Hvor er forhandlerne?



Hvor er forhandlerne?

Indlægaf kvik » 14. apr 2014, 13:03

Jeg har bemærket, at forhandlerdeltagelsen er skrumpet en del ind. Egentlig ville jeg have troet, at et sted som hoved-fi villle være oplagt sted at få eksponeret sine produkter. Jeg ville have troet, at eksponeringsværdien langt ville overstige omkostningerne ved at at deltage her.

Når forhandlerne holder sig væk, er det så fordi vi er for små (for få købedygtige), for besværlige (for ærlige i vores reviews), for ukendte (hvad/hvem/hvor?), for strikse (for hårde forhandlerregler), for fattige (balancen hælder mod low-/mid-level), for lukkede (klub for indviede), eller hvad drejer det sig om?

Jeg er udemærket klar over, at når pengeinteresser spiller med, så kan balancen forrykkes mod mindre uafhængighed. Dette ser man vel både på h4a og head-fi. Jeg kender dog også flere sider, hvor balancen ikke er blevet forrykket, hverken af forhandlerdeltagelse eller reklamer.

Som sagt ville jeg have tænkt, at hoved-fi fra et marketingsynspunkt ville blive betragtet som avantgarden, hvis interesse man med fordel kan vække for et bestemt produkt, så det derfra kan sprede sig som ringe i vandet.

Når jeg i dag googler forskellige ting relateret til head-fi, så får jeg faktisk ganske mange hoved-fi hits (både links og billeder). Om det så bare er fordi søgeresultaterne tilpasses mine indstillinger (DK) og IP-adresse (N), det ved jeg ikke. Uanset, så betyder det vel, at i denne del af verden (Skandinavien/Europa) peges der i vår retning i stigende udstrækning.

Lad os så tage tour-idéen.. En af Claus’ norske kollegaer har med stor succes lånt og implementeret den. Her snakker vi så ikke head-fi, men Hi-Fi i titusinders-klassen, derudover er konceptet helt det samme. Uden at kende tallene, vil jeg antage, at det har mange-doblet hans omsætning for tour-objekterne.

Samler jeg det ovennævnte, så er det jeg undrer mig over, hvorfor hoved-fi tilsyneladende går helt under radaren hos dem, der skal tjene penge på head-fi.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf Burning777 » 14. apr 2014, 15:47

Ja, det er et godt spørgsmål. Sennheiser havde jo forrige år et sæt HD800 på tour. Jeg synes da at have læst, at det efterfølgende har været med til at sælge mindst et par HD800 hovedtelefoner blandt medlemmerne. Om det

Jeg tror aldrig det bliver anderledes, hvis vi ikke begynder at tænke lidt større og lidt mere kommercielt med forumet og med vores meets. Det hele skal arrangeres mere for forhandlere end for os medlemmer så det bliver attraktivt for forhandlerne at være med og give dem lov til at bestemme lidt. Men det er ikke sikkert det er den vej folk har lyst til at gå?

Jeg tænker ofte at HiFi Freaks er et eksempel på en forhandler, der (er med til at) arrangere store messer og "meets" hvor der kommer en masse leverandører og mærker. Jeg tror stadig det kunne være et sted at starte ved at koble sig på den store HiFi Messe og lave et specielt Head-fi afsnit - lidt lige som Head-fi har til Rocky Mountain Audio Fest.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf Henrik_sdk » 14. apr 2014, 19:34

Nu er vi ikke helt reklame finansieret, men hvis vi var ville forhandlerne nok være meget synlige på forsiden med banner mm.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf Buyer no 1 » 14. apr 2014, 20:08

Jeg tror det er de færreste forhandlere der ved vi er her, og dem der ved det, ved ikke ikke rigtig hvad de skal bruge os til.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf Claus-DK » 14. apr 2014, 20:11

Vi er nok for små.

Er det Sveinung der kører toure i Norge ?? (Mala Audio) han er kæmpeflink, hils hvis du har kontakt med ham..

Zigis er ved at forberede en afdeling, han er en meget grundig mand, det skal nok blive godt.

Forhandlere er velkommen på hoved-fi, jeg går ikke ud og leder efter nogle, men dem der selv finder herind bliver godt modtaget..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf kvik » 15. apr 2014, 00:00

Jeg føler, at jeg har en god fornemmelse af grund-ideen bag hoved-fi. Uden at det er ment som fornærmelse (tværtimod), kunne man kalde det en legestue og mødeplads, med hovedtelefoner som omdrejningspunktet.

Nogle af jer har en historie sammen fra tidligere (på andre fora). Andre kom først til, når hoved-fi blev søsat. De sidste tre år har siden så stille og roligt udviklet sig fra en lille ‘privat klub’ til et egentlig offentligt forum.

Folk kommer til, og folk falder fra, helt som i alle andre sammenhænge. Nogle er man på bølgelængde med, andre svinger man ikke med i det hele taget. Der er sure opstød og småbitre konflikter, men heldigvis langt mere velvilje og hjælpsomhed.

Hvad er så problemet? Meget forenklet sagt, hvis der ikke er noget at snakke/skrive om, så er der heller ikke noget mødes omkring, og alt det gode der foregår ved siden af, vil heller ikke finde sted.

Hvordan hænger det sammen med forhandler-spørgsmålet? Uden en stadig fornyelse af siden, vil ting begynde at gå i stå, og med tiden gå helt i sig selv. Behøver fornyelsen så at komme fra en masse forhandlere og deres produkter? Nej, ikke per defintion, men det er een form for føde til det, der foregår på siden.

Mennesker er altid vigtigere end ting, og som ånden har været og er her på siden, så er jeg egentlig ikke så bekymret for en potentiel kommerciel ‘forurening’. Nu er det så heller ikke mig, der kommer til at sidde med ‘aben’, hvis det går helt ad h.. til, det kommer nok til at blive stakkels Claus ;-)

Hvad gør vi? Ja, vi behøver jo ikke at gøre noget, udfra devisen “if it ain’t broke…”. Og jeg deler for så vidt Claus’ holdning, at hvis nogen har et ønske om at tjene penge på os, så må de selv gøre en indsats for det.

En af udfordringerne ved f.eks. at involvere sig i de store Hi-Fi messer, er at det kræver tid og energi fra de personer, der påtager sig opgaven. Jeg tror, at vi stort set alle betragter hoved-fi som et hyggeligt fristed. Helt som med de halvårlige træf er det ikke en ønskeopgave at være tovholder.

Reklamer? Hm, flere penge i kassen, mere tilstedeværelse fra annoncørerne. Måske, men hvad bruger vi så de ekstra slanter til, og hvad forventer annoncørerne af få for sine penge? Medmindre det ligger i kortene, at pengene vil være nyttige på et tidspunkt, så tjener det vel ikke rigitigt noget formål at begynde at puge sammen. På den anden side er det måske en måde at få nye input, og derved ny aktivitet på siden.

Hvordan gør vi andre (i denne sammenhæng forhandlere) opmærksom på siden? Igen vender det tilbage til grund-idéen med hoved-fi. Det er jo ikke et imperium, vi forsøger at bygge, men et fælleskab, drevet af lyst og tid. Gør det overhovedet noget, at det forbliver en lille, lettere ubemærket side?

Ok, lang smøre fra mig her, men prøver bare at kaste en masse bolde op i luften, for at se, om der er noget vi kan gøre bedre, ikke nødvendigvis kun for forhandlerne, men for alle.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf kvik » 15. apr 2014, 00:05

Claus-DK skrev:Vi er nok for små.

Er det Sveinung der kører toure i Norge ?? (Mala Audio) han er kæmpeflink, hils hvis du har kontakt med ham..

Ja, der er Sveinung. Det startede med head-fi, i dag er det mest hi-fi, der sendes rundt. Har ikke været med på turene, så har ikke haft kontakt med ham. Hans ture er blevet ekstremt godt modtaget, kvaliteten på produkterne betyder selvfølgeligt noget, men sjældent har jeg set så meget positiv omtale.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf Claus-DK » 15. apr 2014, 00:07

En stor del af udvalget ligger i Bilka/Fona/HiFiklubben/elgiganten/Amazon/Ebay og andre gigantiske butikker, de er sikkert ligeglade med et par hundrede tosser, jeg er heller ikke sikker på at jeg ville have Fona til at være medlem her....

Så vidt jeg ved er headaudio den eneste deciderede hovedtelefonbiks i landet der ikke er her ?? og ham har jeg skrevet til flere gange..

Hvis der skal være reklamer på siden skal det være nok til at jeg kan stoppe nogle ordentlige penge i lommen, jeg skal til at svare skat og lave officielle regnskaber for siden, som det er nu er vi en NPO og alle vore midler er på paypalkontoen, ellers skal jeg svare skat af donationerne, men så længe pengene ikke går i min lomme og der ikke er nogen egentlig indtægt kan jeg slippe for at lave regnskaber og skat og alt muligt ækelt..
Så skal vi have reklame indtægter, så skal det være minimum 50.000 året ellers vil jeg overhovedet ikke røre ved det..
Dem der så vil reklamere vil komme til at acceptere at de intet har at skulle have sagt om hvad der står på siden og driften af siden..

Jeg ved godt det er en lidt bombastisk udmelding, men der er kun så mange timer i døgnet og skal jeg finde mere tid til hovedtelefoner i mit liv, må jeg skære ned på andre vigtige ting, her taler vi om samværet med familien og fri fra jobbet.
Det SKAL give overskud, hvis jeg skal forsvarer at skulle til at bruge mere tid og ressourcer her end jeg allerede gør..

Hoved-fi er ikke lavet med tanken om profit, vi er ikke sat i verden for at tjene penge, vi er sat i verden fordi vi manglede et sted at være da det tidligere sted var gennemsyret af forhandlere og de korrekte meninger, et sted hvor folk blev bannet til højre og venstre, hvor indlæg der udtalte sig kritisk om visse produkter og firmaer blev censureret...
Er vi sikre på det er det skib vi skal med ??

Jeg er heller ikke sikker på at jeg er etisk og moralsk stærk nok til at være skipper på sådan et skib, jeg er tryg nok på det skib vi sejler på nu, men kommer der penge og press kan jeg ikke love jer at jeg ikke falder i..

I sidste ende er jeg slet ikke sikker på at jeg vil have sådan et forum, det er ikke et sted for mig at være, så meget ved jeg..

Hvis det er fordi vi mangler penge ?? for det gør vi jo ikke som det er nu...
Hvis vi skal brænde nogle tusser af på vores træf, tror jeg da godt hoved-grej ville betale det gilde mod at have bannere og være eneste forhandler på siden og kunne man få lov til at rose egne produkter ville firmaet sikkert også sponsorere nogle fine præmier i løbet af året..

Hoved-fi er ret speciel i sin konstellation, hvis man ser hoved-fi som værende mit og det der står på siden er min facade, så har jeg som en af de meget få butiksejere reklamer fra mine direkte konkurrenter på MINE vægge og de får pladsen GRATIS, hverken Brian eller Søren kører rundt med en Hoved-grej streamer i deres bagruder..

Jeg har ikke uvilje mod nye og flere forhandlere på siden, slet slet ikke, men mennesket bag butikken SKAL også være tilstede, vi skal ikke være en reklamesøjle..
Når jeg stiller et forum, jeg har brugt 1000vis af timer på til fri afbenyttelse, så vil jeg have noget igen og jeg vil ikke have penge, jeg vil have at forhandlerene er der for vores medlemmer, hjælper til når de kan og giver dem gode tilbud, det var hele formålet med forhandlerdelen i sin tid..

Det er sådan lidt mine tanker når det kommer til forhandlere og reklamer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf Claus-DK » 15. apr 2014, 00:16

Ketil B skrev:
Claus-DK skrev:Vi er nok for små.

Er det Sveinung der kører toure i Norge ?? (Mala Audio) han er kæmpeflink, hils hvis du har kontakt med ham..

Ja, der er Sveinung. Det startede med head-fi, i dag er det mest hi-fi, der sendes rundt. Har ikke været med på turene, så har ikke haft kontakt med ham. Hans ture er blevet ekstremt godt modtaget, kvaliteten på produkterne betyder selvfølgeligt noget, men sjældent har jeg set så meget positiv omtale.


Han fortjener til fulde alt det gode der kommer til ham, han var jo min makker da jeg skulle have de paller Takstar hjem, det var aldrig blevet til noget uden ham, så jeg skylder ham en stor tak(star) for det, så hvis jeg har inspireret ham lidt og han har succes med det, er det da en dejlig nyhed..
Jeg ved også han sender en masse besøgende til vores anmeldelser, vi skrev lidt om hoved-fi grej og han har et sortiment der ligner mit, så han drager fuld fordel af mine lånetoure og det er ham velundt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf Claus-DK » 15. apr 2014, 00:24

Vi er ved at bygge et imperium med det tempo vi vokser i nu vil hele hele den danske nation være medlemmer om cirka 8 millioner dage, man kunne nemt forestille sig det kun tog 7 millioner dage, for der kommer vel en øget tilstrømning efterhånden som vi vokser...

En af vores svagheder er SEO, jeg gør intet absolut intet for at blive fundet af google, så sidder der en derude der vil lave sådan noget for vores forum (gratis) så kontakt mig endelig, så kan vi måske gøre det på 2 millioner dage i stedet...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf kvik » 15. apr 2014, 03:20

Googlede af nysgerrighed ‘hovedtelefoner’, og du har mere eller mindre ret. Blandt de første 100 hits finder jeg een decideret head-fi forhandler, Head Audio, og hverken Brians eller Sørens bikser dukker op. Der er tre HiFi-forrreninger med head-fi som begrænset sidebeskæftigelse (Stax, Grado, Beyer). Der er to blandede landhandler (instrumenter mv) med et rimeligt hovedtlf-sortiment. Der er to af de store, brede aktører med en del hovedtelefoner, og en mindre, bred. Og så er der giganterne, med alt mellem himmel og jord, inkl hovedtelefoner. Dermed er det måske ikke så mærkeligt, at vi ikke overrendes af forhandlere.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf davidsh » 18. apr 2014, 10:59

Well, der er vel mulighed for grundlæggende (simpel) SEO igennem hvem der nu end hoster siden? Det plejer der i hvert fald at være.. Noget så simpelt som tags kan måske hjælpe, især hvis de linker videre?
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Århus, Danmark

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf Claus-DK » 18. apr 2014, 14:57

Firmaer betaler jo Google for at ligge først. Vi kommer aldrig op på så simpel en søgning
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvor er forhandlerne?

Indlægaf kvik » 18. sep 2014, 12:15

Ting er nok lidt mere sammensatte. Hvis det blot handlede om at lytte til mest muligt, og gerne det allernyeste, eller allerdyreste, så forsvinder det mellemmenneskelige aspekt let. Det dejligt befriende ved hoved-fi er netop fraværet af ren kommercielisme, og den 'pisse'-konkurrence der følger i kølvandet. Alt har sin pris, den stramme styring på bl.a. hifi4all og head-fi.org er gode eksempler i denne sammenhæng. Desuden står døren jo rent faktisk åben for forhandlerne, der er blot ingen af dem, der vælger at benytte den.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron