DIY O2 AMP



Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 7. maj 2015, 19:23

Abaddon det virkede sørme!
Nu vil jeg bare gerne være helt sikker, endnu engang. Men har nu så fint loddet mine kabler i den sektion der hedder P1, som ses på billede. Tænkte derfor om det stadig ville virke, hvis jeg cuttede de to traces som vist på billedet? Vil helst ikke til at fjerne mine kabler endnu engang. :-)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Abaddon » 7. maj 2015, 21:29

Hej igen, jamen super at du fik lyd igennem :-) Jeg skal bare være sikker på hvad du mener, det virkede da du satte et tomt minijack stik i og brugte dine RCA som input? Og du har dine RCA loddet på de "3 på række" der hedder P1? Så kan du stadig få det til at virke ved at lave de to trace cuts, den eneste situation hvor det kan give problemer er hvis du har to forskellige kilder tilsluttet, altså til både RCA og minijack. Så vil den "aktive" kilde spille ind i både O2's indgangsimpedans og den anden tilsluttede kildes udgangsimpedans i parallel hvilket vil sænke indgangsimpedansen og det vil man helst undgå. Så altså, hvis du lader dine RCA sidde hvor de gør kan du lave de to trace cuts og så vil det virke, du skal blot huske aldrig at have noget tilsluttet i både minijack og RCA samtidig. Vil du slippe for det besvær skal du flytte dine RCA inputs til der hvor det er vist på billedet.
Abaddon

 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22. aug 2014, 22:40

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Claus-DK » 8. maj 2015, 00:17

Jeg tror lige der er kommet et medlem på Gerner´s venneliste.. rulle2 rulle2

Super at problemet blev løst..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 9. maj 2015, 14:55

Abaddon skrev:Hej igen, jamen super at du fik lyd igennem :-) Jeg skal bare være sikker på hvad du mener, det virkede da du satte et tomt minijack stik i og brugte dine RCA som input? Og du har dine RCA loddet på de "3 på række" der hedder P1? Så kan du stadig få det til at virke ved at lave de to trace cuts, den eneste situation hvor det kan give problemer er hvis du har to forskellige kilder tilsluttet, altså til både RCA og minijack. Så vil den "aktive" kilde spille ind i både O2's indgangsimpedans og den anden tilsluttede kildes udgangsimpedans i parallel hvilket vil sænke indgangsimpedansen og det vil man helst undgå. Så altså, hvis du lader dine RCA sidde hvor de gør kan du lave de to trace cuts og så vil det virke, du skal blot huske aldrig at have noget tilsluttet i både minijack og RCA samtidig. Vil du slippe for det besvær skal du flytte dine RCA inputs til der hvor det er vist på billedet.


Det lyder da godt! Tror jeg vil få loddet kablerne fast nedenunder så, men det bliver først, når jeg har fået en ny bagplade hjem.. Idioten her (Mig selv), har boret hullerne forkert, så pladen sidder forkert på, og jeg kan nu IKKE have batterier i..
Men er virkeligt fedt du lige kendte svaret! Jeg takker så mange gange!

Claus-DK skrev:Jeg tror lige der er kommet et medlem på Gerner´s venneliste.. rulle2 rulle2

Super at problemet blev løst..


Det er han i hvert fald! 3musik

Jeg takker ALLE for deres hjælp! Synes i er utrolig flinke, at i vil tage jer tid til, at hjælpe en idiot som mig. :mrgreen:



Ville gerne vise jer et billede af det, men er lidt flov over mit resultat.. For satan det blev grimt.. Så vent blot, med ny bagplade, så bliver det fjong!
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Claus-DK » 9. maj 2015, 15:20

Selvom ungen er grim er det din egen og det er det der gælder..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 9. maj 2015, 16:40

Høhø, hat fået problemer igen..

Hvis jeg benytter mig at et RCA til Jack stik, så fungerer den 100%, men bruger jeg RCA til RCA så er den ene kanal med reduceret styrke.. Har prøvet at bytte om på kablerne, men hjælper ikke..
Kan det evt. Være fordi, at jeg har mit stel fra PCB til den ene RCA og så føre den videre derfra?

Skal siges at det er venstre side der er reduceret, og det er venstre side der får et videresendt stel.. Højre kanal får direkte stel fra PCB.


EDIT.

Fandt fejlen.. Der er min VARNA II.. Den må jeg lige lave om i morgen. :)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 5. jun 2015, 17:01

Nå, men min output i min telefon døde efter det mono show.. Så er der nogle der ved, om en tekniker kan se, om outputtet er ødelagt pga. Et mono stik. Overvejer at sende den til reparation - reklamation - for så kan jeg forhåbentligt få lavet det gratis...
Skal siges at den ikke er helt død, men der er en del støj når der ikke høres musik.
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 16. jun 2015, 16:38

Gerner skrev:Nå, men min output i min telefon døde efter det mono show.. Så er der nogle der ved, om en tekniker kan se, om outputtet er ødelagt pga. Et mono stik. Overvejer at sende den til reparation - reklamation - for så kan jeg forhåbentligt få lavet det gratis...
Skal siges at den ikke er helt død, men der er en del støj når der ikke høres musik.

Ingen som ved det? :-)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Claus-DK » 18. jun 2015, 13:08

En tekniker kan ikke se hvad du har gjort, han kan se hvad det har resulteret i, men ikke hvordan det er sket..

Så hvis de siger det er selvforskyldt og at du skal betale så spil dum benægt benægt benægt, du har ikke gjort noget forkert, der er jo ikke synlige tegn på vold (går jeg udfra)..

Jeg har aldrig læst om at et monostik har ristet et output, jeg troede ikke det ville skade at bruge monostik..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 18. jun 2015, 13:11

Claus-DK skrev:En tekniker kan ikke se hvad du har gjort, han kan se hvad det har resulteret i, men ikke hvordan det er sket..

Så hvis de siger det er selvforskyldt og at du skal betale så spil dum benægt benægt benægt, du har ikke gjort noget forkert, der er jo ikke synlige tegn på vold (går jeg udfra)..

Jeg har aldrig læst om at et monostik har ristet et output, jeg troede ikke det ville skade at bruge monostik..

Arbejder i Føtex i elektronikken, så er igennem her den skal til reparation. :-)
Hvad angår outputtet så tror jeg den har fået en ordentlig omgang... Den skatter nu i lyden, og bliver forfærdelig varm og langsom når et jack stik sidder i den.. :-/
Jeg giver den et forsøg, ellers må jeg snart ud at have ny telefon...

Tak for svaret. :-)

Hilsen
Gerner
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf mcfrede » 18. jun 2015, 14:15

Claus-DK skrev:Jeg har aldrig læst om at et monostik har ristet et output, jeg troede ikke det ville skade at bruge monostik..


Ikke bare mono-stik, almindelige stereo-jack-stik kan, når de sættes i og trækkes ud, kortslutte kontaktpunkterne i hun-stikket. Det er blandt andet derfor det anbefales at slukke eksempelvis Beta22 forstærkere (eller i hvert fald skrue helt ned) når der skal skiftes hovedtelefoner. Af hensyn til forstærkerens performance er der ikke en "begrænser" på den strøm der kan trækkes og hvis der pludselig er "frit løb" mellem "ground" og én af kanalerne kan det gå galt.

For mono-jack-stik er det værre endnu, normalt er stereo stik af TRS-typen (tip-ring-sleeve) mens et mono-stik kun adskiller "tip" og "sleeve". Højre kanal ligger på "ring" og "ground" ligger på "sleeve", hvis man sætter et mono-stik i en stereo-udgang skaber man en permanent kortslutning mellem højre kanal og "ground". Det var også derfor jeg i en af mine første indlæg advarede mod dette.

Google "TRS jack" og kig billederne, så bliver det nok lettere at se hvad jeg mener.
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 18. jun 2015, 14:44

mcfrede skrev:
Claus-DK skrev:Jeg har aldrig læst om at et monostik har ristet et output, jeg troede ikke det ville skade at bruge monostik..


Ikke bare mono-stik, almindelige stereo-jack-stik kan, når de sættes i og trækkes ud, kortslutte kontaktpunkterne i hun-stikket. Det er blandt andet derfor det anbefales at slukke eksempelvis Beta22 forstærkere (eller i hvert fald skrue helt ned) når der skal skiftes hovedtelefoner. Af hensyn til forstærkerens performance er der ikke en "begrænser" på den strøm der kan trækkes og hvis der pludselig er "frit løb" mellem "ground" og én af kanalerne kan det gå galt.

For mono-jack-stik er det værre endnu, normalt er stereo stik af TRS-typen (tip-ring-sleeve) mens et mono-stik kun adskiller "tip" og "sleeve". Højre kanal ligger på "ring" og "ground" ligger på "sleeve", hvis man sætter et mono-stik i en stereo-udgang skaber man en permanent kortslutning mellem højre kanal og "ground". Det var også derfor jeg i en af mine første indlæg advarede mod dette.

Google "TRS jack" og kig billederne, så bliver det nok lettere at se hvad jeg mener.

Øv bøv. :-/
Men jeg havde desværre udøvet mono - vold på mit output før dit indlæg..
Jeg giver den en chance med reparationen, og så tager jeg den derfra.

Tak for svarene. ;-)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Claus-DK » 18. jun 2015, 15:39

Så lærte jeg lidt igen,..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 4. aug 2015, 11:27

Det er nu længe siden, at jeg har haft tid til at bruge min O2, hvilket også har resulteret i, at mit projekt gik hen at døde..
Jeg har nu afmonteret mine RCA kabler, da jeg gerne vil have lavet det ordentligt, og skal derfor ud at have nye kabler, og en bagklap til mit case..

Nu er jeg dog blevet lidt hooked på, at få lavet mig noget andet.. Ikke at jeg udskifter min O2 og Varna DAC, men at lave mig noget case, som er lidt mere stationært.
Jeg elsker at kigge på mine hobbyer og tænke, det ser nu ikke så dårligt ud! Dette føler jeg dog bare overhovedet ikke, når jeg kigger på min O2 + Varna II Dac combo...

I denne anledning havde jeg derfor tænkt mig, at tegne et case, hvor materialerne så bliver noget MDF plade.
Har ikke en fantastisk stor pengepung til sjov og balade, så kan derfor ikke få CNC fræset paneler osv.

Andre som har prøvet at lave cases med MDF plader, og kan der evt. være nogle komplikationer ved brug af dette?

Hilsen
Gerner
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Claus-DK » 4. aug 2015, 11:35

MDF er nemt at arbejde i, men jeg ville vælge HDF i stedet, det er noget hårdere og holder bedre til skruer og limninger..

HDF har også den fordel at du kan slibe det mere glat end MDF, så du kan lave en flottere lakeret/malet overflade.

Det er så let, tegn en kasse, skriv sidernes mål ned, ræs ned i Bauhaus eller anden trælast der skærer ud, aflever sedlen, betal 30-40 kroner gå hjem og lim det sammen..

Krydsfiner er også en mulighed..

Er der nogen af tingene der bliver varme ?? altså rigtigt varme..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf mcfrede » 4. aug 2015, 11:36

Ikke lige så let at arbejde i, men du kunne også overveje plexiglas/akryl?

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 4. aug 2015, 11:39

Claus-DK skrev:MDF er nemt at arbejde i, men jeg ville vælge HDF i stedet, det er noget hårdere og holder bedre til skruer og limninger..

HDF har også den fordel at du kan slibe det mere glat end MDF, så du kan lave en flottere lakeret/malet overflade.

Det er så let, tegn en kasse, skriv sidernes mål ned, ræs ned i Bauhaus eller anden trælast der skærer ud, aflever sedlen, betal 30-40 kroner gå hjem og lim det sammen..

Krydsfiner er også en mulighed..

Er der nogen af tingene der bliver varme ?? altså rigtigt varme..


Hehe, har aldrig nogen sinde hørt om en HDF plade, men nu jeg googler det, så har jeg da set det et par gange eller to. ruller1

Men tror jeg vil begive mig ud i det senere i dag, så kan jeg tegne det i Google Sketchup.
Har folk nogen idé om, hvordan man kan fæste sådan et PCB til en plade? Det er jo ikke fordi, at man kan skrue den fast..

mcfrede skrev:Ikke lige så let at arbejde i, men du kunne også overveje plexiglas/akryl?

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk


Er ikke så vildt med at rode med det, så det gider jeg ikke hoppe ud i.
Legede engang med det, og endte ud med et frygteligt resultat.. :)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Claus-DK » 4. aug 2015, 11:48

Det er nu relativt simpelt at skue i træ..
vil du bruge maskinskruer så bor et hul der er en ½mm mindre end skruen, smid en dråbe PVAlim i og lav et gevind med skruen, det bliver meget stærkt, det er sikkert ikke en gang nødvendigt med lim..

Man kan få LDF MDF og HDF og det er graden af tryk man presser pladerne med, low medium og high density..

Husk at med lim og dykker går det aldrig i stykker
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Claus-DK » 4. aug 2015, 11:50

hvor stor bliver din kasse ?
Jeg har stadig nogle stave som dem Walbum har brugt liggende, hvis du vil have den beklædt med noget så det kommer til at se godt ud..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Walbum4262 » 4. aug 2015, 13:22

Mind mig ikke om det Claus rulle4

Efter at mutanten virkede har den bare spillet i den form :)
Men skal sgu i gang igen så den kan blive færdig.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster