DIY O2 AMP



Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 4. aug 2015, 14:35

Claus-DK skrev:Det er nu relativt simpelt at skue i træ..
vil du bruge maskinskruer så bor et hul der er en ½mm mindre end skruen, smid en dråbe PVAlim i og lav et gevind med skruen, det bliver meget stærkt, det er sikkert ikke en gang nødvendigt med lim..

Man kan fĂĄ LDF MDF og HDF og det er graden af tryk man presser pladerne med, low medium og high density..

Husk at med lim og dykker gĂĄr det aldrig i stykker


Jamen sĂĄ blev jeg da lidt klogere!

Hvad angår udskæring af pladerne, så tror jeg ikke, at Silvan osv. skær dem i så små stykker.. :/ Noget med at det bliver for farligt, pff.

Claus-DK skrev:hvor stor bliver din kasse ?
Jeg har stadig nogle stave som dem Walbum har brugt liggende, hvis du vil have den beklædt med noget så det kommer til at se godt ud..


Jeg ved det faktisk ikke helt endnu, for skal lige tegne nogle skitser og sĂĄdan.
Regner dog med en 20-25 cm bred, 5-6 cm høj (inkl. ben) og så en 15 cm dyb.

Ved ikke om det bliver for stort, men vil gerne have noget, lidt større, som kan stå ved mit skrivebord.

Men jeg vender lige tilbage senere eller en anden dag, for det kunne da være spændende med sådan nogle stave. :) I hvert fald tak for tilbuddet.
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Mortenhoe » 4. aug 2015, 19:22

Schweiz. Jeg gætter på der ikke er told og moms fra Scweiz. Så vil jeg fanme også bygge en O2 !
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Walbum4262 » 4. aug 2015, 19:46

Mortenhoe skrev:Schweiz. Jeg gætter på der ikke er told og moms fra Scweiz. Så vil jeg fanme også bygge en O2 !

Nix der er ikke noget pĂĄ det :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf kvik » 4. aug 2015, 19:54

Schweiz er ikke i EU, så jeg er temmelig sikker på, at hvis varens værdi er over 80 kr, så kommer der moms på (+gebyr). Told kommer der muligvis ikke på, hvis samhandelaftalen stadig eksisterer. Ser dog ikke helt relevansen ift projektet :?:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Mortenhoe » 4. aug 2015, 20:21

kvik skrev:Schweiz er ikke i EU, så jeg er temmelig sikker på, at hvis varens værdi er over 80 kr, så kommer der moms på (+gebyr). Told kommer der muligvis ikke på, hvis samhandelaftalen stadig eksisterer. Ser dog ikke helt relevansen ift projektet :?:

Det er da relevant i forhold til postdk's gebyr på 160kr til håndtering og dertil moms. Så er det pludselig ikke specielt billigt. (Læs: Attraktivt)

Walbum4262 skrev:
Mortenhoe skrev:Schweiz. Jeg gætter på der ikke er told og moms fra Scweiz. Så vil jeg fanme også bygge en O2 !

Nix der er ikke noget pĂĄ det :)

Kan du have vundet told lotteriet?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Psymon » 4. aug 2015, 21:29

Headnhifi som er i Schweiz sender vist fra Tyskland, så der burde ikke være problemer med told og moms

Sent from my D6603 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 4. aug 2015, 21:30

Psymon skrev:Headnhifi som er i Schweiz sender vist fra Tyskland, så der burde ikke være problemer med told og moms

Sent from my D6603 using Tapatalk


Ja, bestilte ogsĂĄ derfra, og han sender blot fra Tyskland. :)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Walbum4262 » 4. aug 2015, 21:40

Gerner skrev:
Psymon skrev:Headnhifi som er i Schweiz sender vist fra Tyskland, så der burde ikke være problemer med told og moms

Sent from my D6603 using Tapatalk


Ja, bestilte ogsĂĄ derfra, og han sender blot fra Tyskland. :)


^^^^^^^^^
This
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 4. aug 2015, 21:46

Sådan her ser den ud lige i øjeblikket!

Billede

Som i nok kan se, så laver jeg en firkantet kasse, eller ramme, som er kabinettets vægge. I toppen har jeg derfor lavet en fordybning i, da jeg tænker at øvre del og siderne skal have forskellige farver, men stadig være stilrent..

Hvad synes i om designet, vil det kunne fungere i praksis?

Og lige et sidespørgsmål, er her så nogen herinde der ejer et lille træværksted? ;-) Har ikke nogle steder, hvor jeg kan skære pladerne som ovenstående billede..
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Claus-DK » 4. aug 2015, 22:16

Du gør tingene komplicerede med sådan en tegning, at lave sådan en kant du vil have i toppen, er ikke nogen nem opgave og helt unødvendigt
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 4. aug 2015, 23:09

Hvis jeg kan finde en der kan hjælpe mig med at fræse de fire stykker, så er det jo ikke så besværligt. :)
Det har mere med det etestiske grunde at gøre, for jeg vil helst ikke have nogle akavede kanter/linjer fra to plader. Og desuden vil jeg kunne lave et case, hvor jeg nemt kan afmontere den øverste plade, hvis jeg vælger at opgradere noget.

Edit: Faldt lige over dette: http://www.oasnedker.dk/cms/?Ole_Adeltoft_Aps
Tror jeg giver ham en e-mail i morgen, og så forhåbentligt få en pris på det. Det er trossalt ikke et særligt omfattende projekt. ;-)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Engelskhorn » 5. aug 2015, 21:02

Det svære på den tegning du har lavet er 45 grader skæringen af pladerne (medmindre du har en rundsav / bordrundsav / kap og geringssav der kan tage den vinkel - det har jeg ikke.).

Udskæringen i toppen kan laves manuelt med et stemmejern, men det bliver nok ikke vildt pænt, medmindre du er god til det i forvejen. Ellers kan en overfræser løse det.

Stolperne indvendigt er ikke nødvendige, hvis pladetykkelsen er stor nok (mit gæt ca. 10 mm i hårdt træ, lidt mere i krydsfiner). Samlingerne kan laves med dyvler og lim, så behøves stolpen ikke.

Jeg har købt en del lister hos http://www.kbhlistefabrik.dk, de laver også på bestilling, til ca. 300 kr / halve time (og de kan lave en hel del på 1/2 time). Siderne kunne for eksempel være:
15x68 mm høvlet mahogni
http://www.kbhlistefabrik.dk/index.asp?Action=vb&SelsortQ=Mahogni&SeltypeQ=H%F8vlet%204%20sider&Vnr=901086

Jeg fik selv lavet 6 meter af en teak liste med en ud-fræsning i, til 300 kr + listerne.

Det blev brugt til et kabinet til en PC, bygget i teak-lister og møbel-krydsfiner
Billede

Jeg har nydt det, og kan anbefale at bygge lidt selv musik17
Engelskhorn

 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 30. maj 2014, 17:49
Geografisk sted: København

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf sorenb » 5. aug 2015, 22:17

Engelskhorn skrev:Det svære på den tegning du har lavet er 45 grader skæringen af pladerne (medmindre du har en rundsav / bordrundsav / kap og geringssav der kan tage den vinkel - det har jeg ikke.).

Udskæringen i toppen kan laves manuelt med et stemmejern, men det bliver nok ikke vildt pænt, medmindre du er god til det i forvejen. Ellers kan en overfræser løse det.

Stolperne indvendigt er ikke nødvendige, hvis pladetykkelsen er stor nok (mit gæt ca. 10 mm i hårdt træ, lidt mere i krydsfiner). Samlingerne kan laves med dyvler og lim, så behøves stolpen ikke.

Jeg har købt en del lister hos http://www.kbhlistefabrik.dk, de laver også på bestilling, til ca. 300 kr / halve time (og de kan lave en hel del på 1/2 time). Siderne kunne for eksempel være:
15x68 mm høvlet mahogni
http://www.kbhlistefabrik.dk/index.asp?Action=vb&SelsortQ=Mahogni&SeltypeQ=H%F8vlet%204%20sider&Vnr=901086



Jeg fik selv lavet 6 meter af en teak liste med en ud-fræsning i, til 300 kr + listerne.

Det blev brugt til et kabinet til en PC, bygget i teak-lister og møbel-krydsfiner
Billede

Jeg har nydt det, og kan anbefale at bygge lidt selv musik17



Flot, kan godt forstĂĄ du sover sammen med den thumbs
Senest rettet af sorenb 5. aug 2015, 22:38, rettet i alt 1 gang.
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 5. aug 2015, 22:26

Nu er det hele også kun i tænkefasen, og skal nok først laves i næste måned, da jeg måske er kommet til at købe mig en ny fixie..

Men i hvert faldt, sĂĄ vil jeg have pladerne skĂĄret hos en der har forstand pĂĄ det, hvor jeg vil betale mig fra det. PĂĄ denne mĂĄde undgĂĄr jeg alle mine begynder fejl.. Har det med at rushe igennem.

Den fordybning jeg laver i toppen, med de fire stolper er, at den øverste plade skal skrues fast. Overvejede faktisk lidt, at få lavet de fire stolper i stål/alu, hvor jeg får boret et gevind i. På denne måde kan jeg nemt afmontere øverste plade, hvor jeg kan opgradere min musikboks til noget lidt mere velspillende i fremtiden.

Jeg kan utroligt godt lide, at komme op med idéer til mine projekter, men er forfærdelig dårlig til, at udføre dem i praksis.. Derfor har jeg lidt aftalt med mig selv, at jeg vil lave diverse tegninger/planer/osv. hvor jeg så vil få en pro til at lave det.. ;-)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf sorenb » 5. aug 2015, 22:41

Gerner skrev:Nu er det hele også kun i tænkefasen, og skal nok først laves i næste måned, da jeg måske er kommet til at købe mig en ny fixie..

Men i hvert faldt, sĂĄ vil jeg have pladerne skĂĄret hos en der har forstand pĂĄ det, hvor jeg vil betale mig fra det. PĂĄ denne mĂĄde undgĂĄr jeg alle mine begynder fejl.. Har det med at rushe igennem.

Den fordybning jeg laver i toppen, med de fire stolper er, at den øverste plade skal skrues fast. Overvejede faktisk lidt, at få lavet de fire stolper i stål/alu, hvor jeg får boret et gevind i. På denne måde kan jeg nemt afmontere øverste plade, hvor jeg kan opgradere min musikboks til noget lidt mere velspillende i fremtiden.

Jeg kan utroligt godt lide, at komme op med idéer til mine projekter, men er forfærdelig dårlig til, at udføre dem i praksis.. Derfor har jeg lidt aftalt med mig selv, at jeg vil lave diverse tegninger/planer/osv. hvor jeg så vil få en pro til at lave det.. ;-)

Måske du skulle overveje at købe et kabinet fra Modushop og få dem til at bore huller mv.?
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 5. aug 2015, 23:06

sorenb skrev:Måske du skulle overveje at købe et kabinet fra Modushop og få dem til at bore huller mv.?


Ikke den dårligste idé, men vil gerne selv male det osv. Det er blot udskæringerne jeg ikke selv er vildt med at lave, resten laver jeg skam. Så måske en dag, hvor jeg har lidt flere penge i hænderne, så vil jeg have lavet det hos en rigtig pro!
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 15. aug 2015, 23:31

SĂĄ svarer de ikke..

Har nu skrevet til denne gut!
http://one2cut.dk/
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf mikkelmmk93 » 3. okt 2016, 13:41

Hvaaa en opdatering herpĂĄ? :D
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf Gerner » 3. okt 2016, 13:52

Blev droppet for langtid siden. :-P
Lever nu med stock kabinet.
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DIY O2 AMP

Indlægaf mikkelmmk93 » 3. okt 2016, 14:10

Ah ok - mon det samme sker for mig? XD
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron