HD800 med WA22



HD800 med WA22

Indlægaf pof » 18. aug 2011, 17:33

Hejsa

Mit interface til himlen er som overskriften antyder et par HD800 med en WA22. Foran dette sider en Stello DA100 og en Squeezebox Classic.

Det er ret godt 1musik Det er ret svært at få af hovedet igen når der først er tændt.

Jeg har bemærket at når jeg knipser på rørene, høres det tydeligt i hovedtelefonerne som en klokke. Så hvis lyden kom fra et par højttalere, er jeg sikker på at det ville være godt med nogle dæmpefiduser på rørene pga akustisk påvirkning.

Men jeg spiller ikke så højt at dette er et problem her ;-)

Men påvirker et rør sig selv, så det alligevel kan betale sig at komme sådan nogle dæmpefiduser på? Hvis ja, hvilke kan anbefales? Jeg havde engang nogle på en stor beskidt forstærker, men de blev nærmest flydende af varmen, og det var mindre optimalt.

PFT
Peter
Senest rettet af pof 18. aug 2011, 21:00, rettet i alt 1 gang.
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: HD800 med WA22

Indlægaf Buyer no 1 » 18. aug 2011, 18:06

Hej pof, velkommen til rulle5

Det lyder som et rigtig dejligt setup du har fået dig. Kan godt forstå det kan være svært at tage af hovedet... :grin:

Højttalere er selvfølgelig det største problem, men også fx brum fra en transformator kan påvirke rørene. Om det giver nogen hørbar forskel ved brug af hovedtelefoner, må komme an på en prøve.

Jeg anvender tube rings fra Duende Criatura på min forstærker i stue-anlægget, og det synes jeg har givet et løft. Vi snakker ikke nogle store forskelle, men dog en forbedring i form af mere fast og rolig bas, og mere tydelig "aftegning" af musikken. Tror det er noget med at der er noget(uønsket) der forsvinder, hvorefter det tilbageværende synes at fremstå tydeligere. Diskanten var det mest specielle, for i første omgang føltes det som om den blev dæmpet eller mere tilbnagetrukket. Som om der manglede noget. Men ved efterprøvning med/uden tube rings kom jeg frem til, at det faktisk er med ringene monteret at jeg oplever diskanten har den mest "naturlige" udstrækning.

Jeg har ikke oplevet problemer med varmen, men det er selvfølgelig vigtigt at man monterer ringene således, at røret kan komme af med varmen.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: HD800 med WA22

Indlægaf Burning777 » 18. aug 2011, 20:28

pof skrev:Hejsa

Mit interface til himlen er som overskriften antyder et par HD800 med en WA22. Foran dette sider en Stello DA100 og en Sqeezebox Classic.

Det er ret godt 1musik Det er ret svært at få af hovedet igen når der først er tændt.


Ja tak skal du ha! Det må være noget af det tætteste man kan komme :-)
AffeX som var med til sidste head-fi meets i Klampenborg og Esbjerg har nøjagtigt det samme setup og det kan jeg (og de fleste, der har lyttet til det) skrive under på lyder som himmelen med gode optagelser. For øvrigt velkommen til forum rulle5
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: HD800 med WA22

Indlægaf Rappo » 18. aug 2011, 20:43

pof skrev:Jeg har bemærket at når jeg knipser på rørene, høres det tydeligt i hovedtelefonerne som en klokke. Så hvis lyden kom fra et par højttalere, er jeg sikker på at det ville være godt med nogle dæmpefiduser på rørene pga akustisk påvirkning.
Da jeg havde en Little Dot II+ oplevede jeg noget, som nok bedst kan beskrives, som lyden af vindklokker i det fjerne. Dette indtraf hver gang jeg tændte for min LD2+ og ca. 30-60 sekunder frem, hvorefter det forsvandt. Jeg gik selvfølgelig ud fra, at der var en forklaring på dette fænomen (udover sindsyge...), men jeg fik aldrig undersøgt det nærmere.

Velkommen til forøvrigt! rulle5
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: HD800 med WA22

Indlægaf pof » 18. aug 2011, 20:59

Tusind tak alle sammen. Headfi folk er bare flinkere:O)

De der Duende Criatura er jo ikke det mest umulige at betale, så mon ikke det skal prøves? Det ligner teflon. Det som jeg engang prøvede var vist sorbotane, eller sådan noget, og det blev næsten tjære-agtigt efter nogen tid.

Findes der danske forhandlere af Duende Criatura?

Det antennekravleklip fra Youtube giver næsten ubehag, og jeg har ellers ikke højdeskræk. Jeg flyver gerne svæveflyver og det er helt uden samme ubehag.
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: HD800 med WA22

Indlægaf Buyer no 1 » 18. aug 2011, 21:11

pof skrev:Det antennekravleklip fra Youtube giver næsten ubehag, og jeg har ellers ikke højdeskræk. Jeg flyver gerne svæveflyver og det er helt uden samme ubehag.


ruller1 Ja sådan går det nogen gange, når man prøver at lave flere ting på én gang :oops: Det var dette link der skulle have været sat ind: http://www.tubedepot.com/dctuberings.html

Med hensyn til en dansk forhandler, har jeg købt mine hos Audio Art pĂĄ Frederiksberg. Butikken er pt. Ă©n stor vandskade, men prøv evt. pĂĄ mail [email protected]. Det er selvfølgelig ogsĂĄ muligt der er andre forhandlere der har dem.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: HD800 med WA22

Indlægaf pof » 18. aug 2011, 22:27

Buyer no 1 skrev:
pof skrev: ruller1 Ja sådan går det nogen gange, når man prøver at lave flere ting på én gang :oops: Det var dette link der skulle have været sat ind: http://www.tubedepot.com/dctuberings.html

Med hensyn til en dansk forhandler, har jeg købt mine hos Audio Art pĂĄ Frederiksberg. Butikken er pt. Ă©n stor vandskade, men prøv evt. pĂĄ mail [email protected]. Det er selvfølgelig ogsĂĄ muligt der er andre forhandlere der har dem.

Ha, jeg troede at det var noget med interface til himlen med den fine antennetur. :lol:

Ja, jeg sĂĄ godt et andet sted at Tom vist har fĂĄet vandskader. Synd.
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: HD800 med WA22

Indlægaf Claus-DK » 19. aug 2011, 02:15

Så hold dog op med at slå på de stakkels rør....

Velkommen til og te løkke med dit lækre udstyr..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: HD800 med WA22

Indlægaf pof » 19. aug 2011, 07:49

Claus-DK skrev:Så hold dog op med at slå på de stakkels rør....

Velkommen til og te løkke med dit lækre udstyr..

Jo, men det hele køre jo på mig når det lyder godt :P
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: HD800 med WA22

Indlægaf Kolind » 19. aug 2011, 10:44

rappo skrev:
pof skrev:Jeg har bemærket at når jeg knipser på rørene, høres det tydeligt i hovedtelefonerne som en klokke. Så hvis lyden kom fra et par højttalere, er jeg sikker på at det ville være godt med nogle dæmpefiduser på rørene pga akustisk påvirkning.
Da jeg havde en Little Dot II+ oplevede jeg noget, som nok bedst kan beskrives, som lyden af vindklokker i det fjerne. Dette indtraf hver gang jeg tændte for min LD2+ og ca. 30-60 sekunder frem, hvorefter det forsvandt. Jeg gik selvfølgelig ud fra, at der var en forklaring på dette fænomen (udover sindsyge...), men jeg fik aldrig undersøgt det nærmere.

Velkommen til forøvrigt! rulle5


Der kan komme mange mærkelige lyde imens rørene varmer op lige til at starte med. De virker jo først rigtigt efter et vist antal sekunder og arbejder anderledes når de ikke er varme.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: HD800 med WA22

Indlægaf Rappo » 19. aug 2011, 12:32

Kolind skrev:
rappo skrev:
pof skrev:Jeg har bemærket at når jeg knipser på rørene, høres det tydeligt i hovedtelefonerne som en klokke. Så hvis lyden kom fra et par højttalere, er jeg sikker på at det ville være godt med nogle dæmpefiduser på rørene pga akustisk påvirkning.
Da jeg havde en Little Dot II+ oplevede jeg noget, som nok bedst kan beskrives, som lyden af vindklokker i det fjerne. Dette indtraf hver gang jeg tændte for min LD2+ og ca. 30-60 sekunder frem, hvorefter det forsvandt. Jeg gik selvfølgelig ud fra, at der var en forklaring på dette fænomen (udover sindsyge...), men jeg fik aldrig undersøgt det nærmere.

Velkommen til forøvrigt! rulle5


Der kan komme mange mærkelige lyde imens rørene varmer op lige til at starte med. De virker jo først rigtigt efter et vist antal sekunder og arbejder anderledes når de ikke er varme.
Jeg regnede nok med at det var sådan noget. Min gamle Advance Acoustic cd-afspiller (med rør), skulle have 60 sekunder når man tændte for den, før den gad at afspille en cd. Countdown på displayet og alt muligt! :p
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: HD800 med WA22

Indlægaf Michael » 21. aug 2011, 18:34

Der er stor forskel på, hvor følsomme rør er overfor vibrationer. Så med mindre du ikke har et problem under normalt brug. Og jeg går ikke ud fra at du banker i takt med musikke på rørene :grin: Så er det vel ikke noget du hører til?

Jeg har haft en audio researche ls17 pre, som kommer med dæmperinge ud af kassen. Hvis jeg tog dem af, så faldt lyden helt fra hinanden. Den blev simpelthen slasket og upræcist, Så det kan påvirke lyden rigtig meget.

Hvis du er ikke har et problem med microfoni, Så kan du jo bare spillede videre. Men hvis du vil lege lidt med det, så er der jo masser af muligheder med teflon og gummi ringe, og de behøver ikke koste mange kroner

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=tube+dampers&_sacat=See-All-Categories
Beyerdynamic DT-770 Pro - SR125i - Bottlehead Crack OTL - Eximus DP1
Michael

Brugeravatar
 
Indlæg: 54
Tilmeldt: 12. jul 2011, 02:12

Re: HD800 med WA22

Indlægaf pof » 21. aug 2011, 18:47

Jeg ved jo ikke om det bliver bedre med dæmpere på før jeg har prøvet det. Og da det ikke er så dyrt skal det prøves.

Tak for linket. De fleste ligner rigtigt dyre O-ringe, og jeg er nok mest til de der teflon-agtige dimser.
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: HD800 med WA22

Indlægaf Michael » 21. aug 2011, 19:06

Det nemlig det. Så der er jo kun en vej og det jo at prøve

Nu skriver du, at du har haft en forstærker hvor ringene næmest smeltede. Det kunne jo tyde på at de ikke var egnet til formålet. De ringe jeg har haft på, er bare blevet en smugle bløde af varmen. Hvis jeg stod og skulle prøve det af, så ville jeg bestille et sæt af hver. Det er jo ikke sikkert det lyder bedst med teflon eller gummi på både ind og udgangsrør
Beyerdynamic DT-770 Pro - SR125i - Bottlehead Crack OTL - Eximus DP1
Michael

Brugeravatar
 
Indlæg: 54
Tilmeldt: 12. jul 2011, 02:12


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster