Project Ember: Lytteindtryk fra touren



Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Mataugust » 31. jan 2014, 19:46

Ground loop isolator har ingen effekt, så jeg tror ikke det et en jord sløjfe. Glemte at skrive, at det bliver markant værre når jeg fører min hånd tæt på røret.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf kvik » 31. jan 2014, 19:51

Har du prøvet en andet rør? (følger der flere med?)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Mataugust » 31. jan 2014, 20:00

Ingen andre rør, desværre.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf jaffse » 31. jan 2014, 20:03

Ketil B skrev:@jaffse: Hvis den støjer ved lydstyrke-regulering, er det sandsynligvis fordi nogen har indstillet den på BP-C (Bypass Input Capacitors)

Yep. Jeg var opmærksom på, at det var dér støjen kom fra.
Profile on: Bandcamp - my gear
Home: Micromega MyDAC, Burson Soloist, Sennheiser HD650
Portable: iPod Touch 32Gb, Sennheiser HD25 Aluminium
jaffse

Brugeravatar
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 17. apr 2013, 08:30
Geografisk sted: København K

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Mataugust » 31. jan 2014, 20:32

Jeg fik skiftet fra bypass, og det hjalp gevaldigt på skratten i volumekontrollen. Nu er der først noget omkring kl. 3, og så langt når jeg aldrig på den forstærker. Og så kunne jeg få slukket den blå lampe under røret - det var dejligt. Den kom til at se meget kinesisk ud med det blålys.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Mataugust » 1. feb 2014, 16:53

Så er det blevet min tur til at høre på ember. Jeg har tidligere haft Little Dot mk IVSE af rør, men den sammenligning jeg kan lave er egentlig mest forskellen på rør og min Soloist.

Det virker imponerende seriøst med den kasse forstærkeren bliver leveret i (er det standard?), og det lover godt for den fortsatte test. Der var indledningsvis en del skratten fra volume kontrollen, men med tak til Ketil blev årsagen fundet og rettet.
Der er en voldsom lavfrekvent brummen hos mig, ved ikke om det er strømsystemet i huset elle hvad det kan være.

Design er jo en smagssag, sĂĄ det gĂĄr jeg ikke videre ind pĂĄ andet end at jeg godt kan lide den som den er.

Lyden....Jeg har mest hørt den med mine Shure SRH1840, og de to er et rigtig godt match. Der er ikke så meget rum og luft som jeg får fra Soloisten, bassen er til gengæld dybere, men ikke helt så kontrolleret.
Mellemtonen virker lidt lukket, om det så er et opvarmnings spørgsmål eller om jeg vænner mig til det, det ved jeg ikke, men del kommer til at lyde bedre og bedre når jeg har lyttet lidt tid.

Musikken:
Keith Jarret Trio: Bouncing with Bud/Wisper Not
Kontrabassen er klart dybere end med soloisten, trommerne stĂĄr som de skal, klaveret lyder lidt "elklaver agtigt.
Men et enormt drive og spilleglæde

Emily Barker & the red clay halo: Dear River/Dear River
Emilys stemme bliver lidt aggressiv, rettelse til bassen. Den er ikke dybere, den er bare ikke så kontrolleret som på soloisten. Det klæder 1840 ret godt.

Saga: A brief case/In transit
Trommer, trommer, trommer...live. Fuld af dynamik og liv. Perfekt

The The (med Sinead O'Conner): Kingdom of rain/Mind bomb
Jeg havde aldrig lagt mærke til at både O'conner og Matt Johnson synger i første vers. Detaljerne er absolut med i denne her forstærker.

Kalbata & Mixmonster(Major Mackerel): When The Congo Hit The Drum/Congo Beat The Drum
Der er så meget saft i den forstærker. Masser af liv i både rytmeinstrumenter(congos?) og stemmer.

En direkte sammenligning med Little Dot er selvfølgelig ikke mulig lige nu, men i den opsætning som Ember står i nu, så er forskellen til min Soloist mindre end forskellen mellem Little Dot og Soloist.
Kunne jeg få styr på brummen og påvirke lyden til en mere klar mellemtone, så ville den helt klart være et hit som et supplement til Soloisten..
Tror enhver med AKG K7xx burde prøve at høre denne her...
Tusind tak til Frans for lĂĄn af denne lille perle.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf kvik » 1. feb 2014, 17:17

Prøv at koble tilbage til BP-C, det åbner lyden mere, synes jeg (rf mellemtone).

Den brummen kan vel kunne komme fra røret? Ved ikke helt, hvad du kan stille op, når du ikke har et andet rør. Måske kunne du prøve andre kabler, en anden kilde, eller et andet vægstik (evt et andet rum). Du kunne også prøve at frakoble alt og så tilkoble igen, måske en dårlig forbindelse et sted?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Mataugust » 1. feb 2014, 20:28

Ja jeg mangler lige muligheden for at skifte rør.
Jeg har prøvet at flytte den til et andet rum, uden at være tilsluttet andet end strøm, og det brummer stadig.
Jeg kan fĂĄ det til at forsvinde ved at holde den pĂĄ en helt speciel mĂĄde, hvoraf bla. en finger skal ligge pĂĄ volumekontrollen.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Claus-DK » 1. feb 2014, 21:13

En finger på volumekontrollen, højre storetå på radiatoren, næsen mod stellet på skrivebordet og vi er kørende uden nogle former for støj... ... ....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Coach-Z » 9. feb 2014, 22:43

SĂĄ er den sat op ved den varme stol...

Den fodres med AC/DC indtil der bliver tid til at lytte lidt... Har desværre kun lakridskabler at fodre den med, men det lader ikke til at have gjort noget ved lyden.

Billede


Udvalget af forstærkere vokser hele tiden og i morgen kommer der en ven til :-)
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Claus-DK » 9. feb 2014, 23:09

Highway to helll..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Ole » 9. feb 2014, 23:16

Coach-Z skrev:Udvalget af forstærkere vokser hele tiden og i morgen kommer der en ven til :-)


Ja, du må snart have ryddet et mere af de rum for bøger, så der kan blive plads til mere gear ;-)
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Sv: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Coach-Z » 10. feb 2014, 01:01

Billede

SĂĄ er der ryddet op... Sender Audinst HUD-mx1 I morgen mandag til KFR..

Jeg skifter imellem min xDuoo TA-02 og sĂĄ Project Ember...

Lige nu lytter jeg til Ed Sheeran "I See Fire" fra den anden "Hobbitten" film, sat på repeat, det gør det lettere at finde evt. forskelle synes jeg og så er det en kattens go sang..

Ember er en kende lysere end TA-02, men begge to gør et udmærket stykke arbejde efter min mening. Jeg har faktisk ikke rigtig noget forhold til xDuoo forstærkeren, den har stået ubrugt hen i et stykke tid da jeg har lyttet en del til min Marantz 1060 og lavet A-B lytning af to forskellige dacs..

Dette setup vil jeg forsøge at teste igennem ugen og så skrive noget mere søndag, så jeg kan sende Project Ember videre mandag..





/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Mataugust » 10. feb 2014, 01:30

Jeg var forbi Ballegaard med Ember, og jeg hørte intet til brum. Tror det er et lokalt problem. Den spiller i øvrigt fremragende med LCD2...

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf davidsh » 10. feb 2014, 03:27

Der er folk på head-fi der snakker om ember som et godt match til HE-4 og HE-6.. Syns det lyder lidt optimistisk. Det er der ikke nogen der har prøvet, vel?
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Project Ember: Lytteindtryk fra touren

Indlægaf Coach-Z » 13. feb 2014, 14:23

Lidt mere nyt om den fine lille Ember...

Det lyder jo godt, ingen tvivl om det, og den er da også pæn at se på som den står der. Jeg er selv rigtig glad for ideen om at den er lavet i plexiglas så man kan se indmaden.

Billede

Jeg har forsøgt at lytte intenst til denne forstærker op imod min egen xDuoo rørforstærker og det er altså ikke for at være doktor modsat hele tiden, men jeg kan altså ikke høre nogen nævneværdig forskel på disse to produkter (man skal også tage i betragtning at det er meget svært at ramme den præcis samme db på begge forstærkere, det er det i hvert fald for mig musik13) . Ember er måske en smule lysere i lyden end min xDuoo, men det er ikke meget.

Begge forstærkere får lyd fra den samme dac via et splitter kabel, så de burde være ligeligt fordelt.

byggekvaliteten virker til at være solid på Ember, kender lidt til det med at lodde og det har de da gjort meget pænt. Komponenterne kender jeg intet til, men det skulle ifølge deres hjemmeside være kvalivare og kvalitet koster penge, ingen tvivl om det.

Man kan ogsĂĄ justere hvad jeg kun kan opfatte som gain pĂĄ den, sĂĄ den er mere passende til flere forskellige hovedtelefoner.

Ember har endvidere den fordel at den kan bruges som forforstærker og det er jo selvfølgelig en noget at være opmærksom på, men så er der lige prisen.

Ember koster 324$ alt inkl. færdigbygget...

Det er altså en pæn sjat penge, for noget der efter min mening kan gøres en del billigere, hvis man kan undvære et par features.

Jeg har ikke den største lyst til at bruge alt for mange penge på det her lyd projekt, jeg vil hellere lægge pengene i CD'er for at være helt ærlig, så derfor skal der en del mere til at imponere mig end hvad jeg ser fra Ember.

EDIT: Det kan være at der er flere fordele ved Ember end dem jeg beskriver og at den måske derfor konkurrerer på ulige fod, når man tager i betragtning hvilken type lytter jeg er og hvad det er jeg leder efter, men for MIG er den ikke de flere penge værd.

Det har været spændende at lytte til den, men nu må den videre.
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron