Gæstebogen..



Re: Gæstebogen..

Indlægaf davidsh » 12. aug 2013, 20:28

Nåh ja, nu du siger det, havde jeg helt glemt. Men det er i hvert fald ikke så længe siden så.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 13. aug 2013, 01:10

I ved da godt at Hoved-fi er drevet af et gammelt rævgaf for andre gamle rævgaffer ??

Alt den der ungdom er så skræmmende rulle4 rulle4 rulle4 thumbs thumbs rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf whazz » 13. aug 2013, 01:16

jeg samler liiiiiige lidt erfaring inden for hoved-fi inden jeg blir sĂĄdan rigtig aktiv men arbejder da pĂĄ det ;)
- whazz theking

I stuen lytter jeg på Monitor Audio spændt på Cambridge forstærker.
På kontoret lytter jeg normalt til et sæt B&W P3, på en hjemmegjort forstærker.
PĂĄ farten lytter jeg pĂĄ Jabra Elite 65, med skum propper.

Uddannet svagstrømsingeniør, med speciale i hardware, og interesse i (elektro)akustik
whazz

 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10. aug 2013, 03:36
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Gæstebogen..

Indlægaf davidsh » 13. aug 2013, 08:52

Du spørger bare hvis der er noget, vi plejer at være ret hjælpsomme med det meste... Helst i en ny tråd selvfølgelig, ellers skælder Claus dig ud.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Gæstebogen..

Indlægaf whazz » 13. aug 2013, 21:31

hehe selvf. ikke første gang jeg er på fora, er bare ny med hoved-fi
- whazz theking

I stuen lytter jeg på Monitor Audio spændt på Cambridge forstærker.
På kontoret lytter jeg normalt til et sæt B&W P3, på en hjemmegjort forstærker.
PĂĄ farten lytter jeg pĂĄ Jabra Elite 65, med skum propper.

Uddannet svagstrømsingeniør, med speciale i hardware, og interesse i (elektro)akustik
whazz

 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10. aug 2013, 03:36
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 14. aug 2013, 00:16

Ja jeg skælder ALTID ud..
Bare giv den noget gas, man behøver ikke have alt muligt viden om ord og teknik, bare skriv det du har p hjertet, alle de fine ord skal nok komme helt af sig selv..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Burning777 » 14. aug 2013, 08:54

Vi har "Kongen af Kliplev" - sĂĄ kan det slet ikke gĂĄ galt 1musik

Eneste problem er at jeg på min ferie mødte 4 meget hyggelige mennesker - lettere berusede og med STÆRK Sønderjysk dialekt - fortælle at de kender ALLE (eller "ÅLL") mennesker i Kliplev. Men Claus Nielsen ham vidste de godt nok ikke hvem var. Jo en Claus Larsen og Conny - men den Claus havde lyst hår. Så jeg ved ikke helt med den titel Claus - "Kongen af Kliplev" 5musik
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 14. aug 2013, 11:03

Man skal jo ikke mænge sig med rosset..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Metrik » 6. okt 2013, 11:03

Hej hoved-fi forum.

Jeg er ny her og synes lige at jeg ville melde min ankomst. Jeg har flere gange ramt dette forum i internetsøgninger og har nydt godt af diverse indlæg her - tak for det. Forummet er også flot og overskueligt bygget op, og det er også et plus - tak til webmaster. Jeg har på fornemmelsen at i kan hjælpe mig i min søgning på at finde den perfekte DAC+AMP til mig, da jeg godtnok synes at markedet er uoverskueligt. Jo mere jeg søger på nettet, jo flere muligheder er der.

NĂĄ, mere om det senere. Jeg ville bare lige sige hej. 1musik
Metrik

Brugeravatar
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 6. okt 2013, 10:02
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 6. okt 2013, 15:08

Velkommen til, tak for de pæne ord, det er altid dejligt med ord der luner når temperaturen er på vej den kedelige vej..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gæstebogen..

Indlægaf JB_dk » 17. feb 2014, 20:45

Hej hoved fi brugere.
Jeg er helt ny herinde og tænkte jeg ville starte med at introducere mig her.
Jeg er helt ny (her og i headfi verden) jeg fandt dette forum for godt en uge siden og helt igennem rookie med stort R :-)
Jeg er 26. Far til 2 og derfor er mit budget til grej meget minimal. Jeg har desuden stor passion for spil (primært playstation) som jeg har en del konsoller og spil i samlingen.
Jeg er nørd med stort N og arbejder til dagligt med salg af IT udstyr. Fritiden bruges på spil og frivillig arbejde som skribent på pslife.dk (Playstation nyheder /anmeldelser / forum)

Mit rookie budget grej er pt:

Samsung Galaxy note 2 med Winamp og poweramp som afspiller.
Playstation Vita med musik pĂĄ og som ogsĂĄ bruges til at lytte pĂĄ nĂĄr jeg spiller.
Sennheiser HD205 (som deles med min 6 ĂĄrige datter)
Snart mit nyindkøbte
Phillips citiscape downtown som jeg fik til en yderst fordelagtig pris via arbejdet.

Spørg endelig hvis i vil vide mere


Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk
Bøffer: Hifiman Ananda, Philips Fidelio X2 HR, Sennheiser HD 569
In-ear: Linsoul Tin Hifi T2, Moondrop Starfield, Earsonics S-EM6 V2
DAC/AMP: Topping DX3 Pro, Dragonfly Black 1.5, Fiio K3
DAP Shanling M6 Pro
JB_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 15. feb 2014, 12:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gæstebogen..

Indlægaf toppe » 17. feb 2014, 20:59

Hej JB, og velkommen til :-)
Hvis du har brug for noget hjælp eller har spørgsmål, siger du bare til. Lav en ny tråd eller skriv i en vedkommende - folk er flinke til at hjælpe hinanden herinde.
PS. Et godt setup behøver ikke koste alverden - at der så er en del herinde der har brændt flere tusind kroner af på grej, skal du ikke lade dig intimidere af ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Gæstebogen..

Indlægaf rasse1977 » 17. feb 2014, 21:29

Hej Hoved-fi

Lige et par hurtige ord om mig selv, så i har en idé om, hvem det er i snakker med.

Jeg er 37, far til 2 (3 til august...) og bor på Bornholm. Er født og opvokset på øen men boede i Kbh. i ca. 15 år inden vi flyttede tilbage til rødderne i 2010.

Jeg har være musik-interesseret så længe jeg kan huske, men har aldrig rigtig fået investeret i nogen ordentligt hoved-fi. Jeg har et par Stax SR-30 som gør det ok, men som også er lidt et levn fra fortiden. Så nu skal det være :-)

Ud over musik kører jeg mountainbike (har en håndbygget Ari stålramme der selvfølgelig er sat op singlespeed...) og spiller elbas på hyggeniveau.

NĂĄĂĄ, resten af historien kan i fĂĄ en anden gang. Fedt forum i har her.

Rasmus
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: Gæstebogen..

Indlægaf davidsh » 17. feb 2014, 21:54

rasse1977 skrev:Hej Hoved-fi

Lige et par hurtige ord om mig selv, så i har en idé om, hvem det er i snakker med.

Jeg er 37, far til 2 (3 til august...) og bor på Bornholm. Er født og opvokset på øen men boede i Kbh. i ca. 15 år inden vi flyttede tilbage til rødderne i 2010.

Jeg har være musik-interesseret så længe jeg kan huske, men har aldrig rigtig fået investeret i nogen ordentligt hoved-fi. Jeg har et par Stax SR-30 som gør det ok, men som også er lidt et levn fra fortiden. Så nu skal det være :-)

Ud over musik kører jeg mountainbike (har en håndbygget Ari stålramme der selvfølgelig er sat op singlespeed...) og spiller elbas på hyggeniveau.

NĂĄĂĄ, resten af historien kan i fĂĄ en anden gang. Fedt forum i har her.

Rasmus


SĂĄ er du mĂĄske allerede lidt forvent. De Stax er sikkert overhovedet ikke ringe hvis de ikke er i stykker eller noget..

Og velkommen JB :grin:
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Burning777 » 17. feb 2014, 21:56

rulle5
Begge to!
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Claus-DK » 18. feb 2014, 01:34

Altid dejligt med nyt blod...
Undskyld det med din pung...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sv: Gæstebogen..

Indlægaf Coach-Z » 18. feb 2014, 01:47

rasse1977 skrev:Hej Hoved-fi

Lige et par hurtige ord om mig selv, så i har en idé om, hvem det er i snakker med.

Jeg er 37, far til 2 (3 til august...) og bor på Bornholm. Er født og opvokset på øen men boede i Kbh. i ca. 15 år inden vi flyttede tilbage til rødderne i 2010.

Jeg har være musik-interesseret så længe jeg kan huske, men har aldrig rigtig fået investeret i nogen ordentligt hoved-fi. Jeg har et par Stax SR-30 som gør det ok, men som også er lidt et levn fra fortiden. Så nu skal det være :-)

Ud over musik kører jeg mountainbike (har en håndbygget Ari stålramme der selvfølgelig er sat op singlespeed...) og spiller elbas på hyggeniveau.

NĂĄĂĄ, resten af historien kan i fĂĄ en anden gang. Fedt forum i har her.

Rasmus


Okay den ø er bare et af de fedeste steder at løbe trail løb, så kan kun forestille mig hvordan det er at cykle der.. Var på ferie der sidste år med familien, men fik tid til at snige mig væk et par timer eller fem for at få løbet lidt og der er altså bare nogle gode spor.



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Gæstebogen..

Indlægaf rasse1977 » 18. feb 2014, 10:23

davidsh skrev:SĂĄ er du mĂĄske allerede lidt forvent. De Stax er sikkert overhovedet ikke ringe hvis de ikke er i stykker eller noget..


Tjaa, de er lidt bĂĄde/og, lidt som beskrevet i det her mini-review:

http://www.head-fi.org/t/46122/stax-sr-30-mini-review

De er tilsluttet min Holfi Integra 8 forstærker, så jeg tror de får power nok, men de lyder stadig lidt tynde. Desuden er der et eller andet der ligger løst i den ene kop, men det lyder ikke som om det påvirker lyden (så længe man holder hovedet stille...). Jeg har faktisk ikke brugt dem de sidste 5-6 uger da forstærkeren har været til tjek hos Peter Holstein, men satser på at få gang i dem igen sidst på ugen.

Coach-Z skrev:Okay den ø er bare et af de fedeste steder at løbe trail løb, så kan kun forestille mig hvordan det er at cykle der.. Var på ferie der sidste år med familien, men fik tid til at snige mig væk et par timer eller fem for at få løbet lidt og der er altså bare nogle gode spor


Jes, det er noget af det bedste terræn til mtb i DK. Jeg kører ofte langs kysten fra Rønne til Hammershus og det bliver ikke meget bedre...:-)
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Kolyzer » 28. feb 2014, 22:15

Hejsa

Faldt lige over dette forum i forbindelse med køb af min første hovedtelefonforstærker/dac nogensinde, Aune T1.
Må vel hellere lige præsenterer mig, Er 23 år, 24 til juni. Interessen for musik har jeg altid haft, men er først rigtig begyndt at gå op i lyd inden for de seneste par år. Vil mene jeg har en meget bred musiksmag, kan næsten høre alt, dog ikke døds/black metal :)

Mit udstyr er et par Sennheiser HD518 en laptop og en Aune T1 når den kommer med posten engang. Mon ikke der bliver opgraderet lidt når lærlinge lønnen tillader det :)

Mike
Kolyzer

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 28. feb 2014, 22:02
Geografisk sted: Kolding

Re: Gæstebogen..

Indlægaf Buyer no 1 » 28. feb 2014, 23:09

rulle5

Velkommen til.

God fornøjelse med din T1.

Og ja, vi skal nok hjælpe med at få brugt din lærlingeløn :grin:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

ForegåendeNæste

Tilbage til Velkommen til Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster