Etter å ha hørt Schiit Lyr i mai i fjor, så har Schiit vaket i underbevisstheten. Lyr var imidlertid ikke så interessant da jeg valgte Violectric V200 etter å ha hørt både Burson HA-160D og Lyr. De sølvfargede låter usedvanlig likt, med Lyr bitte litt lysere. V200 spiller langt bedre enn begge disse i mine ører.
Mjolnir er en helt annen sak enn f. eks. Lyr. Mjolnir overrasker positivt. Har den hjemme og testet ut LCD-2, LCD-3, HE-500 og HE-6. DAC er Violectric V800.
Det som er litt overraskende med Mjolnir er at den forsterker hovedforskjellene mellom LCD-x og HE-y. Amerikanerne gjengir dybden i musikken bedre enn kineserne. Jeg liker tonaliteten pĂĄ LCD-2, LCD-3 og HE-500 like mye - men til hvert sitt bruk.
Mjolnir er den hodetelefonforsterkeren som spiller mest anderledes enn alle andre komersielle forsterkere jeg har eid.
Den gjør ALT flott utenom én ting. Dybden i musikken er noe Mjolnir har prioritert ned i forhold til bredden, bassen og renheten. De tre siste er Mjolnirs definitive styrke. :) Mjolnir er "in-your-face" uten å låte lys på noen som helst måte. Faktisk så spiller den ganske "mørkt" uten å være i nærheten av "laid back".
For noen head-fiere vil Mjolnir være svaret på det de har lett etter i mange år...