Burson Soloist



Burson Soloist

Indlægaf Loevhagen » 4. aug 2012, 21:35

Billede

Er det flere her som har lyttet til Soloist? Har en hjemme nå, og etter dag 1 så er jeg positivt overrasket. Altfor tidlig å si noe håndfast, men i løpet av dagen har inntrykkene vært slik:

Etter en langdryg hjemreise fra ferie i natt, så var man hjemme rundt kl. 06:00, etter å ha passerte et par morgenivrige tollere på flyplassen. Kastet seg i loppekassa - og loppene lot meg ikke sove lenger enn kvart over ni. Da var det bare å stå opp, rusle ned til postkontoret og hente ut en Soloist, sette over en kopp kruttsterk kaffe - og sette seg ned i godstolen man ikke har benyttet på to uker. Er av de to forutnevnte årsaker ikke tidspunkt for å si noe om lyden ennå. Men - etterhvert, når hverdagen returnerer til ørene - ja, da kommer jeg tilbake.
:
I morges så spilte jeg et par timer med LCD-3, så var det loppekassa et par timer - og nå HE-6 på Soloist. Har justert V800 DAC-en til +6dBu (ca. 1.5V), Soloists gain på "H" og volumhjulet på full pupp. Det rare er at HE-6 ikke høres spesielt lys og skarp ut som de kan gjøre. Og, paradoksalt så hørtes ikke LCD-3 "mørke" ut med gain på "M" og volumkontrollen kl. 12.
:
HE-6 og LCD-3 lagt i skuffen, og HE-500 koblet til Soloist. Hm. Kan jeg huske å ha hørt HE-500 så "mørke og detaljerte" før? Uansett; med VOS (Variable Output Stage) satt til "M" (det samme som LCD-3 ble benyttet med), så må volumet noen knepp opp på Soloist for at HE-500 subjektivt spiller like høyt som LCD-3.
:
LCD-3 og LCD-2 rev. 2 er under PM (oljing og skinnbehandling) i kveld, så da så jeg mitt snitt til å hente frem LCD-2 rev. 1 og lytte til denne "klassikeren" på Soloist. Ikke gæli driv i den kombinasjonen. Om det er bedre enn V200, vet jeg ikke (ennå) - men engasjerende; det er det.

--

Det var 10-12 timer - og dag 1. 4musik
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Burson Soloist

Indlægaf Buyer no 1 » 4. aug 2012, 21:44

Spændende!

Jeg glæder mig til at læse mere om dine indtryk :-)

(Læste Mikes review på Headphonia, men det var noget rod! )
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Burson Soloist

Indlægaf mage » 4. aug 2012, 23:26

Spændende!!!! Hmmmm.... kan ikke rigtig finde en "dansk" pris.... Mon Brian er med "på en kigger her"??

Og igenigen lækkert design fra Burson...

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Burson Soloist

Indlægaf LarsHP » 24. nov 2012, 22:16

Jeg sprang liiiiige på en Burson Soloist. Afventer den i posten. Skal komme i slutningen af næste uge.
Til ovenstĂĄende kan jeg sige: Norsk listepris er kr. 7500,- Selv fik jeg fat en en demo, sĂĄ jeg sparede lidt der.
NĂĄr den er i hus vil jeg sammeligne med min Audio-gd Master-6 med bĂĄde HE-6, LCD-2 r2 og UM Miracle.
Fidusen med Soloist - for min del - er, at den kan drive bĂĄde sensitive IEMs og LCD-2 samt angveligt ogsĂĄ HE-6(!)
I forhold til at sammenligne IEM'er og fuld-størrelse hovedtelefoner (her orthodynamiske og i hvert fald LCD-2) får de samme vilkår og lydforskellene mellem dem skal dermed være mere entydige.

@ Løvhagen: Hvad blev din konklusion mht. Soloist?
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Sv: Burson Soloist

Indlægaf Mataugust » 24. nov 2012, 22:40

mage skrev:Spændende!!!! Hmmmm.... kan ikke rigtig finde en "dansk" pris.... Mon Brian er med "på en kigger her"??

Og igenigen lækkert design fra Burson...

Mage

Du finder prisen hvis du kigger under den gode lyd i forhandler afdelingen. 6995 kr.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Burson Soloist

Indlægaf Mataugust » 30. nov 2012, 20:28

Jeg har i øjeblikket glæden ved at låne Brians Soloist, og må konstatere at den lyder fantastisk sammen med mine Signature Pro. Jeg kan desværre ikke rigtig sammenligne med noget i samme prisklasse, men blot sige at det er et gevaldigt spring fra Dot MK4. Bassen er dybere og mere punchy, mellemtonen er superdetaljeret og diskanten er knap så aggressiv som på eks. Violectric V200.
Min eneste anke ved den er, at volumekontrollen kun er i 24 hakker, og kontrollen er ret stram at dreje. Min første tanke var, at det kan jeg ikke leve med, men allerede nu, 2 dage senere, er jeg ved at have vænnet mig til det.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Burson Soloist

Indlægaf Loevhagen » 30. nov 2012, 20:38

1) De 24 hakker pĂĄ volumkontrollen kan du smoothe ut ved ĂĄ benytte enten Low Gain, Medium Gain eller High Gain.
2) V200 sin diskant er "mer aggressiv" enn Soloist? Det viser bare hvor ulikt vi mennesker kan høre. Min opplevelse er helt motsatt (Soloist spiller lysere i hele frekvensspekteret enn V200)
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Sv: Burson Soloist

Indlægaf Mataugust » 30. nov 2012, 20:43

Det er egentlig ikke et problem med de 24 hakker, men volumekontrollen kører meget stramt i forhold til alt andet jeg har prøvet. Med proerne kører jeg på laveste gain, og har ikke svært ved at finde den rigtige volume.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Burson Soloist

Indlægaf Loevhagen » 30. nov 2012, 20:58

Den volumkontrollen er riktig solid, ja. Thumbs up. Ulempen er at den kommer til ĂĄ lage elektriske "pops n click" i hodetelefonene dine om 2-3 mĂĄneder. DET er sykt irriterende, men kan da lett fikses med elektrorens pĂĄ volumkontrollen.
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Burson Soloist

Indlægaf LarsHP » 8. jul 2013, 14:35

SĂĄ har jeg mĂĄlt Burson Soloist og sammenlignet med min Audio-gd Master-6. Link til posten pĂĄ Head-Fi:
http://www.head-fi.org/t/529873/amps-th ... st_9597583

Med andre ord: Soloist har ingen problemer med at drive HE-6 selvom den ikke har tilnærmelsesvis den samme effekt ...
Master-6 giver 7W, mens Soloist giver omkring 1,5W. (Begge dele er i 50 Ohm. Ifølge InnerFidelity's målinger giver Soloist 2,2W i 32 Ohm).

Og til ovenstĂĄende post: Nu har jeg haft Soloist i over et halvt ĂĄr og har ikke nogen problemer med klik/pop fra volumenkontrollen.
Senest rettet af LarsHP 17. jul 2013, 09:09, rettet i alt 1 gang.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Burson Soloist

Indlægaf stollesen » 8. jul 2013, 18:23

jeg har haf Soloist men syns ikke den var så god med min lcd-2 til til rock/metal, den var få tilbag læden og høfild i lyden. men det kan også har nå at gør at lcd-2 ikke er så god til metal/rock.
Soloist var rigtig god til pop med lcd-2.
Current headphones: hifiman he-1000
Amps:
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: Burson Soloist

Indlægaf LarsHP » 8. jul 2013, 21:39

Jeg tror LCD-2 kan være lidt "høflig", fordi den har lidt for lidt diskant. Aldrig nogen lyttetræthed. Med HE-6 lyder Soloist ikke høflig, synes jeg.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Burson Soloist

Indlægaf LarsHP » 26. jul 2013, 22:41

Har fået mail fra Burson Audio, hvor de forklarer, at de første Soloist forstærkere, der blev produceret, blev sendt til anmeldelse hos bl.a. Inner Fidelity. Efterfølgende har de modificeret strømforsyningen, så den giver 5 Watt i 8 Ohm i stedet for oprindeligt 4W. Med andre ord er Soloist reelt 25% kraftigere, end målingerne fra InnerFidelity (og evt. andre tidlige målinger). Det betyder, at Soloist giver ca. 1,9 Watt i 50 Ohm.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Burson Soloist

Indlægaf davidsh » 3. aug 2013, 02:16

LarsHP skrev:Har fået mail fra Burson Audio, hvor de forklarer, at de første Soloist forstærkere, der blev produceret, blev sendt til anmeldelse hos bl.a. Inner Fidelity. Efterfølgende har de modificeret strømforsyningen, så den giver 5 Watt i 8 Ohm i stedet for oprindeligt 4W. Med andre ord er Soloist reelt 25% kraftigere, end målingerne fra InnerFidelity (og evt. andre tidlige målinger). Det betyder, at Soloist giver ca. 1,9 Watt i 50 Ohm.


Det kan du ikke regne med. Man kan ikke bare sige halvanden watt ved 50 ohm og så lægge 25% til. Men detaljer... det reelle tal svinger nok mellem 1,7-1,8 hvad ved jeg..
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Burson Soloist

Indlægaf LarsHP » 4. aug 2013, 01:57

Altså - det er selvfølgelig estimeringer, ikke fakta.

Det var i 8 Ohm, at de øgede fra 4W til 5W. Dermed må man vel antage, at øgningen også gælder i højere impedanser - eller hvad? Tager man udgangspunkt i 150 Ohms målingen, så skal den i 50 Ohm give endnu mere, men det bliver selvfølgelig ikke rigtigt, da forstærkeren har lettere arbejdsbetingelser ved den impedans. Her tager jeg udgangspunkt forøgelsen i 8 Ohm, og anvender det på et omregnet tal fra målingen i 32 Ohm. Da det her ikke er lineært, så bliver det uanset cirka-tal, det er vi enige om.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Burson Soloist

Indlægaf davidsh » 5. aug 2013, 00:51

LarsHP skrev:Altså - det er selvfølgelig estimeringer, ikke fakta.

Det var i 8 Ohm, at de øgede fra 4W til 5W. Dermed må man vel antage, at øgningen også gælder i højere impedanser - eller hvad? Tager man udgangspunkt i 150 Ohms målingen, så skal den i 50 Ohm give endnu mere, men det bliver selvfølgelig ikke rigtigt, da forstærkeren har lettere arbejdsbetingelser ved den impedans. Her tager jeg udgangspunkt forøgelsen i 8 Ohm, og anvender det på et omregnet tal fra målingen i 32 Ohm. Da det her ikke er lineært, så bliver det uanset cirka-tal, det er vi enige om.


Man kan altså bare ikke regne med at der er en forøgelse i effekt på 20% ved en given impedans.. kun sådan cirka som du siger. Den egentlige forøgelse ved fx 50 ohm kan meget vel være under 10%. Men detaljer ;-)
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Burson Soloist

Indlægaf MKjeldsen » 5. aug 2013, 22:19

Jeg viste lige billedet af Soloist til damen.

Mig: "Se, er den ikke smuk?"
Hende, tørt: "Nu kan jeg jo kun se hjørnet af den, kan man sige"
Mig: ;_;
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ă…rhus C.

Re: Burson Soloist

Indlægaf jaffse » 11. okt 2013, 22:47

Nu har jeg et brændende ønske om, at investere i en Soloist på et tidspunkt, efter at have lyttet til den ved seneste meet. Det jeg så ikke helt er sikker på er, om jeg reelt kan "nøjes" med SL-versionen. Jeg har p.t. ingen planer om at skulle drive HE-6-lignende hovedtelefoner og så vidt jeg kan læse, så er signaturerne på SL og storebroderen stort set ens. LCD-2 og HE-500 er mine (enormt) langsigtede planer lige nu.

Input?
Profile on: Bandcamp - my gear
Home: Micromega MyDAC, Burson Soloist, Sennheiser HD650
Portable: iPod Touch 32Gb, Sennheiser HD25 Aluminium
jaffse

Brugeravatar
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 17. apr 2013, 08:30
Geografisk sted: København K

Re: Burson Soloist

Indlægaf Bender » 12. okt 2013, 13:03

Jaffse jeg vil vælge hovedtelefon først, ligesom man vælger højtaler først og derefter forstærker.
Kender ikke til Soloist forstærkeren, men den får ros på samtlige forummer.. er den et god match til LCD2 - HE500 ? ?

Der må være 1 af de 2 lydssignatur du hældt mest til ved meet, LCD or Hifiman ?
Bender

 

Re: Burson Soloist

Indlægaf jaffse » 12. okt 2013, 17:04

Jeg hørte Soloist med mine egne HD-650 - de har aldrig lydt bedre. Så brugte jeg laaaang tid med stollesens HE-500 og Soloist og kunne virkeligt godt li' den kombination. Jeg nåede ikke at lytte til LCD-2 med Soloist, men de lød fantastiske på Little Dot'en.

HE-500 er nok de mest sandsynlige hovedtelefoner jeg investerer i, men da jeg ikke har noget hjemme, der rent faktisk kan trække dem, vil det være fjollet at købe dem først. Derfor vil jeg gerne have fat i en forstærker.
Profile on: Bandcamp - my gear
Home: Micromega MyDAC, Burson Soloist, Sennheiser HD650
Portable: iPod Touch 32Gb, Sennheiser HD25 Aluminium
jaffse

Brugeravatar
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 17. apr 2013, 08:30
Geografisk sted: København K

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster