Første amp setup

Første amp setup

Indlægaf jangodog » 19. aug 2013, 19:59

Hej har kigget pĂĄ denne amp fra Fiio http://fiio.com.cn/products/index.aspx?ID=100000012071912&MenuID=105026002

Vil bruge den sammen med mine creative aurena live og iphone, samt lidt til min computer ogsĂĄ. Ved godt creative aurena er en
ikke særlig kraftig hovedtelefon men har planer om en opgradering til beyerdynamic t770 pro senere. Har kun fundet
fiio ampen i udlandet og ved ikke om der er nogle forhandlere i DK?

Kort sagt, er det en god amp til en nybegynder som mig?

Fedt forum forøvrigt:)'

Jangodog
jangodog

Re: Første amp setup

Indlægaf vaskebjørnen » 19. aug 2013, 20:40

Fixede dit link
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf jangodog » 19. aug 2013, 23:25

Tak for det:) Men hvad mener du om
den DAC jeg linker til og vil den gĂĄ an til
et par beyerdynamic t770pro 80ohm?

Kom endelig med et andet bud hvis du
mener en anden model ville være bedre,
helst under 1000kr:) Og den skal kunne
tilsluttes pc ogsĂĄ.
jangodog

Indlægaf Claus-DK » 20. aug 2013, 02:54

Velkommen til og tak for de pæne ord.

Den du linker til er jo en DAC/amp, ved ikke om den kan bruges som forstærker også..

Om den er god nok til DT770 kan jeg ikke svare på, nogle vil ælske dt770 ligegyldigt hvilken forstærker der bliver brugt andre vil synes det er fin fin, nogle vil skære tænder..
Hvis det er en ren forstærker du søger kan du kigge på en zigi´s på ebay eller en anden c.moy forstærker til næsten ingen pæng..

Du skal gøre op med dig selv hvad du vil have, har du brug for en transportabel DAC ?

Budgettet er også lidt stramt for en anstændig DAC/Amp, specielt hvis vi snakker noget der skal være på batterier..

Jeg har 3 DAC/amp på tour, men de er stationære og lidt over budgettet, men derfor kunne det jo være sjovt at høre alligevel...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf jangodog » 20. aug 2013, 09:18

Ja det er mĂĄske et lille budget men
da jeg ikke bruger hovedtelefoner ret
meget til mobil er det nok mest en model
der kan bruges til pc. Altså en forstærker
der giver lidt mere kraft til bøfferne når
der høres musik eller spilles spil.

Men tak for jeres input jeg kigger pĂĄ linket
fra dig Claus-DK.
jangodog

Indlægaf davidsh » 20. aug 2013, 22:46

Venligst slet Claus!
Senest rettet af davidsh 20. aug 2013, 22:47, rettet i alt 1 gang.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar

Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Indlægaf davidsh » 20. aug 2013, 22:46

Du kan få e17 for omkring 1000 inden for europa. Du kan sikkert få e7 for mindre. De eneste forhandlere i DK er vist komplett, men de tage helt klart for høj pris. Personligt har jeg ikke lige andre gode forslag til dig.. Har selv en e17, og den er da ganske udmærket sted at starte, men ikke noget sådan helt vildt... Synes den er okay for pengene. Skulle i hvert fald være godt nok til dt770 btw.

Vil sige du helt sikkert skal have en amp/DAC, men den virker nok ikke med telefonen (virker vist med nogle android telefoner)
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
davidsh

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 21. aug 2013, 00:47

jangodog skrev:
Men tak for jeres input jeg kigger pĂĄ linket
fra dig Claus-DK.

Lige i øjeblikket er du nød til at kigge i forhandlerdelen, da min webshop har fået PMS eller sådan noget...

Nu ved jeg ikke hvor meget du går op i lyd udover i dine hovedtelefoner, men du opnår jo en sidegevinst ved at købe en DAC dit stationære anlæg vil også lyde meget bedre hvis du mokser en fin lille DAC ind mellem CDafspilleren og forstærkeren..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf davidsh » 21. aug 2013, 08:38

^Det afhænger selvfølgelig af hvor godt hans anlæg er...
davidsh

Brugeravatar

Indlægaf jangodog » 23. aug 2013, 10:26

Hej som sagt er jeg helt ny med lyd til bĂĄde Hovedtelefon og dac/amp og det er lidt af en
jungle når der er så meget at vælge imellem:) Men mit behov er ikke på højde med de
helt vilde audio/hifi nørder der bare vil have det bedste. Jeg ville være pænt tilfreds med
en forstærker til min pc og hovedtelefon. Ku ikke stå for det tilbud Hifiklubben havde her
forleden dag pĂĄ Denon A H D1100 til 699kr.
SĂĄ Beyerdynamic T770 mĂĄ vente til en anden gang og jeg synes da ogsĂĄ de Denon spiller
fint i forhold til prisen. Vil bare høre om der kommer et væstenligt boost i dem ved køb
af en amp til computeren?

Tak til alle for jeres input indtil videre:):)
jangodog

Indlægaf Claus-DK » 23. aug 2013, 15:51

Alt er jo relativt, du opnår en bedre lyd med de flest DAC/Amp løsninger i forhold til et standard lydkort, en forstærker vil også forbedre lyden..
Det er jo ligesom med biler nogle er glade og tilfredse for deres Alto og andre ville ikke kunne leve uden deres sportsvogn os sĂĄ alle punkter mellem de to.

Hvad der er den rigtige løsning og om du vil synes forbedringen er pengene værd er det kun dig der kan svare på, jeg kan kun svare for mig selv og der er svaret et stort rungende JAAAA !!

Med omkring en 1500 for et sæt, er du meget meget langt fra "det bedste" for noget man kan betegne som noget i den stil skal du op og slippe helt andre beløb, mere end en Alto om jeg så må sige..

Hvis og når du får/prøver en, skal du helst sidde med åben mund og polypper og tænke "hold da op hvor lyder det godt" Hvis man ikke får den AHAoplevelse så er opgraderingen enten overflødig eller for dårlig og det er derfor vi anbefaler de ting vi anbefaler, fordi vi ved de er gode, at anbefale dig noget til 800 kr vi ved vil være så minimal en opgradering og dernæst vil skuffe dig er der jo ikke nogen der vinder noget ved..

Ud fra mit kendskab til DAC/amp sĂĄ vil
1000 kroner primært give dig højere lydtryk
1500 Kroner vil give dig bedre DAC og bedre forstærker
3000 Kroner vil løfte dig op på næste trin.

Når vi kommer højere op er produkterne ofte så specielle at forholdet mellem pris og kvalitet ikke altid giver mening..

Forstærkere er noget andet, her kan du for 100 kroner og lidt arbejde med en loddekolbe, kan du få en rigtig fin forstærker...
Det er også mit indtryk at priserne på forstærkere er med mindre skridt, hvor der ved DACs er nogle ret store skridt ved de beløb jeg nævnte, er forbedringerne mere glidende i forstærkere, dog kan man også her få dyre kasse med billigt skrammel indeni..

Så ud fra det ville jeg mene du skal se dig om efter en forstærker, kan du smide op til 15-1800 i det ville jeg sige en DAC/amp.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf jangodog » 25. aug 2013, 11:47

Ja pris og kvalitet hænger jo som regel
godt sammen:) Men mit Asus Xonar D2 har
en dac indbygget kunne jeg så ikke nøjes
med en amp/forstærker mellem pc og bøffer?

Eller fatter jeg bare ikke hvordan det hænger
sammen?
jangodog

Indlægaf davidsh » 25. aug 2013, 12:55

Du kunne sætte en forstærker på Asusen, og bruge Asusen som dac.
davidsh

Brugeravatar

Indlægaf Ostebaronen » 25. aug 2013, 14:57

Jeg har selv et Xonar D2x og det er faktisk ikke et helt skidt lydkort! Men der skal noget forstærkning til rigtig mange hovedtelefoner, da output er ikke det vilde på lydkortet.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet

Geografisk sted: Søllerød

Indlægaf Claus-DK » 25. aug 2013, 15:13

Du kan sagtens nøje med en forstærker..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf jangodog » 25. aug 2013, 21:39

Ok men hvilken amp kunne det så være jeg kunne bruge til mit asus lydkort?
Som sagt aner intet om hvad er op og ned med dac/amp men er nysgerrig efter
og fĂĄ noget mere ud af mit lydkort fra pc'en?

Tak for input.
jangodog

Indlægaf vaskebjørnen » 25. aug 2013, 22:22

Jeg har haft brugt Just Audio uHA-120 det er en rigtig fed amp god lyd senest bruger jeg Alo RX begge er brugt med IEM og fullsize uden problemer.
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker

Re: Sv: Første amp setup

Indlægaf odderen » 25. aug 2013, 22:22

Umiddelbart ville en fiio e12 være en rigtig god ide. Den skulle have pondus Nok til T kunne klare nogle rimeligt tungdrevne bøffer. Og så er den Og så rimeligt billig. Du skal dog regne med at købe uden for dk da der er rigtig mange penge at spare der

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk2
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar

Geografisk sted: Helsinge

Re: Sv: Første amp setup

Indlægaf vaskebjørnen » 25. aug 2013, 22:26

odderen skrev:Umiddelbart ville en fiio e12 være en rigtig god ide. Den skulle have pondus Nok til T kunne klare nogle rimeligt tungdrevne bøffer. Og så er den Og så rimeligt billig. Du skal dog regne med at købe uden for dk da der er rigtig mange penge at spare der

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk2

Nu kender jeg ikke E12 men har haft E11 selv, og der er Just Audio uHA-120 bare klasser bedre.. så lyt til så meget forskelligt du kan komme til inden du beslutter hvad det skal være. det er ihvertfald mit råd

vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere