Som du allerede fornemmer, kan det hurtigt gĂĽ galt :-D
Du har tydeligvis købt en hybrid for at prøve at rulle, sü jeg synes du skal gøre netop det. Artiklen du linker til er informativ og balanceret, sü den er et udemÌrket udgangspunkt, ikke mindst fordi den er Xduoo-orienteret.
Fra en hurtig gennemlĂŚsning bider jeg mĂŚrke i to ting. 10R vil som hybrid muligvis ikke have helt samme eftekt af rørbytte som deres dedikerede rør-forstĂŚrkere. Forfatterens lydbeskrivelser for de enkelte rør bør derfor nok nedskaleres tilsvarende. Beskrivelserne er desuden ment til at fremhĂŚve forskelle, sĂĽ de vil i udgangspunktet allerede vĂŚre âblĂŚst opâ for at fremme forstĂĽelsen. Den reelle effekt kan derfor let vise sig at vĂŚre betydeligt mindre, end man umiddelbart fĂĽr indtryk af, nĂĽr man lĂŚser beskrivelserne.
Den anden ting er, at 10Rs ene rør bør godt balanceret, noget forfatteren forklarer ganske udemÌrket, men som jeg alligevel ville fremhÌve.
Du kan angribe hele rulle-sagen pĂĽ mange mĂĽder. Til min først hybrid lĂŚste jeg lidt, og plukkede 2-3 rør ud jeg troede var gode. Her hørte jeg absolut ingen forskel. Til min anden hybrid købte jeg en hel ĂŚske med blandede brugte rør, og fandt ud af, at forskellige hovedtlelefoner lød godt med forskellige rør. Til min første fullsize custom rørforstĂŚrker fravalgte jeg bevidst rulle-muligheden i designfasen, fordi hybrid nr.2 havde gjort mig trĂŚt af at rulle âformĂĽlsløstâ. Ved custom nr.2 tilvalgte jeg igen rulle-muligheden, og lĂŚste meget om rørtyperne, før jeg udvalgte og købte rør. Lidt havde jeg lĂŚrt af hybrid nr.2 rulle-sagaen, for jeg stoppede nu efter 3 forsøg for hver af de to typer forstĂŚrkeren benytter. Jeg stoppede dels, fordi lyden nu var blevet âgod nokâ, og dels fordi jeg ikke kunne retfĂŚrdiggøre at bruge flere penge pĂĽ rør. De penge man bruger pĂĽ rør, kunne jo istedet have vĂŚret brugt pĂĽ en bedre forstĂŚrker, og man kunne pĂĽ den mĂĽde have fĂĽet den bedre lyd man var ude efter.
Ovenfor har jeg vel dĂŚkket de faldgruber som findes

I dit tilfÌlde ville jeg enten prøve 2-3 billige rør, bare for at høre om der er forskel, eller købe det bedste nyproducered kinesiske rør som findes (PSVANE 12AU7-T mk2, nyeste generation hedder vist 12AU7-S), og leve lykkeligt med det. Pyndt har det, godt nok parvis, men de sÌlger det nok ogsü enkeltvis, hvis man spørger.
At skulle gü pü jagt efter det perfekte NOS-rør krÌver tid og penge. Der er sü mange konstruktionsforskelle og -detaljer, at man virkelig mü nÌrlÌse og nÌrstudere for plukke de(t) rigtige rør. Og den type rør koster altid en formue, fordi mange vil have fingrene i det.
SĂĽ, nogle lidt generelle betragtninger fra min side, siden jeg ikke kender meget til 12AU7.