Lovely Cube Premium - støj på højre kanal! :(



Lovely Cube Premium - støj på højre kanal! :(

Indlægaf crazydazy95 » 16. sep 2014, 19:52

Godaften kære hoved-fi,


Det er desværre lidt tid siden jeg har besøgt forummet sidst, der har været lidt travlt, men jeg håber, at I alligevel er villige til at pege mig i retningen af en løsning på mit problem, hvis en sådan da findes. :?

Jeg købte tilbage i juli en hovedtelefonforstærker, nemlig en Lovely Cube, af techtrino, men der er desværre opstået et problem med den. Højre kanal generer støj. Hvis forstærkeren har stået slukket over en længere periode og den så startes, går der nogle sekunder inden støjen begynder, ellers er den der nogenlunde konstant bortset fra pauser på maksimalt 10 sekunder der kan opstå en sjælden gang imellem. Støjen er desværre så kraftig, at forstærkeren er så godt som ubrugelig. ØV! :-(

Jeg ved ikke om det er til megen hjælp, men jeg har forsøgt at optage den lyd forstærkeren laver:
https://soundcloud.com/crazydazy-1/love ... annel-only

Sidder der et klogt hoved eller to, som har en idé om, hvad problemet kunne være - og endnu vigtigere, om der findes en løsning på problemet? rullw3 :-)

Er det eventuelt en kondensator, som ikke har det så godt? Det gæt er baseret på, at der jo kan gå lidt tid, inden støjen begynder, og kondensatorer skal vel lige "lades op", eller er jeg helt galt på den?

Ethvert input værdsættes meget. 9musik


Med venlig hilsen,
Søren
Senest rettet af crazydazy95 17. sep 2014, 19:47, rettet i alt 1 gang.
Bøffer: HD 650 | HD 598 |Philips Fidelio x1 | Dunu DN-1000 | Jays Q-jays
DAC/lydkort: Xonar Essence STX
amps: Lovely Cube
crazydazy95

 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26. mar 2014, 16:21
Geografisk sted: Hurup Thy

Re: Lovely Cube Premium - støj på højre kanal! :(

Indlægaf Ostebaronen » 16. sep 2014, 22:48

Dit link virker ikke.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Lovely Cube Premium - støj på højre kanal! :(

Indlægaf davidsh » 16. sep 2014, 23:05

Jeg regner med du har været igennem den sædvanlige troubleshooting (prøve forskellige stikkontakter, disconnecte inputs, inspicere visuelt)?
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Lovely Cube Premium - støj på højre kanal! :(

Indlægaf crazydazy95 » 17. sep 2014, 19:52

Ostebaronen:
Nu skulle linket gerne være rettet, tak for påpegelsen. :-)

davidsh:
Jeg må indrømme, at jeg ikke har haft prøvet en anden stikkontakt, den har jo altid haft det fint hvor den står, men jeg skal få det prøvet snarest. Med at disconnecte inputs mener du at tage kilden fra/skifte kilde? For ja, det er forsøgt. Angående den visuelle inspektion... Det kom der ikke så meget ud af, men jeg har heller ikke meget erfaring med hvordan det egentlig skal se ud indeni sådan en fætter. Dog slår det mig, at jeg har haft skiftet op-amp på et tidspunkt, jeg tror lige jeg prøver at lede efter den gamle og se om det gør nogen forskel. Tak for interessen! :-)
Bøffer: HD 650 | HD 598 |Philips Fidelio x1 | Dunu DN-1000 | Jays Q-jays
DAC/lydkort: Xonar Essence STX
amps: Lovely Cube
crazydazy95

 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26. mar 2014, 16:21
Geografisk sted: Hurup Thy

Re: Lovely Cube Premium - støj på højre kanal! :(

Indlægaf crazydazy95 » 23. nov 2014, 00:11

Så fik jeg den anden dag langt om længe skrevet til producenten sf forstærkeren. Jeg beskrev fejlen og han følte sig ret sikker på, at det nok var transistorerne den var galt med, så nu sender han mig for 20 dollars et helt sæt, til begge kanaler, yes! Så håber jeg bare, at udskiftningen løser problemet. :-)

- Og at mine loddeevner/mangel på samme, ikke blot får mig rodet ud i endnu flere problemer, men hey, man bliver jo aldrig bedre, hvis man ikke forsøger. :grin:
Bøffer: HD 650 | HD 598 |Philips Fidelio x1 | Dunu DN-1000 | Jays Q-jays
DAC/lydkort: Xonar Essence STX
amps: Lovely Cube
crazydazy95

 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26. mar 2014, 16:21
Geografisk sted: Hurup Thy

Re: Lovely Cube Premium - støj på højre kanal! :(

Indlægaf crazydazy95 » 8. dec 2014, 22:11

YES!!!

Delene kom ENDELIG i dag, hele vejen fra Hongkong, og han havde sørme helt ret i, at det var en transistor, den var gal med! Alt virker som det skal og jeg er lige nu verdens lykkeligste hoved-fi'er! :grin:
Bøffer: HD 650 | HD 598 |Philips Fidelio x1 | Dunu DN-1000 | Jays Q-jays
DAC/lydkort: Xonar Essence STX
amps: Lovely Cube
crazydazy95

 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26. mar 2014, 16:21
Geografisk sted: Hurup Thy

Re: Lovely Cube Premium - støj på højre kanal! :(

Indlægaf Mataugust » 8. dec 2014, 23:15

crazydazy95 skrev:YES!!!

Delene kom ENDELIG i dag, hele vejen fra Hongkong, og han havde sørme helt ret i, at det var en transistor, den var gal med! Alt virker som det skal og jeg er lige nu verdens lykkeligste hoved-fi'er! :grin:

3musik
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster