mit indtryk, at ref3 er specielt følsom.

Siden Dac'en er der allerede hos dig, og den er god, så synes jeg også, at en dedikeret headamp må være sagen for dig. Konkrete forslag har jeg ikke, men en udgangsimpedans på 10 ohm eller mindre vil i hvert fald fungere, og med tanke på niveauet på resten af anlægget, ville jeg nok selv se på forstærkere i 5k-lejet.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Sleazy » 3. jun 2012, 22:26

Det var måske værd at kigge på en SR71-B eller Alo RX MK3-B? Så har man også noget, man kan tage med på farten, hvis det skulle blive aktuelt.
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 3. jun 2012, 22:45

@msp, jeg har forstået, at ref5 er meget transparent, og jeg antager, at du værdsætter lyden fra stue-anlægget (siden du har investeret så meget i det), så det er måske værd at parre ref5 med en headamp fra samme producent som resten af anlægget, for at opnå en synergi-effekt og bibeholde lyd-signaturen.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Sv: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Sorensiim » 3. jun 2012, 23:00

Med aftagelige kabler var det jo en mulighed med f.eks Alo RX mk 3 eller en RSA SR-71B, balancerede forstærkere der også kan bruges med din Headstreamer. Hvor I landet er du fra? Måske man kunne låne noget på prøve :-)

Og ja, du kan køre DS Audio på DX100, nul problem. (jeg er også glad Synology ejer)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron