Henrik_sdk skrev:Prøv at høre Claus-dk om det, tror han har et par gode på lager..
toppe skrev:Jeg kan se, at du i en anden annonce er interesseret i at købe et par he500. Jeg hr selv et par, og min oplevelse af dem er, at de kræver en hel del af forstærkeren, for at folde sig ud. Jeg har ikke selv hørt en billig forstærker, der kunne yde dem retfærdighed (men skal selvfølgelig ikke afvise, at den måtte findes). Der findes hovedtelefoner, der lyder godt på 'billigt' grej og bedre på 'dyrere' - jeg mener ikke he500 er en af dem. Hvis ikke forstærkeren, som driver dem, er kraftfuld nok, vil du i mine ører være bedre stillet med en hovedtelefon, der er nemmere mht valg af forstærker...
Er din plan at bruge forstærkeren med et par he500 eller har du andre planer? Hvis du hverken har hovedtelefonen eller Dac/Amp'en på plads, kunne du måske beskrive hvad det er du går efter, så er jeg sikker på at du vil få mange kvalificerede forslag Der findes jo et væld af gode hovedtelefoner, Dacs og forstærkere derude, og jeg vil mene at du vil være bedre stillet med et sæt der passer til hinanden og dine præferencer, end at købe et par he500 og spænde dem for et for svagt setup. Jeg ved hvad jeg taler om - jeg købte selv et par he500 uden at have hverken Dac eller forstærker, og det betød at de lå nærmest ubrugte i deres kasse i flere måneder, indtil jeg fik råd og lejlighed til at investere i et rimeligt setup til dem
Mht til tilbud fra ClausDK: Du skal måske ikke forvente at han vil komme med dem her i tråden - han kører generelt en hård stil hvad angår de produkter, som han sælger, og holder det normalt til kun at skrive om det i forhandler-afdelingen. Hvis du er interesseret i at vide hvad han kan tilbyde, vil jeg anbefale dig at sende ham en PM
kskruger skrev:Hvad med en Aune X1 Pro som ClausDK sælger? ville den kunne trække et sæt HE500?
Den bliver godt omtalt her:
viewtopic.php?f=51&t=793
Burning777 skrev:kskruger skrev:Hvad med en Aune X1 Pro som ClausDK sælger? ville den kunne trække et sæt HE500?
Den bliver godt omtalt her:
viewtopic.php?f=51&t=793
Den kan du roligt købe! Det er en super DAC og forstærker. Det gode er at du hvis du senere får lyst til at opgradere forstærkeren kan beholde den og kun bruge DAC-delen. Så kan du får et lækker setup der kan opgraderes senere! Så det ville jeg ikke tøve med hvis jeg var dig.
davidsh skrev:Altså (correct me if I'm wrong), x1'eren vil sikkert klare det helt fint, men der burde være plads til forbedring.
Jeg er delvist enig med Toppe. En rigtig god forstærker (i forhold til en middelmådig, her tænker jeg på min fiio e17) kan trække HE-500'eren fra den øvre del af mid-fi til det jeg vil sige er hi-fi. Det betyder ret meget. Da jeg havde både HE-400'eren og HE-500'eren hjemme samtidig fortrak jeg HE-400 med min X-can V8P (forstærker) frem for HE-500'eren med min fiio. Og jeg mener bestemt HE-500'eren er alle pengene værd i forhold til 400'eren, hvis man har det rigtige setup.
davidsh skrev:^Dårlig idé... Ud fra hvad jeg har hørt.
Tilbage til Hovedtelefon forstærkere
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster