Så har SA1.32'eren også være mit hjem forbi, og SA1.32 er en virkelig gedigen DAC som præsentere musikken på en meget blød og dynamist facon, uden at midste detaljerne og dybten af musikken. Lyden vil jeg karakterisere med disse ord: Detaljeret - Dynamisk - Blød / rolig / behagelig
Jeg valgte at teste den gennem mit "store" anlæg, på højtalere istedet for hovedbøffer (sorry men det havde jeg lige lyst til). Jeg kørete noget A/B test mod min for stærkers inbyggede dac i bypass mode så min forstærkers Audyssey halløj ikke havde indflydelse. Min forstærkers Burr Brown dac er ok, men ikke noget man vil råbe højt om, den rendere musikken ret neutral tenderende til kedelig. SA1.32 derimod gav musikken det ekstra liv og dynamik som løftede det fra at være en "ok" oplevelse til at være en dejlig og fordybende oplevelse.
Efter at havde lyttet et godt stykke tid og skiftet en helvedes masse gange, gik jeg over til at køre min forstærkers dac med Audyssey og rum korrektion slået til, og SA1.32 stadig på Pure Direct. Disse digitale snyde tricks (som jeg normalt har slået til) gjorde at min forstærkers dac gik et par takker op og kom tættere på SA1.32'eren. Må dog erkende at SA1.32'eren stadig var en smule bedre i sidste ende, og det skulle den jo også helst være... Med Audyssey og run korrektion slået til blev musikken fra forstærkerens dac mere dynamisk og havde bedre fylde, men bunden bliver lidt mudret, og detaljegraden falder en smule.
Det skal siges her for evt nye folk inden for HiFi at det jo ikke er dag og nat forskelle jeg snakker om her, den virkelige forskel ligger i summen af optimeringer / synergien <--- GLHF i at finde den
.
Hvis jeg stadig havde en ren stereo forstærker var dette en dac som jeg kraftigt ville overveje, og hvis man mener at ens hovedbøffer kunne bruge noget mere liv er dette helt sikker også en dac man skulle kigge efter.
Igen tak til Claus for at sende sĂĄ fint udstyr pĂĄ lĂĄne tur, you are the best.
Over and out - HC