Rørforstærker med forforstærkerudgang?



Rørforstærker med forforstærkerudgang?

Indlægaf Anda » 10. feb 2014, 01:08

SÅ er den gal igen. Ketil's rørtråd har sat gang i nogle uheldige tanker omkring introduktion af rør i min lydkæde.

Som udgangspunkt har jeg primært kigget efter forforstærkere (uden hovedtelefonudgang), men hælder nu mere til at finde en hovedtelefonforstærker med forforstærkerudgang. Grunden til dette er, at jeg forestiller mig at smide penge efter nogle Sennheiser HD 600 (eller 800 hvis det går rigtig godt) på et tidspunkt og vil derfor gerne have muligheden for at smide dem på noget rør.

Mine umiddelbare favoritter er:
Solaja Sedra One
HAD Audiolab Maestral-serien
White Bird Amplification HPA Master eller Sensauris

Jeg forestiller mig et loft på omkring 3k, men det kan som bekendt justeres, hvis der kommer gode argumenter :grin:
Jeg kunne godt tænke mig jeres hjælp til at finde produkter, som jeg måtte have overset. Kom frisk! 9musik
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Rørforstærker med forforstærkerudgang?

Indlægaf kvik » 10. feb 2014, 05:24

Fra eBay..

Chazz II $550
Darkvoice 336SE $295
DarkVoice 3322 $435
G&W T-2.6F $400

Chazz ser specielt spændende ud, med mulighed for balanceret, forskellige operationsmodi, og feedback-valg. Darkvoice er der vist tråde om på head-fi. G&W er nok en mere ukendt størrelse.

De øvrige på min kina-liste havde enten ikke preamp eller lå godt over dit budget.


Billede
Billede
Billede
Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Rørforstærker med forforstærkerudgang?

Indlægaf Anda » 10. feb 2014, 10:10

Tak Ketil. De to Darkvoice er selvfølgelig også med i overvejelserne ;-) Chazz II ser spændende ud, men er der ikke tale om 2 indgange?
G&W'en er en hybrid med FET i udgangen, hvilket ikke er en skidt ting, men jeg er i første omgang på udkig efter OTL eller OTL+transformer :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Rørforstærker med forforstærkerudgang?

Indlægaf kvik » 10. feb 2014, 12:18

Du har muligvis ret mht to indgange, det ser sådan ud på billedet her

Billede

Det var denne sætning, der fik mig til at tro, at den ene måtte være preout

Also we configured a set of phono cables with RCA ends so the Chazz2 can also be used a a very beefy (and quiet) linestage to drive your big system

men det kan se ud som om, de mener via hovedtelefonudgangene med specielle kabler. Måske kan man få dem til at lave en særlig udgave med preout på bagsiden, siden de kalder sig diyhifisupply :-)

http://www.diyhifisupply.com/opcart/ind ... duct_id=77
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Rørforstærker med forforstærkerudgang?

Indlægaf librarian » 10. feb 2014, 12:28

WA3 kan fås med pre out! Og den er OTL:

http://wooaudio.com/products/wa3.html

Jeg har haft en WA2. WA3 ligner den temmelig meget. Jeg syntes at HD650 var et fantastisk match med WA2. Og HD600 ligner vel også HD650 en del. Så mon ikke WA3 > HD600 også er godt :-) (jeg var ikke nær så begejstret for WA2 > HD800, dog...)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Rørforstærker med forforstærkerudgang?

Indlægaf kvik » 10. feb 2014, 12:36

Et andet forslag herfra er Cayin HA-H1. Ikke OTL (så vidt jeg kan se), men med flere forskellige brugsmåder. Måske kan den ovenikøbet drive HE-6 direkte fra højtalerudgangene(?) Billigst er den her, til $500 + ukendt fragt, og sikkert med lang transporttid.

Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Rørforstærker med forforstærkerudgang?

Indlægaf Anda » 10. feb 2014, 12:58

@librarian:
Woo'en ser rigtig fin ud, men til 3400,- før fragt+told+moms, så bliver det ikke fra ny i hvert fald. Hvad var der 'i vejen' med WA2+HD800?

@Ketil:
Den Cayin ser vild ud. Kigger lidt nærmere på den :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Rørforstærker med forforstærkerudgang?

Indlægaf librarian » 10. feb 2014, 13:39

Anda skrev:@librarian:
Hvad var der 'i vejen' med WA2+HD800?


Måske var det bare mig og HD800, der var noget i vejen med. Men min oplevelse var, at HD650 var et bedre match. Ligesom jeg også syntes at T1 var det. Måske var HD800 bare ikke lige min smag...så det skal du sikkert tage med et gran salt;-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Rørforstærker med forforstærkerudgang?

Indlægaf kvik » 10. feb 2014, 13:45

Personligt synes jeg, at Maestral forstærkeren er en af de (vist ikke den) mest visuelt vellykkede rør-hovedtelefonforstærker jeg har set (af de kommercielle præ-fabrikerede). Kombinationen af former, farver og materialer er ganske enkelt genialt udtænkt, i mine øjne :-) Der er en ting du bør dobbelt-tjekke hos producenten vedrørende denne forstærker.. Specifikationerne siger at udgangen er pass-through, dvs uden volume-kontrol vil jeg antage. På billedet under (Model Three, fra ebay-annoncen) ser det dog ud til at der er både Pass-Through og Preamp-Out (Gain out). Det ville være dumt at stå med en helt ny forstærker, man ikke kan bruge som tiltænkt, fordi man har overset en væsentlig detalje.

Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Rørforstærker med forforstærkerudgang?

Indlægaf Anda » 10. feb 2014, 14:59

Jeg er MEGET enig! Jeg har forstået det som at der sidder både en pre out og en line out, selvom det ikke fremgår tydeligt af specifikationerne.
Maestral Two har tilmed mulighed for at justere input gain, så vidt jeg kan lure fra nedenstående billede. Jeg er ved at få en bruger på Head-fi til at tage billede af bagsiden af Maestral Three :-)

Billede
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron