Eufonika H16M

Re: Eufonika H16M

Indl√¶gaf kvik » 9. feb 2020, 21:29

For mig er det en rejse, og jeg sætter lige så meget pris på vejen mod målet, som på at ankomme til målet - At ting tager tid og indsats er jo et grundvilkår her i livet :-)
Beyer T1 | AKG K240DF | K400 \\ VE Zen 2.0 | Myst Nail 2 | Spiral Ear 3 Ref
Zigis TrńęsstŇęris | Eufonika H16M
Tento PortaDAC | Parasound D/AC-1000 \\ Naim CD3 | Allo Digione
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Indl√¶gaf kvik » 15. feb 2020, 22:52

Venter p√• Solderdudes passive filter til T1, og har holdt lyttefri et par dage. Sidder istedet og kigger p√• r√łr-alternativer, ikke fordi der er noget i vejen med de nuv√¶rende, men har t√¶nkt mig at rulle r√łr, nu hvor muligheden er der. Hold op, hvor er priserne p√• de 'bedste' r√łr dog voldsomme!

Lige nu h√¶lder jeg til to forskellige s√¶t, det ene med metalbase, det andet med sorte/r√łgfarvede glass. Konkret har jeg kig p√• s√¶ttet EL34 Philips MiniWatt Metal Base + MELZ 6H8C (6N8S) Metal Base (1578 versionen bliver der n√¶ppe r√•d til), samt s√¶ttet Shuguang Treasure 6CA7-T + RCA 6F8G Smoked Glass (sidstn√¶vnte via 6F8G->6SN7 adapter).

Siden Wieslaws R2R DAC har hovedprioritet, bliver overksudsmidlerne dirigeret den vej f√łrst, men derfor kan man jo godt rulle r√łr i tankerne :-)

r√łr.jpg
r√łr.jpg (904.27 KiB) Vist 141 gange

Har anskaffet h√¶tter til pre-out stikkene, Oyaide MWA-RC. Er ikke sikker p√•, at den anti-magnetiske effekt har den store v√¶rdi for udgange, men s√• kan de fungere som st√łvh√¶tter. Har sorbotan-f√łdderne fra Sonic Design liggende klar, og m√• se at f√• den sat under en dag. Der er for√łvrigt udsalg p√• disse rundt omkring, den svenske hjemmeside er v√¶k, s√• g√¶tter p√• 'lukket-og-slukket'.

oyaide mwa-rc.jpg
oyaide mwa-rc.jpg (54.15 KiB) Vist 141 gange
sonic design f√łdder.jpg
sonic design f√łdder.jpg (67.84 KiB) Vist 141 gange

Har bestilt 1/4" jack-stick til K240DF, bliver sp√¶ndende om mine loddeegenskaber sl√•r til :-) Nogen har eftermonteret 1/8" p√• en 600ő©/88dB hovedtelefon, hvor praktisk er det lige!? At jeg fjernede skumringene indeni var ikke s√• god en ide for√łvrigt, nu knirker de af H.. til, s√• det m√• laves om en gang.
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf Mortenhoe » 15. feb 2020, 23:02

Jeg gl√¶der mig til du modtager filteret. Finder dig til rette med din nye forst√¶rker, og l√¶rer den at kende - fordi s√• skal jeg vide om du kan h√łre forskel p√• stock og mit kabel. I s√• fald vil jeg producere flere :-D
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Fostex TH-600 med balanceret Silver Dragon kabel.
Portable: Mifo O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500. APTx Vido.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Indl√¶gaf kvik » 15. feb 2020, 23:25

Jeg ved godt, at jeg har et h√¶ngeparti der. Som du skriver, jeg m√• n√¶sten kende 'dyret' lidt, for at kunne definere evt forskel. Jeg kan dog sige, at sk√¶rmen p√• dit kabel ikke gjorde nogen forskel ift den smule trafost√łj, der er.
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf CHIbsen » 17. feb 2020, 20:55

Glæder mig til at læse flere rejseskildringer :-)
CEC TL5‚ĖļIdeon Ayazi mk2‚ĖļFeliks Euphoria‚ĖļHifima Arya
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire

Geografisk sted: Skjern

Indl√¶gaf kvik » 20. feb 2020, 00:29

Filtret er ankommet, og det er en interessant oplevelse. T1 er blevet en anden hovedtelefon, n√¶sten. Den lyse glimren sv√¶vende over mellemtone og diskant, der dels √łgede detaljeringsgraden og dels farvede lyden ‚Äėunaturligt‚Äô lyst, er borte. Med den ogs√• f√łlelsen af lyttetr√¶thed og irritationen over lidt for lyse stemmer og instrumentklange. Som sagt tabes s√• lidt detaljering, og lidt spr√¶l, om det er prisen v√¶rd, vil tiden vise, men umiddelbart fik jeg det, jeg h√•bede p√•. Nu kan jeg i hvert fald lytte til mine gamle klassiske optagelser uden at krumme t√¶er.
kvik

Brugeravatar

Foregående

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere