Forst./dac til Beyerdynamic T1



Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Nissen » 15. jan 2015, 04:00

Hej med jer.

HĂĄber det er OK at jeg laver en ny trĂĄd..

Jeg har modtaget mine Beyerdynamic T1 og kan vidst roligt sige, at jeg er kommet i den 7. himmel. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det var det rigtige valg at returnere de HD650'ere. SĂĄ de er helt sikkert en "keeper".
Samtidig er jeg også træt af, at have spildt jeres tid på at skrive indlæg i den anden tråd, når jeg nu starter forfra med en anden høretelefon.. Sorry..

Jeg skal bruge en god, solidt opbygget forstærker/dac som kan drive de bøffer her til fulde. Af hvad jeg kan læse mig frem til, så er det vidst et begrænset udvalg i denne prisklasse. Max prisen er på 5.000,- denne gang. Jeg er stadig interesseret i en varm, rund og detaljeret lyd.

..Claus-DK, har du ikke noget i shoppen som kunne fungere?

For nu vil gerne hoppe udenom rørforstærker, da jeg ingen erfaring har med det - udsenet skræmmer mig også lidt... :-)
Og en anden, men ret vigtig ting for mig.. Jeg synes en del af de forstærkere/dacs man finder rundt omkring på nettet har de her ekstremt lange/dybe kasser/kabinetter kontra bredden af dem - synes ikke de er så pæne når de(n) skal stå frit på et skrivebord. En mere "normal" kasse ville jeg klart foretrække :-)

Håber her er nogen som har alletiders idé, da jeg snart skal undvære lyden fra mit setup(Aune X1'eren skal jo videre, men tester den i øjeblikket med T1'eren)

Vh. Christian
Skrivebordet - PC --> Aune X1 --> Denon AH-D7000 // Sennheiser HD650
PĂĄ farten - iPhone Xs Max --> Denon AH-D1001 // Sennheiser Amperior
Nissen

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 28. dec 2014, 03:22
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Psymon » 15. jan 2015, 11:20

Mht. Kasse kan du kigge på Meier Audio, hans forstærkere har tendens til mere bredde end dybde. http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/

Har kun hørt hans Quickstep og 2Stepdance, som begge er transportable forstærkere, men var positivt stemt overfor dem, og overvejer selv om en af hans stationære skal være en del af mit setup i fremtiden.

Der er et par folk her inde der har lyttet til de større modeller og vist generelt været glade, men de må selv lige byde ind ;)
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Euklid » 15. jan 2015, 12:21

Hififreaks har Audiolabs Mdac til en fornuftig pris
http://hifi-freaks.dk/webshop//demo-oprydning-audiolab-8200mdac-soelv-demo-p-1327.html

Den er jeg selv glad for, både lyd og design. Jeg vil nok ikke beskrive lyden som varm og rund, så jeg vil anbefale at du hører den først.
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Burning777 » 15. jan 2015, 15:56

Meiers forstærkere passer super godt til Beyerdynamic hovedtelefoner. Men de giver ikke en varm og rund lyd som der efterspørges. De er generelt meget neutrale og tilføjer ikke noget varme til den i forvejen lyse Beyerdynamic signatur. Til gengæld giver de en helt sort baggrund og masser af luft mellem instrumenterne. Til T1 er der mange, der foretrækker rør forstærkere.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Nissen » 16. jan 2015, 02:05

Meier var noget af det første jeg læste om, da mange skrev at det var et perfekt match. Det er desværre også ret dyrt, men ingen tvivl om, at man får noget for sine penge :-)
Jeg læste også som Burning777 nævner, at Meier er meget neutrale i lyden. Det gør skam ikke noget, da jeg ikke finder T1 for lys i forhold til de D2000 jeg også har. Men når man nu har valgmuligheden, så gjorde det ikke noget at der kom lidt ekstra varme på.
Jeg kan også se, at der for det meste bliver anbefalet rør til T1, men tror det bliver brugt for meget herhjemme til at rør ville fungere for mig i længden.


Nogen der har en idé om, hvordan Beyers A20 forstærker klarer sig med T1'eren? Jeg kan ikke finde nogen som lytter til den kombination, så noget siger mig, at det måske ikke er det bedste match?
Skrivebordet - PC --> Aune X1 --> Denon AH-D7000 // Sennheiser HD650
PĂĄ farten - iPhone Xs Max --> Denon AH-D1001 // Sennheiser Amperior
Nissen

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 28. dec 2014, 03:22
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Burning777 » 16. jan 2015, 08:39

Nissen skrev:Nogen der har en idé om, hvordan Beyers A20 forstærker klarer sig med T1'eren? Jeg kan ikke finde nogen som lytter til den kombination, så noget siger mig, at det måske ikke er det bedste match?


Jeg hørte T1 på A2 forstærkeren på IFA og det lød bestemt godt - virkeligt godt! A2 og A20 har samme helt neutrale lyd men begge er kraftige nok til at drive T1 på 600 Ohm. A20 forstærkeren er en ny udgave af den gamle A1 forstærker. Det er bestemt en virkelig god forstærker. Jeg har for nogle år siden skrevet en længere udredning om A1 forstærkeren sammen med Beyerdynamic T1. Måske du kan finde lidt inspiration der. A20 og T1 vil være et match jeg sagtens kunne leve med som mit primære grej.

viewtopic.php?f=49&t=672
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf kvik » 16. jan 2015, 10:59

Jeg løsner budgettøjlerne lidt, og kigger mere på formfaktoren:

ALO Pan-Am
Woo WA7
Violectric HPA V181 m/indbygget dac (anvende balanceret)
SPL Phonitor Mini + ekstern dac (fx Henry)
Grace Design m903

Lidt læsestof
http://www.hifisentralen.no/forumet/hod ... foner.html
http://www.head-fi.org/t/523955/best-am ... t_10804202
http://www.hifisentralen.no/forumet/hod ... rkere.html

Personligt tror jeg, at Violectrics lyd vil passe dig (udelukkende baseret på hvad jeg har læst om V200, har ikke selv lyttet). Udbyttet af balanceret drift (V181) skal ikke undervurderes - T1 må dog retermineres.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Burning777 » 16. jan 2015, 12:04

Jeg kan understøtte kvik og sige, at Violectric har en lidt mørkere lyd end Meier og Beyerdynamics forstærkere. Jeg synes også Violectric ser flotte ud. I hvert fald V200 som jeg lyttede til da vi holdt meet på Mejeriet i Vejen er mørk i lyden. Så det kan sagtens være et godt bud til T1.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Burgunder » 16. jan 2015, 12:32

Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf kvik » 16. jan 2015, 12:47

Siden Claus ikke må lave reklame for egne produkter, kan også nævnes:
Aune S16 (tour i gang)
Fostex HP-A4

Derudover er der:
Marantz HD-Dac1
Meridian Prime
Schiit Bifrost (m/ fuld opgradering)+Lyr2

Igen med fokus på primært formfaktoren. Schiit-duoen virker interessant, der er en lang Lyr tube-rolling tråd på HeadFi.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Anda » 16. jan 2015, 12:47

HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf kvik » 16. jan 2015, 13:11

Begge er dog mildt sagt store - 27x19x7 cm for forstærkeren, og dac'en er vist 30 dyb.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf davidsh » 16. jan 2015, 18:47

Vi har haft en anden diskussion kørende angående A20 i en tråd startet af Jokke


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Nissen » 16. jan 2015, 23:55

Tak for jeres indlæg allesammen. Jeg beklager hvis jeg har overset nogen, men jeg skriver det hele på iPhone pt., så det kan blive meget rodet i længden!

kvik skrev:Jeg løsner budgettøjlerne lidt, og kigger mere på formfaktoren:

ALO Pan-Am
Woo WA7
Violectric HPA V181 m/indbygget dac (anvende balanceret)
SPL Phonitor Mini + ekstern dac (fx Henry)
Grace Design m903

Lidt læsestof
http://www.hifisentralen.no/forumet/hod ... foner.html
http://www.head-fi.org/t/523955/best-am ... t_10804202
http://www.hifisentralen.no/forumet/hod ... rkere.html

Personligt tror jeg, at Violectrics lyd vil passe dig (udelukkende baseret på hvad jeg har læst om V200, har ikke selv lyttet). Udbyttet af balanceret drift (V181) skal ikke undervurderes - T1 må dog retermineres.

Tak for læsestoffet - det vil jeg give mig til at læse :-)
Du er gået noget over budgettet, men det er garanteret også noget der dur. Jeg har også læst Violectric er rigtig godt sammen med T1, og som Burning777 nævner, at de er lidt mørkere i lyden. Men prisen er jo kun for en forstærker :-)
Du nævnte også den Marantz i min tidligere tråd - er det noget der dur? Jeg har læst den har den typiske Marantz lyd, så det ville bestemt være en mulighed! Kigger lidt nærmere.
Burning777 skrev:
Nissen skrev:A20 og T1 vil være et match jeg sagtens kunne leve med som mit primære grej.

viewtopic.php?f=49&t=672

davidsh skrev:Vi har haft en anden diskussion kørende angående A20 i en tråd startet af Jokke

Tak for linket, Burning777 - den læser jeg lige igennem :-)
Kan se der er lidt delte meninger om den - specielt Claus-DK udtrykker sig ret klart om den.
Jeg har læst lidt om den via reviews, og får bekræftet, at der er tale om et godt produkt, men en nævner, at den måske ikke havde den ønskede power til T1 - skal lige se om jeg kan finde testen.


Tak for anbefalingen. De bliver virkelig rost til skyerne inde på Head-fi.. Jeg vil lige kigge lidt nærmere på det senere, men som Kvik nævner, så er den ret stor, og DAC'en endnu større :-) umiddelbart bliver de 2 ret meget på mit skrivebord :-)
Skrivebordet - PC --> Aune X1 --> Denon AH-D7000 // Sennheiser HD650
PĂĄ farten - iPhone Xs Max --> Denon AH-D1001 // Sennheiser Amperior
Nissen

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 28. dec 2014, 03:22
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf toppe » 17. jan 2015, 00:56

Jeg kan se at du har skrevet dig på Aune S16 turen. Hvis det ikke haster med at finde/købe en dac/amp til dine T1 vil jeg anbefale at du venter med at bestemme dig til du har hørt den. Den er imho en rigtig god dac/amp - den er i en helt anden liga end X1. X1 er en fin dac, men jeg er ikke så begejstret for forstærkeren - S16 har en bedre dac samt en god forstærker-del. Om den er et godt match til T1 skal jeg ikke kunne udtale mig om, og jeg har kun lyttet til den et døgns tid, men min umiddelbare oplevelse er ret god. Claus har vist ikke lagt sig fast på prisen, men den bliver nok lidt over dit budget - jeg mener at han i en anden tråd anslog, at den ville blive omkring 5500...
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf kvik » 17. jan 2015, 01:07

Finder du frem til et par favoritter, kan du jo evt gĂĄ pĂĄ jagt pĂĄ brugtmarkedet (hifishark er eet alternativ).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Claus-DK » 17. jan 2015, 01:45

toppe skrev:Claus har vist ikke lagt sig fast pĂĄ prisen, men den bliver nok lidt over dit budget - jeg mener at han i en anden trĂĄd anslog, at den ville blive omkring 5500...


Jo det har jeg...
http://hoved.myshopify.com/collections/dac-amp/products/aune-s16

men det er ikke mange minutter siden den kom online...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf toppe » 17. jan 2015, 01:59

Claus-DK skrev:
toppe skrev:Claus har vist ikke lagt sig fast pĂĄ prisen, men den bliver nok lidt over dit budget - jeg mener at han i en anden trĂĄd anslog, at den ville blive omkring 5500...


Jo det har jeg...
http://hoved.myshopify.com/collections/dac-amp/products/aune-s16

men det er ikke mange minutter siden den kom online...


Haha, jeg checkede faktisk hjemmesiden inden jeg skrev ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Claus-DK » 17. jan 2015, 02:09

Du kunne jo ikke vide jeg bare sad pĂĄ lur.. rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Forst./dac til Beyerdynamic T1

Indlægaf Nissen » 27. jan 2015, 03:05

Så er der endelig sket noget... Jeg har købt en Aune X1.. Jeg synes det er en fantastisk lille sag, som trods den lave pris, har et godt greb om mine Beyer T1'ere og endda med kraftoverskud. Så nu vil jeg nyde setup'et indtil jeg får S16'eren på besøg, så må jeg vurdere når den tid kommer, om det er sådan en jeg skal have i stedet ruller1
Jeg havde faktisk købt en anden DAC/forstærker kombo som var blevet anbefalet her i tråden, men den røg retur inden jeg overhovedet nåede at høre den, dels pga. størrelsen, men også pga. en træls service jeg synes jeg fik... Jeg vil ikke hænge butikken ud, da jeg kan se mange andre har haft succes med dem, så jeg må bare have været uheldig...

Men for dævlen det er rart at endelig være færdig med at lede... for nu, i hvert fald ruller1
Nu har jeg godt nok ikke modtaget min egen Aune X1 endnu, men har jo haft den fra touren hjemme i nogle uger nu, så det er heldigvis kun et par dage jeg skal undvære vellyden :lol:

Men jeg takker jer alle for jeres hjælp og vejledning. I den sidste ende må jeg jo nok erkende, at jeg hellere ville have noget jeg selv havde lagt øre til fremfor at få 10 forskellige forstærkere hjem og gøre forvirringen endnu større, selvom det var en masse spændende bud I kom med.. :|
Skrivebordet - PC --> Aune X1 --> Denon AH-D7000 // Sennheiser HD650
PĂĄ farten - iPhone Xs Max --> Denon AH-D1001 // Sennheiser Amperior
Nissen

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 28. dec 2014, 03:22
Geografisk sted: Ă…rhus


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster