Gæstebogen..



Gæstebogen..

Indlægaf davidsh » 9. maj 2014, 23:30

Siger du ikke, skal bruge hele weekenden pĂĄ den slags. Faget er teknologi..
Og velkommen til :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Gerner » 10. maj 2014, 00:02

Har 22 timers arbejde i weekenden, så der bliver der ikke meget tid til eksamen.. Så må knokle næste uge! ;)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gæstebogen..

Indlægaf toppe » 10. maj 2014, 00:07

Velkommen til - jeg hĂĄber du finder masser af info og inspiration herinde :-)
Hvis du endnu ikke har investeret i dac eller forstærker, kan jeg kun anbefale, at du kigger i tour de hoved-fi tråden: her har du nogle muligheder for at låne en dac- og/eller -amp for den beskedne pris, at du betaler portoen for at sende den/dem videre, samt at du skriver lidt om dine indtryk. Det er imho en fantastisk måde at få lidt erfaring og indtryk inden for vesten.
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Gerner » 11. maj 2014, 01:19

Har læst samtlige emne igennem, og har faktisk allerede nu fået en masse viden.
Nu har jeg læst alle regler osv. for Tour de Hoved-fi, men vil gerne have sat mig mere ind i Hoved-fi inden jeg låner noget.. Er stadig på rookie stadiet, og føler måske lidt, at jeg burde få lidt mere viden, inden jeg begiver mig til, at låne andres dyre domme. ;-)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 11. maj 2014, 01:27

sludder og vrøvl, det er netop folk som dig jeg havde i tankerne da jeg fandt på touren, så bare giv den gas..

Husk at selv om du mĂĄske ikke kan de fine ord og vendinger, er dit sprog meget mere forstĂĄeligt for andre pĂĄ dit niveau..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Gerner » 11. maj 2014, 01:33

Har godt læst hvad du har skrevet om Tourene på siden. ;-) At det skal være henvendt til typer som mig, så er der nogle småting jeg gerne lige vil have lært inden. Kan ses som en person der for første gang skal tænde noget via en knap.. Jeg siger intet om, at der vil gå langtid før jeg melder mig på, men at jeg lige skal have lidt mere basal viden.
Er i hvert fald meget spændt på, at komme længere ind i noget Hoved-fi, for virker rigtig hyggeligt! Nu hvor jeg ikke kan buldre med mine højtalere når jeg engang flytter til de jyske lande, så må jeg jo finde et alternativ, og overraskende nok, så er det et SUPER alternativ.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gæstebogen..

Indlægaf davidsh » 11. maj 2014, 13:47

Du spørger bare løs hvis der er noget.. Der er jo også en chat her på siden hvis det har interesse, det skal nok bare koordineres med tidspunkt, for den er mildt sagt ikke så brugt thumbs

Så skal jeg gerne svare på en masse spørgsmål hvis det er. Eller selvfølgelig også i en tråd for den sags skyld
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Gerner » 11. maj 2014, 22:22

Jeg takker mange gange Davidsh! Der vil nok komme et par spørgsmål efterhånden. :)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Elway » 24. okt 2014, 07:42

Jamen, sĂĄ en hilsen fra endnu en ny pĂĄ hoved-fi - og generelt pĂĄ headsets.

Jeg hedder Morten, er 43 og bosiddende i Aalborg.

Mine teenageår gik med at købe en masse Denon og Cerwin-Vega fra Hifi-klubben. Ville nok have købt noget andet, hvis jeg kunne skrue tiden tilbage :-) Det blev solgt fra da jeg studerede - og jeg fik først blod på hifi-tanden igen for 3-4 år siden. Der har jeg især været igennem en del vintage ting, de fede ting fra 70'erne, især Sansui og Pioneer. Lige nu har jeg en Tandberg TR-2040, en Nikko NR-1219 (der nok bliver det sidste apparat, jeg kommer til at skille mig af med). Jeg har et sæt 2-vejs selvbyg højttalere, nogle oldgamle Isophon og et sæt KEF Caprice II. Så, fortrinsvist vintage stadigtvæk.

Jeg er primært gået på headphones af "nød" - jeg bor i lejlighed, så jeg havde et behov for et alternativ til højttalerne. Jeg har valgt et sæt Philips Fidelio X1 og en FiiO E17 Alpen at starte ud med. Fidelio'en ligger omkring de 30ohm, så der er ikke meget brug for forstærkning....

Lige nu er jeg lĂĄner af Aune X1'en fra Claus.

Hvis der er nogen andre herinde fra det nordjyske, så giv et piv. Jeg er opsat på at lære andet udstyr at kende.

God weekend!
Head-fi noob. Grejliste
Elway

Brugeravatar
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: 14. sep 2014, 11:35

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Klan » 26. nov 2014, 16:34

Halløj,

Lige oprettet i går aftes, og har så kigget frem og tilbage i forummet. Jeg er sømand, men gået i land, er gift, har 3 små børn (hvorfor gik jeg dog i land?), og økonomien er ikke til det store forkromede stereoanlæg.

Nu har jeg så gået og kigget på et par små billige hørebøffer, Sennheiser Momentum. Den skal så fodres med CD'er, sandsynligvis fra en Audilab 8200CD. Jeg rejser stadig lidt, så jeg overvejer også en transportabel afspiller af en eller anden art. Her er det så alle mine begynder spørgsmål kommer væltende, jeg har mødt flere forkortelser (alle erhverv/interessegrupper har vel hvert deres sæt), men som jeg lige skal have styr på, bl.a. DAP CIEM osv.

Mine ører bløder næsten når jeg hører MP3, og har her på forummet fundet afspillere der hedder Fiios, desuden har jeg kigget lidt på Sony NWS-ZX1. Alle ser ud til at have lidt begrænsninger. Jeg har 5-600 cd'ere, som jeg vil konvertere til Flac, og så have med når jeg arbejder. Så plads er vigtigt. Desuden ville jeg gerne have en rimelig hovedtelefon forstærker til hjemmet, og som muligvis kunne rejse med, hvis jeg er på 'permanente' opgaver.

Så der kommer sandsynligvis noob spørgsmål i den kommende periode.

Skal måske lige nævne jeg bor i Svendborg, har indtil flere biler, hvor den nyeste er fra 1987, og lytter til Neil Young, Nick Cave og så ellers derudaf med alt fra Metallica til Calvin Harris.
Klan

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 25. nov 2014, 22:51
Geografisk sted: Svendborg

Re: Gæstebogen..

Indlægaf davidsh » 26. nov 2014, 17:06

Velkommen til :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 27. nov 2014, 02:11

Velkommen til..
Håber du vil finde de oplysninger du søger og hygge dig undervejs og så håber jeg da lidt du bliver hængende...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf telum » 27. nov 2014, 09:59

Velkommen til! Sennheiser Momentum har fået glimrende anmeldelser og de kommer på bud på amazon.co.uk kl. 21 i aften i forbindelse med deres Black Friday tilbud - der plejer at være gode besparelser!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Gæstebogen..

Indlægaf 2501 » 11. dec 2014, 12:30

Hep!

Jeg har været her før, men først nu er det med profil. Har gjort det lidt i mellemklasse IEM, og så stationært.

Så fik jeg fingre i et billigt par H6'ere, og der skal "desværre" en del til at trække dem. Så åbner der sig en helt ny verden af AMP/DAC og andre TLA'er, og her har diverse indlæg på hoved-fi.dk allerede hjulpet en del. Jeg er slet ikke nået til bunds endnu, og vil derfor læse videre, men lur mig ikke om der vil komme et spørgsmål eller to undervejs. ;-)
---
Hoved-fi: BeoPlay H6, Etymotic ER-6i, HiFi-MAN RE0 (Sansa Clip+, HTC One M8)
Større-fi: Avance Magnum 18 (NAD T775)
2501

Brugeravatar
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. dec 2014, 16:48

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 12. dec 2014, 00:08

Velkommen til.
Jeg kunne ikke lade være med at kigge på din profil, jeg tror du er den eneste der har et nummer som navn, så skulle lige se om du var russer eller sådan noget, så så jeg din mailadresse hmmmmmm ...LOL
Ingen russere er sĂĄ opfindsomme..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Burning777 » 12. dec 2014, 12:06

rulle5
God jagt efter de rigtige komponenter :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Gæstebogen..

Indlægaf 2501 » 12. dec 2014, 15:27

Claus-DK skrev:Velkommen til.
Jeg kunne ikke lade være med at kigge på din profil, jeg tror du er den eneste der har et nummer som navn, så skulle lige se om du var russer eller sådan noget, så så jeg din mailadresse hmmmmmm ...LOL
Ingen russere er sĂĄ opfindsomme..

Eller har så latrinær tankegang. :-)

Tak for velkomsten, begge to.
---
Hoved-fi: BeoPlay H6, Etymotic ER-6i, HiFi-MAN RE0 (Sansa Clip+, HTC One M8)
Større-fi: Avance Magnum 18 (NAD T775)
2501

Brugeravatar
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. dec 2014, 16:48

Re: Gæstebogen..

Indlægaf LuckyEars » 20. dec 2014, 10:40

SĂĄ fik jeg endelig joinet hoved-fi :grin:

Jeg mĂĄ hellere introducere mig selv,

Jeg er studerende og bor i København. Hi-Fi har altid fascineret mig, og selv da jeg var en lille pur sad jeg og lyttede til min fars system.

Eventyret startede i 9. klasse i folkeskolen, da jeg købte et par sennheiser HD650. Jeg fandt hurtigt ud af, at min iPod måske ikke var ideel til de store bøffer, og jeg købte derfor en iBasso D1 (DAC/AMP).

650’erne blev brugt rigtigt meget, både ude og hjemme, og jeg blev således hurtigt en meget kræsen lytter. Der var bare ét problem: De store bøffer var ikke altid lige praktiske at have med, og derfor blev der sat en stor jagt in på in-ears monitors.

Head-fi havde, som altid, mange gode bud på, hvad jeg skulle erhverve mig. Det endte med, at jeg købte et par RE-0 fra head-direct. Da jeg satte dem i ørerne for første gang, blev jeg helt overvældet over, at en så detaljeret lyd kunne komme ud af sådanne nogle små dimser.

Dengang syntes jeg, at RE-0 lød neutral. I dag vil jeg mene, at de er meget farvede. De har nogle peaks i diskanten, men det kan jo fikses med lidt eq … og med eq lyder de faktisk fænomenale :grin:

Jeg holdt så en lang pause, men på det seneste er min hobby blusset voldsomt op igen. Jeg har bl.a. lavet modificerede Sony MH1’ere og for nyligt bestilte jeg også et par Havi B3 pro 1, som gerne skulle komme med posten snart.

Jeg ser frem til at lære jer at kende herinde på hoved-fi, og det kunne være fedt at være med til et møde på et tidspunkt.

/LuckyEars
LuckyEars

Brugeravatar
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. dec 2014, 12:37

Re: Gæstebogen..

Indlægaf davidsh » 20. dec 2014, 14:59

Velkommen til thumbs

Der er møde hvert halve år (+ det løse), forår og efterår. Forårsmødet afholder vi typisk i sønderjylland og efterårsmødet er omkring københavn..

Min interesse startede faktisk også omkring 9. klasse takket være min mor der gav mig et sæt bose ie2. Så gjorde jeg det eneste fornuftige, fik pengene tilbage og brugte 2 uger på at researche.. Det endte med etymotic hf2 og så er det ellers gået derudad..

Vi ses i de andre trĂĄde popsy
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Gæstebogen..

Indlægaf LuckyEars » 20. dec 2014, 18:48

davidsh skrev: Der er møde hvert halve år (+ det løse), forår og efterår. Forårsmødet afholder vi typisk i sønderjylland og efterårsmødet er omkring københavn.


Aha, hvilket møde er typisk det største? Vil rigtig gerne komme til dem begge.

davidsh skrev: min mor der gav mig et sæt bose ie2. Så gjorde jeg det eneste fornuftige, fik pengene tilbage


Det var godt at du var fornuftig 8-) Jeg fik også et par Sennheiser HD205 af mine forældre som blev "byttet" til mine HD650. 4musik
LuckyEars

Brugeravatar
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. dec 2014, 12:37

ForegåendeNæste

Tilbage til Velkommen til Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster