Amp til high-end CIEMs

Amp til high-end CIEMs

Indlægaf Sleazy » 27. dec 2011, 13:58

Hey!

Jeg går og roder lidt med tanken om, at anskaffe mig en fullsize amp til hytten, fremfor fortsat at gøre brug af portable, da det meste af min lytning alligevel foregår herhjemme. Jeg har aldrig ejet en "stationær" amp, så jeg er af den grund lidt på bar bund.

Indtil videre har jeg kigget lidt pĂĄ Violectric V100, men det er en jo en jungle at finde rundt i denne verden :grin:

Mit budget ligger omkring en 3-4000. Jeg har intet imod at købe brugt. Skal bruges til JH16 og Heir Audio 8.A - og min foretrukne lydsignatur kan velsagtens læses lidt ud fra de CIEMs jeg benytter.

Kom endelig med nogle bud :-)
Sleazy

Geografisk sted: Aarhus C

Re: Amp til high-end CIEMs

Indlægaf Sorensiim » 27. dec 2011, 16:57

Du skal i hvert fald lede efter noget med lavest mulige output impedans for at undgå støj - og variabel gain vil nok også være en bonus. Hvad med en kombination af DAC og amp så du kan udnytte det digitale output fra dit Xonar STX?

Umiddelbart ville jeg også gå efter solid state da rør og CIEMs bare vil være at tigge om støj. Hvordan er impedansen på dine respektive CIEMs?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg

Re: Amp til high-end CIEMs

Indlægaf Claus-DK » 27. dec 2011, 17:11

Jeg er vældig glad for min ALO RX, men den er så transportabel..
Batteridrevne forstærkere er nok hvad jeg ville vælge til CIEMs, det er i det mindste den jeg bruger hvis jeg skal forstærke mine SE ref5..

Rørting bør du nok undgå, da de har en del egenstøj, som nok bliver meget hørbart, det skal dog siges at mine SE-5 IKKE er lette at trække, eller sagt på en anden måde de er ikke sindsygt følsomme og jeg synes ikke jeg på nogen måde er lagt af støj fra kilder og forstærkere...

Men nu har jeg jo et indgående kendskab til dem i din signatur NOT, men mener at tf10 er ækelt følsomme..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere