Indtryk fra IFA



Indtryk fra IFA

Indlægaf Burning777 » 18. sep 2014, 22:04

Jeg har lige et par indtryk fra IFA messen 2014 i Berlin jeg vil dele med jer her.

Det er blot nogle korte indtryk fra det jeg fik lyttet til. MĂĄske det kan bruges.

Størst indtryk gjorde Beyerdynamics stand på mig. T90 blev jeg meget forselsket i. T70 og T70p kommer meget tæt på. De to nye forstærkere A2 og A20 havde jeg svært ved at danne mig et indtryk af. Hvis jeg skal kunne bedømme dem må jeg have dem hjem og sammenligne med min reference, menlig min Meier Classic. Umiddelbart syntes jeg ikke T5p spillede så godt på messen som de gør herhjemme. Det kan måske skyldes at jeg stod længe med T90 og de er virkelig bare klare og lækre at lytte til.

Et par billeder:
T90 - en hovedtelefon jeg skal have mig på et tidspunkt. De spillede som de kan mestre alle genrer. Alt hvad jeg lyttede til på dem havde masser af slam og punch. De er meget luftige og har en sprød lyd. Bassen er der mere af end i T70 men stadig meget kontrolleret og slet ikke for meget. De er vel en mellemting mellem de lidt mørkere T5p men ikke så lyse som T70. En af de ting T90 bare gør super godt er lille-trommer. Det er altid det første jeg lægger mærke til i T70. (og Etymotic ER-4S) T70 får aldrig lille-trommer til at fylde ret meget og de lyder som små dåser. Mam kan sagtens vænne sig til det med T70. Lilletrommer kan T5p og T90 til gengæld helt perfekt. Et rigtigt godt smæld har de.
Billede

A2 forstærkeren er garanteret en rigtig god forstærker. Jeg lyttede til T70, T90 og T1 på A2. Det lød som om det er en meget neutral forstærker men med et stort overskud. Jeg havde en fornemmelse af at den gav hovedtelefonerne et ekstra punch med dynamic. Når nogle numre steg i intensitet var det som det blev lidt for forstærket og hovedtelefonerne gav et ordentligt smæld. Så der er virkelig knald på den forstærker. Måske lidt for meget i forhold til hvad jeg er vant til i min Meier. Jeg oplevede lidt samme effekt da jeg havde Heed Canalot. Men flot design - helt sikkert flottere end den gamle A1 forstærker i orange....
Billede

Billede

A20 forstærkeren har kun en indgang og ikke to som A2. Jeg synes ikke jeg kunne skelne de to fra hinanden i signatur. Til gengæld havde A20 ikke samme smæld når musikkens dynamik rigtigt foldede sig ud. Lidt mere tilbageholdende men det var mere hvad jeg er vant til med min Classic. Den lille A20 forstærker spillede med T5p og T70p. Så den trak kun 32 Ohms hovedtelefoner. Jeg tror godt den kunne arbejde med de andre også, så det var lidt svært at sammenligne de to. Designet er stort set magen til så ikke noget at sætte en finger på der. Stadig en neutral og højt opløst lyd.
Billede

Jeg lyttede også til T51p. De er altså flotte synes jeg og jeg kom til at savne mine DT-1350. Jeg kan rigtigt godt lide lyden på dem. Det er efterhånden længe siden jeg solgte mine DT-1350 så jeg kan ikke helt sige hvor anderledes T51p er i forhold til DT-1350.
Billede

Beyerdynamic har også netop lanceret to nye IEM. DX160 iE og DX120iE. Jeg bruger i øjeblikket DX101iE meget når jeg lige skal have musik på farten. Både DX160iE og DX120iE er noget bedre end de gamle DX101iE. Dog er 160'eren tunet med en noget pumpet bas. Dem blev jeg meget hurtigt træt af at lytte til. 120 derimod er mere neutralt tunet og det bliver nok mine næste on-the-go IEM's....
Billede

....Det skulle da lige være hvis jeg ikke falder for Sennheiser CX 5.0 til daglig transport formål on-the-go. De var også netop lanceret til IFA og jeg var meget overrasket over hvor godt et sæt IEM til 79 Euro kunne lyde. Jeg nåede ikke at lytte til CX 3.0 eller de andre nye CX-modeller. 5.0 var dog virkelig lækre i lyden, ikke for meget bas men en signatur, der mindede mig om Momentum.
Billede

Billede
Senest rettet af Burning777 18. sep 2014, 22:20, rettet i alt 1 gang.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Indtryk fra IFA

Indlægaf Burning777 » 18. sep 2014, 22:17

Så fik jeg også lyttet til de nye Momentum IEM. Det fandt jeg også hurtigt ud af ikke er min kop te. En KÆMPE bas det kan de. Hvis de ikke have så meget bas så lød resten faktisk fint og ikke noget med slør. Så hvis man gerne vi have en IEM, der lyder lidt ligesom Urbanite så passer de fint til. De almindelige full-size Momentum har slet ikke samme bas impact og BOOM-som jeg umiddelbart hørte i disse.
Billede

Men flotte er de - Sennheiser Momentum IEM:
Billede

Så fik jeg også for første gang lyttet til Sennheiser IE800. De var også sindsygt gode. Det kan måske hænge sammen med at de spillede ud fra en Astel & Kern AK240. Jeg synes dog der var noget unaturligt ved diskantet i dem. Nu bliver vi kritiske når man ved de koster 1000 Euro. Men diskanten hang for mig ikke sammen med resten af lydbilledet. De havde ikke samme balance som RHA T10i, der havde stand lige ved siden af Sennheiser så jeg nåede at gå et par gange frem og tilbage så jeg kunne sammenligne de to - jeg syntes RHA T10i lød bedre end Sennheiser IE800. Og det vel og mærke uden at sammenligne prisen på T10i er 180 Euro og IE800 er 1000 Euro.
Billede

Billede

Jeg fik da også lige lagt øre til dette vidunder - Sennheiser Orpheus. Jeg synes dog ikke rigtigt jeg kan udtale mig om dem. De lød da godt men den musik, der var sat på kendte jeg ikke godtnok til at kunne bedømme dem. Der var også lidt kø for at komme til at lytte til dem så jeg sad der ikke mere end et minut. Der skal nok mere til for at kunne sige noget kvalificeret.
Billede

Beyerdynamics stand med et lytte-rum uden dør:
Billede

Sennheisers stand med et lukket lytterum. I det lukkede rum havde de kun IE800, HD700, HD800 og Orpheus.
Billede

Jeg fik også lige lyttet til Sonys nye flagskibs-model. Sony MDR-Z7 og deres fantastiske DAC(ESS sabre DAC)+hovedtelefonforstærker med DSD mulighed. Det spillede også pænt godt vil jeg sige.
Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Indtryk fra IFA

Indlægaf Burning777 » 18. sep 2014, 22:26

Jeg lyttede ogsĂĄ til nogle hovedtelefoner fra "House of Marley" og Jabra. Dem vil jeg ikke ofre mere plads pĂĄ at skrive om. T90 i full size og RHA T10i er dem jeg husker. Dem vil jeg begge to give et lyt i weekenden til CanJam Europe. www.canjam.de
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Indtryk fra IFA

Indlægaf Buyer no 1 » 19. sep 2014, 19:14

Tak for reportagen og de mange og gode billeder thumbs

Jeg er selv generelt glad for Beyerdynamics lyd, men netop T90 har jeg det ikke særlig godt med. Det skal siges, at jeg kun har hørt den en enkelt gang. Det var på en hifi-messe og det var i direkte sammenligning med en Focal Spirit. Men din begejststring nærmest tvinger mig til at tage et genhør med dem. Sådan bare for lige at sikre mig at jeg ikke går glip af noget :grin:

Glæder mig til at høre mere, hvis du får tid til at lytte til dem på CanJam.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Indtryk fra IFA

Indlægaf Euklid » 19. sep 2014, 19:46

Der vil nok også være en T90 til træffet i Lyngby :)
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Indtryk fra IFA

Indlægaf Buyer no 1 » 19. sep 2014, 20:03

Euklid skrev:Der vil nok også være en T90 til træffet i Lyngby :)


Super thumbs

DĂ©n skal jeg altsĂĄ nĂĄ at fĂĄ lyttet til.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Indtryk fra IFA

Indlægaf Victor Halgaard » 29. sep 2014, 19:39

Burning777 skrev: jeg syntes RHA T10i lød bedre end Sennheiser IE800. Og det vel og mærke uden at sammenligne prisen på T10i er 180 Euro og IE800 er 1000 Euro.


Altså forstået som at T10i lød bedre end IE800, og ikke bare bedre relativt til prisen? For så har RHA da godt nok kræeret et mindre mirakel :-o

Og kan du huske sådan nogle overordnede træk ved Sony hovedtelefonerne? Hårdslående/promenent bas a-la denon eller en mere reference orienteret men stadig crisp lyd som dine t5p? Eller varme... Den slags? Jer er nemlig lidt interesseret i dem af en eller anden grund :mrgreen:
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Indtryk fra IFA

Indlægaf Burgunder » 1. okt 2014, 08:13

Ja man kan godt blive lidt lun pĂĄ den 70 mm enhed, der sidder i Sony Z7.
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: Indtryk fra IFA

Indlægaf Burning777 » 1. okt 2014, 09:48

Victor Halgaard skrev:Altså forstået som at T10i lød bedre end IE800, og ikke bare bedre relativt til prisen? For så har RHA da godt nok kræeret et mindre mirakel :-o

Og kan du huske sådan nogle overordnede træk ved Sony hovedtelefonerne? Hårdslående/promenent bas a-la denon eller en mere reference orienteret men stadig crisp lyd som dine t5p? Eller varme... Den slags? Jer er nemlig lidt interesseret i dem af en eller anden grund :mrgreen:


Ja - Jeg kunne bedre lide T10i end IE800. De lød mere naturlige. Om jeg vil mene det samme hvis jeg havde haft begge to til lytning og sammenligning hjemme hos mig selv i en uge ved jeg ikke. Jeg ved dog at IE800 havde en unaturlig diskant, der ikke hang sammen med resten. Det ved jeg at jeg vil komme til at irritere mig over på længere sigt.

Med hensyn til Sony Z7 så føltes de luftige og med stor seperation i instrumenterne. Der var desværre en helt vanvittig larm på Sonys stand, så det var umuligt at få mere ud af det end det. Jeg husker ikke om de var varme eller lyse.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning


Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster