Panda, Hvad skal den koste...



Panda, Hvad skal den koste...

Indlægaf mcfrede » 10. apr 2012, 20:33

Så er jeg begyndt at spekulere i at finansiere videre selvbyg, og selvom det smerter en smule overvejer jeg nu at skille mig af med min elskede Panda. Jovist, ikke for altid, jeg har to prints mere liggende, men lige netop denne her gav jeg hele armen med kabinettet, de nytilkomne vil ende i noget mere konventionelle kabinetter. Jeg tænker om jeg skal smide denneher i et standard kabinet også, men det nu nok ville være synd.
Derfor, hvad vil i skyde sĂĄdan en karl til at kunne indbringe?

Billede
Der er ikke mange finurligheder ved denne her udover at der er et støj-filter på strømstikket og så er der brugt rigtige Neutrik RCA-indgange og hovedtelefonudgang.

Der er flere billeder pĂĄ min hjemmeside!
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Panda, Hvad skal den koste...

Indlægaf nc8000 » 10. apr 2012, 20:41

Hvis du sælger bliver du nødt til at skifte avatar ;-)
Senest rettet af nc8000 10. apr 2012, 21:15, rettet i alt 1 gang.
nc8000

 

Re: Panda, Hvad skal den koste...

Indlægaf mcfrede » 10. apr 2012, 20:49

Jeg ved det, det er også lige det med at den er så speciel der gør at jeg overvejer at smide den på "museet" i stedet, men det kommer der jo ikke penge i kassen af...
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Panda, Hvad skal den koste...

Indlægaf CBAndersen » 10. apr 2012, 22:07

Du har vel tænkt på at der er nogle regler for hvad man må sælge?

Selvom det er DIY så har du stadigvæk et ansvar for at dit produkt lever op til gældende sikkerhedskrav i EU, dvs. det skal leve op til de normale CE mærkekrav for produkttypen.

Man må godt bygge ting selv, men med det samme du sælger det videre så er det dig som konstruktør/sælger der står med håret i postkassen hvis produktet for alvor fejler. Hvis det ikke lever op til CE mærkekravene så er problemet endnu større.

Samtidig sĂĄ kan jeg se det skal sluttes direkte til 230 V, det er der ogsĂĄ nogle meget skrappe krav til.

I din profil står det at du er ingeniør, hvilken slags om man må spørge?

Skriver det ikke for at være lyseslukker, hvis det var så nemt som "bare" at konstruere et eller andet og så sælge det videre så gjorde jeg det selv. Har selv valgt at holde mig til at designe, bygge til mig selv og så ellers sælge print til mine designs, så er det optil folk selv at implementere mine designs forsvarligt.
CBAndersen

 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 3. mar 2012, 16:44

Re: Panda, Hvad skal den koste...

Indlægaf Kaps » 10. apr 2012, 22:21

Det er bare på med sådan en her, så er alt i skønneste orden ruller1
http://www.dealextreme.com/p/9mm-round- ... ack-121807


Gælder reglerne også for privat salg?
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Panda, Hvad skal den koste...

Indlægaf nc8000 » 10. apr 2012, 23:06

Kan ikke forestille mig at de regler gælder for enkeltsalg fra privat til privat
nc8000

 

Re: Panda, Hvad skal den koste...

Indlægaf mcfrede » 10. apr 2012, 23:45

CBAndersen skrev:Du har vel tænkt på at der er nogle regler for hvad man må sælge?

Jeg skal være ærlig, det har jeg ikke spekuleret videre over. Jeg tror dog her er stof til uddybning, men synes du ikke det fortjener sin egen tråd (jeg vil i hvert fald gerne vide mere)? :|

CBAndersen skrev:I din profil står det at du er ingeniør, hvilken slags om man må spørge?

Du må gerne spørge, omend jeg er her på siden i kraft af min interesse for "hoved-fi" og som entusiast og ikke i professionelt øjemed. Jeg er maskiningeniør.

CBAndersen skrev:Skriver det ikke for at være lyseslukker, hvis det var så nemt som "bare" at konstruere et eller andet og så sælge det videre så gjorde jeg det selv.Har selv valgt at holde mig til at designe, bygge til mig selv og så ellers sælge print til mine designs, så er det optil folk selv at implementere mine designs forsvarligt.

Jeg er på sin vis glad for dit indlæg (jeg ser bort fra tonen), men omvendt vil jeg meget nødig gøres til genstand for en mere generel diskussion som jeg mener hører hjemme i en særskilt tråd. Jeg havde nok værdsat en PB med dine input og vil som skrevet ovenfor meget gerne deltage i en generel tråd.

Jeg håber der vil blive startet en tråd op omkring emnet og når vi så er blevet lidt klogere på hvad man må og ikke må vil jeg se om der stadig er behov for input til denne tråds egentlige spørgsmål. Indtil da tror jeg bare min Panda ryger tilbage på kontoret. 1musik
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Panda, Hvad skal den koste...

Indlægaf Claus-DK » 11. apr 2012, 01:21

Man sælger da ikke sine børn...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Panda, Hvad skal den koste...

Indlægaf CBAndersen » 11. apr 2012, 09:39

CBAndersen

 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 3. mar 2012, 16:44


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron