Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour



Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf nc8000 » 30. maj 2012, 12:35

Så ankom de og blev forbundet med coax til min Audiolab CD8200.

Jeg har lyttet i 5 minutter til Saint-Saens orgelsymfoni og første indtryk er generelt positivt og en langt bedre første oplevelse end RS140 var da jeg havde dem for år tilbage. Der er ingen hørlig interferens fra hverken mit dect telefonanlæg eller de 2 forskellige wifi net jeg har i huset. Rækkevidde inde i huset (som er en rødstens murermestervilla med baghus fra 30'erne) er at når basen står ved vinduet i soveværelset som er helt forrest i huset kan den dække hele huset på nær mit kontor som er bagerst i baghuset omkring 20-25 meter væk gennem 5 murede vægge.

Jeg må se hvor meget jeg får lyttet i den kommende uge for jeg er desværre bortrejst fredag-søndag.
Senest rettet af nc8000 30. maj 2012, 23:29, rettet i alt 1 gang.
nc8000

 

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf Kena » 30. maj 2012, 13:24

Hold da op hvor er du hurtig til at få nedfældet indtryk 3musik
Er stadig ved at skrive, men forhåbentligt har jeg postet noget senere i dag 2musik
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf Kena » 30. maj 2012, 23:35

Den seneste lille uges tid var jeg været så heldig at kunne låne den trådløse hovedtelefon RS 220 af Sennheiser. Jeg så frem til denne lyttetest, da jeg i forvejen er tilfreds ejer af Sennheiser HD650, og Sennheiser har i beskrivelsen af RS 220 netop sammenlignet den med HD650. I årenes løb har jeg i ny og næ prøvet diverse trådløse høretelefoner uden at have været synderligt imponeret. Trådløse har helt klart en fordel i hverdagen, men jeg har hidtil ikke villet acceptere lyden fra trådløse hovedtelefoner. Derfor var jeg nok lettere skeptisk inden jeg modtog RS 220.

Levede de så op til Sennheisers egen beskrivelse? Kort sagt, ja!

Opsætning:
Musikken kom fra min iMac, som jeg har overført min musik til i et tabsfrit format. Min Yulong D100 dac/forstærker bliver fodret via usb fra Mac’en og basen var koblet på dac’en vi den analoge udgang. Opsætningen var forholdsvist enkel, selvom jeg for en sikkerheds skyld downloadede manualen. Eneste anmærkning var, at jeg lige skulle finde ud af at holde “power” knappen på hovedtelefonen nede i et par sekunder førend den tændte. Sikkert for at undgå at man tænder og slukker for den ved et uheld, og når man først ved det, er det intet problem.

Rækkevidde og stabilitet:
Stabiliteten af signalet var god når jeg ikke bevægede mig ud af rummet hvor basestationen stod. Et par gange var der “kradsen” i lyden, men det var ikke været ofte i lytte perioden. Basen stod klods op ad router, pc og andet elektronisk udstyr, så måske ville resultatet have været endnu bedre hvis jeg havde eksperimenteret med placeringen af basen. Udfaldene i lyden skete dog så sjældent i den alt for korte lytte periode til at jeg ville bruge tid på at undersøge dette.

Vores lejlighed er forholdsvis lang, da den består af to sammenlagte lejligheder. Midt gennem lejligheden på langs er der en tyk bærende væg. Da basen var placeret i den ene ende af lejligheden, tæt op ad den bærende væg, var det klart at rækkevidden ikke kunne leve op til Sennheisers specifikationer på op til 30 meter. Når jeg stod i den anden ende af lejligheden på den anden siden af den gennemgående væg, skulle signalet passere gennem mere end én meter mur, og det betød naturligvis at der kom udfald. Hvis jeg derimod stor i rummet lige på den anden side af basen, var der dog ikke større problemer med udfald på trods af at signalet skulle passere en tyk muret væg. Samlet set var rækkevidden acceptabel, og jeg kan godt forestille mig at RS220 kan levere signalet op til 30 meter hvis ens lejlighed/hus ikke giver helt så store problemer med bærende vægge. Vores forholdsvis kraftige router kan heller ikke drive signalet gennem hele lejligheden, så jeg havde heller ikke forventninger om at RS220 basen kunne.

Anvendelse:
Basen på RS220 kan forbindes analogt, via coax og optisk. På fronten af basen kan man skifte mellem inputs mulighederne. Dette kan man også på selve hovedtelefonen. Det betyder at man kan for eksempel både kan koble PC, hvor musikken ligger på, og tv-anlæg på, og derved skifte efter behov. I låneperioden prioriterede jeg ikke at koble mit hjemmebioanlæg på basen, men det vil være oplagt hvis man har RS220 permanent.

Lyd:
Mit sammenlignes grundlag var mine Sennheiser HD650 og tidligere HD595, som stadigt står friskt i erindringen. RS220 er langt bedre end HD595 og som lovet tæt på HD650. Det er i sær mellemtonen og diskanten hvor der ikke var stor forskel. Jeg synes bassen stod en tand mere præcist på HD650 og rummet føltes også lidt større, men jeg var noget overrasket over at det var så tæt mellem RS220 og HD650. Jeg fik ikke lavet en struktureret A/B sammenligningstest, men længere tids lytning til velkendte musik overbeviste mig om den store lighed mellem de to hovedtelefoner.

Komfort:
De Sennheiser hovedtelefoner jeg har ejet i årernes løb har alle udmærket sig med god komfort. I den henseende skilte RS220 sig ikke ud. Puderne var lidt mindre end HD650 og vægten lidt større, nok pga. elektronikken, men de var stadig meget komfortable uden dog at nå helt op på HD650’s niveau. Man kunne gå rundt med dem på i lang tid, men mine ører blev lidt varme i længden uden dog at det blev ubehageligt. Det kan lyde lidt negativt, men det er kun sammenlignet med HD650, der er nogle af de mest komfortable hovedtelefoner på markedet.


Konklusion:
Mine store børn på 12 og næsten 10 har været pænt høflige når jeg har ladet dem lytte til mit eget udstyr og det grej, som jeg har været så heldig at låne. Det lyder da alt sammen meget godt for dem, men forskellen på de forskellige produkter er ikke så stor, og slet ikke prisen taget i betragtning. Med RS220 var jeg tæt på at få en reaktion der nærmede sig ægte begejstring. “Far, dem her må du godt købe”. Det appellerede stærkt til dem ikke at være bundet til skrivebordet, men frit at kunne gå rundt og nyde den gode lyd. Her er den væsentligste årsag til at RS220 frister. I en travl hverdag er det begrænset hvor lang tid ad gangen jeg kan sidde ved mit hoved-fi anlæg og nyde musikken. Med RS220 kan jeg gå rundt og lave flere ting samtidigt, og med et tryk på hovedtelefonen kan jeg endda ændre input så jeg har tv lyden i stedet. Et stort plus, når man som jeg vil se tv eller film sent om aftenen og ikke vil genere børnene eller naboerne. Alt sammen uden i al væsentlighed at give afkald på den høje lydkvalitet, som jeg er vant til fra HD650.

Personligt synes jeg det er spændende at eksperimentere med forstærkning til mine hovedtelefoner, så der passer HD650 bedst, men når det så er sagt giver RS220 mig i højere grad rent praktisk mulighed for at nyde musikken samtidigt med at jeg som sagt kan have udbytte af dem ved sent tv/film kiggeri. Derfor er RS220 nu på ønskelisten som supplement til mit øvrige udstyr. Sennheiser RS220 er dyre, men de ligger prismæssigt på niveau med HD 650. Set i det lys er prisen ikke så slem.

Mange tak til Sennheiser for at stille RS220 til rådighed for os brugere her på Hoved-fi.dk
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf nc8000 » 31. maj 2012, 21:35

Så har jeg lidt flere indtryk. I mit tilfælde er sammenligningen HE-500 fodret balanceret fra RudiStor RPX-100, altså en 5.000 kr. hovedtelefon drevet af en 15.000 kr. forstærker og der kan RS-220 altså ikke stå distancen men det er egentlig heller ikke en fair sammenligning så hav det i baghovedet. RS-220 har simpelt hen mindre magt og kontrol over lydbilledet så det mudrer lidt og bliver mindre præcist og dynamikken i store udsving halter bagud. Mellemtonen har heller ikke den glød som HE-500 leverer. Dette betyder dog ikke at RS-220 er dårlig for det er den bestemt ikke. Jeg kunne sagtens leve med den og sammen med et godt cd løbeværk har man altså et rigtig godt anlæg til en ganske konkurrencedygtig pris og så får man det trådløse aspekt oveni som jeg må indrømme er frygteligt vanedannende. Og så isolerer RS-220 bedre end HE-500 både ind og ud selv om det selvfølgelig ikke kommer i nærheden af selv D2000 som er en åben lukket konstruktion. Komforten har jeg ikke noget at udsætte på selv om jeg personligt ville have foretrukket læder puder.
nc8000

 

Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf nc8000 » 5. jun 2012, 22:23

Flere indtryk. Jeg oplever ind i mellem et kort signaludfald på under et sekund (sidder få meter fra basen i samme lokale). I dag har jeg spillet kirkeorgel og her synes jeg at de dybe toner har tendens til at blive lidt for boomy og mørke i tonen. Mellemtone og diskant står ellers flot og lyder godt.
nc8000

 

Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf nc8000 » 6. jun 2012, 07:54

De er i øvrigt ENORMT længe om at lade op. Jeg brugte dem 3 timer fra 20-23 i går aftes. Nu 9 timer senere er den røde ladelampe på basen endnu ikke slukket og sådan har det været hver gang
nc8000

 

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf Sorensiim » 6. jun 2012, 08:15

Er der nogen af Jer andre der har fundet en nem og/eller elegant måde at placere dem på ladestationen? De klemmer lige nøjagtigt for meget sammen til at man hurtigt kan plante dem med én hånd. I hvert fald med min motorik - jeg siger ikke det er hovedtelefonernes skyld :grin:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Sv: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf Mataugust » 6. jun 2012, 08:26

jeg overvejede ikke engang at nøjes med en hånd. Så jeg synes egentlig det var en meget naturlig bevægelse at bruge begge hænder til at tage dem af og sætte dem på standeren.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf nc8000 » 6. jun 2012, 08:30

Ja et 2 hånds greb er vejen frem. Og med mit hoved kan de lige præcis sidde på basen i normal lytte indstilling
nc8000

 

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf Sorensiim » 6. jun 2012, 09:02

Jeg venter stadig på at der bliver vedtaget en standard for induktionsladning (som http://powermat.com/) og at der kommer et par lette trådløse cans der lyder godt - og bruger den trådløse ladeteknik. Så tager man dem bare af og lægger dem på lademåtten ved siden af mobilen, musen osv. 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf Kena » 6. jun 2012, 09:19

nc8000 skrev:De er i øvrigt ENORMT længe om at lade op. Jeg brugte dem 3 timer fra 20-23 i går aftes. Nu 9 timer senere er den røde ladelampe på basen endnu ikke slukket og sådan har det været hver gang

Tror kun at jeg oplevede at den røde lampe ikke var tændt én gang mens jeg havde dem i min varetægt. Det på trods af at de naturligvis var i laderen hele tiden mens de ikke blev brugt. På plus siden må det så også siges, at jeg ikke oplevede at de løb tør for strøm.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf el_serpiente » 28. aug 2012, 10:22

Jeg havde også besøg af disse hovedtelefoner.

De vejede ikke så meget som jeg havde forestillet mig og var positivt overrasket over komforten. Det tager dog lidt tid at vænne sig til at man ikke skal se efter en ledning og ikke må gå hen efter en ny whisky uden at tage hovedbøfferne af.
De kunne desværre ikke række i hele huset, men mit hus er vel også lidt stort, og senderen var placeret i den ene ende.

Lyden var jeg ikke så imponeret af, de virkede en lille smule lukket, dvs. som om de manglede lidt i de høje toner. De var heller ikke så faste i bassen som jeg havde håbet.

Alt i alt en hovedtelefon men god komfort og uden ledning der er ekstremt praktisk men lyden er ikke helt på højde med hvad man må forvente til den pris. På den anden side er jeg nok heller ikke målgruppen for dette produkt. Jeg vil dog helt sikker anbefale dem til venner der søger hovedtelefoner men højkomfort på bekostning af lyd.
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Århus

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf Kolind » 15. sep 2012, 13:34

Først og fremmest tak til Sennheiser for at udlåne disse fine hovedtelefoner til vores lille community.

Jeg har tidligere haft RS45 og RS85 som var henholdsvist billigste og dyreste model for halvmange år siden (før jeg rigtigt begyndte at gå op i hørebøffernes lyd) som jeg var vældigt glade for. Efterfølgende har jeg haft lyttet til dem sidste år og konstateret at de mildest talt kommer 'lidt' til kort overfor andre dyre bøffer med ledning. Derfor var det spændende at prøve det nye trådløse flagskib og se hvor meget der trods alt er sket siden RS85 - For det et i særdeleshed en del!

Jeg har fået lyttet lidt til HDR220, og de lyder jo ganske godt - Af trådløse bøffer at være. De gør det godt, men virker stadig til at være en smule hæmmet af at være trådløse og derved være tvunget til reelt set at have både en form for dac og også forstærkning i hovedtelefonerne selv på den lille plads og strømstyrke fra batteriet der er mulighed for at give under de forhold. Hvis ikke de var det, ville det også være intet mindre end en sensation vil jeg sige!
Det kan naturligvis ikke forventes at de kan matche et sæt HD650 + 1000+kr dac samt 1000+ kr amp, og det gør de naturligvis heller ikke - Men det er da ikke så langt fra som jeg havde troet.

Hvad jeg kan lide:
-De er trådløse - Intet bøvl med ledning og mere frihed
-Lyden er god, dog uden at være exceptionel
-De er super komfortable
-De har en lydsignatur der går til det meste musik
-Fyldig bas og fin top.

Hvad jeg knap så godt kan lide:
-Omend de er trådløse, rækker de ikke ikke godt nok til at jeg kan bevæge mig andre steder end i rummet ved siden af, her ovenpå hvor der er gips-vægge. Hvis jeg går nedenunder hvor der er murstensvægge, er der nærmest ikke andet end udfald.
-De mangler lige de par procent ydelse der gør at jeg ville kunne acceptere dem som mit primære setup
-Bassen er lidt udefineret og virker lidt ukontrolleret
-De er lidt for laid-back i lyden ligesom HD650, hvilket ikke passer mig personligt - Nogle kan li det, andre kan ikke.


De ville være perfekte som TV-bøffer som det også før er nævnt herinde, og jeg har på fornemmelsen at det også er det primære mål med dem at have dem som en del af sit AV-system tilsluttet både tv, konsol, og musikanlæg og kunne vælge kanaler alt efter brug - Der vil de være smarte. Men til det formål, plejer det her at blive til en forlængerledning eller mit bærbare setup i lommen i stedet.

Står man og er ny i gamet og endnu ikke håbløst dedikeret til at få det hele med og samtidigt ikke orker at købe både dac, amp og dyre hørebøffer, vil det nok være oplagt at købe f.eks sådan nogle her - De er rigtigt gode og simple at bruge, og man får det hele i en pakke.

Står man derimod og allerede har alt det andet grej i forvejen, vil et sæt HD650 og en forlængerledning nok være mere optimalt til de fleste, medmindre man stormer meget rundt.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf djarnieh » 25. sep 2012, 16:55

Så fik jeg sat dem til og har lyttet et par skiver nu. Først og fremmest: De bedst lydende trådløse jeg nogensinde har hørt. Nummer 2: Bedste komfort ever! MEN den trådløse forbindelse er jeg desværre ikke imponeret over :-( Jeg har stillet dem der hvor mine AKG HEARO787 har stået de sidste mange år og de spiller naturligvis fint i stuen, men begynder jeg at bevæge mig rundt kommer udfaldene. Så hvis det skulle blive et mere permanent forhold ;-) skulle jeg virkelig eksperimentere med placeringen af basen. Det er mit første indtryk. Vender tilbage...
Sennheiser HD800, RWA Isabellina HPA og meget andet ;-)
djarnieh

 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 5. aug 2011, 10:12
Geografisk sted: Østerbro

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf SennheiserNordic » 29. okt 2012, 14:03

Hej alle

Nu er låneturen slut, og som lovet har vi trukket lod om, hvem af jer fra touren (som har givet nogle indtryk), der får lov at få et permanent gensyn med den udlånte RS220!

Den heldige 'vinder' er Alpha - Tillykke!
Du må meget gerne sende mig en pm med adresse, så vi kan få sendt den afsted til dig hurtigst muligt!

Vi vil inde fra Sennheiser gerne sige tak for et godt samarbejde - mon ikke vi kan finde på det igen en anden gang!

Mvh
Signe
Sennheiser Nordic
Mvh
Sennheiser Nordic
SennheiserNordic

Brugeravatar
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. feb 2012, 11:19

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf Anda » 29. okt 2012, 14:11

musik17
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf Sorensiim » 29. okt 2012, 14:12

SennheiserNordic skrev:Hej alle

Nu er låneturen slut, og som lovet har vi trukket lod om, hvem af jer fra touren (som har givet nogle indtryk), der får lov at få et permanent gensyn med den udlånte RS220!

Den heldige 'vinder' er Alpha - Tillykke!
Du må meget gerne sende mig en pm med adresse, så vi kan få sendt den afsted til dig hurtigst muligt!

Vi vil inde fra Sennheiser gerne sige tak for et godt samarbejde - mon ikke vi kan finde på det igen en anden gang!

Mvh
Signe
Sennheiser Nordic


Alpha er en heldig bandit! Tillykke til ham!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf Alpha » 29. okt 2012, 17:49

SennheiserNordic skrev:Den heldige 'vinder' er Alpha - Tillykke!

HOLY MOLY! :shock: Jeg plejer da ikke at vinde noget.... musik17 . Tja, når det nu ikke kunne blive til én af de to kæmpegevister på Lotto eller Eurojackpot her i weekenden, så er det her nu et fint plaster på såret :lol: .
Det bliver dælme lækkert at kunne installere dem permanent herhjemme! :grin:
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf Buyer no 1 » 29. okt 2012, 18:05

SennheiserNordic skrev:Nu er låneturen slut, og som lovet har vi trukket lod om, hvem af jer fra touren (som har givet nogle indtryk), der får lov at få et permanent gensyn med den udlånte RS220!


Jeg ikke ikke huske at I havde lovet det, men jeg synes alligevel det er en flot gestus rulle2 rulle2
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Sv: Sennheiser RS220 - Indtryk fra lånetour

Indlægaf Madmanden » 29. okt 2012, 18:05

Tillykke med dem. :-)
Madmanden

Brugeravatar
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. nov 2011, 22:32
Geografisk sted: Hadsten

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster