Danskernes mening om Fiio E7



Danskernes mening om Fiio E7

Indlægaf Cassiopeia » 11. apr 2011, 17:07

Hej Head-fi'ers

Jeg er helt ny pĂĄ denne side og fandt den da en anden dansker pĂĄ Head-fi.org fortalte mig om den.

Jeg ville bare hvad i danskere snes om Fiio's E7?
MĂĄske endda nogen som selv har haft den i brug?

Tror i den kan fĂĄ AHD2000 op omkring topfart?

Tak pĂĄ forhĂĄnd.
Cassiopeia

Brugeravatar
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. apr 2011, 16:58

Re: Danskernes mening om Fiio E7

Indlægaf Burning777 » 11. apr 2011, 17:26

Jeg har haft både Fiio 3 og Fiio 5 og har givet begge væk da de ikke gav bedre lyd end ved ikke at bruge dem. Tværtimod var de støjende mellemled - især Fiio3. Så jeg er på forhånd meget skeptisk overfor samtlige Fiio produkter. Men selvom de er bagud på point hos mig kan de jo sagtens have et godt produkt i Fiio 7 som kan lidt mere end bare at være forstærker. Er der ikke også DAC i den?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Danskernes mening om Fiio E7

Indlægaf Aquila » 11. apr 2011, 17:30

Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg at uDAC-2 er et bedre valg - den har jeg ikke hørt så mange problemer om. Synes der har været lidt med FiiO E7. Plus du kan bruge uDAC-2 som ren DAC hvis du vælger at opgradere senere hen.
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Danskernes mening om Fiio E7

Indlægaf Sorensiim » 14. jun 2011, 09:02

Jeg har hørt en masse godt om E7 - men har ikke selv hørt den. Den skulle være RIGTIG god value-for-money, og jeg overvejede den selv, men endte med en Ibasso D12. Min makker (basshead extraordinaire) ELSKER den til sine Sony MDR-XB700.

E7'eren kan forresten med fordel købes på www.amazon.co.uk
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Danskernes mening om Fiio E7

Indlægaf Rappo » 15. jun 2011, 21:26

Jeg har netop modtaget min FiiO E7 idag og mine første indtryk af den, er slet ikke tossede. Det skal lige siges at mine erfaringer med lignende usb-dac/head-amp combo'er er lig nul, da dette er min første af slagsen. Lige nu er den tilsluttet computeren, hvorfra jeg fodrer den med flac-filer og herfra videre ud i mine (også) nyerhvervede Superlux HD-662, som vel efterhånden har spillet i omkring 15 timer og deraf næppe tilspillede endnu.

Mit primære head-fi setup (Grado SR325i og Heed Canamp), gør det uden tvivl bedre, i alle tænkelige aspekter, men også til en helt anden pris jo. Jeg ser frem til, at modtage min GRADO 6.3mm - 3.5mm jack adapter, så min SR325i også kan prøve E7'eren. E7'eren har forresten to hovedtelefon-udgange, men om den magter at drive to sæt hovedtelefoner på en gang er en anden sag...

Det eneste som jeg umiddelbart lige har, at sætte på E7 er at den virker lidt boomy og mudret i bassen. Umiddelbart lader det dog til at aftage efter kort tids brug... Synes i hvert fald ikke at det er så markant nu, som det var efter at den havde spillet i 15 minutter. Jeg vender lige tilbage, når jeg har gjort mig nogle flere erfaringer med den og når jeg har fået lejlighed til at prøve min Grado SR325i på den. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Danskernes mening om Fiio E7

Indlægaf iancraig10 » 24. jun 2011, 19:14

Er der nogen der fandt en Fiio E11 endnu? Jeg har en på vej, og de ​​formodes at være god værdi for pengene. Jeg er enig i, at E7 er en lille 'varm' klingende. Jeg havde en for et kort stykke tid så godt.

Ian
iancraig10

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 2. apr 2011, 17:51

Re: Danskernes mening om Fiio E7

Indlægaf Rappo » 28. jun 2011, 08:53

Efter knap to uger i selskab med E7, kommer her en lille opfølgning. :-)

Der er jo to hovedtelefon-udgange på E7 og en af de ting jeg var spændt på, var om den kunne trække to sæt hovedtelefoner på en gang, uden at det gik ud over performance og det kan den tilsyneladende godt. Jeg kan i hvert fald ikke høre forskel på, om der er et eller to sæt hovedtelefoner tilsluttet og det giver jo gode muligheder for a/b lytning og sammenligning.

I starten oplevede jeg en mudret og lidt boomy bass, men denne forsvandt som nævnte efter kort tids brug. E7 har en EQ/bass-boost funktion og denne er på nuværende tidpunkt sat på 0. Jeg har altid haft et problem med EQ, da jeg mener at den tilfører elementer til musikken, som ikke var oprindeligt tiltænkt. Jeg har da også rigeligt med bass i mine Superlux HD-662, med EQ (læs bass-boost) på 0, men på mine Grado'er kniber det dog lidt, men de er jo heller ikke ligefrem kendt, for at være bastunge.

E7 trækker Superlux HD-662 og Grado SR325i uden problemer, men sammenlignet med Heed Canamp, så mangler der en smule af det hele. Når det så er sagt, så synes jeg stadig at den gør det ret godt, men jeg overvejer stadig om der skal opgraderes. Den nemmeste (og den billigste) løsning er nok at hive min Canamp hen foran computeren og så købe en dedikeret USB-dac. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Danskernes mening om Fiio E7

Indlægaf mikkelkhs » 12. aug 2011, 00:07

SĂĄ blev det min tur til at gi' mit besyv pĂĄ E7 banditten.

Jeg startede ud med at prøve en E5, fandt den god rent lydmæssigt, men elendig når den blevet ladet via USB grundet støj fra bærbar.

Købte en E7 da jeg ikke gad min Lenovo's lydkort samt en E3 (E3 har siden da været tændt omkring 4 min, blah!).

E7 er rar, støjer ikke, trækker fint Sony XB700 _og_ US HFI-780 simultant.
Bassen bliver lidt mudret ved +3 når 780' er tilsluttet (men det er sq nok fordi de er det renere i lyden vs XB700 og jeg derved rent faktisk KAN høre forskel).

Ville jeg anbefale en E7 til andre? Hell yeah! Den fylder intet, holder strøm i MANGE timer, FiiO påstår 80 -dog ikke testet.
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - sĂĄ fĂĄr jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: Danskernes mening om Fiio E7

Indlægaf Claus-DK » 12. aug 2011, 01:57

Hej Mikkel
Velkommen til..

Husk at vær med i vores konkurrence i bla bla bla..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Danskernes mening om Fiio E7

Indlægaf Rappo » 12. aug 2011, 08:50

Min E7 er røget i skuffen, efter at jeg satte min Heed Canamp over ved computeren. Den er naturligvis E7 overlegen på alle tænklige punkter, men det skulle den jo også gerne være til den pris. Jeg vil lige knytte en kommentar til E7, baseret på min erfaring med den. Har man et sæt hovedtelefoner, som er lette at trække og ikke kræver det store af kilde/forstærker, så er den et rigtigt godt køb.
Mine AKG K701 derimod, kræver en del mere af både kilde og forstærker, og her er E7 aldeles useless. Mange vil sikkert mene at K701 har en tynd og kedelig lyd - det mener jeg dog ikke er tilfældet, når ellers de bliver spændt efter noget ok grej (og man kan lide deres lyd signatur), men spændt på E7, så er det faktisk den beskrivelse der dækker bedst...
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron