Spørgsmål omkring lyddeling? i Littledot 3



Spørgsmål omkring lyddeling? i Littledot 3

Indlægaf M.Gjøl » 16. nov 2012, 23:01

Hej igen.

Efter jeres gode hjælp sidst har jeg fået anskaffet mig en littledot 3 forstærker.
Men efter at den har fået lov til at spille lidt til har jeg lagt mærke til at instrumenterne er mere tydelige i venstre side hvorimod stemmerne er tydelige i højre. Er der nogen af jer der har oplevet det?

Har prøvet fra min gatorized caiman dac og der er lydindtrykket mere lige fordelt.

Mvh Martin
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Spørgsmål omkring lyddeling? i Littledot 3

Indlægaf Mataugust » 16. nov 2012, 23:07

Jeg er på ingen måde ekspert, men for mig lyder det som om rørene ikke er parret. Ellers er det en mærkelig opførsel. Jeg har ikke haft problemet med min mk4 og har heller ikke hørt det, den ene gang jeg har lyttet på 3'eren.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Spørgsmål omkring lyddeling? i Littledot 3

Indlægaf M.Gjøl » 16. nov 2012, 23:11

Var også min tanke, men har lige prøvet at bytte om på de "små" rør og der var ingen forskel.
Hov, lagde lige mærke til at forskellen er mest udtalt med mande stemmer. Så efter lidt lyttetest virker det som bassen der er lidt tam i den ene siden. Hvilke af rør'ne styrker bassen?)
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Sv: Spørgsmål omkring lyddeling? i Littledot 3

Indlægaf Mataugust » 17. nov 2012, 00:09

Som jeg forstår david, så er det driverrørene der giver mest. Det er så de små rør. Det skriver han om mk4. Men det er jo nok ikke rørene hvis de ikke ændrer sig når du bytter rundt på dem. Har du købt en ny dot?

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Spørgsmål omkring lyddeling? i Littledot 3

Indlægaf Claus-DK » 17. nov 2012, 01:30

har du prøvet at nøjes med at sætte en af kanalerne til og høre om der er helt stille i den der skal være helt stille, det kan måske være noget crosstalk..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12678
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Spørgsmål omkring lyddeling? i Littledot 3

Indlægaf M.Gjøl » 18. nov 2012, 19:02

Tusind tak for hjælpen, var heldigvis bare mig der var en nybegynder.havde misforstået gain setting.

SÃ¥ nu spiller det!
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron