Customs fra Spiral Ear



Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf FrederikS » 10. jun 2011, 16:30

Man slipper for at regne på hvilken effekt trumpet delen har på lyden. Tilgengæld vil jeg tro at det giver nogle heftige dikontinuiteter i bølgen der forlader hørebøffen fordi der er forskellige frekvenser der forlader hvert "rør". Normalt forsøger man at gøre bølgefronten så homogen som mulig.

Interessant koncept ihvertfald.
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Aquila » 11. jun 2011, 18:43

SE 3-Way Reference er beskidte - beskidte og ulækre!

jeg vil have dem :(
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf helledie » 11. jun 2011, 18:46

Nej - puha... Dem vil jeg aldrig ha! :)

MUST HAVE
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 12. jun 2011, 00:43

Hvorfor sad i så begge to med et sagligt smil på læben ??

Det var meget rart at finde ud af at det ikke bare var den der nyt legetøj ting der var grunden til at jeg selv har svinelyttet til Reference 3 den sidste uges tid..

Jeg holder stadig "Ã¥bent hus" hvis der er nogle der vil komme og have et lyt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf helledie » 12. jun 2011, 08:54

Hvornår skal vi ha dem??
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 12. jun 2011, 11:16

Jeg har skrevet til ham at jeg har åbent næste weekend og vi sender aftryk og lånerne tilbage ugen efter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 19. jun 2011, 23:28

En lille sammenligning af de to modeller reference 3 og 2 way pro

Som en lille info har jeg endnu tilgode at lytte til 2 way pro for reference 3 har en signatur som passer mig umådelig godt..

Mit test gear er Alac filer-->HP DV7-->NFB11-->ALO recept..

SÃ¥ lad os se at komme igang

2 Way pro er som udgangspunkt en rigtig fin inear, ingen tvivl om det og jeg ville være glad for den som "arbejdshest" i det daglige, men de mangler noget i forhold til ref 3, de mangler faktisk en del..

2 way pro i forhold til Ref. 3
Bassen er noget tyndere, knap så dyb og ikke nær så fyldig..

Mellemtonen er faktisk rigtig god, men mangler lidt detaljer i forhold til storebroderen, den virker også lidt mere tilbagetrukket..

Diskanten mangler i høj grad det "pift" som er på ref3 , den er fin og god men er bare ikke på samme niveau og har et lavere rolloff..

Det var sådan lige hvad jeg bed mærke i de første par minuttter..

Reference 3 i forhold til 2way pro.

PÃ¥ en sang som "whats up ?" med 4 non blondes.
lægger man straks mærke til at bassen bliver så dyb at den mere "fornemmes" end høres, selvom jeg ikke spiller særligt højt kan jeg mærke bassen slå mod væggen inden i ørerne, troede slet ikke det nummer havde så dyb bas, før jeg var ude og lufte køteren, hvor jeg lagde mærke til det, fantastisk..

Diskanten bliver udvidet til et helt andet niveau den er som boblerne i en danskvand frisk og perlende og har efter mine evner et væsentligt højere rolloff om noget, men synes nu der er et svagt et men det ligger meget højt i forhold til lillebroderens..

Mellemtonen er mere "fed/fyldig" og har et højere niveau af detaljer, man hører mange flere småting fingrene glide hen over strengene små spytbobler der brister i munden på sangeren/sangerinden, detaljer som også er i 2 Way pro, men der lægger man bare ikke mærke til dem og skal koncentrere sig for at høre dem..

Reference 3 er en mere komplet høretelefon, men til scenebrug tror jeg at 2 way pro vil udmærke sig med netop de mangler den nu engang har for der vil kroppen og knoglerne hjælpe med at overføre bassen, som jo vil mærkes til en koncert og derfor ikke behøver at fylde så meget..
Og det er jo netop det de er beregnet til.. rullw3

Som HiFi bøf er der ingen tvivl om at jeg i 98 dage ud af 100 ville vælge reference 3 og de sidste to dage ville jeg nok hvile ørerne.. rulle6

Som det nok kan spores er jeg noget mere glad for reference 3 og det skyldes ikke at 2 way pro er dårlig, men mere at reference 3 bare er så meget mere komplet og ikke rigtigt har nogle mangler som springer i ørerne.

Det er lidt ligesom at have en bil med servostyring og så blive sat i en uden, for det er først der man opdager hvor glad man er for servoen..

Umiddelbart vil jeg sige at 2 way pro er lidt et par q-JAYS med mindre bas, en god og dækkende lyd, men lidt for svag i bassen til mig..
Hvis jeg huske rigtigt minder de meget i signatur om et par Etyer, det skal tages lidt med forbehold for jeg har ikke hørt Etyer siden marts..

At sammenligne 3eren med noget er væsentligt sværere, for de er meget deres egne, men lidt henad T1 men med mere "punch" i bassen, lidt ala Shure E500 uden dens trebel rolloff og med væsentligt flere detaljer, men det kan godt være lidt tricky at adskille detaljer og højt opløst diskant, de høretelefoner som er de "lyseste" vil næsten altid forekomme mere detaljeret, synes jeg..


Det skal så også nævnes at 2way pro er lettere at trække sådan volumen mæssig, de kan spille noget højere fra en transportabel afspiller..

Jeg håber det er en sammenligning der giver mening og er der tvivl om hvad jeg mener så spørg endelig.. 1musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Kolind » 20. jun 2011, 18:42

Tænk så lige over springet fra ref3 til ref5 ? rulle6
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 21. jun 2011, 00:03

Jamen det har jeg da tænkt over og har derfor bestilt Reference 5, mest fordi jeg ikke kan leve med at Helledie har bedre inears end mig..

Misundelse er en grim ting..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf helledie » 21. jun 2011, 00:36

Claus-DK skrev:Jamen det har jeg da tænkt over og har derfor bestilt Reference 5, mest fordi jeg ikke kan leve med at Helledie har bedre inears end mig..

Misundelse er en grim ting..


Jeg synes det er et fremragende argument :) bliver spændende at se om de kan klemmes ind i mine små ører.. Ellers må jeg "nøjes" med ref. 3 ;)
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Aquila » 21. jun 2011, 00:46

Har du måske for små ører da? :D
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf helledie » 21. jun 2011, 01:01

Aquila skrev:Har du måske for små ører da? :D


Det er jo det jeg ikke ved;)
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 21. jun 2011, 01:11

Det håber jeg da lidt for så er mine sejere end dine....
Hvis ellers hullet i mine ører er store nok..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf helledie » 21. jun 2011, 07:25

Ører vokser jo hele livet, så det ville være logisk, at dine er større, da du er nooooooooget ældre end jeg rulle6
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 21. jun 2011, 08:30

NÃ¥ back on topic.......
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf helledie » 21. jun 2011, 08:32

Claus-DK skrev:NÃ¥ back on topic.......


Yes:) fik du sendt dem afsted i går?
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf heliharris » 23. jun 2011, 15:15

Hi Claus,

Have you been given any information from Spiral Ear on how the SQ of the ref5 differs over the ref3. Ok we know there are 2 more drive units, but from my experience with domestic speaker set ups, more drive units does not always mean better SQ, in fact rarely have i found this to be the case.

I will be able to make a very accurate comparison on which has the better SQ, when i compare with my Shure 530`s, as both have 3 drive units.

Do the extra 2 drive units provide better imaging, more attack, broader sound stage,deeper bass etc. rulle4

Mick.
heliharris

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22. jun 2011, 13:04

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 24. jun 2011, 00:18

Here is a reply that Spiralears has sent Jonathan-


Hi Jonathan,

Thank you very much for your e-mail!

I'm very glad you were willing to try out and have enjoyed the phones. Many thanks for your time.

As far as comparing the monitors, I'd say it's quite a difference between 3-way Reference and 5-way Reference. But then again, it's my opinion and I haven't heard anything better than 5-way. 3-way's are, in my opinion, very good too and these were my primary and only monitors for more than two years until I came up with the 5-way's. They share some similarities of audio reproduction, i.e. their presentation is neautral and natural. The 3-way's, however, build their sound signature from the bass up, which makes them warmer in comparison with the 5-way. Everything is in place, liquid and natural but as if to look at the same thing from a different angle and perspective slightly. 5-way's are a lot more more refined in the whole spectrum and it's clearly audible, but 3-way's are nevertheless good as well, I think. 5-way's, in comparison, have even deeper bass response (though the deepest notes are activated when they are in the recording), the mids are extended in a huge amount and the highs as well. The 5-ways can naturally go up to the limits of one's hearing as they can produce a sound without a roll-off at least beyond perceived 23,5kHz. In comparison to 3-way's they are more flat and balanced to the human eardrum (in fact this is the most reference sound I have ever heard). It's also true about 3-way's, but they have a slightly different focus on their sound signature and reproduction. In one word, I'd describe 5-way's as super extended and refined in every aspect 3-way's.

However, taking into account that you enjoy your Westone 3's which have quite a dark sound signature and the music you listen to, you might be quite happy with 3-way's. I have very similar tastes in music and ever since having created 3-way's I was very happy with them.

Personally I gain a lot more from 5-way's (it's in a different league to my ears with a whole lot larger resolution, frequency response and unimaginable levels of details, transients and PRAT among other aspects), but it depends no your tastes overall. If you are happy with this kind of signature as presented by a universal version, I think you can already be happy with a proper 3-way Reference custom.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf heliharris » 24. jun 2011, 10:47

Ok Claus,

That`s a very comprehensive reply to Jonathan, so its basically he is saying still more resolution across the whole sound spectrum, which i hoped there would be because they are a lot more expensive. Food for thought.

Mick.
heliharris

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22. jun 2011, 13:04

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 8. jul 2011, 15:37

Billede

nøj jeg glæder mig til de kommer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster

cron