Jeg har lige nu en Maverick Tubemagic D1 hybridforstærker på min lille lytteplads. Den har den fantastiske feature at der er terminaler til højttalere også, så den trækker et sæt studiemonitors som min kone hader intenst. De fylder pænt meget og kan spille fantastisk højt (og godt). Men jeg må indrømme at jeg lige skal rykke stolen lidt tilbage før at lyden fra dem bliver optimal og jeg bruger dem alt for lidt, da mit lortehus er fra 1974 og bygget i brugt bølgepap af 3 fulde polakker på akkord. Så når ungerne sover er der dømt headphones only. Maverick'en lyder godt med mine 42ohms W1000 detaljemonstre, men kan også trække det sæt HE-4 jeg lige har lånt. Det er bare at dreje den op på halv power i stedet for kvart...
Sorry, jeg ævler. Jeg overvejer om Tubemagic A1 + Monitor Audio Bronze B2 kombinationen skal skiftes til en solid state headamp med lineout og så suppleres med et sæt aktive højttalere til når der skal ses lidt youtube osv. Den ideelle headamp har enten 2 stk 6.3mm stik til hhv. høj- og lav-impedante cans eller en gain switch. Den skal under alle omstændigheder kunne spille rent med W1000 og samtidig kunne trække HE-4, HD650 osv da jeg skifter hovedtelefoner oftere end de fleste politikere skifter standpunkt.
Kom an med Jeres forslag! Budgettet ligger omkring en brugtpris på 1500. Det er også tilladt at fortælle mig at det ikke bliver bedre end A1'eren før jeg smider 5k+ for en forstærker :)