De indledende øvelser har jo vist, at der ikke er en stor forskel på Violectric'en og Black Mirror. Så jeg må prøve til med anden musik. Men den mere komplekse klassiske musik er det simpelthen for stor en udfordring at høre forskellen.
Så første del her bliver med fokus på vokaler.
Udstyr:
Torus power block med 2 kredse. Violectric og Blac mirror sat til den ene. mac mini og skærm til den anden.
Spirit Torino power kabler til Vio og Black Magic, Audioquest NRG-Z2 til mac mini. Alle kabler er vendt så faserne er på rette ben.
Kimber Axios USB kabel. QED Reference audio 40 XLR mellem Vio og Black mirror.
Signal ud af Violectric er sat til "pre". Og jeg benytter ikke oversampling.
Hovedtelefoner er Spirit Torino Titano med Forza audio Claire HPC Mk2 balanceret kabel på 2m.
- Alberte 500x500.jpg (37.7 KiB) Vist 7276 gange
Alberte - Svenske spor "Pigen fra Havana"
Black mirror: Rummet virker bredere og ikke så højt som Vio. Musikken sprudler lidt mere. Hendes stemme virker lysere. Alberte lyder en lille nøk mere som jeg forstiller hun gjorde under indspilningen.
Violectric: Hendes stemme er placeret lidt højere oppe i lydbilledet og mere af hendes dybe register høres i stemmen. Så hun lyder lidt mørkere i stemmen. Lidt bedre adskillelse af sanger og musikkere.
- LCohen 500x500.jpg (16.62 KiB) Vist 7276 gange
Leonard Cohen - You want it Darker "You want it Darker"
Violectric: Hans stemme er mere grum og dyster. Denne gang forestiller jeg mig, at dette er sådan han lød under indspilningen.
Black mirror: Bredere rum med lidt lavere til loftet. På denne plade sker der rigtig meget i den nedre mellemtone/øvre bas. Og jeg synes ikke adskillelsen er helt lige så god som Vio'en.
Mens jeg sad og skrev dette hørte jeg Treaty, og den ramte lidt i hjertekulen. Længe siden jeg sidst har prøvet det. Den interesserede kan læse lidt mere om den her:
https://allanshowalter.com/2019/05/16/leonard-cohens-treaty-not-just-a-song-but-a-piece-of-soul-by-brian-nowlin/Slut på første del.