Headamp med line out?



Headamp med line out?

Indlægaf Sorensiim » 24. jul 2011, 14:22

Jeg har lige nu en Maverick Tubemagic D1 hybridforstærker på min lille lytteplads. Den har den fantastiske feature at der er terminaler til højttalere også, så den trækker et sæt studiemonitors som min kone hader intenst. De fylder pænt meget og kan spille fantastisk højt (og godt). Men jeg må indrømme at jeg lige skal rykke stolen lidt tilbage før at lyden fra dem bliver optimal og jeg bruger dem alt for lidt, da mit lortehus er fra 1974 og bygget i brugt bølgepap af 3 fulde polakker på akkord. Så når ungerne sover er der dømt headphones only. Maverick'en lyder godt med mine 42ohms W1000 detaljemonstre, men kan også trække det sæt HE-4 jeg lige har lånt. Det er bare at dreje den op på halv power i stedet for kvart...

Sorry, jeg ævler. Jeg overvejer om Tubemagic A1 + Monitor Audio Bronze B2 kombinationen skal skiftes til en solid state headamp med lineout og så suppleres med et sæt aktive højttalere til når der skal ses lidt youtube osv. Den ideelle headamp har enten 2 stk 6.3mm stik til hhv. høj- og lav-impedante cans eller en gain switch. Den skal under alle omstændigheder kunne spille rent med W1000 og samtidig kunne trække HE-4, HD650 osv da jeg skifter hovedtelefoner oftere end de fleste politikere skifter standpunkt.

Kom an med Jeres forslag! Budgettet ligger omkring en brugtpris på 1500. Det er også tilladt at fortælle mig at det ikke bliver bedre end A1'eren før jeg smider 5k+ for en forstærker :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Headamp med line out?

Indlægaf Buyer no 1 » 24. jul 2011, 14:41

Ja, du har da godt nok gang i udskiftningerne :grin:

Har din D1 ikke pre-out? I så fald behøver du jo ikke at skifte forstærker, for at kunne anvende et par aktive højttalere... ;-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Headamp med line out?

Indlægaf Sorensiim » 24. jul 2011, 14:50

Buyer no 1 skrev:Ja, du har da godt nok gang i udskiftningerne :grin:

Har din D1 ikke pre-out? I så fald behøver du jo ikke at skifte forstærker, for at kunne anvende et par aktive højttalere... ;-)

Jeg har ikke en D1 - kun en A1. Jeg har dog pt. lånt Mage's D1. Men min A1 har skam også pre-out. Sagen er at jeg gerne ville prøve en fullsize SS amp, men ønsket om højttalere udelukker f.eks. Schiit Asgaard der ellers var en oplagt kandidat :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Headamp med line out?

Indlægaf Claus-DK » 24. jul 2011, 16:11

Hvorfor ikke bare bruge din headamp som forforstærker ??
En mini jack til RCA og du er kørende..

Jeg tror at den "dodge# der var til forrige træf i Esbjerg er lige hvad du leder efter, den har impenedencevalg i udgangene..

Den Sunrise jeg snart vil skrive noget mere om har ogsĂĄ flere muligheder for at variere udgangs modstanden, det er dog med nogle jumpere der skal skiftes..

Du kan også bygge en panda på samme måde som Helledies, den har to udgange en med modstand og en uden og kunne sagtens have flere, så laver du bare en sløjfe og laver RCA output så skulle du også være kørende..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Headamp med line out?

Indlægaf Sorensiim » 24. jul 2011, 16:43

At trække et kabel fra fronten af forstærkeren og om til højttalerne er IKKE en mulighed. Der skal ikke være andre synlige kabler på bordet end det til mine hovedtelefoner. Så der skal være en udgang bagpå :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Headamp med line out?

Indlægaf Claus-DK » 24. jul 2011, 19:42

sĂĄ mĂĄ du jo have en EAR der er udgangen bagpĂĄ..he he

Du kan jo skjule kablet nĂĄr det ikke er i brug..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Re: Headamp med line out?

Indlægaf Sorensiim » 25. jul 2011, 23:43

Claus-DK skrev:sĂĄ mĂĄ du jo have en EAR der er udgangen bagpĂĄ..he he

Du kan jo skjule kablet nĂĄr det ikke er i brug..

Jeg er ret pernitten med den slags... det skal være tilsluttet og så skal jeg bare vippe en kontakt eller tænde højttalerne når lyden skal til speakers. Jeg er ikke som sådan på jagt lige nu, jeg prøver bare at danne mig et overblik over kandidaterne :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Headamp med line out?

Indlægaf Claus-DK » 26. jul 2011, 15:19

Jeg troede formĂĄlet var den ultimative lyd... rulle2 rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Headamp med line out?

Indlægaf Larry » 26. jul 2011, 19:22

Jeg har Musical Fidelity X-can v8p, som har pre-out + line out. Den er lidt stor og har tubes, men lyder hel fint i mine øre og koster 3000-3500kr. ny. Claus har anbefalet rock grotto, hvor man kan købe nogle endnu bedre tubes til 20-35 £ pr. sæt + ekstern PSU , så den opgraderingsmuligheder :). Den kan måske findes på e-bay til en billig penge. Måske har de tidligere X-Can versioner også preout. Det kunne være et bud.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Headamp med line out?

Indlægaf Claus-DK » 26. jul 2011, 21:26

Ja Xcan V2 har også preout, eller loopout eller hvad man nu ønsker at kalde det..

V8 er en fin forstærker og har været min arbejdshest de seneste par år, den mangler lidt bas, men det er lidt og det er det eneste jeg har at brokke mig over..

V2 er også en dejlig ting og kan købes på rockgrotto total modificeret og opgraderet cirka 2500, den er lidt mørk i tonen og dens svaghed er i mine ører diskanten..men igen småting..

Jeg har lavet en sammenligning af de to i min forstærkertråd, som måske kan hjælpe dig med at få et billede af lyden..

NFB11 er ogsĂĄ med i trĂĄden den har ogsĂĄ preout, endda variabelt, men der er kun digitalt ind..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Headamp med line out?

Indlægaf Sorensiim » 26. jul 2011, 22:09

Der er faktisk en V8P til salg på den der anden danske side... Og jeg har måske en aftager af min A1 + Speakers. Nu må vi se, der kommer snart flere cans der skal prøves og det ville være tosset at skifte forstærkeren midt i evalueringen af en stribe hovedtelefoner.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Headamp med line out?

Indlægaf Sandrenseren » 27. jul 2011, 09:29

Claus-DK skrev:Jeg troede formĂĄlet var den ultimative lyd... rulle2 rulle2 rulle2

Jeg troede formĂĄlet var den ultimative oplevelse, hehe.. ;-)
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Headamp med line out?

Indlægaf Larry » 28. jul 2011, 16:45

Har lige læst en god anmeldelse i september numret af HI-Fi Choice og her er de meget begejstret for Matrix mini-i som både er en god dac og hovedtelefonforstærker. Koster 260 £ og fik topkarakter på alle parametre (sound, build and value). Den skulle have flere outputs + fjernbetjening. Ser også meget fed ud. Tør ikke sige om den kan trække alt.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster