Hvilken forstærker til HE500



Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf toppe » 1. maj 2013, 01:07

Ostebaronen skrev:Det er forholdsvis let. Der sidder en plastikring med nogle tapper, hvorpå puden sidder med en læbe rundt om. Denne plastik ring holder så puden fast til hovedtelefonen.


Jeg er lidt tungnem :oops:
Kan man blot tvinge læberne af plastikringen, eller skal man tage plastikringen af?
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Ostebaronen » 1. maj 2013, 01:57

Billede
Billede

Hvis du ikke har den sorte plastik ring og det er en i klar plast kan puden ikke tages af ringen.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf davidsh » 1. maj 2013, 08:57

toppe skrev:Jeg er lidt tungnem :oops:
Kan man blot tvinge læberne af plastikringen, eller skal man tage plastikringen af?


You are missing out ;-)

Hvis du synes HE-500'eren er tæt på lige lys nok, så skal du da skifte til pleathers. HVIS du i sidste ende foretrækker pleathers skulle du VIRKELIG overveje at modificere dem, da de pleathers altså har nogle småproblemer lydmæssigt.

@kskruger Det er helt klart at du skal prøve at skifte til velour!

Den letteste mĂĄde at skifte pads pĂĄ er ved at bruge et credit-kort (debit duer ikke).
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Daf » 1. maj 2013, 09:07

kskruger skrev:Den har det forsølvet kabel og det er ikke velour puder, men de andre helt sorte puder. Jeg har dog velour puder til den, så det må prøves i morgen.
Du har nok ret, at vores lyd præferencer kan være forskellige og at HE500 måske slet ikke passer til mig.


Det er også et vanskeligt udgangspunkt du har med he500. Du har her en hovedtelefon du egentlig ikke bryder dig om, som du så skal tweake så meget at den ændrer sig til noget du synes er godt.
Det havde været bedre hvis du havde taget udgangspunkt i en hovedtelefon du kan lide, for så at gøre den endnu bedre med diverse opgraderinger.
Det du risikerer med he500 er at få en hovedtelefon du kun synes er god eller tålelig. Havde dit udgangspunkt været noget du synes er godt, ville alle dine opgraderinger resultere i noget du kunne sige var endnu bedre og som du selvfølgelig også ville være endnu mere tilfreds med. Og så er det også altid sjovere at blive mere og mere glad med opgraderinger, i stedet for blot at skulle ånde lettet op og sige: ok, nu er det ok... tror jeg, det her kan jeg leve med...
Med mindre du siger wow til he500+canamp, så ville jeg nok være skeptisk overfor he500 som udgangspunkt. I øvrigt er canamp kraftig nok til he500. Jeg har haft he4+canamp og det fungerede fint, det eneste problem var at det kun lød fedt ved høj volumen. Men det har ikke noget med canamp'n at gøre, den er både god og stærk nok, det har noget at gøre med hifimans orthodynamiske hovedtelefoners lyd ved lav til normal volume.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Claus-DK » 1. maj 2013, 09:32

Enig med DAF, har du en hovedtelefon med en signatur du ikke bryder dig om, er det et ret stort job at fĂĄ dem trimmet til den rigtige lyd..
Jeg anbefaler som regel at finde den signatur man holder af med nogle af de billige kvalitets bøffer der er og når man så finder "sin" lyd, så er det tid til at hæve indsatsen og få de sidste % med...

Det er ogsĂĄ nemmere at guide/vejlede dig hvis du har et udgangspunkt hvor du siger "Jeg synes den og den har for meget bas" og "den har for lidt" ..

Man kan gøre meget og forandre lyden kraftigt med diverse tricks, men man skal have i baghovedet at producenten har trimmet dem til den lyd DE ønsker bøffen skal have og når man så bevæger sig væk fra den, kan man opleve nogle bivirkninger som kan være ret uheldige, bassen kan blive til det rene mudder, diskanten kan blive skinger eller forsvinde/drukne..

Husk også at pris og kvalitet ikke nødvendigvis er det samme, de følges ofte ad, men mange hovedtelefoner er meget dyre i forhold til hvad de leverer andre meget billige, min hobby har i en del år har været at grave i rodekassen, hvor de billige bøffer ligger og finde nålene i høstakkene, jeg har dyrt grej (alt for dyrt) men glæden ved at bløde 5000 på noget der er godt er intet mod triumfen i at finde noget til 800 kr der lyder lige så godt..

Det giver i sagens natur en masse "fejlkøb", men man har også nogle flere skud i bøssen og fejlkøb kan man forære en nabo når de hjælper med at grave en stub op eller passer ungerne ;-)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf kskruger » 2. maj 2013, 00:06

Claus-DK skrev:velourpuder giver generelt en noget mere luftig lyd end tætte pleather/læder puder..

Heed Canamp kan moddes så den bliver god, det er en meget "basic" forstærker, dermed ikke sagt dårlig, men en ret simpel opbygget forstærker..


SĂĄ har jeg skiftet til velourpuder og det har absolut givet mere luft i toppen.
Hvilket gør, at de fremstår langt mere balancerede imellem bas - mellemtone og diskant.
Og den lyd kan jeg sagtens leve med og hvis en bedre forstærker også kommer på, så kan det kun blive rigtig godt.

Jeg hĂĄber den kommer i dag torsdag med GLS, ellers imorgen.
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf davidsh » 2. maj 2013, 18:22

^Tænkte nok at det ville hjælpe på det...
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf kskruger » 2. maj 2013, 23:54

Så har jeg modtaget min Heed Canamp og desværre, så er dens lyd endnu mere varm og afrundet end via min Naim forstærker. Det kan ellers høres, at det er en god forstærker, lyden er større, bassen langt mere præcis og har mere pondus. Og den får faktisk mine Soundmagic HP100 og Superlux HD681, til at blive endnu bedre, da de begge har mere diskant end HE-500. Og for at sige det direkte, så lyder Superlux HD681/Heed Canamp langt bedre end HE-500/Heed Canamp. Så jeg gi op omkring HE-500, det er helt sikkert en god hovedtelefon, men den kræver at man bygger sit setup omkring den og ikke omvendt. Og der kan jeg mærke, at jeg ikke er klar til at gå så langt og bruge de penge det kræver.
Ultrasone PRO 2900, Soundmagic HP100 og Superlux HD681 samt Heed Canamp.
kskruger

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27. mar 2013, 19:12
Geografisk sted: Vallensbæk strand

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf davidsh » 3. maj 2013, 11:28

Ærgerligt den ikke er for dig. Jeg vil nu ikke mene det er nødvendigt at bygge sit setup omkring HE-500'eren hvis man altså kan lide signaturen og har en fornuftig forstærker...
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Kashien » 3. jun 2013, 04:32

Jeg anskaffede mig HE-500 for lidt tid siden og er egentlig ganske glad for dem. Ikke lykkelig, glad. Jeg synes nok de mangler lidt detaljerigdom i de høje toner. Bæknere og hi-hatte har tendens til at lyde lidt for ens i mine ører, som om de flyder sammen. Derudover synes jeg engang imellem de bliver en kende skarpe i diskanten, grænsende til sibilante.
De trækkes lige nu med en Audio-GD NFB-11.32 (kombineret DAC/AMP) http://www.addictedtoaudio.com.au/Audio ... -Amplifier
Jeg har pt. kig på en brugt Heed Canalot... Tror i den ville kunne afhjælpe mine "problemer".
PĂĄ forhĂĄnd tak.
Kashien

 
Indlæg: 186
Tilmeldt: 26. jan 2013, 00:45
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Ole » 3. jun 2013, 06:48

Mit indtryk af HE500 var at detaljer generelt var til stede, ikke straight in your face på den analytiske måde, men lidt mere i baggrunden, hvilket nok ikke vil ændre sig uanset hvilken forstærker, der er foran. Med hensyn til klang synes jeg de lød lidt bedre med Davids moddede læderpuder, men det gjorde dem også lidt mørkere i lyden, hvilket var en deal breaker for mig.

Jeg synes de lød ganske fornuftigt på Heed Canalot, da jeg havde det setup, men da du skriver, at du synes de er er sibilante engang imellem og jeg aldrig har synes det har været et udpræget problem med dem tror jeg vi har en forskellig tolerance overfor det, og mit udsagn om den kombination kan nok ikke bruges. Canalot er dog generelt en dejlig forstærker efter min mening og synes den klarede sig ganske fint, de gange jeg havde mulighed for lidt sammenligning med andet gear.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf davidsh » 3. jun 2013, 14:49

Kashien skrev:Jeg anskaffede mig HE-500 for lidt tid siden og er egentlig ganske glad for dem. Ikke lykkelig, glad. Jeg synes nok de mangler lidt detaljerigdom i de høje toner. Bæknere og hi-hatte har tendens til at lyde lidt for ens i mine ører, som om de flyder sammen. Derudover synes jeg engang imellem de bliver en kende skarpe i diskanten, grænsende til sibilante.
De trækkes lige nu med en Audio-GD NFB-11.32 (kombineret DAC/AMP) http://www.addictedtoaudio.com.au/Audio ... -Amplifier
Jeg har pt. kig på en brugt Heed Canalot... Tror i den ville kunne afhjælpe mine "problemer".
PĂĄ forhĂĄnd tak.

Jeg spørger lige, hvilke pads bruger du ;-) ?
Stock pleathers gør i hvert fald ikke diskanten og detaljerne i dem bedre...
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Kashien » 3. jun 2013, 15:35

Jeg spørger lige, hvilke pads bruger du ?
Stock pleathers gør i hvert fald ikke diskanten og detaljerne i dem bedre...

Jeg bruger velour-padsene, sĂĄ der er nok ikke sĂĄ meget at hente der.
Kashien

 
Indlæg: 186
Tilmeldt: 26. jan 2013, 00:45
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Larry » 10. jun 2013, 22:07

Jeg har He-500 sat på Harmony Design Ear 90 XLR Elma og det synes jeg lyder rigtigt godt. Jeg vil sige det er en meget neutral forstærker med klar og ren lyd, der i mine øre matcher HE-500´s varme og hiver detaljer frem. Så det er et sæt jeg kan stå inde for, men det er selvfølgelig noget man selv skal høre og afgøre om det er ens kop te. Du kan evt. høre Brian (Den gode lyd) om han har nogen hjemme, så du kan høre den.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf FrederikS » 11. jun 2013, 15:17

Indtil videre så er der rigtig mange solid state forstærkere som trækker HE-500erne rigtig godt. Stort set alle de moderne RSA, JDS, Lakepeople lyder fremragende. O2en kan også sagtens drive HE-500erne til perfektion. O2en er også kraftig nok til HE-6erne hvis man kan finde en god PSU til den.
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf davidsh » 11. jun 2013, 15:50

Jeg vil vove at pastå, at det kommer meget an på hvor højt man lytter.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf FrederikS » 11. jun 2013, 19:56

davidsh skrev:Jeg vil vove at pastå, at det kommer meget an på hvor højt man lytter.

En O2 og de fleste RSA og Lake people designs har max gain på omkring 6 og power nok til at ødelægge enhederne i et sæt HE-500. HE-6 spiller også meget højere end man har lyst til at høre på med 6x gain.
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf davidsh » 11. jun 2013, 23:55

En O2 burde ikke have nok kraft til at ødelægge enhederne på nogle af Hifimans hovedtelefoner. I hvert fald ikke uden at O2'en forvrænger. Den yder, så vidt jeg husker, ikke meget mere end 300mW ved HE-500'erens impedans før det begynder at blive rigtig fælt (forvrængning). Det giver mulighed for peaks på omkring 110-115 dB, hvilket i de fleste tilfælde egentlig er mere end rigeligt, men man kan let forestille sig peaks, der passerer de 100 dB med dynamisk musik ved et relativt normalt lytteniveau. Det giver ikke mulighed for SÅ meget headroom.
Jeg er så ikke sikker på om der er nogen konsekvens ved det... Men jeg gar da godt nok hørt en del, der mener at O2'eren ikke gør det sådan rigtig godt...

Sådan på papiret skulle O2'en dog sagtens kunne klare en HE-500 eller for den sags skyld en HE-6 i mange situationer, men hvis man vil være på den sikre side, vil mindst 1W output nok være en god idé at have i baghånden. Se evt. http://audeze.zendesk.com/entries/20866 ... ng-an-amp-
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf Claus-DK » 12. jun 2013, 09:30

En for lille forstærker har nemmere ved at smadre driverne end en for stor, da de forvrænger meget mere på maks volumen end en stor forstærker med samme lydtryk..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilken forstærker til HE500

Indlægaf FrederikS » 12. jun 2013, 11:56

Har aldrig set en koncert optagelse af klassisk musik med mere en 35 dB dynamisk range?

Og 115 er med rigeligt headroom allerede da det er meget tæt på øjeblikkeligt tab af hørelse. Vil mene det er nogle dårlige kriterier at vælge hovedtelefonsforstærker ud fra.
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster