Meier Corda 2Stepdance



Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf kvik » 16. nov 2011, 02:35

Hvis du spørger, om du kan lade genopladelige batterier i enheden ved hjælp av strømforsyningen, så nej. Hvis der er batterier i, når du tilslutter strømforsyningen, så vælger den automatisk strømkilden med højeste antal volt. Derfor bør den eksterne strømforsyning indstilles på højere end 9V. Der sker ikke noget ved at batterierne sidder i, når strømforsyningen er tilsluttet. Tror det står i medfølgende manual også.

Når du skal have batterier, så vær opmærksom på, at dem med lav mAh-værdi vil give tilsvarende lav batteritid. Tror dem jeg havde var 500 eller 520 mAh, og de gav ca 10 timer batteritid.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf DavidB » 26. dec 2012, 01:22

Er der en der har en 2stepdance eller måske en quickstep, jeg kan få lov til at høre / låne? Vil gerne høre den inden jeg kaster mig ud i et evt. køb.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf martinfs » 20. apr 2013, 19:30

Selvfølgelig en smagssag, men jeg synes faktisk ikke at Meiers transportable forstærkere er så grimme. Der er et eller andet bauhaus, no-nonsense og meget funktionelt over designet, som jeg godt kan lige.
Samtidig ingen bling eller smagløse skrifttyper.
Men hver sin smag :-)
martinfs

 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. mar 2013, 21:09
Geografisk sted: København

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf M.Gjøl » 6. feb 2014, 23:55

Skriver lige i denne "gamle" tråd istedet for at åbne en ny.
Jeg er lige blevet den heldige ejer af en 2Stepdance. Men jeg har ikke lige en manuel til den.
Så har 2 spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med :)

1: Hvilken vej skal 9v batteriet vende i den? Kan se at der er et lille piktogram, men kan forstås på flere måder :)

2: Gain switchen på fronten, er det low gain, når den er til venstre?!
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf kvik » 7. feb 2014, 00:58

Billede
Kan vist kun tolkes på een måde, eller? (NB: batteriet placeres med toppen indad)
Husker ikke gain-indstillingen, men skruer du lidt ned, før du afprøver selv, så går det fint.

Fin forstærker, forøvrigt :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf Burning777 » 7. feb 2014, 09:12

M.Gjøl skrev:1: Hvilken vej skal 9v batteriet vende i den? Kan se at der er et lille piktogram, men kan forstås på flere måder :)

2: Gain switchen på fronten, er det low gain, når den er til venstre?!


Med hensyn til 9V batteriet så tænder forstærkeren kun hvis du vender den rigtigt. Så jeg plejer altid at lade forstærkeren være tændt og dropper batteriet ned og når der er lys i dioden så ved jeg den vender korrekt. Der kan ikke ødelægges noget hvis du vender det forkert. Det skrev Jan Meier i en tråd på head-fi en gang. Det samme hvis du skulle overveje at sætte en god 15V strømforsyning på. Så sker der ikke noget hvis du kommer til at bytte om på + og -.

Gain switchen er på LOW når den er VÆK fra volumen knappen.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf M.Gjøl » 7. feb 2014, 09:26

Mange tak for hjælpen.. Nu du siger/illustrere det Ketil, kan jeg godt se at der nok kun er en måde en læse det på ;-)

Bliver en god weekend med musik!
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf M.Gjøl » 26. feb 2014, 11:51

En sjov lille erfaring omkring lydkvaliteten:

Jeg bruger min 2stepdance sammen med FiiO x3 og Tzar350. Mit første indtryk var at forstærkeren gav lidt mere bas og fylde samt den havde det lidt lettere ved at trække de 350ohm. Men langt fra nogen nat/dag forskel.

Men da jeg var på vej hjem fra arbejde igår, løb mit 9v batteri så tør, så valgte at bare bruge udgangen fra FiiO'en.
Jeg syntes at lyden blev tynd og en andeles dåse agtig. Så stepdancen må have en større indflydelse end jeg først havde troet, ihvertfald for mit vedkommende :-)

Det skal dog lige siges at jeg inden var meget glad for FiiO x3 direkte. Men er vel bare blevet forvent ;-)
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf M.Gjøl » 28. feb 2014, 19:16

MÃ¥ske lidt off topic, dog alligevel ikke :)

Er der nogen der har erfaringer med nogle god og gerne billige 9v genopladelige batterier og måske oplader?

Har nok sparet lidt for meget på denne konto, havde købt 2 batterier og en oplader for ca 100kr, men det tager ca. 20 timer at oplade og batterierne holder kun 4-6 timer :-( Hvorimod det billige fra den lokale købmand næsten holde 20 timer.

Billede


Sent from my iPad using Tapatalk
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf Psymon » 28. feb 2014, 19:26

Jeg bruger sådan en kombo her: http://www.ebay.com/itm/Soshine-Li-ion- ... 1195064203

de er ikke 600mAh! Men godt der oppe af og holder fint 10+ timer
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf kvik » 28. feb 2014, 19:32

Det var billigt! Jeg brugte nedenstående, som var ganske udemærket, men ikke ligefremt billigt.

http://www.batteribyen.dk/genopladelige ... dgave-4010
http://www.batteribyen.dk/ipowerus-fast ... -x-9v-4011
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf Ole » 28. feb 2014, 19:39

Jeg brugte de samme som Ketil og det fungerede rigtig fint.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf M.Gjøl » 28. feb 2014, 20:41

Damn 700kr er godt nok mange penge :-o

Kunne være man skulle prøve dem fra kinaland, holder de okay Psymon? Eller mister de hurtigt deres evne til at blive ladt 100%?

Tak alle 3 for så hurtig hjælp!
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf DavidB » 28. feb 2014, 21:00

Jeg bruger de samme som Ketil og Ole. Det fungere rigtig godt, men er en løsning der koster mere end så meget andet. Se hvad jeg tidligere har skrevet om batterierne:

"I praksis har jeg fundet ud af, at quicksteppen godt kan køre en hel dag (ca. 7-8 timer på kontoret og frem og tilbage også) uden at gå i stå, på en enkelt opladning af et li-polymer 520mAh 9V batteri. Hvilket betyder, at jeg stort set kun bruger et batteri idet det tager under en time at lade batteriet op igen. Så det bliver bare sat til opladning når jeg kommer hjem og er klart igen kort tid efter.
Det skal dog siges at jeg kun et par enkelte gange har ladet den spille en hel dag, da min arbejde desværre ikke er til lyd hele dagen. "

"Besluttede mig for, at jeg idag ville teste hvor længe quicksteppen kunne spille i en hug. Satte et fuldt opladet 520 mAh 9v batteri i, satte den på high gain, tilsluttede H6, skruede op så jeg kunne holde ud lydstyrken ud og lod den ligge. Start kl. 7.21 og kl. 20.10 gav den op. Dvs. 12 timer og 49 minutter. Det er sku da udemærket!
Jeg vil dog nævne at den tid jeg var på klinikken var det ikke H6 der var tilsluttet men den blev brugt som for-forstærker til min ghettoblaster. "
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf M.Gjøl » 28. feb 2014, 21:09

Omkring de Soshine, læste jeg et review, hvor de var usikker på om de kunne skade udstyr, da ikke alt var bygget til at "kunne håndtere" li-ion batterier samt noget jeg ikke forstod med low volt protection.
Nogen der kan hjælpe mig med at blive klog på disse påstande? :-)
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf kvik » 19. dec 2014, 20:51

Vil gerne berømme Jan Meier for hans gode kundeservice. Overtog en 2stepdance med beskadiget gain switch (var bekendt med tilstanden, når jeg købte). Sendte en mail til Jan, fik svar umiddelbart: "ikke noget problem, bare send den, så ordner jeg det". Så den røg til sydtyskland i forgårs, hvor den ankom i morges. Jan loddede ny gain switch på i løbet af dagen, og har allerede nu sendt den retur. Arbejdet er gjort uden beregning, eneste udgift for mig har været portoen. Det er en imponerende professionalisme og dedikation, som jeg kun kan tage hatten af for.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf Buyer no 1 » 19. dec 2014, 21:12

Dejligt med den slags historier, og dejligt at du deler det med os. Vi forbrugere (eller i hvert fald mig selv) er jo hurtige til at brokke os, hvis tingene ikke lige forløber som vi forventer. Så når man møder en service der er bedre end hvad man forventer, er det klart på sin plads med lidt "viral markedsføring" thumbs
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf Burning777 » 20. dec 2014, 14:34

Jeg kan kun bekræfte samme oplevelse med min gamle Concerto forstærker. Den have noget knas i lyden efter 1 års tid som han ikke kunne forklare. Han fik den ned til eftersyn og loddede nogle komponenter på igen. Det hjalp et stykke tid. Så kom det igen. Han gentog blot samme procedure uden at stille spørgsmål. Problemet var åbenbart ikke lodninger men en OPAMP der var lidt uden for spec. Jeg har kun positive ting at sige om den mand. Ellers har jeg aldrig haft problemer med hans produkter.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Meier Corda 2Stepdance

Indlægaf nc8000 » 20. dec 2014, 14:57

Har haft nogenlunde samme oplevelse med Ray Samuels. Han opererer med fastloddede batterier (ville have været rart med udskiftelige) og giver livstids udskiftningsgaranti (skal kun betale porto). Da han sidst havde min SR-71B til udskiftning havde han lige introduceret Intruder (egentlig en videreudviklet SR-71B med dac) og uden beregning opgraderede han min amp med hans seneste udvikling.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Foregående

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster