Hjælp til en nybegynder ....



Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Ballegaard » 15. dec 2012, 12:41

musik14

Tilmeldte mig hoved-fi i går, og jeg er målløs over alle de tråde herinde. Jeg anede ikke, hvilket uopdaget område, jeg har begivet mig ind i.
----
Nå, men jeg har brug for lidt hjælp til at komme igang. Min første tanke var: Hvordan får jeg mere glæde af mine DENON AH-D2000 hovedtelefoner. Prøvede en ARGON HA2 tube hovedtelefon forstærker i Hifi klubben forleden og var vildt imponeret.
Det fik jeg så nævnt for Stollesen, der hurtigt meldte tilbage og sagde, at der findes noget meget bedre ...
----
Musik genre
Jeg hører følgende musik genrer:
Rock, blues rock, india, metal, folk. Lidt pop og klassisk.
----
Kunstnere
Primært
AC DC, BB King, Beth Hart, Black Country Communion, Bonafide, Deep Purple, Dream Theater, Eric Clapton, Feist, Frank Zappa, Gary Moore, James Blake, Jethro Tull, Joe Bonamassa, Laura Pausini, Led Zeppelin, Metallica, Pan, Peter Green, Pink Floyd, Procul Harum, Queen, Rival Sons, Roy Gallagher, Santana, Stevie Ray Vaughan, Volbeat.
Sekundært
Adele, Amy MacDonald, Anna Calvi, Björn Afzelius, Enja, Lars Lilholt, Sarah McLachlan.
----
Stemning
Jeg foretrækker varm, detaljeret musik fremfor kold musik. Gerne med et touch af strygere eller blæsere.
----
Source
Min source er enter iPhone 4 eller PC-en, hvor jeg sætter CD på.
----
Min oprindelige fremtidsplan for hifi til stuen var
Mentor 6 højtalere
NAD cd afspiller til ca. 5000 kr
NAD forstærker
----
Budget
Mit budget pt. er på 5-10.000 kr.
----

Så kære hoved-fi nørder, på forhånd mange tak for hjælpen.

Jeg er vildt spændt på at høre fra jer 1musik
Senest rettet af Ballegaard 15. dec 2012, 13:30, rettet i alt 1 gang.
Hovedtelefoner: Audeze LCD-2 rev. 2 - Denon AH-GC20 - Goldring DR100 - Denon AH-D2000
Kilder: NAD c545 bee - iPhone 6+
DAC/Amp mm: Heed Obelisk DA - Heed Canalot m. Q-PSU - NuForce uDAC 2 - Audinst AMP-HP - NAD c352
Ballegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. dec 2012, 11:48
Geografisk sted: Slagelse

Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf nc8000 » 15. dec 2012, 12:47

Hvis du kan lide lyden af D2000 så hold fast i den indtil videre da det slet ikke er nogen dårlig hovedtelefon (og den kan markl modded til at blive bedre) og kom så til et meet hvor du kan høre en masse.

En Aune X1 dac/amp eller en O2 med dac indbygget kunne være fine steder at starte.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Mataugust » 15. dec 2012, 12:59

Aune x1 kan du finde her http://hoved-grej.dk/product_info.php?cPath=22&products_id=31

Samme sted kan du gå op i pris og finde en Audio GD til 2900 kr. Jeg har aldrig hørt den, men den skullle være ret god.
http://hoved-grej.dk/product_info.php?cPath=22&products_id=38
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Ballegaard » 15. dec 2012, 13:19

Tak nc8000, men hvad betyder "markl modded" ?
Hovedtelefoner: Audeze LCD-2 rev. 2 - Denon AH-GC20 - Goldring DR100 - Denon AH-D2000
Kilder: NAD c545 bee - iPhone 6+
DAC/Amp mm: Heed Obelisk DA - Heed Canalot m. Q-PSU - NuForce uDAC 2 - Audinst AMP-HP - NAD c352
Ballegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. dec 2012, 11:48
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Ballegaard » 15. dec 2012, 13:24

Ser spændende ud Mataugust.

nc 8000, hvornår og hvor er næste meet ?
Hovedtelefoner: Audeze LCD-2 rev. 2 - Denon AH-GC20 - Goldring DR100 - Denon AH-D2000
Kilder: NAD c545 bee - iPhone 6+
DAC/Amp mm: Heed Obelisk DA - Heed Canalot m. Q-PSU - NuForce uDAC 2 - Audinst AMP-HP - NAD c352
Ballegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. dec 2012, 11:48
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Kaps » 15. dec 2012, 13:35

Hvor kommer du fra? Der er rigtig mange flinke mennesker på forumet der sikkert vil lade dig høre deres grej
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Ballegaard » 15. dec 2012, 13:50

Jeg bor i Slagelse; har læst i Århus - for mange år siden.
Stollesen har allerede inviteret mig, men han har jo grej for en formue ...
Hovedtelefoner: Audeze LCD-2 rev. 2 - Denon AH-GC20 - Goldring DR100 - Denon AH-D2000
Kilder: NAD c545 bee - iPhone 6+
DAC/Amp mm: Heed Obelisk DA - Heed Canalot m. Q-PSU - NuForce uDAC 2 - Audinst AMP-HP - NAD c352
Ballegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. dec 2012, 11:48
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Mataugust » 15. dec 2012, 13:58

Jeg bor i Slagelse og har pt. min egen rørforstærker og en lånt Burson forstærker foruden en dacmagic plus, der også kan bruges som hovedtelefonforstærker. Send pm, så kan du komme forbi og høre.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Anda » 15. dec 2012, 14:25

Den er nok ikke varm i det, men jeg tror du kunne være godt kørende med den her :grin:

http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=18&t=2475
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Claus-DK » 15. dec 2012, 15:12

Hej Igen Ballegaard
Tak for hjælpen..

MarkL mod er en mindre ombygning af dine D2000 som giver en bedre lyd, der er en guide til det på head-fi, det er noget man selv kan gøre hvis man er fiks på fingrene...

Hvis du lytter til musik direkte fra din PC kunne en DAC/Amp. måske være en god idé, uden at vide hvad du har på nuværende tidspunkt..

Vi har flere produkter i omløb på diverse låneture, prøv at tage et kig i Tour de Hoved-fi..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Henrik_sdk » 15. dec 2012, 16:10

Næste officielle møde bliver afholdt på tysklands odde i foråret cirka...
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2385
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Buyer no 1 » 15. dec 2012, 17:04

Velkommen til, Ballegaard.

Hvis du kun skal anvende din iPhone eller din pc som kilde, vil det efter min mening være overkill at bruge 5-10.000 kr. på forstærker alene. Jeg vil foreslå at du går after at få både en dac og en forstærker indenfor dit budget, alternativt en forstærker med indbygget dac.

En dac, eller en forstærker med indbygget dac, kan i de fleste tilfælde kun anvendes med pc'en som kilde. En undtagelse er dog fx Fostex HP-P1, hvor du kan anvende den indbyggede dac, også fra iTing. Så den kunne være et forslag :-)

En oDac er en billig og udmærket ekstern dac, men den er i mine ører bestemt ikke i retning af varm lyd. Tværtimod. Af dacs jeg har hørt, ville fx Hegel HD2 passe bedre til det du beskriver. Og så er der stadig plads i budgettet til en god forstærker. Det er så et andet forslag :-)

Tredie forslag: Jeg synes ikke Argon forstærkere lyder så ringe endda, så hvis du har haft en god oplevelse med HA2, kunne det da være et rigtig godt sted at starte. Den har også dac ombord. Så kan du gemme resten af pengene, spare lidt mere op, og om seks måneder vil du så have en meget bedre idé om hvad din næste opgradering skal være... 5musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Ballegaard » 16. dec 2012, 12:37

Hej derude

På bare 12 timer har denne tråd haft 140 visninger, og jeg har fået masser af input.
Og blandt bare 475 medlemmer. Jeg er imponeret og taknemlig !

1000 tak for det rullw3

Jeg glæder mig vildt til at komme videre.

Rigtig god søndag til alle.
Hovedtelefoner: Audeze LCD-2 rev. 2 - Denon AH-GC20 - Goldring DR100 - Denon AH-D2000
Kilder: NAD c545 bee - iPhone 6+
DAC/Amp mm: Heed Obelisk DA - Heed Canalot m. Q-PSU - NuForce uDAC 2 - Audinst AMP-HP - NAD c352
Ballegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. dec 2012, 11:48
Geografisk sted: Slagelse

Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Kane » 16. dec 2012, 13:48

God tur videre, det er en spændende verden.

Buyer no 1s råd er rigtig gode og værd at kigge nærmere på.
Kane

Brugeravatar
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 4. apr 2011, 21:43
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Lanzky » 20. dec 2012, 00:06

Jeg har netop erhvervet mig en Yulong D100 DAC med forstærker indbygget (har tidligere tilhørt sorensiim og Kena). Den er købt primært for DAC'en, da min computer er min altovervejende kilde. Selv med den indbyggede forstærker er jeg rigtig glad for Yulong'en, der holder både mine Ultrasone HFI-780 og Audio Technica ATH-ESW9 i stram snor og giver god kraft.

Yulong'en er niveauet billigere end Audio GD, så det kan også være en mulighed for dig, da det giver plads til en dedikeret forstærker som overbygning eller senere opgradering. Kena har brugt den med sine Denon D7000, så han kan nok sige noget om kombinationen Denon+Yulong.

På softwaresiden kan der også være (gratis) forbedringer at finde ved at benytte en anden afspiller og bruge WASAPI-plugin.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Ballegaard » 20. dec 2012, 00:34

Jeg overvejer at købe den prisvindende NAD C545BEE cd afspiller brugt.
Ca. pris 1500-1700 kr.
Kommer der så både forstærker OG hovedtelefon forstærker oveni købet ?
Hovedtelefoner: Audeze LCD-2 rev. 2 - Denon AH-GC20 - Goldring DR100 - Denon AH-D2000
Kilder: NAD c545 bee - iPhone 6+
DAC/Amp mm: Heed Obelisk DA - Heed Canalot m. Q-PSU - NuForce uDAC 2 - Audinst AMP-HP - NAD c352
Ballegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. dec 2012, 11:48
Geografisk sted: Slagelse

Sv: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Mataugust » 20. dec 2012, 00:41

Måske en hovedtelefon/forforstærker og en effektforstærker. Medmi dre du vil bruge aktive højtalere.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf kvik » 20. dec 2012, 00:53

Mange almindelige forstærkere (blandt andet fra NAD) har indbygget hovedtlf-forstærker. Så du er ikke tvunget til at købe både alm.forstærker og separat hovedtlf-forstærker. D2000 er jo ikke svær at drive, så du vil sikkert få fin lyd ud af dette. Det store fremskridt i mine øjne ved denne løsning er, at du i cd-afspilleren får en kilde, der slår dine nuværende med adskillige længder. Samtidig får du en almindelig forstærker til stue-anlægget også. Og du mangler så blot højtalere. Du kan altid senere købe separat hovedtlf-forstærker, hvis du synes at behovet er der.

Tilføjelse: En del cd-afspillere har også indbygget hovedtlf-forstærker (f.eks. Marantz). Dermed kan du i realiteten lytte til hovedtelefoner, uden overhovedet at anskaffe en almindelig forstærker. Hvis nu budgettet er stramt en periode.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sv: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Ballegaard » 20. dec 2012, 01:14

Mataugust skrev:Måske en hovedtelefon/forforstærker og en effektforstærker. Medmi dre du vil bruge aktive højtalere.

Sendt fra min Galaxy Nexus


Hvad betyder 'aktive højtalere'?
Hovedtelefoner: Audeze LCD-2 rev. 2 - Denon AH-GC20 - Goldring DR100 - Denon AH-D2000
Kilder: NAD c545 bee - iPhone 6+
DAC/Amp mm: Heed Obelisk DA - Heed Canalot m. Q-PSU - NuForce uDAC 2 - Audinst AMP-HP - NAD c352
Ballegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. dec 2012, 11:48
Geografisk sted: Slagelse

Sv: Hjælp til en nybegynder ....

Indlægaf Thomas WM » 20. dec 2012, 01:27

Ballegaard skrev:
Hvad betyder 'aktive højtalere'?

Det er højttalere med indbygget forstærker, ligesom højttalere til en pc. De skal kun have signal :-)

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
Thomas WM

 

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron