Pro-ject Pre Box S2 Digital - tilføjelse af Head Box S2?



Pro-ject Pre Box S2 Digital - tilføjelse af Head Box S2?

Indlægaf Krellef » 8. aug 2018, 15:19

Hej, alle I kære Hoved-fiere!

Jeg gjorde mig et lidt spontant køb af en Pre Box S2 Digital, fordi den så vidt jeg kunne læse, kunne opfylde mine krav til en amp/DAC.

Den leverer for så vidt power nok til mine nuværende hovedtelefoner, men jeg forestiller mig at prøve kræfter med nogle 600-ohm's kander på et tidspunkt, og dér kommer den sgu nok til kort, da den kun lige akkurat kan spille mine 250-ohm's T90'ere op.

Så - jeg har kig på at tilføje en Head Box S2 til ligningen. Hos f.eks. TapeConnection reklamerer de for Head Box S2 i form af en beskrivelse af, at den leverer 725mW, hvilket jo lyder pænt - men kigger man hos Pro-ject Audio selv, står der nærmere beskrevet at de 725mW er i 32 ohm - og jeg antager derfor at ydelsen i 600 ohm er en hel del mindre.

Er min antagelse om en ringere forventet ydelse end hvad TapeConnection reklamerer med, korrekt? Og hvis ja, har I da forslag til alternative separate hovedtelefonforstærkere i samme prisklasse?

Vh

Kristian
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Pro-ject Pre Box S2 Digital - tilføjelse af Head Box S2?

Indlægaf kvik » 8. aug 2018, 15:49

Pre S2: 6,6 mW / 600 Ohm, 68 mW / 32 Ohm
Beyer T90: 102 dB / 250 Ohm

Pre's hovedtlf.forstærker er egentlig ganske svag, virker mest som en eftertanke. Head's 725 mW vil nok ved 600 Ohm ligne Pre's relativt (1:10, dvs ca 75 mW), men det afhænger af forstærkerens opbygning (så vidt jeg har forstået).

Du kan få en Lovely Cube til samme pris som Head S2. Her får du flere gain-indstillinger, så kan bedre tilpasse til div hovedtlf.impedanser.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Pro-ject Pre Box S2 Digital - tilføjelse af Head Box S2?

Indlægaf Krellef » 8. aug 2018, 15:53

Tak, så lader jeg ikke til at misforstået specifikationerne helt. Hvis jeg nu ønsker at være besværlig og købe indenfor landets grænser (Fragttid, evt reklamation, told/moms) , findes der da et hæderligt alternativ?
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Pro-ject Pre Box S2 Digital - tilføjelse af Head Box S2?

Indlægaf kvik » 8. aug 2018, 16:12

Måske Myryad Z40 i Køb&Salg, specs ligner dog Head S2, men du kan jo evt prøvelytte. Umiddelbart ser Z40 velkonstrueret ud, Pro-jects billig-serier har jeg personligt ikke meget tiltro til.

Myryad:
32W load >= 4 Vrms (500 mW)
600W load >= 8 Vrms (107 mW)


Tilføjelse: Eneste andet alternativ jeg kan komme i tanke om i det prisleje er Corda Rock fra Meier Audio. Nøjagtigt hvad den yder ved de forskellige impedanser er ikke oplyst, men Jan Meier plejer at være imødekommende, når man sender ham spørgsmål om produkterne.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron