Customs fra Spiral Ear



Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Aquila » 30. apr 2011, 21:34

Heysan,

Jeg har her de seneste par dage siddet og savlet pĂĄ denne hjemmeside: www.spiralear.com

Det er en fabrikant af "custom" IEM's baseret i polen. Hans produkter er lavet i silikone, for den bedst mulige isolation, og han har vist tidligere arbejdet for ACS, en britisk custom fabrikant. Priserne er egentligt også meget rimelige, og man slipper for told og fis og gøgl.

Jeg har skrevet lidt med gutten der har firmaet, Grzegorz, og han virker som om han har foretaget en hel del overvejelser omkring alle beslutningerne han har truffet.

Jeg ville egentlig også høre om der måske var nogen der var friske på et fælleskøb hvis det endelig var? Jeg ved ikke om det er noget de er interesseret i, men jeg gider ikke skrive til ham hvis jeg ikke har nogle andre interesserede.

Hvis I er interesseret, så fyr bare en PM. Så kan vi holde tråden her til at diskutere produkterne (lidt tamt når ingen af os har hørt dem, men sådan er det jo også med HE90 vil jeg tro ruller1 )
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Burning777 » 1. maj 2011, 01:03

Det ser da spændende ud. Tak for linket. Måske jeg skulle ønske mig sådan et custom sleeve til mine ER-4S Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf nc8000 » 1. maj 2011, 09:00

Det var ogsĂĄ min tanke. Selve iem'erne er ikke relevante da jeg er fuldt tilfreds med min JH13
nc8000

 

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf FrederikS » 1. maj 2011, 18:01

Interessant koncept! sjovt med den lille udboring og seperate driver tubes.
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Martin Kristiansen » 1. maj 2011, 18:28

Burning, det er bestemt det værd at få customs til sine Etyer! Jeg fik det selv lavet af ACS og var mere end tilfreds med det. Lyden får virkelig et løft for slet ikke at nævne komforten. Hvis fyren oprindeligt har været hos ACS tør jeg godt sige god for ham. Jeg ved dog ikke hvor dyrt det er her i EU, jeg fik lavet mine på New Zealand, da jeg var på ferie, og der slap jeg med små 500 kroner.
Martin Kristiansen

 
Indlæg: 71
Tilmeldt: 3. apr 2011, 18:36
Geografisk sted: Aarhus, Danmark

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 11. maj 2011, 00:04

Jeg har skrevet lidt med Spiralear de sidste par uger, for jeg er blevet lidt forelsket i dem..

Gzegorz er vældig flink, men har rygende travlt for øjeblikket, men jeg har luftet tanken om et gruppekøb af dem og kan vi samle 5 vil der falde en mindre rabat på produkterne..

Jeg brændte fingrene lidt på FREQS da jeg prøvede at arrangere et gruppekøb af dem, så lad være med at melde jer til, hvis i ikke mener det..

Undlad venligst at kontakte ham med andet end generelle spørgsmål, så jeg har "forhandlingen" om rabatten for mig selv, hvis vi er 10 der skriver om det samme bliver det lidt træls for firmaet..

Hvis det har interesse så meld jer her, men lad være hvis i bare har en idé om at det kunne måske være en god idé, for jeg vil nødig ende ligesom med FREQs og bruge oceaner af tid på noget som løber ud i sandet fordi folk er lidt for ivrige med at sige ja tak, men også hurtige til at sige nej tak senere...
Jeg skal nok melde tilbage nĂĄr jeg ved lidt mere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Burning777 » 11. maj 2011, 06:50

Gruppekøb? Skal vi så alle tage det samme produkt eller bare et af deres produkter? Jeg er interesseret i et sæt for støbte til mine Etyer.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 11. maj 2011, 10:36

Det skal jeg da lige undersøge, men som nævnt har han rygende travlt, men du kan jo få formstøbte propper i DK til omkring en tusse i et af de mange hørecentre vi har i landet og det er incl aftryk..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf helledie » 11. maj 2011, 19:59

Har de ikke et låner program - såsom Unique Melody eller JH har det? For de virker SUPER spændende ;)
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 11. maj 2011, 21:33

Det var da noget af et tilfælde...

Jeg har ogsĂĄ skrevet en del med ham, har i dag fĂĄret taget aftryk og sendt fotos til ham af disse.

Enig i at han virker meget kompetent, og ærlig...

Jeg spurte ham hvad forskellen mellem 2 way pro og 3 way pro var, han svar var at baseret pĂĄ at jeg har IE8 vil jeg nok blive mest glad for 2 way pro, selvom den er billigst...

Så hvis jeg skal være med er det enten den eller 3 way reference (som han også anbefalet)

Hvis der snart kan tages en beslutning er jeg også med på fælles køb...

Hilsen

Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 11. maj 2011, 23:58

Vi kan sætte en deadline på..

Hvad med 1/6 ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 14. maj 2011, 20:23

Hej Claus

Ja vi skal have en deadline, men er der stening for vi fĂĄr noget op at stĂĄ?

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 19. maj 2011, 22:05

Jeg har fået tilbudt at låne de universal modeller der findes nemlig SE ref 3 og 2way pro, de er ikke fuld højde med de "rigtige" men skulle give en id'e om hvordan deres signatur og lyd er..

SĂĄ hvem kommer og fĂĄr en lytter ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf helledie » 20. maj 2011, 08:53

Claus-DK skrev:Jeg har fået tilbudt at låne de universal modeller der findes nemlig SE ref 3 og 2way pro, de er ikke fuld højde med de "rigtige" men skulle give en id'e om hvordan deres signatur og lyd er..

SĂĄ hvem kommer og fĂĄr en lytter ??



rullw3 I would very much like to try!!!
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Henrik_sdk » 23. maj 2011, 01:56

Skal der være klods i munden når der laves aftryk, eller acryl = klods og silicone = not??
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 23. maj 2011, 23:35

Min holdning til aftryk er at man skal have munden i den stilling den er i normalt, altså ikke bide hårdt sammen eller have munden på vidt gab, jeg har prøvet med åben mund og min egen indstilling og den sidste passer langt bedre..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf nc8000 » 24. maj 2011, 00:28

Mine blev lavet med en kuglepen i munden
nc8000

 

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Buyer no 1 » 24. maj 2011, 00:44

Den naturlige mundstilling er vel forskellig alt efter om der er tale om en herre- eller damemodel? ruller1
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 24. maj 2011, 01:32

Buyer no 1 skrev:Den naturlige mundstilling er vel forskellig alt efter om der er tale om en herre- eller damemodel? ruller1


Bare jeg havde et eller andet snappy comeback til den.

Men jeg mĂĄ melde pas..

Men jeg vil være dameaudiolog og tage aftryk, hele dagen lang... musik15
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 24. maj 2011, 01:34

Ikke i aften skat, det har været en lang dag på jobbet...... rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 10 gæster