Højere lyd til Superlux



Højere lyd til Superlux

Indlægaf SoundWave » 2. maj 2011, 13:51

Jeg har netop erhvervet mig et par Superlux HD681. Lyden synes jeg er rigtig god. Den kan blive rigelig høj, når de er tilsluttet min iPhone 4, men jeg synes den er lidt for lav, når jeg sætter dem til computeren - når volumen står på maks.

Hvad kan jeg bruge for at få mere kraft, så lyden kan blive højere? Jeg kører med onboard lydkort, hvis det har nogen betydning.
SoundWave

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26. apr 2011, 10:26

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf Buyer no 1 » 2. maj 2011, 14:01

Det lyder da mærkeligt, hvis du ikke kan få lyden høj nok på computeren. Har du skruet op både på mixeren og i det program du bruger til at afspille med?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf SoundWave » 2. maj 2011, 15:02

Ja, der er skruet HELT op. Det er intet problem med nogle af de andre hovedtelefoner jeg har.
SoundWave

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26. apr 2011, 10:26

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf Claus-DK » 2. maj 2011, 23:29

Din PC burde kunne trække dem uden de store problemer, men når du siger der er skruet op så er du måske nød til at lede efter en anden løsning, jeg ville vælge en DAC/amp, der er et hav af dem derude..
Det vil samtidigt give dig et vældigt løft i kvaliteten..Så du får mere end "bare" højere lyd..

Hvad ligger budgettet pĂĄ ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf SoundWave » 3. maj 2011, 01:06

Jeg har ikke tænkt over budget, men så billigt som muligt. Konen vil også have et par, da hun er vild med lyden i dem.
SoundWave

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26. apr 2011, 10:26

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf Sandrenseren » 3. maj 2011, 09:51

Går stikket rigtigt i? Det er et skud i tågen, men hvis nu jackstikket på Superlux'en er en lille smule kortere end dine øvrige hovedtelefoners, så kan det være at det lige akkurat ikke er langt nok til din computer, men måske alligevel fungerer i din ipod fordi den har hunstikket siddende en smule mere yderligt end computeren?

Jeg havde et par billige Sennheiser på et tidspunkt hvor der var sådan en lille støbekant i plastikken på jackstikket der gjorde at de lige manglede en mm i at gå helt i. Efter jeg trimmede støbekanten væk med en hobbykniv gik de helt i og lyden fungerede.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf SoundWave » 3. maj 2011, 14:39

Stikket kan ikke sidde anderledes i. Jeg har prøvet at sætte det direkte til bundkortet og til mellemleddet på min Empire computerhøjttalere. Mine Superlux har præcis samme længde som andre hovedtelefoner jeg har. Jeg kan egentlig heller høre specielt høj musik med mine Apple hovedtelefoner eller med mit IceMat Siberia Headset. Det kan vel kun konkluderes, at det må være mit onboard lydkort som ikke kan spille højt?
SoundWave

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26. apr 2011, 10:26

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf helledie » 3. maj 2011, 15:09

Eller ogsĂĄ stĂĄr volumen forkert et andet sted. MĂĄske den stĂĄr rigtigt i iTunes, men ikke i Windows. Eller omvendt.
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf Sandrenseren » 3. maj 2011, 18:22

Hvad nu hvis du dobbeltklikker på den der windows lydstyrke nede i hjørnet så du får mixerpulten frem, er der så også fuld knald på Wave og SW synth og hvad de nu ellers hedder?
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf SoundWave » 3. maj 2011, 20:19

Der ER skruet helt op overalt. Jeg har været alt igennem. Jeg kan i hvert fald kun konkludere, at det må være lydkortet der ikke er godt, men det er også onboard.
SoundWave

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26. apr 2011, 10:26

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf XTRProf » 4. maj 2011, 08:24

Oh, get a hiend Creative soundcard with coaxial SPDIF digital out here:



Billede
XTRProf

Brugeravatar
 
Indlæg: 76
Tilmeldt: 7. apr 2011, 07:46
Geografisk sted: Singapore

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf telum » 4. maj 2011, 15:40

hmm synes alligevel det lyder underligt. ud af mit onboard kan jeg slet ikke holde ud at skrue helt op, jeg tror stadig det er en indstilling i windows, har du ĂĄbnet for "lyd" i kontrolpanelet?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf SoundWave » 4. maj 2011, 16:42

Jeg er 100% sikker på, at der er 100% skruet HELT op for lyden. Jeg har rimelig godt styr på, hvordan Windows og computer-hardware fungerer. Er der nogen forslag til, hvad jeg skal bruge af udstyr, hvis jeg skal kunne skrue højere op - enten nyt lydkort eller forstærker som tråden er lagt i?

Jeg har et MSI 890GXM-G65: http://eu.msi.com/product/mb/890GXM-G65.html
SoundWave

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26. apr 2011, 10:26

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf Sandrenseren » 4. maj 2011, 22:15

Der er mange muligheder, det kunne fx. være en Prodigy Cube http://www.xssound.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=22&category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=54&lang=en, den plopper du til en usb port og så er der lyd.

En Udac2 http://www.dustinhome.dk/pd_5010469846.aspx?csref=edbpriser_1750 kunne også være en mulighed, men den henter strøm fra usb porten så jeg ved ikke lige hvor højt den spiller.

Personligt er jeg røget på sådan en Aune her http://cgi.ebay.co.uk/Aune-HIFIDIY-NET-Mini-USB-DAC-SE-Mk2-AMP-/150581288712?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers&hash=item230f581f08 som jeg er godt tilfreds med.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf Kolind » 5. maj 2011, 01:19

Det kan simpelthen ikke være lydkortet som ikke kan yde nok til at spille højt med et sæt HD681! Jeg kan blæse trommehinderne halvejs ind med min uduelige ipod!
Så skal det være fordi at dit hardware er decideret defekt, men så undrer det mig at det kan spille i det hele taget ?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf Kolind » 5. maj 2011, 01:26

er du vitterligt 500% sikker på at der er skruet fuldt op alle steder det er muligt, dvs mediaplayeren, windows lyd-panelet, lyd-driver-program osv? Og afprøvet det i mere end et enkelt program?
Alternativt kan det være at der er en form for begrænsning ligesom på mange mp3-afspillere så de ikke kan spille særligt højt? (hvilket i så falde ville være et driver-problem)

Hvis det virkeligt ikke er muligt, kan en kombineret dac/amp tilrådes; En amp alene vil næppe være en god ide hvis signalet er svagt på forhånd. Så forstærker du bare for meget støj potentielt!
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf Claus-DK » 5. maj 2011, 01:46

Hvis du er tilfreds med lyden fra din maskine sådan kvalitetens side af kan du købe forstærkere helt ned til omkring en 50-100 kroner som burde kunne blæse membranerne helt ind i hjernen på dig..LOL

hvis du vil have forbedret din lydkvalitet så er en løsning som en Aune at anbefale, men det kan også gøres noget billigere og stadig væk tæve dit lydkort uden at få sved på panden..

Det kan også gøres dyrere

Det der er det store spørgsmål er hvor højt du prioritere lyd kontra penge..

Jeg mener Helledie har Aune og HD681 han må da kunne fortælle om de er et godt match..

Husk også at det er slet ikke godt for øret at høre højt musik, det er derimod godt for øret at høre god musik.. theking
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf SoundWave » 5. maj 2011, 07:38

Der er både skruet op til 100% ved Windows lyd, med driveren til lydkortet og i selve programmet. Jeg har prøvet at geninstallere til nyeste driver og prøvet flere forskellige programmer til afspilning af lyd.

Jeg har svært ved at beskrive musik, men det er som om, at jeg mangler dynamik og saft, når jeg spiller via computeren. Det lyder bedre med min iPhone, jeg synes også de Superlux lyder bedst, når der bliver skruet sådan rimeligt op. Bedre lydkvalitet kan man vel næsten altid bruge.

Hvilke forstærkere ville kunne anbefales til 50-100 kroner som ville kunne være tilstrækkelige? Jeg vil også kigge lidt på de løsninger der er linket til.
SoundWave

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26. apr 2011, 10:26

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf Kolind » 5. maj 2011, 11:17

SoundWave skrev:
Jeg har svært ved at beskrive musik, men det er som om, at jeg mangler dynamik og saft, når jeg spiller via computeren. Det lyder bedre med min iPhone, jeg synes også de Superlux lyder bedst, når der bliver skruet sådan rimeligt op. Bedre lydkvalitet kan man vel næsten altid bruge.



For at de virkeligt skinner igennem og har god dynamik og punch kræver det bedre forstærkning og muligvis også simpelthen en bedre DAC. Min oplevelse normalt er at man som oftest godt kan få bøfferne til at spille rigeligt højt på dårlige kilder, f.eks interne/onboard lydkort, men kontrollen, dynamikken og punch mangler i meget høj grad i stedet.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Højere lyd til Superlux

Indlægaf SoundWave » 6. maj 2011, 10:57

Jeg synes i hvert fald, at de Superlux spiller meget bedre med min iPhone 4 end med computeren. Jeg har læst, at DacMagic er en del bedre end Prodigy Cube. Den er selvfølgelig også en del dyrere, og det prisleje har jeg ikke pt. mulighed for at gå op i.

Noget bud pĂĄ hvilken der er bedst af Cube og Aune? De koster jo mere eller mindre det samme.
SoundWave

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26. apr 2011, 10:26

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 2 gæster