ALO Rx MK3b!



Re: ALO Rx MK3b!

Indlægaf Victor Halgaard » 19. jun 2012, 16:39

Den har en lader i stil med sr71b, klodsen sidder bare lidret i stikket. Det er jo en 9v strømforsyning der skal til, og der kan kun gå 5v igennem et USB. Jeg ved egentlig ikke hvor længe det holder strøm på en fuld opladning (har kun haft den i et døgn) men ifølge ALO's hjemmeside er det 10timer i fuldt balanceret ind og ud, eller 12-14 i single-ended. Så den kan ikke følge med PB2 med dens 20+ timer, men jeg syntes da det er en helt respektabel levetid :)


Jeg havde jo planer om noget minimeet på et tidspunkt, måske mere end en gang, så vi kan da lige se om der er nogen der vil med til det. Bare det padser imellem et rollspil jeg skal arangere og så min fødselsdag d.18 juli, så kan hvad som helst egentlig bruges :)
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: ALO Rx MK3b!

Indlægaf nc8000 » 19. jun 2012, 16:44

Jeg ankommer efter planen til Århus søndag den 1/7 sidst på dagen og rejser igen lørdag den 14/7 først på dagen (men måske nogle dage tidligere hvis vi bliver hurtigere færdige med opgaverne)
nc8000

 

Re: ALO Rx MK3b!

Indlægaf Victor Halgaard » 19. jun 2012, 16:48

Ok, jeg har nevnt det i min post i meet-tråden, så vi lige kan se om der er andre der vil med. Men ellers er du selfølgelig stadig velkommen til at kigge forbi ;)
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: ALO Rx MK3b!

Indlægaf Victor Halgaard » 10. sep 2012, 07:44

Wow, endu en gang må jeg mælde mig imponeret over denne her lille djævel... Den danser med HE-6 på low gain og halv volumen, uden de mindste problemer! ALO har gjor et eller andet meget rigtigt, hvad det så end er...
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: ALO Rx MK3b!

Indlægaf Sorensiim » 10. sep 2012, 11:31

Victor Halgaard skrev:Wow, endu en gang må jeg mælde mig imponeret over denne her lille djævel... Den danser med HE-6 på low gain og halv volumen, uden de mindste problemer! ALO har gjor et eller andet meget rigtigt, hvad det så end er...

Den var (GUDSKELOV!) ikke optimal for mig med mine 8.A men for hulen den kunne altsĂĄ ogsĂĄ noget magisk med HE-500!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: ALO Rx MK3b!

Indlægaf Victor Halgaard » 9. mar 2014, 04:18

Det er mig en gåde, taget i betragting af hvor længe den har været ude nu, at folk stadig ikke helt lader til at have fatter hvor mange kræfter der reelt er i MK3b'en... Har være ved at snakke med nogle af folkene ovre på Changstar om min oplevelse af at jeg manglede noget mere agressiv/punchy/kvantitativ bas, og folk bliver ved med at stille spørgsmålstegn ved om den i stand til at drive LCD-3 og HD800... Vi taler altså om en forstærker der kommer tættere end de fleste desktop amps på at kunne drive en HE-6 godt og har meget power at det næsten kan blive et problem med lav-impedans hovedtelefoner... Den har 640mW på -3dB gain behøver jeg ikke engang at makse den for at det er nok med HD800 og medium (+3) med LCD-3, og har aldrig brugt high gain. Og volumen er selfølgelig ikke alt, men den eneste hovedtelefon jeg nogensinde har haft på den hvor der var antydning af problemer var HE-6, og der var det bare i form af lidt mindre og lidt uprecis bass...

Begynder da at overveje at prøve nogle flere desktop amps for at teste teorien, men jeg har til dato ikke hørt en der lød bedre eller drev mine hovedtelefoner medre end Mk3b'en... Pånær min 800w pioneer reference amp med HE-6 altså... Hrmpf...

7musik
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron