Questyle CMA800R current mode amp



Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 13. nov 2013, 22:31

Så fik far noget nyt legetøj 4musik

Som overskriften lyder, er der tale om en SS current mode amp. Der har allerede været talt lidt om dette princip i tråden her:
http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=10&t=2925
Og jeg som ellers er rørfanatiker, hvad er den af? Det vil tiden vise. Er stadig ved at varme den op, så i første omgang bliver det kun til billeder af den spritnye kinesiske sag.

Billede
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 13. nov 2013, 22:33

Billede

Som man kan se, er der både rca og xlr indgange og rca pre-out, så den kan bruges som forforstærker.
Hov, der er jo osse en tredie xlr indgang? Den er til 'full balanced mode', som kræver, at man har hele 2 eksemplarer af forstærkeren som hver fungerer som mono-trin.
Senest rettet af Sebastian L 14. nov 2013, 10:53, rettet i alt 1 gang.
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 13. nov 2013, 22:39

Billede

Der er ingen tvivl om, at vi har med en kineser at gøre. Det afslører de blå LEDs.

Billede

Hele 2 single-ended udgange og th. anes den fuldt balancerede xlr mono-udgang.
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 13. nov 2013, 22:43

Billede

De havde skam pakket den meget omhyggeligt ind, og der medfulgte to ekstra par 'spikes' fødder, og sågar et par hvide bomuldshandsker, så man kan behandle den følsomme dame pænt. :)
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Sv: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf odderen » 13. nov 2013, 23:02

Hvad måtte du slippe for den?

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Buyer no 1 » 13. nov 2013, 23:06

Sebastian L skrev:Billede

Som man se, er der både rca og xlr indgange og rca pre-out, så den kan bruges som forforstærker.
Hov, der er jo osse en tredie xlr indgang? Den er til 'full balanced mode', som kræver, at man har hele 2 eksemplarer af forstærkeren som hver fungerer som mono-trin.


Jamen hvor er den anden så? ;-)

Har læst lidt om den andre steder, så glæder mig til at høre hvad du synes om den.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Claus-DK » 14. nov 2013, 01:19

Hmmm det her er meget bekymrende.....
I sidste uge købte Ketil en rørforstærker og nu har du købt en SS ???
Verden er af lave...

Den ser lækker ud, tillykke med den..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 14. nov 2013, 10:42

Efter ganske få timers brug kan jeg konstatere, at CMA800R ikke mangler 'bass impact' eller 'bass slam' med mine LCD-2. Det var ellers noget jeg var lidt bekymret for. Derudover er den noget stærkere i dynamikken end jeg er vant til. Dvs. den formår at gengive transienterne tilpas hurtigt. Dens soundstage fejler absolut heller ikke noget.
I en tråd på head-fi er der opstået tvivl om, hvorvidt det er et gennemgående current mode design. Det ser ud til, at der er en I/V konverter som sidste led inden hovedtlf. udgangen. Resten af signalet skulle dog forblive i strøm-domænet. Men så længe den lyder godt, er jeg sådan set ligeglad :)
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 14. nov 2013, 10:44

Claus-DK skrev:Hmmm det her er meget bekymrende.....
I sidste uge købte Ketil en rørforstærker og nu har du købt en SS ???
Verden er af lave...

Den ser lækker ud, tillykke med den..


Tak Claus. Ja, jeg spekulerer osse som en gal på hvordan jeg mon skal få den modificeret med nogle rør et eller andet sted :grin:
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Bender » 14. nov 2013, 10:49

Den ser sindsyg lækker ud Sebastian, tillykke med dyret.. hvad måtte man bøde for sådan en fætter ?
Håber du kommer med et mini review senere når indtrykket er faldet på plads. :-)

Jeg har selv en balanceret forstærker på vej :grin:
Bender

 

Re: Sv: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 14. nov 2013, 10:52

odderen skrev:Hvad måtte du slippe for den?


Ja eeeh, helt billlig er den jo ikke, men alternativet var en Bakoon HPA-21, som koster det dobbelte - så alt er som bekendt relativt. Bakoon har fået fremragende anmeldelser over alt, og når Audez'e ligefrem er begyndt at bundle deres LCD hovedtelefoner med Bakoon amps, så må der jo være noget om snakken.

http://www.ebay.ca/itm/NEW-VERSION-Hi-end-Questyle-CMA800R-Current-Mode-Headphone-Amplifier-AMP-/171163941824?ssPageName=ADME:X:RTQ:CA:1123
Senest rettet af Sebastian L 14. nov 2013, 11:08, rettet i alt 1 gang.
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 14. nov 2013, 10:59

Buyer no 1 skrev: Jamen hvor er den anden så? ;-)


Hmmm..., den befinder sig stadig på fabrikken i Kina 8-)
Men seriøst, så var det ikke meningen, at jeg skulle køre fuldt balanceret med den/dem. Det er bare en ekstra feature som fulgte med den nye R-version (reference-version). I øvrigt har min Monica dac slet ikke balanceret ud, så det løser problemet.
Øhhhh.... dvs. min Stello dac har sådan set balanceret udgang, så nu har min bankrådgiver fået noget at tænke over :)
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Larry » 14. nov 2013, 11:24

Ser superfed ud Seb., den kunne jeg også være fristet af. I den toldregner jeg har tjekket vil den koste lige omkring 11 kg inkl. alt lige til døren. Nu har jeg ikke fået læst hele tråden på head-fi, men et interessant alternativ til Auralic Taurus der koster lige lidt mere. Virker også som den kan fungere med Hifiman.

Kan se den bliver beskrevet som god dynamisk i lyden, men oplever du den selv som lys i det og neutral ? En skriver : "..... there seems to be a special synergy with the CMA800 and my LCD-2s. I believe this extraordinary match is because of pairing a brightish amp with darker headphones. "
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 14. nov 2013, 12:59

Larry skrev:Ser superfed ud Seb., den kunne jeg også være fristet af. I den toldregner jeg har tjekket vil den koste lige omkring 11 kg inkl. alt lige til døren. Nu har jeg ikke fået læst hele tråden på head-fi, men et interessant alternativ til Auralic Taurus der koster lige lidt mere. Virker også som den kan fungere med Hifiman.

Kan se den bliver beskrevet som god dynamisk i lyden, men oplever du den selv som lys i det og neutral ? En skriver : "..... there seems to be a special synergy with the CMA800 and my LCD-2s. I believe this extraordinary match is because of pairing a brightish amp with darker headphones. "


Da den stadig er helt ny og kun har spillet et par timer, er det for tidligt at sige noget afgørende om lyden. Men jeg kan allerede godt slå fast, at den både har dynamik og bas-kraft. Umiddelbart virker den rimelig neutral, hverken for skarp eller mørk i toppen. Men det er for tidligt at udtale sig definitivt om den, da den endnu ikke er brændt af...... brændt ind, mener jeg :?
I øvrigt har jeg nedgraderet mit hovedtlf. inventar, så jeg nu kun har ét par dynamiske - LCD-2 - og ét par elektrostatiske - HE60. Så alle mine erfaringer med forstærkeren er i kombination med LCD-2 rev.1.

Mht. power virker det som om, at den har rigeligt med muskler. Men mine LCD-2 har aldrig været svære at trække, de lyder fint selv ud af min iPhone. Ved brug af den balancerede indgang spiller CMA800R rigeligt højt v. kl. 9! (Faktisk højere end jeg plejer at lytte, men sådan er det med nyt grej: det skal jo nydes fuldt ud). Der er ikke nogen attenuator knap på den.
Så mit bud er, at den sagtens kan trække HiFiMans ortoer.

Din prissætning er ikke helt skudt ved siden af.
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Anda » 10. jan 2014, 02:29

Billede
musik15
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 21. jan 2014, 13:51

Billedet illustrerer 2 stk. CMA800R der kører i "full balanced mode". Det skulle efter sigende lyde temmelig fremragende. Efter et par måneders brug vil jeg tilføje, at den selv i almindelig mode lyder rigtig rigtig godt! Det har taget noget tid, at få den til at lukke rigtig op.

Da jeg stadig ikke har fået min passivt opbyggede r2r-ladder dac hjem fra rep./ombygning, vil jeg endnu ikke lave en decideret anmeldelse af forstærkeren. Blot kan jeg sige, at den virkelig vokser med opgaven: for nylig satte jeg et dyrt aftermarket sølv-kabel på mine nyindkøbte LCD-3, og effekten udeblev ikke. Instrumenter stod aftegnet med en naturlighed og med mikroinformationer, som jeg ikke har hørt før fra min reserve-dac Stello DA100!
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Anda » 21. jan 2014, 13:54

Sebastian L skrev:min passivt opbyggede r2r-ladder dac

Hvilken? :geek:
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Larry » 21. jan 2014, 14:29

Sebastian L skrev: for nylig satte jeg et dyrt aftermarket sølv-kabel på mine nyindkøbte LCD-3, og effekten udeblev ikke.


Hvilket kabel ? :-)
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 21. jan 2014, 17:18

Anda skrev:
Sebastian L skrev:min passivt opbyggede r2r-ladder dac

Hvilken? :geek:


Hmmm.... ja, det er en laaang historie om et produkt, der egentlig blev lanceret som en færdigproduceret kommerciel vare - godt nok samlet og solgt af en delvis diy-mand - men som hen ad vejen har vist sig ikke at være helt gennemtestet og derfor heller ikke uden fejl. DAC'en hedder Discreet Monica og har en fremragende lydsignatur, hvis bare ikke der sneg sig lidt ripple- eller kvantiseringsstøj med i signalet :-(

Helt billig er den heller ikke, men der arbejdes fortsat på at færdigudvikle den.
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 21. jan 2014, 17:34

Larry skrev:
Sebastian L skrev: for nylig satte jeg et dyrt aftermarket sølv-kabel på mine nyindkøbte LCD-3, og effekten udeblev ikke.


Hvilket kabel ? :-)


Der er tale om et britisk produceret kabel fra Artisan Silver Cables. Oprindeligt købte jeg det specialdesignet til mine nu afhændede HD650 (som jo er højimpedans på 300ohm). Det gav ikke noget synderligt løft dér. Og alle de mange gange jeg har prøvet det på mine lavimpedans 50 ohms LCD-2 sammen med min Little Dot rør-amp, har det lydt alt for metallisk og syntetisk i klangen for min smag. Jeg havde egentlig afskrevet kablet, men da jeg så fik mine LCD-3 og min CMA800R SS-amp, skulle jeg lige prøve det igen - uden de store forventninger. Men hey-ho, det rykkede. Lige pludseligt meget musikalsk, naturligt og detaljeret. Slet ikke til at kende. Det siger lidt om synergi-effekten, som er noget af det vanskeligste at ramme ved hi-fi, imo.

De kloge siger ellers, at impedansen er uhyre vigtig i kabler :grin:

Så jeg kan ikke umiddelbart anbefale kablet til alle formål. Jeg var bare heldig at ramme plet.
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster