Marantz Model 1060



Re: Marantz Model 1060

Indlægaf davidsh » 13. feb 2014, 14:04

Observerer du nogen form for ændring i volumen når du kobler en 'ekstra' frostærker på? Det lyder jo lidt som om de er forbundet i serie, hvor usandsynligt det end måtte være..
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Marantz Model 1060

Indlægaf Coach-Z » 13. feb 2014, 14:20

davidsh skrev:Observerer du nogen form for ændring i volumen når du kobler en 'ekstra' frostærker på? Det lyder jo lidt som om de er forbundet i serie, hvor usandsynligt det end måtte være..



Niks, har lige testet med at hive jackstikket ud af mit stik helvede og der er ingen ændring af lyden.
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Marantz Model 1060

Indlægaf Claus-DK » 13. feb 2014, 14:44

Jeg tror vi er ude i noget begrebsforvirring, det er ret basal ellære og det ved jeg du har styr på..

De sidder i serie men er ikke serieforbundet, de er parallel forbundet, når man serieforbinder noget har man en leder i hver ende af systemet og strømmen løber gennem hele systemet fra den ene ende til den anden, når man parallelforbinder bruger man to ledere og der er ikke nogen leder i den anden ende af kæden, alle dele får samme mængde strøm i serie deler de strømmen, så i praksis er langt det meste parallel forbundet, ellers ville lampen ved siden af lyse mindre når man tændte den næste, hvilket man så ikke kan for er den slukket så ville den første ikke lyse, stopper man strømmen til en pære slukker alle lamper, så serieforbundne ting er meget upraktiske..
Var de serieforbundet ville du faktisk få en halvering af lydstyrken, da de skulle dele den tilgængelige strøm ligeligt imellem sig, men jeg tror slet ikke det virker hvis man serieforbinder.


I "gamle dage" var juletræskæder forbundet i serie, hvilket åbnede op for den vidunderlige drengestreg det var at stjæle små nytteløse pærer, så slukkede hele træet nemlig når man havde sneget sig ind og rapset en pære, det var sjovt..
Senere udviklede vi det lidt, til kun at skrue pæren løs, så skulle den stakkels fyr ud i kulden have fat i alle pærerne for at finde den løse, der var en på gaden der var direkte ond, han smed et stykke papir ind under pæren så nu sad de alle sammen fast og staklen var nød til at have samtlige pærer ud af fatningerne og finde papiret...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Marantz Model 1060

Indlægaf davidsh » 13. feb 2014, 16:12

Jeg ser absolut ingen grund til at det hele skulle slukke når du vælger en anden indgang.. Kommer der lyd i de andre forstærkere hvis du kobler marantzen fra?
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Marantz Model 1060

Indlægaf Coach-Z » 13. feb 2014, 18:18

Ja hvis jeg helt fjerner den fra systemet så er der også lyd på. fænomenet opstår lige så snart at Marantz 1060 er sat til systemet og man så vælger en anden indgang end den der er sat til i y splitteren hvor de andre forstærkere også er sat til.
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Marantz Model 1060

Indlægaf Anda » 13. feb 2014, 19:02

Coach-Z skrev:Ja hvis jeg helt fjerner den fra systemet sĂĄ er der ogsĂĄ lyd pĂĄ.

Er det MED minijack sat i og UDEN Marantz forbundet?
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Marantz Model 1060

Indlægaf kvik » 13. feb 2014, 19:47

Hvilken TAPE ingdgang bruger du (se mit indlæg på s.2 nederst)? Har du prøvet TUNER indgangen, i stedet for TAPE?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sv: Marantz Model 1060

Indlægaf Coach-Z » 13. feb 2014, 20:06

Anda skrev:
Coach-Z skrev:Ja hvis jeg helt fjerner den fra systemet sĂĄ er der ogsĂĄ lyd pĂĄ.

Er det MED minijack sat i og UDEN Marantz forbundet?


Nej det er uden minijack (fra Marantz) sat i.



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Sv: Marantz Model 1060

Indlægaf Coach-Z » 13. feb 2014, 20:09

Ketil B skrev:Hvilken TAPE ingdgang bruger du (se mit indlæg på s.2 nederst)? Har du prøvet TUNER indgangen, i stedet for TAPE?


Nej jeg har ikke prøvet tuner indgangen og ja jeg bruger de indgange du referer til med den blå firkant :-).

Det er ikke fordi jeg er ked af at det virker som det gør, det kan jeg godt leve med. Jeg vil bare gerne vide hvorfor den gør som den gør.



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron