Siden jeg har modtaget min rørpakke, og Zigis Rock’n Glass er min foreløbigt eneste rørforstærker, kommer jeg til at afprøve en masse rør med RnG. Det kan måske være nyttigt at holde rulningen separat fra den anden RnG-tråd for overskuelighedens skyld, så derfor denne tråd. Andre RnG-ejere/-brugere er selvsagt mere end velkomne til at bidrage i tråden.
Jeg kan jo lægge ud med en liste over de rør, jeg har tænkt mig at kæmpe mig igennem med tiden. Kort et par forklarende kommentarer til listen:
- “M” i kommentarfeltet står for <intern-super-matching> (specielt sorteret etter måling med Amplitrex rør-tester) iflg sælger af rørpakken.
- Farvekoden er et forsøg på (udfra mit begrænsede kendskab) at prioritere testing efter formodet attråværdighedsgrad (blå=mest, rød=mindst).
- Rørene med hvid skrift er 7V rør (7DJ8/PCC88), hvor dem med sort skrift er 6.3V rør (6DJ8/ECC88). Egentlig skulle førstnævnte iflg Zigis ikke fungere i RnG (pga overspænding), men jeg har målt heater-værdi, og alle tre er indenfor anbefalet 10%-tolerance.
Der kan gå et stykke tid, inden jeg rigtigt kommer i gang med at rulle, men så kan listen jo foreløbigt stå som inspiration (og måske startskud) for andre RnG-ejere.