Meier Corda Quickstep



Re: Meier Corda Quickstep

Indlægaf Burning777 » 2. jun 2015, 12:42

Kena skrev:Den skal bruges mellem min iPhone 6 og B&O H6. Har læst at H6 har godt af forstærkning, og den lyder da også bedre på mit stationære setup. Havde gået med tanker om Creative E5 og Oppo HA-2, men det er nok begrænset hvor meget de vil bringe i forhold til "bare" en god forstærker


Det er PERFEKT! H6 bliver nemlig en hel del bedre af bedre forstærkning og jeg synes selv Meier + H6 lyder rigtigt godt sammen. Jeg havde H6 med på CanJam.de og der var mange, der var ret imponeret af hvor godt de spiller på en god forstærker. Det var godtnok min stationære Meier forstærker Corda Classic jeg brugte men der var til gengæld folk, der kom forbi og lyttede som sagde, at det setup var den største overraskelse for dem på hele CanJam....!! (Jeg ved ikke om de bare sagde det for at være flinke? Men enkelte sagde dog at de ville gå hjem og købe et sæt BeoPlay H6) H6 skalerer ret godt og er svær at trække ordentligt direkte fra iPhone.

Det eneste lidt irriterende i det setup er at du stadig er "begrænset" af det analoge signal fra iPhone headphone out. Selvom jeg selv er rigtigt godt tilfreds med lyden i iPhone 6 (med Neutron eller CanOpener afspillerne.) så kan det blive bedre når du kan få det digitale signal over i en DAC. Desværre er der med de "nye" lightning stik ikke længere analog line-out i iPhonen. Så der bruger jeg selv en efterhånden aldrende CLAS til at tage det digitale signal ud. Jeg overvejer også at bestille en ny ODAC version B efter sommerferien. Den skulle efter sigende kunne køre direkte på strømmen fra en iPad/iPhone. Det mangler jeg dog at få bekræftet inden jeg bestiller men det vil give et rigtigt godt bærbart sæt.

Jeg bruger ikke selv Quickstep direkte fra headphone lineout. Hvis jeg ikke kan få et digitalt signal ud så vil jeg hellere bare bruge headphone out uden forstærkning. Men det er også udelukkende Tzar 350, T5p eller Amperior jeg har brugt i den sammenhæng. Hvis jeg ikke har en DAC kan jeg også godt finde på at bruge denne lightning --> 30 pin adapter og så sætte et gammeldags line-out dock stik imellem. Jeg bilder mig ind at det lyder bedre end direkte fra headphone out. Men jeg ved ikke hvilken DAC-chip, er sidder i det stik:

http://store.apple.com/dk/product/MD823 ... r?fnode=45
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Meier Corda Quickstep

Indlægaf nc8000 » 2. jun 2015, 18:29

Burning777 skrev:
nc8000 skrev:Ja det er en skøn lille sag. Selv har jeg fuldstændig samme følelse med en anden fra anmeldelsen, nemlig SR71-B som jeg har haft i omkring 4 år.


Jeg har desværre aldrig rigtigt fået lyttet til SR-71B. Måske kun lige en enkelt gang til et meet men det var kun single-ended udgangen. Det lød godt men balanceret skulle være helt forrygende. Det er bestemt også nogle af de bedste produkter man kan få hos Ray Samuels. Jeg havde selv en P-51 Mustang som jeg var meget glad for.


Single ended er SR71-B for dyr, den skal bruges balanceret for at retfærdiggøre sin pris.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Meier Corda Quickstep

Indlægaf Kena » 2. jun 2015, 22:09

@Burning: Typisk, skulle "bare" forbedre lyden fra min iPhone 6, og har nu begivet mig ud på en ny farefuld færd. Jeg har lige skimmet de sidste sider på den knap 200 sider lange tråd om Quickstep på head-fi.org (hvor du også er meget aktiv), og der er godt nok meget at sætte sig ind i.

Er CLAS en bestemt model af ODAC? Er der ellers nogen forholdsvis billig transportabel DAC du kan anbefale? Smart med lightening --> 30 pin adapter plus line-out dock stik, men det løber altsammen op. Så vil jeg måske hellere se efter en dac fra start af.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Meier Corda Quickstep

Indlægaf Buyer no 1 » 2. jun 2015, 22:30

Kena skrev:Er CLAS en bestemt model af ODAC?


Nej, det er det ikke. Det er en dac der kan tage det digitale signal ud af en iTing(eller i hvert fald nogle af dem).

Her er et servicelink: http://www.headfonia.com/revolutionary-the-cypher-labs-algorhythm-solo-clas/

Den nye ODAC skulle kunne det samme, altså tage det digitale signal ud.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Meier Corda Quickstep

Indlægaf Kena » 2. jun 2015, 22:39

Buyer no 1 skrev:
Kena skrev:Er CLAS en bestemt model af ODAC?


Nej, det er det ikke. Det er en dac der kan tage det digitale signal ud af en iTing(eller i hvert fald nogle af dem).

Her er et servicelink: http://www.headfonia.com/revolutionary-the-cypher-labs-algorhythm-solo-clas/

Den nye ODAC skulle kunne det samme, altså tage det digitale signal ud.

Tak for info. CLAS er noget over budget, men den nye ODAC ser meget interessant ud. Men det er altså stadig usikkert om den kan drives af strømmen fra en iPhone? Hvis den kan, er der måske basis for en fællesbestilling?(har ikke undersøgt om der er besparelse ved flere på samme tid)
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Meier Corda Quickstep

Indlægaf Burning777 » 3. jun 2015, 08:18

Jeg skal i hvert fald lige have prøvet - eller læst andetsteds - for at kunne bekræfte om den kan køre fra strømmen af iPhone. Muligvis kan den kun køre fra iPad? Men hvis den kan fra iPhone så er dens størrelse perfekt sammen med Quickstep som en lille lyd boks. Så er det kun 9V batteriet i Quicksteppen, der skal skiftes en gang imellem. Der kunne sagtens være basis for en fælles bestilling men jeg der er to steder i EU du kan bestille fra så der er ikke det store at spare når man alligevel har den danske fragt oveni.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Meier Corda Quickstep

Indlægaf Kena » 9. jun 2015, 22:37

Så er jeg også medlem af Corda Quickstep klubben! Overvejede og undersøgte situationen nogle dage, men i sidste ende er det naturligvis hvad Burning 777 foreslår, der er det rigtige: Har indkøbt lightening -> 30 pin adapter samt Line-out dock stik og nu spiller det bare. Beoplay H6 får virkelig et løft i især bas, men også rum. Skal lige have fundet ud af en måde at transportere sættet rundt på.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Foregående

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster

cron