LOD trĂĄden



Re: LOD trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 10. mar 2013, 20:31

Mataugust skrev:Det er da besværligt at gå tilbage og finde de anmeldelser jeg har lavet, men jeg har da gjort et forsøg.


Jeg ved det, men forestil dig at jeg skulle sidde og finde det hele, se det ville være et stort arbejde, næste år er planen at gøre det fortløbende, så vi slipper for at skulle rode 1000inde indlæg igennem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf Mataugust » 10. mar 2013, 20:34

Claus-DK skrev:
Mataugust skrev:Det er da besværligt at gå tilbage og finde de anmeldelser jeg har lavet, men jeg har da gjort et forsøg.


Jeg ved det, men forestil dig at jeg skulle sidde og finde det hele, se det ville være et stort arbejde, næste år er planen at gøre det fortløbende, så vi slipper for at skulle rode 1000inde indlæg igennem..


Var det ikke derfor du blev forumejer? :mrgreen:
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf toppe » 10. mar 2013, 20:41

Claus-DK skrev:
toppe skrev:Hej Claus. Kan du ikke skrive reglerne ind i 1. indlæg og skære dem ud i pap, det er lidt forvirrende for en fatsvag herre som mig at forstå ud fra den tråd du linker til ;-) . Som jeg læser den, er det kun Tour de Hoved-fi anmeldelser der udløser lodder, ka' det pass'??


Er det godt nok ??


Ja, jeg tror jeg har fattet det, men det må du jo afgøre ;-) viewtopic.php?f=15&t=2862#p52034
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 10. mar 2013, 20:47

Mataugust skrev:
Claus-DK skrev:
Mataugust skrev:Det er da besværligt at gå tilbage og finde de anmeldelser jeg har lavet, men jeg har da gjort et forsøg.


Jeg ved det, men forestil dig at jeg skulle sidde og finde det hele, se det ville være et stort arbejde, næste år er planen at gøre det fortløbende, så vi slipper for at skulle rode 1000inde indlæg igennem..


Var det ikke derfor du blev forumejer? :mrgreen:


Nah det var vist mere i protest jeg endte sĂĄdan.. rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 10. mar 2013, 22:54

toppe skrev:Edit: 9 lodder?
Edit2: Jeg læste lige mine indtryk i AudioGD 5.2 tråden, og det kan vist ikke kaldes en anmeldelse, så det må blive 8 lodder :roll:


Det er rigeligt til at tælle...
Godt du bringer det op, sidder man med mindre indlæg tæller de altså også, jeg er ikke navlebeskuende eller pedantisk på det her område, 100 ord er meget lidt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf toppe » 10. mar 2013, 23:12

Claus-DK skrev:
toppe skrev:Edit: 9 lodder?
Edit2: Jeg læste lige mine indtryk i AudioGD 5.2 tråden, og det kan vist ikke kaldes en anmeldelse, så det må blive 8 lodder :roll:


Det er rigeligt til at tælle...
Godt du bringer det op, sidder man med mindre indlæg tæller de altså også, jeg er ikke navlebeskuende eller pedantisk på det her område, 100 ord er meget lidt..


Tjoo, men det fjerner jo ikke den lettere dårlige samvittighed over, at jeg ikke har fået fuldt op på det med et lidt mere fyldestgørende indtryk, da jeg jo efterhånden har mange måners lytteindtryk... :oops:
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 10. mar 2013, 23:31

Det kan jo stadig nĂĄs ;-)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf toppe » 10. mar 2013, 23:53

Claus-DK skrev:Det kan jo stadig nĂĄs ;-)


Jaja, og det kommer jo nok. Jeg burde måske også sætte lidt ord på mit øvrige udstyr, sikke mange ekstra lodder det kunne give...
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 11. mar 2013, 00:04

Ja der kommer mange lodder hvis alle melder ind, jeg regner så med at vi udtrækker på samme måde som tidligere, altså med lottotal og så har man en række pr lod, så kan der ikke snydes og der er et element af held med, så en med en række har en fair chance
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf toppe » 11. mar 2013, 00:19

Det ender sgu med at blive dyrt, hvis man skal spille på alle rækker hos Danske Spil... ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 11. mar 2013, 00:34

Ja Søren kommer til at bruge en formue i lotto
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf davidsh » 11. mar 2013, 09:57

Jeg må nok hellere i gang med at kigge lidt mere på mit udstyr. Problemet som ny medlem er bare, at jeg ikke føler mig kompetent nok til at anmelde DAC's/forstærkere ordentligt, da jeg kun har hørt 2-3 forskellige.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf Rappo » 11. mar 2013, 10:05

davidsh skrev:Jeg må nok hellere i gang med at kigge lidt mere på mit udstyr. Problemet som ny medlem er bare, at jeg ikke føler mig kompetent nok til at anmelde DAC's/forstærkere ordentligt, da jeg kun har hørt 2-3 forskellige.
Det er en udfordring at skrive om udstyr, når man kun har begrænset erfaring med lignende apparater, men man skal jo starte et sted.

Bare skrive hvad du hører, ser og oplever og så skal resten nok komme med tiden. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 11. mar 2013, 11:03

davidsh skrev:Jeg må nok hellere i gang med at kigge lidt mere på mit udstyr. Problemet som ny medlem er bare, at jeg ikke føler mig kompetent nok til at anmelde DAC's/forstærkere ordentligt, da jeg kun har hørt 2-3 forskellige.


Som jeg ser det er du ikke forudindtaget, du er ung og burde have bedre ører, manglende erfaringer er ikke noget problem, det behøver jo på ingen måde at være fine lange anmeldelser, bare en beskrivelse af produktet og hvad du synes om det og hvorfor.
Dine indtryk og meninger er fuldt ud lige sĂĄ gyldige som alle andres, husk det..

Det er ligesom med sex, der er ingen der er verdensmester første gang, men det afholder os jo ikke fra at give os i kast med det..

Der er flere måder at nå i mål på, man kan lave en liste med punkter, man kan ævle løs og alt hvad der ligger der imellem.

Der er ingen smagsdommeri her, jeg eller andre kunne ikke drømme om at sige at det og det ikke tæller, har du gjort en indsats er det rigeligt for mig (og alle andre)..

Jeg forstår godt man kan føle sig lidt utilstrækkelig når man se nogle af de andres reviews, for der er nogle der bare kan det der og har gjort det i årevis, men de er jo også startet på et tidspunkt, med samme forudsætninger som dine..

Skriv hvad du mener og hvorfor og vær ærlig, så kan det ikke gå galt..
Efter et par stykker vil du finde "din stil" og så kører det nærmest af sig selv..
Du behøver ikke kende alle de fine ord og vendinger, brug dit eget sprog, de fine ord skal du nok lære hen ad vejen..
Du formulerer dig jo fint skriftligt i forvejen..

ps
Har du hørt 2-3 DACs er du allerede langt foran 80% af befolkningen, flertallet aner jo ikke en gang der findes noget der hedder en DAC eller en hovedtelefonforstærker for den sags skyld..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Sv: LOD trĂĄden

Indlægaf Mataugust » 11. mar 2013, 11:50

davidsh skrev:Jeg må nok hellere i gang med at kigge lidt mere på mit udstyr. Problemet som ny medlem er bare, at jeg ikke føler mig kompetent nok til at anmelde DAC's/forstærkere ordentligt, da jeg kun har hørt 2-3 forskellige.


Det er rigeligt at have hørt 2-3 forskellige, hvis du prøver at beskrive forskellene/forbedringer i forhold til det du kender.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf telum » 11. mar 2013, 12:14

Tours
He-400

Anmeldelser
Yulong U100 DAC/Amp

Andet - ved ikke om de skal tælles med
Radiopaq Jazz kommentar

Hvordan foregår det når vi laver en ny anmeldelse - opdaterer vi det første indlæg eller laver vi et nyt, hvad er nemmest for dig Claus-DK? 1musik
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 11. mar 2013, 12:48

Lav endelig et nyt indlæg, eller skal jeg bare til at tjekke alle indlæggene hver dag, et nyt indlæg så ved jeg du har lavet ballade..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf telum » 11. mar 2013, 13:12

det var det jeg tænkte, will do... :-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf Daf » 11. mar 2013, 14:54

Senest rettet af Daf 12. mar 2013, 00:18, rettet i alt 2 gange.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: LOD trĂĄden

Indlægaf jakobdam » 11. mar 2013, 16:58

jakobdam

Brugeravatar
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 11. feb 2013, 10:56
Geografisk sted: Aalborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster