Hvilken forstærker til HE500



Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf Claus-DK » 27. apr 2013, 22:25

Hvor er det synd at alle disse gode indlæg vil forsvinde i "afsluttede handler" ... ;-)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Købes: headphone amplifier

Indlægaf Claus-DK » 27. apr 2013, 22:30

Meeen hvis vi nu lavede titlen om til hvilken forstærker til en sæt HE500, ville vi kunne redde den på stregen ..
Det kan måske også hjælpe KsKruger til at finde lidt mere retning på din søgning..??
Hvis du er OK med Ks så lav emne titlen lidt om og lav en ny tråd her i køb og salg..

Dette indlæg vil selvdestruere senere
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf davidsh » 28. apr 2013, 01:26

Altså, hvis du overvejer højttalere vil det jo være en rigtig god idé med en højttalerforstærker, der også kan klare HE-500'eren.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf toppe » 29. apr 2013, 23:54

Hej Kruger,

Du skrev i en anden tråd (som jeg ikke ville spamme, derfor mit indlæg her):

kskruger skrev:Nu har jeg fået mig et sæt Hifiman HE-500 og de første lytte indtryk er desværre noget skuffende. Det skal siges, at jeg har kun lyttet via min computer og min Naim stereo forstærker. Jeg har dog købt en brugt Heed Canamp, som kommer i løbet af ugen, håber den kan rette lidt op på lyden.

Min største anke, er diskanten er for blød og tilbagetrukket, ligesom der bliver beskrevet i testen. Faktisk rammer beskrivelse i testen ret godt med, hvad jeg også høre.

SĂĄ hvis ikke den bliver markant bedre med Heed Canamp, ja sĂĄ mĂĄ denne Hifiman videre ud i den store verden.


Jeg er lidt ked af at høre at du finder den skuffende :-( Men, det er nu heller den allernemmeste hovedtelefon at få til at synge - den stiller et vist krav til forstærkeren, og din computer er helt sikkert ikke nok. Naim kender jeg ikke, og selv om det sikkert er en rigtig fin forstærker, tillader jeg mig at tvivle på dens hovedtelefonsudgang - jeg har endnu til gode at høre en nyere forstærker der kan drive en besværlig hovedtelefon på en anstændig vis... I 'gamle' dage, dvs 70'erne og måske starten af 80'erne, var det mere udbredt at bruge krudt på at lave gode hovedtelefonsudgange end i nyere tid, men som sagt kender jeg ikke Naim.
Jeg håber du får mere held med din kommende forstærker, for jeg synes nu at he500 er rigtig god, men den kræver sit af forstærkeren, og den gør det også meget nemt at skelne en dårlig/middelmådig/god/super kilde imho. Har du en Dac eller bruger du en cd-afspiller eller andet som kilde?
Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig, men jeg synes at dy skylder dig selv at lytte til dine he500 på noget forskelligt grej inden du beslutter dig for at skille dig af med dem - det kan selvfølgelig sagtens tænke sig, at de bare ikke passer dine ører og præferencer, men hvis jeg var dig, ville jeg prøve dem af på noget 'bedre' grej inden du opretter en post i k/s/b ;-)
PS. Jeg kan ikke rigtig slutte mig til David's anmeldelse af diskanten i he500 som værende blød og tilbagetrukken, men nogen vil nok også mene jeg er lidt diskant-sky - jeg synes der er rigeligt, næsten (men kun også næsten) lidt for meget :-) Vi har alle forskellige præferencer...
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Daf » 30. apr 2013, 20:58

Det med tilbagetrukket diskant og andet kan være et relativt problem, sådan at forstå at du er vandt til hp100, som er... ja, i de fleste tilfælde helt rigtig i diskanten, og du vil derfor synes at he500 har for lidt at byde på i toppen.
Nu får du en canamp og den mangler i hvert fald ikke noget. Med det udgangspunkt kunne du lytte eksklusivt på he500 i et par uger til at starte med. Du vil vænne dig til den. Når du så efter de par uger pludselig sætter din hp100 på canamp, så ved du hvad du vil. Hvis du siger aarg! Der er for meget diskant i hp100! Så er det he500 du beholder. Hvis du derimod siger yes! Det her er godt! Ja, så må he500 videre til en anden.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf kskruger » 30. apr 2013, 21:09

toppe skrev:Hej Kruger,

Du skrev i en anden tråd (som jeg ikke ville spamme, derfor mit indlæg her):

kskruger skrev:Nu har jeg fået mig et sæt Hifiman HE-500 og de første lytte indtryk er desværre noget skuffende. Det skal siges, at jeg har kun lyttet via min computer og min Naim stereo forstærker. Jeg har dog købt en brugt Heed Canamp, som kommer i løbet af ugen, håber den kan rette lidt op på lyden.

Min største anke, er diskanten er for blød og tilbagetrukket, ligesom der bliver beskrevet i testen. Faktisk rammer beskrivelse i testen ret godt med, hvad jeg også høre.

SĂĄ hvis ikke den bliver markant bedre med Heed Canamp, ja sĂĄ mĂĄ denne Hifiman videre ud i den store verden.


Jeg er lidt ked af at høre at du finder den skuffende :-( Men, det er nu heller den allernemmeste hovedtelefon at få til at synge - den stiller et vist krav til forstærkeren, og din computer er helt sikkert ikke nok. Naim kender jeg ikke, og selv om det sikkert er en rigtig fin forstærker, tillader jeg mig at tvivle på dens hovedtelefonsudgang - jeg har endnu til gode at høre en nyere forstærker der kan drive en besværlig hovedtelefon på en anstændig vis... I 'gamle' dage, dvs 70'erne og måske starten af 80'erne, var det mere udbredt at bruge krudt på at lave gode hovedtelefonsudgange end i nyere tid, men som sagt kender jeg ikke Naim.
Jeg håber du får mere held med din kommende forstærker, for jeg synes nu at he500 er rigtig god, men den kræver sit af forstærkeren, og den gør det også meget nemt at skelne en dårlig/middelmådig/god/super kilde imho. Har du en Dac eller bruger du en cd-afspiller eller andet som kilde?
Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig, men jeg synes at dy skylder dig selv at lytte til dine he500 på noget forskelligt grej inden du beslutter dig for at skille dig af med dem - det kan selvfølgelig sagtens tænke sig, at de bare ikke passer dine ører og præferencer, men hvis jeg var dig, ville jeg prøve dem af på noget 'bedre' grej inden du opretter en post i k/s/b ;-)
PS. Jeg kan ikke rigtig slutte mig til David's anmeldelse af diskanten i he500 som værende blød og tilbagetrukken, men nogen vil nok også mene jeg er lidt diskant-sky - jeg synes der er rigeligt, næsten (men kun også næsten) lidt for meget :-) Vi har alle forskellige præferencer...


Jeg bor i Vallensbæk strand.

Mit stereo lyd setup er Sonos med Arcam rDac, sammen med min Naim stereo forstærker og System Audio Mantra 30.
Og der vil jeg tage stereo signalet udfra min Naim (tape udg) ind til min kommene Heed Canamp.

Så længe jeg ikke har hørt min Heed Canamp endnu, så ville det være synd, at fastslå om HE500 ikke er lige min lydprofil.
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf davidsh » 30. apr 2013, 22:48

Er Traformaticen ikke en OTL rørforstærker? Det kunne potentielt set være en mindre god kombo med HE-500?
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf davidsh » 30. apr 2013, 22:52

Jeg hører at canamp har en lidt blød diskant? Eller det læser jeg umiddelbart på head-fi. Det er måske ikke den perfekte synergi?
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf davidsh » 30. apr 2013, 22:52

Jeg hører at canamp har en lidt blød diskant? Eller det læser jeg umiddelbart på head-fi. Det er måske ikke den perfekte synergi?
Jeg er heller ikke overbevist om, at den har helt nok kraft til HE-500'eren. Altså, den kommer jo ikke tæt på de 1W, der er anbefalet. Altså, tilsyneladende taler vi om kun 200mW ved 38 ohm medmindre den kan lever flere volt ved 38 ohm end ved de 8 ohm, hvor der står den leverer 900mW - Svarende til knap 2,7 V

EDIT: Jeg ser dog, at den leverer 300 mW ved 100 ohm, sĂĄ det er jo en del bedre :grin:
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf kskruger » 30. apr 2013, 23:12

Må indrømme, at det er noget svært at blive klog på, omkring forstærker til den. Hvis jeg havde vist at HE-500 var så kræsen, så havde jeg ikke købt den.
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Anda » 30. apr 2013, 23:22

HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf kskruger » 30. apr 2013, 23:44

Daf skrev:Det med tilbagetrukket diskant og andet kan være et relativt problem, sådan at forstå at du er vandt til hp100, som er... ja, i de fleste tilfælde helt rigtig i diskanten, og du vil derfor synes at he500 har for lidt at byde på i toppen.
Nu får du en canamp og den mangler i hvert fald ikke noget. Med det udgangspunkt kunne du lytte eksklusivt på he500 i et par uger til at starte med. Du vil vænne dig til den. Når du så efter de par uger pludselig sætter din hp100 på canamp, så ved du hvad du vil. Hvis du siger aarg! Der er for meget diskant i hp100! Så er det he500 du beholder. Hvis du derimod siger yes! Det her er godt! Ja, så må he500 videre til en anden.


Du har ret.
Som et forsøg, så har jeg kun lyttet på He500 i aften - og jo man vender sig faktisk ret hurtig til den, selvom diskanten stadige er noget tilbage trukket. Og så er den lyder faktisk noget bedre end de indtryk jeg fik i går.
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf toppe » 30. apr 2013, 23:59

kskruger skrev:Må indrømme, at det er noget svært at blive klog på, omkring forstærker til den. Hvis jeg havde vist at HE-500 var så kræsen, så havde jeg ikke købt den.


Hmm, jeg synes nu at jeg forsøgte at advare dig i mit første indlæg i denne tråd ;-)

kskruger skrev:Jeg bor i Vallensbæk strand.


Hvis du giver en kop kaffe en dag, kan jeg nok overtales til at køre sydpå med mit udstyr: AudioGD NFB 5.2 og Musical Fidelity M1 HPA. Jeg påstår ikke det er det bedste setup til he500, men jeg er helt ok tilfreds. Jeg kunne godt tænke mig at det var lidt mørkere i signaturen, men jeg begynder at tro at vores præferencer er ret forskellige :-)
Jeg håber du vil bruge lidt tid på at gøre dig erfaringer med dine he500, før du beslutter dig for at sende dem videre. Om ikke andet så for at blive klog på hvad du kan og ikke kan lide ved dem, så dit næste køb kan komme tættere på det, som du søger :-)

Jeg har hørt he500 på Anda's Lake People G100 og den gør det altså ret godt! Den ser måske ikke ud af meget, men den har masser af muskler. Den laves vist ikke mere, og jeg ved ikke hvilken af de to, som han linker til, der er 'afløseren'. Lake People er vist 'arbejdsudgaven' af Violectric.

EDIT: Hvilke puder har du på? Har du kobberkablet eller det forsølvede kabel?
Jeg har aldrig skiftet hverken puder (jeg bruger deres velour puder) eller kablet (forsølvet), men det kan måske ændre signaturen lidt....
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf kskruger » 1. maj 2013, 00:23

Den har det forsølvet kabel og det er ikke velour puder, men de andre helt sorte puder. Jeg har dog velour puder til den, så det må prøves i morgen.
Du har nok ret, at vores lyd præferencer kan være forskellige og at HE500 måske slet ikke passer til mig.
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Claus-DK » 1. maj 2013, 00:29

velourpuder giver generelt en noget mere luftig lyd end tætte pleather/læder puder..

Heed Canamp kan moddes så den bliver god, det er en meget "basic" forstærker, dermed ikke sagt dårlig, men en ret simpel opbygget forstærker..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Anda » 1. maj 2013, 00:42

toppe skrev:Jeg har hørt he500 på Anda's Lake People G100 og den gør det altså ret godt! Den ser måske ikke ud af meget, men den har masser af muskler. Den laves vist ikke mere, og jeg ved ikke hvilken af de to, som han linker til, der er 'afløseren'. Lake People er vist 'arbejdsudgaven' af Violectric.

Det må være G109-P (med XLR og RCA), som må anses som værende afløseren for G100 :-)

Claus-DK skrev:velourpuder giver generelt en noget mere luftig lyd end tætte pleather/læder puder..

Det er ret markant pĂĄ HE-500, men det giver ogsĂĄ (en oplevelse af) mindre bund.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Claus-DK » 1. maj 2013, 00:47

Ja det er jo fordi man åbner døren og får et meget større rum, puderne er noget der kan forandre hovedtelefoners lyd i forbavsende grad, meget mere end forstærkere og DACs, det er ikke altid i en heldig retning, men det er bestemt noget der er sjovt og relativt simpelt at lege lidt med..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf toppe » 1. maj 2013, 00:49

kskruger skrev:Den har det forsølvet kabel og det er ikke velour puder, men de andre helt sorte puder. Jeg har dog velour puder til den, så det må prøves i morgen.


Det ser jeg frem til at høre mere om :-)
Hvornår regner du med at modtage din nye forstærker?
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf toppe » 1. maj 2013, 00:50

Claus-DK skrev:Ja det er jo fordi man åbner døren og får et meget større rum, puderne er noget der kan forandre hovedtelefoners lyd i forbavsende grad, meget mere end forstærkere og DACs, det er ikke altid i en heldig retning, men det er bestemt noget der er sjovt og relativt simpelt at lege lidt med..


Jeg burde nok sætte mig ind i hvordan man skifter puder på hifiman.... ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Ostebaronen » 1. maj 2013, 00:54

Det er forholdsvis let. Der sidder en plastikring med nogle tapper, hvorpå puden sidder med en læbe rundt om. Denne plastik ring holder så puden fast til hovedtelefonen.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron