Indtryk fra det sjællandske træf 2014



Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf darkless » 18. okt 2014, 22:05

Tusind tak til alle deltagerne og især arrangørerne for et veloverstået og velbesøgt træf på DTU i dag. Lad os få nogle indtryk på banen thumbs
SPL Phonitor 2 -> Audeze LCD-X
Headamp Pico DAC/Amp -> Sennheiser Momentum
Totaldac D3 -> First Watt SIT-2 -> Tannoy Canterbury GR
darkless

 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 30. apr 2011, 13:15
Geografisk sted: Valby

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf Kolind » 18. okt 2014, 22:20

Indtryk nr 1. Jeg ka godt li Audeze - En skam at min pung ikke deler begejstringen. De lyder meget naturlige og uanstrengte og ja.. godt - de er bare liiige rigeligt dyre i min optik. Til gengæld har de ikke så meget wow-faktor, men jeg tror at de er nogle man ville være glad for i længden.
Indtryk nr 2. Libarian's vintage forstærker var forbløffende god med hovedtelefoner. Måske sikkert mest med de højimpedante?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Sv: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf odderen » 18. okt 2014, 23:26

Det var en rigtig fed oplevelse igen i år. Om min tegnebog så deler den begejstring må tiden vise. Jeg fandt i hvert fald ud af at sennheiser ie800 godt kunne blive et fremtidigt køb når jeg engang får råd (sådan om en 5-6 år...) og at Beyerdynamic DT770 32ohm uden tvivl bliver min næste opgradering til mit bærbare setup. :mrgreen:

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf Kena » 18. okt 2014, 23:35

Tak til alle for et dejligt meet. Forholdene var fine med masser af plads
Billede
Især tak til Ostebaronen for at lægge hus til (eller rettere sørge for leje af lokale hos DTU)
Billede
Folk lytter opmærksomt på hvad den gode Ostebaron har på hjertet
Billede
Efter lidt begyndervanskeligheder, kom der heldigvis lyd på Stollesens setup. Dejlig forstærker....
Billede
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf Kena » 18. okt 2014, 23:53

Audeze LCD-3 er altså dejlig, især på Stollesens setup
Billede
Har selv Audio-GD 10.32 ligesom Ostebaronen, og det er altså bekymrende så godt Little Dot VI + lyder med den.
Billede
Vi var mange der havde set frem til at høre Audeze LCD-XC, og den skuffede bestemt ikke. "Måske verdens bedste lukkede hovedtelefon", som Darkless beskrev den
Billede
Det gjorde naturligvis ikke oplevelsen af XC ringere, at høre den på Darkless' fantastiske Totaldac og nye imponerende forstærker. Desuden meget interessant at lytte til hans eksperimentering med equalizer
Billede
Lyttede kun kort til denne flotte sag, men den lød umiddelbart ret godt også
Billede
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf Buyer no 1 » 19. okt 2014, 01:04

Også en stor tak herfra til alle, for endnu et fantastisk meet. Gode lokaler og godt selskab. Og en masse spændende grej ... rulle2

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf superpronker » 19. okt 2014, 01:37

Også et kæmpe tak herfra til Ostebaronen for et fantastisk arrangement - lækre faciliteter og generelt et super godt meet! Godt arbejde.

For undertegnede var den største oplevelse nok, at jeg endelig kunne være til et meet, hvor jeg havde en oplevelse af, at mit eget setup faktisk var noget af det, der faldt rigtig godt i min egen smag. Bevares, nogle af de super dyre og lækre setups (især Isabellina, Liquid Glass og Totaldac) kunne selvfølgelig spille bedre, men jeg følte bare, at de kunne løfte mere i den retning, som jeg allerede har taget mange skridt. Det er fedt at blive bevidst om sin egen smag og også føle, at man har gjort nogle køb, man er rigtig glad for!

Billede

LCD battle
En af hovedpunkterne for mig var nok at sammenligne Audeze porteføljen - LCD-2.2, LCD-3 og LCD-XC. Ift. hvad jeg havde forventet er det en overraskende forskellig serie. LCD-3 oplevede jeg som mere opløst og raffineret, men havde også en lysere signatur end LCD-2.2, som på mig virkede en anelse skarp i det. Jeg er nok mere til den mørke og bløde lyd, som jeg synes LCD-2.2 har. LCD-XC'erne må jeg tilslutte mig lovprisningen af - helt fabelagtigt lækker og fløjlsblød bas og super flot mellemtone og diskant. Dog måske med en aaaaanelse skarp diskant.

Til sammenligning oplever jeg, at D7000 har mere "oomf" i bassen (punch/attack?), men også en mere aggressiv diskant, som måske kan virke en anelse unaturlig i sammenligning med Audeze'erne. For mig er D7000 en mere "sjov" hovedtelefon, men som måske mangler liiidt realisme nogle gange i sammenligning.

Software EQ

Et ømt og følelsesmæssigt emne for mange hifi-entusiaster, men jeg må bare sige, at jeg synes Darkless havde gjort et spændende arbejde med sin software EQ, som jeg virkelig oplevede gav en forbedring af lyden i LCD-XC'erne. Helt afgjort noget, jeg kunne overveje at lege med selv som en overspringshandling på et tidspunkt... jeg gad dog godt vide, om det issue med faseforskydning, som min kammerat, Bjarke, nævnte vil kunne gøre sig gældende.

Fedeste oplevelser

Den fedeste lytteoplevelse var nok for mig LCD-2.2 på NAD M51 / Liquid Glass. Der var en helt utrolig ro og et vanvittigt overskud, som jeg ellers kun oplever på helt store scener live - men bare med den fantastiske lyd og balance, som aldrig rigtig kommer med live. Dernæst var RWA Isabellinaen altså helt fabelagtig. Jeg har et kæmpe crush på den lille sag... sikke en skam at RWA slutter!
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf librarian » 19. okt 2014, 14:11

Også Tak herfra, det var et godt meet. Jeg fik slet ikke hørt alt, men havde rigtig gode oplevelser med bl.a. Kolinds Sony mdr sa5000 på min egen Isabellina og min egen K240 df på stollesens fantastiske liquid Glass, som jeg godt kan drømme lidt om...wow, en god forstærker
Senest rettet af librarian 20. okt 2014, 11:01, rettet i alt 1 gang.
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf davidsh » 19. okt 2014, 18:02

@superpronker
Med software EQ kan man netop undgå faseforskydning, hvis det da er et fornuftigt program man bruger.

Og lækkert med nogle indtryk og billeder!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf Anda » 20. okt 2014, 13:06

1. AKG K340 var en meget positiv overraskelse. Både på librarian's Marantz 2015 og på mit eget setup. De to K240 modeller lød også ganske fint.

2. Sennheiser HD 800 lyder virkelig godt på de rigtige forstærkere. WA22+HD 800 lyder stadig fortrinligt og Cavalli Liquid Glass gjorde det også alletiders med HD 800. Sennheiseren er nok den eneste topmodel jeg for alvor er interesseret i på nuværende tidspunkt.

3. Jeg er nok en af få, der ikke er blevet fanget af Audeze's lyd. Bassen er som regel lækker, men jeg har lidt problemer på vej op gennem de højere frekvenser - Jeg har dog ikke helt kunne sætte finger på, hvad jeg synes der er problemet endnu...
Det skal dog siges at LCD-2.2 lød overraskende godt på superpronker's PMA-655R.

4. Hifiman HE-500 er stadig en dejlig hovedtelefon. Jeg solgte mit sæt for at få råd til HE-6, men kunne godt se den i samlingen igen på et tidspunkt.

5. Jeg er blevet rigtig lun på SPL Phonitor 2, da man med dens mange indstillingsmuligheder, virkelig kan tweake hvordan man lytter på hovedtelefoner. Den ville både kunne fungere som forforstærker i mit HE-6 setup, og som hovedtelefonforstærker med mine andre hovedtelefoner. Det største problem er nok, at jeg lige mangler de små 10k, som maskinen koster :cry:

6. Som altid nåede jeg kun en brøkdel af det jeg skulle, men det er nu også rart nok at se nye og gamle ansigter.
Tak til Ostebaronen for godt værtskab thumbs
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf Euklid » 22. okt 2014, 19:07

Jeg havde ikke tidligere lyttet til Grado, så jeg lagde ud med Ostebaronens SR325, som gjorde et rigtigt godt indtryk. Det kan bestemt ikke udelukkes at der skal tilføjes noget Grado til samlingen på et tidspunkt.
En anden meget omtalt hovedtelefon som jeg heller ikke tidligere har prøvet er HD800, så den skulle selvfølgelig også have en tur. På alle måder en lækker hovedtelefon, med masser af Wow-effekt :)

Fik også lyttet til både Audeze LCD 2.2 og LCD 3, men på det tidspunkt var jeg vist ved at blive lidt træt i bolden, så noget helt klart indtryk af dem fik jeg ikke. Der kommer forhåbentlig flere lejligheder til at få et rigtigt indtryk af hvad de kan.

Jeg overvejer ofte at anskaffe mig et par lette on-ear til transportabelt brug, så jeg var også forbi en Sennheiser HD25 II. De lød ganske glimrende sammen med min Studio-afspiller.

Tak til alle og selvfølgeligt særligt Ostebaronen, for et fint meet.
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf pof » 22. okt 2014, 21:35

superpronker skrev:
Software EQ

Et ømt og følelsesmæssigt emne for mange hifi-entusiaster, men jeg må bare sige, at jeg synes Darkless havde gjort et spændende arbejde med sin software EQ, som jeg virkelig oplevede gav en forbedring af lyden i LCD-XC'erne. Helt afgjort noget, jeg kunne overveje at lege med selv som en overspringshandling på et tidspunkt... jeg gad dog godt vide, om det issue med faseforskydning, som min kammerat, Bjarke, nævnte vil kunne gøre sig gældende.


Hvis man vælger filtertypen FIR, kan man slippe for fasedrej. Det var vist også denne type Darkless har valgt.
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf Sebastian L » 26. okt 2014, 23:20

Ærgerligt jeg ikke kunne deltage pga efterårsferie i Venedig.
Ville ellers gerne ha hørt LCD-XC og Liquid Glass bl.a. Og præsenteret min egen Questyle CMA800R og mine LCD-3 m. div. aftermarket kabler. Det må blive næste gang.

Til gengæld har jeg lige været til HiFi & Surround 2014, som traditionen tro holder MEGET lav profil hvad hovedtelefoner angår :(
Der var nogle gamle travere fra Grado (Tape Connection formoder jeg), et par Focal lå og rodede et sted og svenske stylus.se havde et enkelt par LCD-3 m. et 6.000kr. Nordost mini-jack termineret kabel. De lå bare på en hylde. Forstærker eller lydkilde var der ingen af. FLOT præsentation på en messe :(

Grunden, til at jeg overhovedet var dukket op, var at STAX skulle være repræsenteret hos HiFi-Freaks iflg. udstillerlisten. Jeg snakkede m. Thomas Sillesen, der forklarede, at efter at kineserne havde købt STAX, så røg næsten hele produktionen til det kinesiske hjemmemarked, og kun resterne til eksport. Så alt HF-freaks fik ind ad døren blev omgående solgt.
Jeg havde sat næsen op efter at høre 007 og 009, men dem var der ikke skyggen af, og Thomas sagde at de få Lambdaer de havde med ikke engang var sat op :(
Sådan var det osse for to år siden, hvor der hverken var 007 eller 009.

(undskyld det blev for OT her til sidst)
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf Burning777 » 27. okt 2014, 09:44

Sebastian L skrev:Til gengæld har jeg lige været til HiFi & Surround 2014, som traditionen tro holder MEGET lav profil hvad hovedtelefoner angår :(
Der var nogle gamle travere fra Grado (Tape Connection formoder jeg), et par Focal lå og rodede et sted og svenske stylus.se havde et enkelt par LCD-3 m. et 6.000kr. Nordost mini-jack termineret kabel. De lå bare på en hylde. Forstærker eller lydkilde var der ingen af. FLOT præsentation på en messe :(

(undskyld det blev for OT her til sidst)



Jeg er helt enig og godt du nævner dette. MEN det er der kun OS, der kan gøre noget ved. Hvis vi bliver ved med at holde vores egne meets på den facon vi plejer så kommer vi aldrig til at tiltrække udstillere. Jeg synes vi skal arbejde på at få etableret et hovedtelefon-område næste år på HiFi & Surround. Jeg er sikker på at Thomas og de, der står bag messen, er villige til at arbejde med dette.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf Sebastian L » 28. okt 2014, 16:05

Ja, man sku da tro at markedet er der, sådan som alle render rundt m. hovedtlf. nu om dage. Dog er jeg ikke sikker på at HiFi-Freaks er de rigtige at ta fat i. Det kan godt være, at de har svært ved at skaffe STAX hjem pga. kineserne, men jeg er to gange tidligere blevet skrevet op på deres demoliste, og jeg er aldrig siden blevet kontaktet af dem! I lørdags tog Thomas personligt mit mobilnr. på sin smartphone, men jeg blir da (glædeligt) overrasket, hvis jeg får en henvendelse. Måske STAX skulle ha sig et andet agentur her i DK? Thomas har tidligere her på forum givet udtryk for, at han er involveret i hele 8 virksomheder og jeg gætter på, at STAX ikke ligger øverst på dagsordenen hos nogen af dem.

Der var ellers stor interesse for en lille stand på HiFi & Surround messen, der solgte inears til halv pris. (Man skulle naturligvis selv lægge lydkilde i form af smartphone til, for en afspiller havde de ikke nogen af).
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf Buyer no 1 » 29. okt 2014, 20:50

Sebastian L skrev:Jeg havde sat næsen op efter at høre 007 og 009, men dem var der ikke skyggen af ...


At der ikke var en eneste STAX, når nu Hifi-freaks ejer stod bag udstillingen, var også for mig en stor skuffelse. På dette punkt ligger vores egne meets langt foran ... :grin:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf Lanzky » 18. nov 2014, 18:08

Lidt sent, men jeg vil også takke baronen for et glimrende arrangement med gode lytteoplevelser. Det var også hyggeligt at gense et par velkendte ansigter i det ganske fine fremmøde.

Darkless' Phonitor og LCD-XC gik overmåde godt i spænd, selvom jeg nok foretrækker signaturen fra Liquid Glass, som vi alle godt må hyggehade Stollesen over at eje :-) nu må jeg bare vente på, at der kommer en LCD-model, der sidder fast nok og ikke vejer for meget til headbanging... ... ... ... ... ... ... der kommer nok til at gå lidt tid.

Gladest var jeg over at opleve, at iBasso DX90 ikke var længder bedre end DX50 i min lille test, der dog hverken var blind eller synderligt stringent. De bedre jackterminationer er langt bedre, men næppe pengene værd alene.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Indtryk fra det sjællandske træf 2014

Indlægaf darkless » 18. nov 2014, 19:35

Lanzky skrev:Darkless' Phonitor og LCD-XC gik overmåde godt i spænd, selvom jeg nok foretrækker signaturen fra Liquid Glass, som vi alle godt må hyggehade Stollesen over at eje :-) nu må jeg bare vente på, at der kommer en LCD-model, der sidder fast nok og ikke vejer for meget til headbanging... ... ... ... ... ... ... der kommer nok til at gå lidt tid.

Bare husk på, at LCD-XC havde custom EQ på sammen med Phonitor, så en ren sammenligning med Liquid Glass har ikke været foretaget (med mindre du var forbi og eksplicit bede om at høre LCD-XC uden EQ) ;-)
SPL Phonitor 2 -> Audeze LCD-X
Headamp Pico DAC/Amp -> Sennheiser Momentum
Totaldac D3 -> First Watt SIT-2 -> Tannoy Canterbury GR
darkless

 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 30. apr 2011, 13:15
Geografisk sted: Valby


Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster