Customs fra Spiral Ear



Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 4. jun 2011, 19:07

Lidt nyheder pĂĄ spiralears fronten..
Universal modellerne bliver sendt til mig mandag, så men en smule held er de fremme midt i næste uge, de modeller der er i universaludgaver er pro2 og reference 3 altså en dobbelt og en trible driver..

Jeg har fĂĄet lov at holde pĂĄ dem i et par uger, sĂĄ hvis der er nogle der er nysgerrige kan vi nemt finde ud af at lave et minimeet..

Jeg har også en prototype forstærker på vej, men mere om det et andet sted når jeg ved lidt mere om det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 4. jun 2011, 20:19

Glæder mig til at høre hvad du syntes om dem, men frygter det værste (at de er rigtig gode) :-)
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Aquila » 4. jun 2011, 22:59

Som sagt Claus, sĂĄ finder vi lige ud af noget pĂĄ den front :-)
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 8. jun 2011, 10:15

Så kom prototyperne ref3 er proppet i øregangen og jeg kan lide hvad jeg hører, jeg vil holde lidt igen med indtryk da jeg lige skal have lidt timer med dem inden, samt det at de er prototyper og som sådan ikke "the real deal" mere en vurdering af signatur end egentlig kvalitet..
Men et hurtigt skud fra hoften er de lidt som et par Shure e500 med diskant, hvilket jo ikke på nogen måde er dårligt, bassen er lidt mere skarp og ikke så "blævret" som i Shurene..

Hvis i kommer på besøg enten denne eller næste weekend kan i komme til at hører dem, jeg vil ikke sende dem rundt, da jeg har lovet ikke at gøre det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Burning777 » 8. jun 2011, 14:57

BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER BILLEDER!
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Aquila » 8. jun 2011, 15:03

Det Burning sagde.

Rettet pga. stavefejl :D
Senest rettet af Aquila 8. jun 2011, 15:30, rettet i alt 1 gang.
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Alpha » 8. jun 2011, 15:07

"Bruning"...har han mon været ude i solen? ruller1.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Burning777 » 8. jun 2011, 15:14

Navnet stammer fra gamle dage, hvor vi spillede Super Cars pĂĄ Amiga 500. Dengang fik jeg navnet BurningAss.. Det kom med ind i DukeNukem 3D og var mit spilnavn. SĂĄ skulle jeg i 90'erne pĂĄ HighSchool i USA og ASS var dengang i nogle kredse et bandeord derovre. Derfor mĂĄtte der udskiftes et par bogstaver. Deraf navnet :oops:
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Burning777 » 8. jun 2011, 15:16

Sorry - OT.
Jeg synes stadig Claud er lidt nærig med at dele billedmateriale. Det gælder både indpakning, kabler osv som ville være interessant at se på et nyt produkt fra SpiralEars.

Claus - har du stadig Shure SE530, eller har du solgt dem? Jeg spørger bare om det er en direkte sammenligning eller baseret på hukommelsen?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Alpha » 8. jun 2011, 15:20

Ok, det var bare stavefejlen jeg syntes var sjovt. Her er Ă©n fra H4A:

Indlæg: "Husk at tilsut kablet...."
Kommentar: "Tror du virkelig at det hjælper??? :lol: :lol:

Ak ja,der skal ikke meget til at more mig :oops:.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Aquila » 8. jun 2011, 15:30

Jeg aner ikke hvad du snakker om omkring stavefejl, Alpha rulle6 :grin:
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Burning777 » 8. jun 2011, 15:32

Alpha skrev:Ok, det var bare stavefejlen jeg syntes var sjovt. Her er Ă©n fra H4A:

Indlæg: "Husk at tilsut kablet...."
Kommentar: "Tror du virkelig at det hjælper??? :lol: :lol:

Ak ja,der skal ikke meget til at more mig :oops:.


Hehe - jeg have ikke engang selv set det. Måske jeg skal ændre navn til Bruning 5musik
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 9. jun 2011, 01:46

NĂĄ sĂĄ i vil have fotos ??
De kommer sĂĄ her

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Og hvis der er mere vrøvl får i med ham har at bestille
Billede

rulle6 rulle6 rulle6
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 9. jun 2011, 02:07

Burning777 skrev:Sorry - OT.
Jeg synes stadig Claud er lidt nærig med at dele billedmateriale. Det gælder både indpakning, kabler osv som ville være interessant at se på et nyt produkt fra SpiralEars.

Claus - har du stadig Shure SE530, eller har du solgt dem? Jeg spørger bare om det er en direkte sammenligning eller baseret på hukommelsen?



Det er altsĂĄ Claude rulle2 rulle2 rulle2 rulle2 rulle2

Jeg har stadig Shure E500, men sĂĄdan en direkte sammenligning er det ikke men jeg bruger dem af og til, sĂĄ de er friske i erindringen..

Men jeg mĂĄ efter at have lyttet hele dagen til REF 3 erkende at jeg pĂĄ ingen mĂĄde var fair da jeg sammenlignede med Shurene, for de fĂĄr ganske enkelt ikke et ben til jorden...

ALT er bedre ALT..

De universaler er ikke de mest komfortable i mine ører for de rammer en "kant" i øret, så mine ører føles som om de brænder og er ømme så man tror det er løgn, det gør afsindigt ondt, men tager jeg dem ud ??
NIKS de skal opereres ind i roen pĂĄ mig hvis jeg fik min vilje..

Jeg har det ligesom da jeg gik fra Ibuds til DT880..

Der er dog en negativ ting og det er at nu går jeg og tænker på hvor godt mon de der reference 5 lyder ??
For de må da være absurd gode...

Ă…hhh min stakkels pung..
Curse you hoved-fi..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Burning777 » 9. jun 2011, 07:18

:grin: fantastisk. Du skal da have topmodellen! Hvis de er så gode må man sige de er et godt køb til prisen. Der er ikke noget at sige til at de har travlt i det lille firma. Og tak for billederne :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 9. jun 2011, 14:51

Claus-DK skrev:
Burning777 skrev:Sorry - OT.
Jeg synes stadig Claud er lidt nærig med at dele billedmateriale. Det gælder både indpakning, kabler osv som ville være interessant at se på et nyt produkt fra SpiralEars.

Claus - har du stadig Shure SE530, eller har du solgt dem? Jeg spørger bare om det er en direkte sammenligning eller baseret på hukommelsen?



Det er altsĂĄ Claude rulle2 rulle2 rulle2 rulle2 rulle2

Jeg har stadig Shure E500, men sĂĄdan en direkte sammenligning er det ikke men jeg bruger dem af og til, sĂĄ de er friske i erindringen..

Men jeg mĂĄ efter at have lyttet hele dagen til REF 3 erkende at jeg pĂĄ ingen mĂĄde var fair da jeg sammenlignede med Shurene, for de fĂĄr ganske enkelt ikke et ben til jorden...

ALT er bedre ALT..

De universaler er ikke de mest komfortable i mine ører for de rammer en "kant" i øret, så mine ører føles som om de brænder og er ømme så man tror det er løgn, det gør afsindigt ondt, men tager jeg dem ud ??
NIKS de skal opereres ind i roen pĂĄ mig hvis jeg fik min vilje..

Jeg har det ligesom da jeg gik fra Ibuds til DT880..

Der er dog en negativ ting og det er at nu går jeg og tænker på hvor godt mon de der reference 5 lyder ??
For de må da være absurd gode...

Ă…hhh min stakkels pung..
Curse you hoved-fi..



Jeg tænkte det sku nok, suk... var det nu nødvendigt :twisted:

Må finder et eller andet og sælge… ruller1
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Aquila » 9. jun 2011, 15:06

Simpelthen sĂĄ unfair altsĂĄ.

Og ja, jeg ville nødigt have den bette purk efter mig! :D
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Kolind » 10. jun 2011, 03:39

Det er en sjov detalje, det med at bore hvert lydrør op fremfor at samle det. Mon det reelt giver noget lydmæssigt? Eller er det mon bare det som skal gøre dem anderledes og se sjovt ud?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 10. jun 2011, 08:13

Man kan tydeligt høre at lyden er mere opdelt på grund af hullerne, ellers har det en tendens til at blive lidt mudret i lyden..














Nej det er gas..
Jeg har jo ikke den fjerneste idé om hvordan det lyder med et hul..

Det er lidt svært at vide om det gør noget ved lyden at hver driver har sit eget hul, måske gør det det lettere at tune/trimme driverne ??
Umiddelbart lyder et stort hul mere fornuftigt, da det vil være sværere at tilstoppe og lettere rense, men jeg er overbevist om at der ER en grund til hullerne, ellers var de der ikke..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf nc8000 » 10. jun 2011, 08:17

I JH13 og JH16 er der et stort hul i skallen men inden i er der 2 eller 3 (i JH16) akvarieslanger som leder ned til specifikke drivere
nc8000

 

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron