Noob og rør



Re: Noob og rør

Indlægaf Kolind » 8. jan 2014, 22:29

Nu hvor vi begynder at flashe lys fra rør må jeg også frem med kameraet ved aftenens lyttesession.

Her først et med lidt lys på.
Billede

Og her mere eller mindre i mørke med halvlang? lukketid (1,3 sek)
Billede
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Noob og rør

Indlægaf Kolind » 8. jan 2014, 22:38

librarian skrev:Jeg vil anbefale det modsatte af Kolind, nemlig at købe en masse forskellige billige rør på ebay og prøve dig frem. Men man skal jo synes det er sjovt, og man skal have det ok med, at man ind imellem køber noget bras... De mest populære rør, er også altid de dyreste. Og de kan være MEGET dyre. Så snart et prominent medlem af head-fi.org har lovprist en rør, kan man se priserne på ebay stige til det to-, tre,- fire,- fem,-(osv)-dobbelte... Jeg ville nok holde mig til at købe NOS (new old stock), da mange nyproducerede rør er lidt uinteressante. Måske er det allerbedste råd et sted midt imellem Kolinds og mit: køb et enkelt sæt, som mange anbefaler, og gå derefter ud og undersøg rør-junglen på egen hånd. Det vil nok være det allerbedste :mrgreen:


hehe.. Ja du har helt ret i at det er sjovt at prøve lidt forskelligt. Jeg skifter da også ind imellem for at få lidt variation. Jeg har to comboer der bare spiller. En med et bastungt powerrør og et bas-let crisp driverrør og så et sæt hvor det er omvendt. Når det så er sagt, tror jeg hvis man skal se rent praktisk på det, ville pengene nok have været brugt bedre et andet sted, hvis vi kun taler om lydkvalitet og ikke fornøjelsen ved tuberolling.

Med hensyn til NOS er det helt klart vejen frem (lige med undtagelse af de ret eksotiske undtagelser som f.eks de kinesiske nye 6SN7 driverrør som BuyerNo1 har med i for/baggrunden :-o )
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster