problem med rør i wa2



Re: problem med rør i wa2

Indlægaf Mataugust » 19. nov 2012, 21:40

Jeg har skrevet til Jack hos woo audio, og her er svaret fra ham

Sorry to hear the issue you encounter. The WA2 is a OTL design. It matches well with high impedance and/or high sensitive headphones. Unfortunately, the WA2 can have distortion on these HifiMan headphones.

A proper amp is the WA22, WA6-SE, and WA5-LE.

Thanks,
Jack

Så spørgsmålet er jo nok om det er WA2 eller Hifiman der er vigtigst.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf stollesen » 19. nov 2012, 21:48

Mataugust sad han den vil eller kan har forvrængning??
mm men der var jo ikke nå på møde med wa2 og he-500 men nå den kom hjem til mig var det der igen.
forstĂĄ det ikke . ;(
Current headphones: hifiman he-1000
Amps: schiit mjolnir 3
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf vaskebjørnen » 19. nov 2012, 21:58

2x claus kunne ikke høre forvrængning på usb --> SA-1.32 --> WA2 --> HE-500

Så det undrer mig rigtig meget, men det kan være som vi har været inde på det er kilden. Ellers så skulle skidtet osse have forvrænget til meet i århus og det var der intet af. Det samme udstyr bare 2 forskellige steder..
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf kvik » 19. nov 2012, 23:17

Jeg ved ikke om det har været nævnt allerede, men kan det være en form for jordsløjfe? Hos mig ledes apparat-jord (tror jeg det kaldes) via cd-afspiller. Måske sker dette hos stollesen ved flere af enhederne samtidig, så der opstår en jordsløjfe.

En anden mulighed er, at strømmen ind i huset ikke er helt ok, og kombinationen wa2/he500 er særlig udsat. Hos mig snerrer fx alle trafoer i en eller anden grad. De samme trafoer er helt stille andre steder i landet. Der er ganske enkelt noget 'galt' med strømmen i mit lokalområde.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf stollesen » 20. nov 2012, 00:19

kan man gør nå ved det, hvis der er det?
Current headphones: hifiman he-1000
Amps: schiit mjolnir 3
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Sv: problem med rør i wa2

Indlægaf mcfrede » 20. nov 2012, 00:34

stollesen skrev:kan man gør nå ved det, hvis der er det?


Skilletrafo mĂĄske, det var nu ogsĂĄ det jeg mente tidligere.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf stollesen » 20. nov 2012, 00:36

var er en Skilletrafo ??
Current headphones: hifiman he-1000
Amps: schiit mjolnir 3
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf mcfrede » 20. nov 2012, 00:42

Temmelig forenklet vistnok en transformator der galvanisk adskiller din kilde fra din forstærker. Det betyder at hvis der er forskel på stel vil det ikke bære problemet videre i kæden. Typisk bruges det vist mod brum så jeg er ikke sikker på det vil gavne i dit tilfælde, men da nu du kun har problemet med en bestemt kilde kunne det måske være værd at prøve alligevel.
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf stollesen » 20. nov 2012, 00:50

jeg vil sælg min bedstemor vis det kun fix problem. :-)
var kost sĂĄdan en ??
Current headphones: hifiman he-1000
Amps: schiit mjolnir 3
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf kvik » 20. nov 2012, 01:33

Michael, der er sikkert en af de strøm- og elektronik-kyndige, der kan give råd mht at bryde jordingen for en eller flere af enhederne, og om hvorvidt det er sikkert at gøre det. Jeg har alt for stor respekt for strøm til at komme med ukyndige råd.

Hvad angår kvaliteten på strømmen ind i huset, så er det nærmest en tabt sag på forhånd. Kvalitetskravene til strømleverandøren er så vidde, at med mindre dine apparater eksploderer, så går leverandøren fri. Groft sagt, men du forstår sikkert meningen. Jeg har prøvet hos mig, og kom absolut ingen vegne i forhold til at løse problemet. Jeg har valgt at leve med at mine trafoer støjer, fordi jeg elsker lydsignaturen fra anlægget.

Det er dog noget besynderligt at coax-indgangen giver støj, men ikke usb-indgangen. Måske ligger problemet ikke i WA2 men i Dac'en? Har du slet ingen anden Dac du kunne prøve mellem cd-afspiller og WA2?

Med hensyn til skilletrafo, så støjer den ofte endnu mere, end enhedernes egen trafo. Den er heller ikke ligefrem billig.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf stollesen » 20. nov 2012, 02:26

har prøve med 2 dac på wa2 og forvrængning var der på alle 3 .
Current headphones: hifiman he-1000
Amps: schiit mjolnir 3
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf toppe » 20. nov 2012, 02:34

Stollesen: Har du prøvet at føde din Dac fra din computer vis USB (eller optisk/toslink, hvis du har mac)??? Giver det samme problemer?
Hvis din Dac/amp kombo ikke gav nogen problemer til meetet i Århus må det vel næsten være problemer med kilden eller din strøm?
Har din CD-afspiller andre digitale udgange end coax?

Jeg var i weekenden på besøg hos Jeppe Vinding, som har købt Librarians wa2, og jeg hørte ikke umiddelbart nogen forvrængning på hans wa2 med mine he500.
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf stollesen » 20. nov 2012, 04:09

min cd-afspiller har kun coax.
har ikke prøvet med computer da jeg ikke har musik på den + den lamme .
så hvis jeg skal prøv med computer så er der en der skal tag en med hjem til mig så vi kan prøve.
har helle ikke daver til SA-1.32 dac.
Current headphones: hifiman he-1000
Amps: schiit mjolnir 3
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf ardilla » 21. nov 2012, 00:41

@stollesen

1) Har du prøvd med andre rør? HE-500 drar mer effekt enn andre hodetelefoner, kanskje det er problemet? Dette blir spekulasjoner, dog..

2) Jeg har WA2 og HE-500 - men har aldri opplevd forvregning. DubstepGirl på headfi har opplevd cliping med LCD-2 rev.2 på WA2. Jeg fikk faktisk et mikrofon-opptak av clippingen fra DubstepGirl - men da jeg spilte samme sang hos meg var det umulig å få min WA2 til å klippe - hverken med LCD-2 r1 og HE-500 (jeg har ikke LCD-2 r2) ... Selv ved ekstremt høyt volum (jeg måtte hoolde hodetelfonene ut fra ørene) var lyden ganske så klar og fin. Dette var med noen RCA6080 rør.

3) Jeg synes WA2 fungerer fint med orthene jeg har (LCD-2r1/3/HE-500) - men kan forstĂĄ at andre kan fortretrekke crispere tightere lyd, som f.eks. WA22 kan levere. Jeg liker det litt varmt og mykt ;) Det er flere som liker WA2 med HE-500, se f.eks http://www.head-fi.org/t/555749/sibling-rivalry-the-woo-wa2-vs-the-woo-wa6se-review-posted-update-6-3-2011:
LCd-2r1/LCD-3/HE-500/HD650/SR-007mkI/SRM 007tII/WA2/WA22/CS300XS/SLI-80 Sig/DA11/Metrum Quad/HD10
ardilla

Brugeravatar
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. aug 2011, 22:27

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf stollesen » 21. nov 2012, 17:33

har prøvet med Standard rør og 7236rør, forvrængning bliv med tylide med 7236rør, men forvrængning er der også med Standard rør .
Current headphones: hifiman he-1000
Amps: schiit mjolnir 3
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf librarian » 21. nov 2012, 17:43

hvad med de rca rør du købte af mig?
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf pof » 21. nov 2012, 17:48

Kan din forstærker være lidt ustabil, og derfor gå lidt i selvsving? Det ved du selvfølgelig ikke, og hvis du vil vide mere, må du finde en der kan hjælpe dig med at måle med et oscilloscop.
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf stollesen » 21. nov 2012, 18:04

librarian var er rca rør få nogen ?.
Current headphones: hifiman he-1000
Amps: schiit mjolnir 3
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf librarian » 21. nov 2012, 18:19

rca 6a7g. hvide æsker. rør med form som flaske...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: problem med rør i wa2

Indlægaf Anda » 26. nov 2012, 15:39

Det forklarer ikke hvorfor problemet kun opstĂĄr det ene sted, men her er et bud pĂĄ hvorfor OTL og orthos er en dĂĄrlig cocktail:
songmic fra head-fi.org skrev:I'll add one more important factor regarding impedance that I haven't mentioned before. I have stated that any output impedance of a headphone amp is tolerable as long as the distortion caused by the difference between the maximum and minimum resistances in the frequency-impedance curve is less than 1 dB, by the use of a mathematical formula.

However, this alone does not explain why an amp with high output impedance, such as many OTL amps, doesn't work so well with low-impedance orthodynamic headphones like Audezes or Hifimans, which have a VERY flat impedance curve. And in fact, these ortho headphones still have higher impedance than 25-ohm Denon or Fostex headphones. The distortion would be much, much lower for these headphones, yet OTL's are bad for them. Why?

This has something to do with the voltage distribution between headphone and amp output, and another value known as efficiency/sensitivity (which is measured as dB/mW).

When a headphone is connected to an output, the headphone and the output section of the amp forms a "series connection." In a series connection, the amount of voltage distributed to each part is determined by the ratio of their resistance/impedance ratio. The lower the headphone impedance, or the higher the output impedance of the amp, less voltage is distributed to the headphone. If the output impedance of an amp is very small (less than 0.1 ohm), or if the headphone has very high impedance (300-600 ohms), nearly 100% of the voltage will be distributed to the headphone. This explains high voltage swing is more important than current for high-impedance headphones like Sennheisers. Conversely, if the headphone impedance is low and the output impedance of the amp is high, less voltage will be distributed to the headphone. Imagine an OTL amp with 75-ohm output impedance driving a 25-ohm D7000. In this case, the ratio of voltage distribution of D7000 and amp output will be 1:3. Only 1/4 of the entire voltage in the circuit is distributed to the headphone.

Because voltage is relatively small, current plays a more important role for driving low impedance cans. (Power = Current x Voltage) The good news is, 25-ohm Denon and Fostex headphones have very high efficiency/sensitivity at 100 dB/mW, meaning it needs relatively less power to drive these cans well. On the other hand, the sensivity of orthos such as Audezes, Hifimans, is somewhere in the 80's and 90's dB/mW. Since we're dealing with dB which is in logarithm, 80 dB/mW and 90 dB/mW means that these headphones are 1/100 and 1/10 less sensitive than 100 dB/mW, or that they would need 100 and 10 more times the power to be driven properly, respectively. That's why high output impedance amps are a no-no for orthos; not because of distortion, but because of lack of power. But the Denons and Fostex have high sensitivity, so we need not worry about lacking power; we should worry more about whether the distortion is greater than 1 dB, the smallest difference in volume that the human ear can discern.
Senest rettet af Anda 26. nov 2012, 18:20, rettet i alt 1 gang.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster