Hvilken forstærker til HE500



Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf kskruger » 26. apr 2013, 17:33

Jeg er ude efter en prisbillig headphone amplifier, tænker på en af de her billige Kina modeller.
Enten skal det være en model, med dac indbygget. vigtigt den skal ha en Optical indgang.

Ellers, så skal det være en ren analog headphone amplifier.

Er der nogle som noget liggende, som de ønsker at sælge.


Istedet for en billig headphone amplifier, så skal jeg finde en kvalitet headphone amplifier som kan trække en Hifiman HE-500

Denne trĂĄd mĂĄ gerne flyttes, hvis det er muligt.
Senest rettet af kskruger 28. apr 2013, 00:15, rettet i alt 5 gange.
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Købes: headphone amplifier

Indlægaf Henrik_sdk » 26. apr 2013, 21:02

Prøv at høre Claus-dk om det, tror han har et par gode på lager..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf kskruger » 26. apr 2013, 21:34

Henrik_sdk skrev:Prøv at høre Claus-dk om det, tror han har et par gode på lager..


Han skal være meget velkommen til, at komme med nogle gode tilbud.
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf toppe » 27. apr 2013, 00:37

Jeg kan se, at du i en anden annonce er interesseret i at købe et par he500. Jeg hr selv et par, og min oplevelse af dem er, at de kræver en hel del af forstærkeren, for at folde sig ud. Jeg har ikke selv hørt en billig forstærker, der kunne yde dem retfærdighed (men skal selvfølgelig ikke afvise, at den måtte findes). Der findes hovedtelefoner, der lyder godt på 'billigt' grej og bedre på 'dyrere' - jeg mener ikke he500 er en af dem. Hvis ikke forstærkeren, som driver dem, er kraftfuld nok, vil du i mine ører være bedre stillet med en hovedtelefon, der er nemmere mht valg af forstærker...
Er din plan at bruge forstærkeren med et par he500 eller har du andre planer? Hvis du hverken har hovedtelefonen eller Dac/Amp'en på plads, kunne du måske beskrive hvad det er du går efter, så er jeg sikker på at du vil få mange kvalificerede forslag ;-) Der findes jo et væld af gode hovedtelefoner, Dacs og forstærkere derude, og jeg vil mene at du vil være bedre stillet med et sæt der passer til hinanden og dine præferencer, end at købe et par he500 og spænde dem for et for svagt setup. Jeg ved hvad jeg taler om - jeg købte selv et par he500 uden at have hverken Dac eller forstærker, og det betød at de lå nærmest ubrugte i deres kasse i flere måneder, indtil jeg fik råd og lejlighed til at investere i et rimeligt setup til dem ;-)
Mht til tilbud fra ClausDK: Du skal måske ikke forvente at han vil komme med dem her i tråden - han kører generelt en hård stil hvad angår de produkter, som han sælger, og holder det normalt til kun at skrive om det i forhandler-afdelingen. Hvis du er interesseret i at vide hvad han kan tilbyde, vil jeg anbefale dig at sende ham en PM :-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf Claus-DK » 27. apr 2013, 00:42

Jeg har ikke rigtigt noget i den private samling der passer til beskrivelsen, dog har jeg jo min Xcan V2 til salg, men det er jo en ren forstærker, en rigtig fin forstærker, vil jeg så tilføje..

For nye varer og sårn skal du kigge i forhandler-delen, det hører ikke til på en brugtbørs..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf kskruger » 27. apr 2013, 08:02

toppe skrev:Jeg kan se, at du i en anden annonce er interesseret i at købe et par he500. Jeg hr selv et par, og min oplevelse af dem er, at de kræver en hel del af forstærkeren, for at folde sig ud. Jeg har ikke selv hørt en billig forstærker, der kunne yde dem retfærdighed (men skal selvfølgelig ikke afvise, at den måtte findes). Der findes hovedtelefoner, der lyder godt på 'billigt' grej og bedre på 'dyrere' - jeg mener ikke he500 er en af dem. Hvis ikke forstærkeren, som driver dem, er kraftfuld nok, vil du i mine ører være bedre stillet med en hovedtelefon, der er nemmere mht valg af forstærker...
Er din plan at bruge forstærkeren med et par he500 eller har du andre planer? Hvis du hverken har hovedtelefonen eller Dac/Amp'en på plads, kunne du måske beskrive hvad det er du går efter, så er jeg sikker på at du vil få mange kvalificerede forslag ;-) Der findes jo et væld af gode hovedtelefoner, Dacs og forstærkere derude, og jeg vil mene at du vil være bedre stillet med et sæt der passer til hinanden og dine præferencer, end at købe et par he500 og spænde dem for et for svagt setup. Jeg ved hvad jeg taler om - jeg købte selv et par he500 uden at have hverken Dac eller forstærker, og det betød at de lå nærmest ubrugte i deres kasse i flere måneder, indtil jeg fik råd og lejlighed til at investere i et rimeligt setup til dem ;-)
Mht til tilbud fra ClausDK: Du skal måske ikke forvente at han vil komme med dem her i tråden - han kører generelt en hård stil hvad angår de produkter, som han sælger, og holder det normalt til kun at skrive om det i forhandler-afdelingen. Hvis du er interesseret i at vide hvad han kan tilbyde, vil jeg anbefale dig at sende ham en PM :-)


Jo, du har nok ret i, at finde noget bedre end de her helt billige Kina modeller.
Må jeg spørge, hvad du valgte af forstærker?

Hvad med en Aune X1 Pro som ClausDK sælger? ville den kunne trække et sæt HE500?
Den bliver godt omtalt her:
viewtopic.php?f=51&t=793
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf Burning777 » 27. apr 2013, 09:29

kskruger skrev:Hvad med en Aune X1 Pro som ClausDK sælger? ville den kunne trække et sæt HE500?
Den bliver godt omtalt her:
viewtopic.php?f=51&t=793


Den kan du roligt købe! Det er en super DAC og forstærker. Det gode er at du hvis du senere får lyst til at opgradere forstærkeren kan beholde den og kun bruge DAC-delen. Så kan du får et lækker setup der kan opgraderes senere! Så det ville jeg ikke tøve med hvis jeg var dig.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf kskruger » 27. apr 2013, 13:47

Burning777 skrev:
kskruger skrev:Hvad med en Aune X1 Pro som ClausDK sælger? ville den kunne trække et sæt HE500?
Den bliver godt omtalt her:
viewtopic.php?f=51&t=793


Den kan du roligt købe! Det er en super DAC og forstærker. Det gode er at du hvis du senere får lyst til at opgradere forstærkeren kan beholde den og kun bruge DAC-delen. Så kan du får et lækker setup der kan opgraderes senere! Så det ville jeg ikke tøve med hvis jeg var dig.


Super et høre - og så er den også til at betale.
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf davidsh » 27. apr 2013, 14:38

Altså (correct me if I'm wrong), x1'eren vil sikkert klare det helt fint, men der burde være plads til forbedring.

Jeg er delvist enig med Toppe. En rigtig god forstærker (i forhold til en middelmådig, her tænker jeg på min fiio e17) kan trække HE-500'eren fra den øvre del af mid-fi til det jeg vil sige er hi-fi. Det betyder ret meget. Da jeg havde både HE-400'eren og HE-500'eren hjemme samtidig fortrak jeg HE-400 med min X-can V8P (forstærker) frem for HE-500'eren med min fiio. Og jeg mener bestemt HE-500'eren er alle pengene værd i forhold til 400'eren, hvis man har det rigtige setup.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf kskruger » 27. apr 2013, 18:20

davidsh skrev:Altså (correct me if I'm wrong), x1'eren vil sikkert klare det helt fint, men der burde være plads til forbedring.

Jeg er delvist enig med Toppe. En rigtig god forstærker (i forhold til en middelmådig, her tænker jeg på min fiio e17) kan trække HE-500'eren fra den øvre del af mid-fi til det jeg vil sige er hi-fi. Det betyder ret meget. Da jeg havde både HE-400'eren og HE-500'eren hjemme samtidig fortrak jeg HE-400 med min X-can V8P (forstærker) frem for HE-500'eren med min fiio. Og jeg mener bestemt HE-500'eren er alle pengene værd i forhold til 400'eren, hvis man har det rigtige setup.


Er helt med pĂĄ det du beskriver.
Jeg har tidligere haft en Little Dot MK III og sammen med mine Superlux HD681 og det sæt, lød klasser bedre end min nye Soundmagic HP100 sammen med min Naim stereo forstærker. Og en direkte Sammenligning mellem Superlux HD681 og min Soundmagic HP100 på min Naim, ja der er Soundmagic HP100 klart bedst. Så jeg kommer nok ikke udenom, at skulle vælge det rigtige fra start og ikke vælge det billige.

Har i nogle bud?
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf Anda » 27. apr 2013, 18:28

Kvalitet koster. HE-500 fortjener at der bliver smidt lidt penge efter de andre led i kæden. Hvor meget forestiller du dig at bruge på det?
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf kskruger » 27. apr 2013, 19:04

Tja, nu har jeg lige brugt 3200,- på et sæt HE-500, så jeg kommer nok til at vente til næste mdr. med at købe en forstærker.
Men jeg tænker vel omkring 2-3000,- er det muligt at få noget i den prisklasse?
Overvejer ogsĂĄ lidt, om jeg skal anskaffe en Little Dot MK III igen, ikke fordi den er billig, hvilket den er.
Men fordi jeg tidligere synes godt om lyden, hvad siger i?

Som sagt, så gør det ikke noget at den ikke har indbygget dac.
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf davidsh » 27. apr 2013, 19:44

^Dårlig idé... Ud fra hvad jeg har hørt.

Jeg gav 1900 for min x-can v8p, og det var brugt. En rigtig god pris, den kostede næsten 4k herhjemme for en 3-4 år siden. Min pointe er bare, at hvis du har lidt tålmodighed kan du måske finde noget godt brugt.

Er det ellers en god Naim forstærker? For der er den mulighed at koble HE-500 på højttalerudgangen med gode resultater.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf Anda » 27. apr 2013, 19:53

davidsh skrev:^Dårlig idé... Ud fra hvad jeg har hørt.

Enig. Teoretisk er Little Dotten et dårligt valg. O2 er voldsomt populær inde på Head-fi og skulle være tilstrækkeligt kraftig (personligt er jeg lidt skeptisk). Det kunne være et billigt sted at starte. Jeg eksperimenterer lidt med højttalerforstærkere for tiden og er i gang med at købe en Music Hall a25.2 af Brian. Skal også snart mødes med toppe og eksperimentere lidt med det, så kan jeg vende tilbage nogle flere indtryk :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf davidsh » 27. apr 2013, 19:58

^Dem vil jeg da også være spændt på at høre..

Jeg vil lige nævne at Claus' x-can nok er en dårlig idé medmindre den kan trække mere end hvad der står på papiret. 100 mW i 40 ohm er slet ikke nok
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Sv: Købes: headphone amplifier

Indlægaf Mataugust » 27. apr 2013, 20:03

Jeg har prøvet mklV se sammen med he500, og begge dele er bedre tjent med andre kombinationer. Jeg funderer på om den Hede Canamp,
der står på en konkurrende H4A side kunne være noget.
Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf kskruger » 27. apr 2013, 20:13

Hvad med en brugt Heed Canamp, som koster 1900,- hvad siger i til den.
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf Mataugust » 27. apr 2013, 20:26

Umiddelbart skulle Canamp have masser af kræfter til at drive HE500. Den større Heed Canalot lyder i hverfald rigtig godt sammen med HE500, så hvis der er samme profil i Canamp, så skulle jeg mene at det vil det lyde godt.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf kskruger » 27. apr 2013, 20:41

Okay, sĂĄ har jeg noget at gĂĄ efter.
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf toppe » 27. apr 2013, 21:09

Tillykke med dine nye bøffer, dem bliver du helt sikkert glad for :-)
Jeg har hørt he500 på LD III og den kombo var jeg ikke imponeret over. Jeg kan ikke huske hvad der var 'galt', men LD'en fik ikke megen spilletid med he500, da jeg havde den til låns.
Jeg har også hørt dem på Xcan v1 og det lød godt - det var dog ikke med stock-rør, og jeg ved ikke hvilke rør der sad i. Jeg har ikke forstand på rør, men der er vist forskel på hvor meget 'krudt' forskellige rør leverer...
Aune X1 er en rigtig fin Dac, men jeg er mindre imponeret over forstærker-delen. Den er dog kraftfuld nok til at drive dem.
Jeg driver dem med en Musical Fidelity M1 HPA - jeg synes det giver en neutral præsentation. Som Dac benytter jeg en AudioGD NFB 5.2 - den har også en indbygget amp, som også driver he500 ganske godt, men jeg foretrækker at bruge MF'eren.
Jeg har for nyligt prøvet at drive he500 fra hovedtelefonudgangen på en Nad 7020 reciever fra 1980- det lyd overraskende godt. Den havde kraft nok til puste liv i dem, havde en rar varm klang, men var ikke helt så velopløst som AudioGD'en, som jeg sammenlignede den med. Jeg ser frem til at eksperimentere med at bruge højtalerforstærkere :-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron