Bærbar amp

Bærbar amp

Indlægaf Kaps » 30. mar 2012, 22:22

Jeg synes min hifiman 601 dap lyder fantastisk med mine takstar pro80, men hvis jeg sætter min fiio e11 imellem, er der langt mere knald på bassen og generelt mere overskud. Problemet med dette er at der kommer mere sus og lydkvaliteten bliver væsentligt forringet, og jeg har en nagende følelse af at mere kraftoverskud ville være et plus.
Jeg kan godt lide en hel del bas til tider, så det er nødvendigt at man skal kunne indstille det på forstærkeren. Den skal kunne være relativt neutral, da jeg er meget glad for signaturen på min hifiman dap. Formfaktoren skal gerne være på størrelse med en smartphone, det gør ikke noget hvis den er tykkere.
Da jeg er en fattig fyr vil jeg sætte pris på at det ikke blev dyrere end 1000-1500 pisk.

Er der nogen forslag? Og er jeg for krævende i prisklassen?
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Re: Bærbar amp

Indlægaf Sorensiim » 30. mar 2012, 22:59

Du skal have en O2. Kan bygges for ca. 500 plus batterier og strømforsyning eller købes færdig og klar til en tusse fra f.eks. Epiphany Acoustics i UK :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf Kaps » 30. mar 2012, 23:06

Den ser bare en kende stor ud? Eller er det billederne der snyder? Og sĂĄ havde jeg gerne se at knapperne/tilslutninger var pĂĄ enden og ikke langsiden. Vil dog lige lure lidt pĂĄ en alligevel :)
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar

Indlægaf Victor Halgaard » 31. mar 2012, 14:48

Jeg i vert fald at JDS Labs cMoy har bass boost, og Arrow 3G mener jeg også har. Eller Practial Devices forstærkerne...
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar

Geografisk sted: AsgĂĄrd

Indlægaf Kaps » 31. mar 2012, 16:47

Nogen der kender noget til sĂĄdan en fyr?
http://www.headphone.com/headphone-amps ... ro-amp.php
Kaps

Brugeravatar

Indlægaf Sleazy » 31. mar 2012, 17:09

Arrow 4G er ogsĂĄ et bud
Sleazy

Geografisk sted: Aarhus C

Indlægaf Kolind » 31. mar 2012, 23:15

Victor Halgaard skrev:Jeg i vert fald at JDS Labs cMoy har bass boost, og Arrow 3G mener jeg også har. Eller Practial Devices forstærkerne...

Jeg har en practical devices XM4 og jeg må med hensyn til bassboost sige at det virker til at være dårligt implementeret ! Det variable crossfeed er dog smart, omend jeg reelt aldrig bruger det.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf librarian » 1. apr 2012, 12:18

FOrstærkeren I afspilleren er top god, og kun de bedste transportable kan følge med. Jeg ville bruge pengene på nogle hovedtelefoner I stedet...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

Geografisk sted: København

Indlægaf Kaps » 1. apr 2012, 13:19

librarian skrev:FOrstærkeren I afspilleren er top god, og kun de bedste transportable kan følge med. Jeg ville bruge pengene på nogle hovedtelefoner I stedet...

Du har helt ret, og hvis det var ren lydkvalitet jeg var ude efter ville nye hovedtelefoner være det rigtige valg. Problemet er at halvdelen af tiden hører jeg musik hvor der kræves lidt gang i gaden, og så er der ikke helt nok bøffer i 601'eren. Den anden halvdel af tiden hører jeg musik direkte ud afspilleren. Men nye høretelefoner står også ret højt på ønskelisten.
Kaps

Brugeravatar

Indlægaf Kaps » 1. apr 2012, 13:20

Når dette er sagt har jeg måske en løsning på hånden, men mere om det senere
Kaps

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 1. apr 2012, 14:01

librarian skrev:FOrstærkeren I afspilleren er top god, og kun de bedste transportable kan følge med. Jeg ville bruge pengene på nogle hovedtelefoner I stedet...

Det afhænger jo altså en del af hvad man skal trække med den, til IEMs og letdrevne full size er den OK, men ikke til noget der kræver lidt autoritet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf librarian » 1. apr 2012, 15:06

Kun delvist enig, den interne forstærker følger ret godt med, og du skal op i meget kraftige forstærkere før det bliver bedre. Hvis det handler om ren gain, er der måske nok noget at hente... 600 ohms hovedtelefoner er f.eks. ikke lige sagen
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf Claus-DK » 1. apr 2012, 15:40

Jeg var ikke synderligt imponeret da jeg havde den til låns, men det kan jo så også være DACen skyld, men synes slet ikke den kunne trække dt880 i 250 ohms udgaven..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf librarian » 1. apr 2012, 17:13

Jeg har testet en del i forhold til iqube, og syntes ikke forskellen var stor med f.eks hd650. dt770 i 600 ohm var bedre med Iqube koblet på. Er ikke sikker på jeg gider forsøge at trække de svære hovedtelefoner med transport grej længere. Synes pengene giver for lidt...
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf Kaps » 1. apr 2012, 17:49

Nu kender jeg ikke impedansen på mine takstar pro80, men når jeg hører rap/dubstep/popmusik eller andet med tung bas kan jeg høre stor forskel på om min fiio e11 er imellem 601 og bøfferne. Når jeg lytter til rock om metal er det ikke altid jeg benytter forstærkeren. Jeg kunne sagtens leve uden en forstærker men jeg synes det lige giver det sidste. Jeg har aldrig interesseret mig i korrekt gengivelse af lyd, hverken da interessen var autohifi eller stueanlæg, jeg ved hvad jeg godt kan lide og det er nødvendigvis ikke altid er det korrekte. der skal gerne være en smule gang i gaden, dyb bas og punch i trommerne. Jeg er klar over at der skal den store pung frem for at få en forstærker der direkte forbedrer lyden rent hifi- mæssigt
Kaps

Brugeravatar

Indlægaf librarian » 1. apr 2012, 19:48

Hvis du er meget glad for dine takstar, er det selvfølgelig også fint at tilpasse grejet efter den. Men ud fra et økonomisk perspektiv tror jeg et ekstra sæt bøffer vil være bedre...
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf Kaps » 1. apr 2012, 20:19

Men spørgsmålet er bare om det vil give mig den bas jeg ønsker? Plus at jeg står med to sæt basorienterede høretelefoner. Jeg ville hellere købe forstærker og så senere et sæt mere korrekte bøffer. Men jeg forstår bestemt din pointe
Kaps

Brugeravatar

Indlægaf Sorensiim » 1. apr 2012, 21:24

Har du kigget på Just Audio uHA-120? Den kan dælme puste liv i de sjove bøffer og vender "rigtigt" :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere