Linsley Hood Headamp



Linsley Hood Headamp

Indlægaf Stig J » 22. maj 2011, 19:44

Hej derude

Jeg har lige fĂĄet mine Grado Gs1000 hjem, og med Linsley Hood K2100 Chiara Headamp til.
Har aldrig hørt om Linsley Hood før, men er også ret ny inden for headfi.
Er der nogen som ved om det er noget der "dur" :)

Ikke fordi det spiller dĂĄrligt, men er bare nysgerrig :)
Mvh. Stig J
Stig J

Brugeravatar
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. maj 2011, 11:11
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Linsley Hood Headamp

Indlægaf Claus-DK » 22. maj 2011, 20:52

Linsley hood er en fyr der lavede forstærkere omkring 1950, så det er ikke et firma men et design, bare lige for at tage den helt fra starten..

I dag kan JLH forstærkerne så vidt jeg ved kun købes som samlesæt, det er en fyr i England der har argenturet, kan ikke lige huske navnet med ejeren hedder Allan og er lige så flink og rar som dagen er lang..

Jeg har selv en Chiara headamp, det var det første jeg prøvede at lodde selv..

JLH er en ren klasse a forstærker single ended ikke noget med at forstærke noget som allerede er forstærket..

Jeg synes det er en rigtig god forstærker endog rigtigt god, den har masser af muskler og kan få selv de store tunge drenge op på dansebordet, den er så primært tænkt til brug på de lidt tungere hovedtelefoner, altså ikke Gradoer, ikke fordi den ikke kan levere et godt nok signal til Gradoer, men nok mest fordi du risikere at blæse membranerne (og trommehinderne) ind i hjernen hvis du skruer helt op..

Må jeg være så fri og spørge hvor du har den fra ??
For hvis den er fra USA og det er "videoguy" der har flikket den sammen skulle den være forbedret på flere punkter, har hans "opskrift" liggende et eller andet sted, til når jeg engang sidder en mørk og kold vinteraften og keder mig..

Så i min optik har du en fin forstærker som måske er lidt for kraftfuld til dine Gradoer, men bare man tænker sig om og ikke har små børn der render og piller ved tingene, burde der jo ikke ske noget..
Hvis du gerne vil pille tror jeg også at en udgangs modstand ville være godt for lyden, så kommer den til at passe bedre til Gradoer, men det er meget teoretisk..

Jeg har opgraderet min med et af GDs moduler, den der hedder "moon" og det løfter den til et helt andet niveau, så har du lidt fingerfærdighed og ikke er bange for at pille lidt kan du få den til at blive op til flere hak bedre, modulerne koster omkring 250 kr.

Jeg synes den har en rigtig god synergi med DT880, bare lidt nytteløs info. . . . .

Hvad der er absolut vigtigst er jo om du synes det spiller som det skal...

Hvis du slår vejen omkring Kliplev, har jeg en lille samling forstærkere som kunne være et endnu bedre match for dine Gradoer...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Linsley Hood Headamp

Indlægaf Stig J » 22. maj 2011, 21:06

Kommer da nogen gange forbi Kliplev, sĂĄ kan da lige skrive hvis jeg alligevel skal forbi, sĂĄ mĂĄ jeg til tage min Grado's med..

Jeg er rigtig glad for den, den spiller rent, og kan også mærke når jeg tilslutter lidt billigere sennheiser til at den har F**** noget power at skubbe med, men har heller ikke skruet op, da jeg mest nyder GS1000's store fordel, at nyde detaljer ved lav styrke.. hehe

Men jeg købte den brugt på hifi4all ved en Ronni, som jeg kunne forestille mig selv havde bygget den, men jeg aner det faktisk ikke..

Jeg har diagrammer pĂĄ den - construction manuel - hvor der stĂĄr Williams Hart Electronics

Men puha jeg overvejer stadig at begynde at bygge selv, men det er lige at tage skridtet og begynde pĂĄ at lege med det :)
Mvh. Stig J
Stig J

Brugeravatar
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. maj 2011, 11:11
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Linsley Hood Headamp

Indlægaf Claus-DK » 22. maj 2011, 22:50

Det er ikke særligt svært at bygge en Chiara, den er meget simpelt opbygget, men dens signalveje er lige til den lange side, jeg er ret overbevist om at et mindre print med kortere baner, ville gøre en stor forskel...

Du er velkommen til at låne modulerne hvis du vil prøve at skifte lide, jeg har også en del opams som du kan prøve, ved du hvilke der sidder i den nu ??

Hvis du gerne vil bygge selv er Chiaraen et godt sted at starte, den er en smule knudret at samle hvis man er helt ny i det, men det lykkedes da for mig at samle den.......
En anden god bygge selv forstærker er en Panda og jeg har et enkelt kit tilbage hvis du vil have sådan en ?? den koster lidt mindre end en chiara mener den står i 1400 +kasse en Panda koster under en tusse +kasse..
Pandaen er væsentligt mere avanceret at lave end Chiaraen, men den har alt printet på "printet", så det er paint by numbers, hvor Chiaraen kræver lidt mere for at placere delene rigtig..Synes jeg

Hvilken der er bedst er svært at sige for min Chiara er ude af drift for tiden, men jeg tror nu godt den kan spille, hvis jeg sætter lidt strøm til hende...

Her er forhandleren APJaudio hedder de, du kan fĂĄ nogle procenter hvis du er medlem af "rockgrotto"
http://www.apjaudio.co.uk/

Effekten på en Chiara er vist omkring 1,8 w pr kanal og en Xcan V8 har til sammenligning 0,8 watt pr kanal, så den kan blæse membranerne ud på de fleste bøffer, kunne være spændende at prøve den med nogle af de nye HIFImanbøffer...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Linsley Hood Headamp

Indlægaf Aquila » 22. maj 2011, 22:58

Du kigger bare forbi Kolding hvis du vil finde ud af det Claus ;-) Medbring selv Chiara!
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Linsley Hood Headamp

Indlægaf Alpha » 24. maj 2011, 17:13

Efteråret 2009 solgte jeg en Chiarra og en GS1000 til en køber i Aalborg. For cirka et halvt år siden, solgte han det videre. Det kunne godt lyde,som om det er dét sæt du har fået fat i. Forstærkeren købte jeg af Brugeren "Nigel" på Rockgrotto, og så vidt jeg ved, er den bygget af "Pinkfloyd" på samme side: http://www.rock-grotto.co.uk/chiarra.htm. Hovedtelefonen blev købt i USA foråret 2009 (med serienr. 7000 ogetellerandet), så i det mindste ved du nu en del af deres historie :-).
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Linsley Hood Headamp

Indlægaf Claus-DK » 24. maj 2011, 23:48

Aha sĂĄ det er en af Mikes ting, sĂĄ kan jeg garantere at den er bygget efter alle kunstens regler..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Linsley Hood Headamp

Indlægaf Stig J » 25. maj 2011, 18:54

Claus-DK
hvis jeg skal bygge noget, så skal jeg starte helt fra scratch, sidst jeg byggede noget elektronik var for 7-8 år siden, så det er fuldstændig glemt :).. Så skal være rigtig simpelt, så jeg ikke sidder og fatter hat af hvad jeg laver :)

Alpha
Det er altid spændende at høre dens historie og hvor den har været rundt omkring, men den ligner præcis den side du linker til, faktisk helt nøjagtigt. Dog har jeg valgt at lakere caset sort i stedet for gråt, da det ikke passede særlig godt ind i min stue.
Men tak for informationerne.
Mvh. Stig J
Stig J

Brugeravatar
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. maj 2011, 11:11
Geografisk sted: Sønderborg


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster