Balanceret forstærker



Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Larry » 29. aug 2011, 20:30

Ja Claus, nu må du lige tage at læse mellem linjerne :grin: . Vi snakker både balanceret forbindelse mellem DAC- forstærker og så hovedtelefon til forstærker. Det var det jeg funderede over længere oppe, om man stadig fik noget ud af at kører ubalanceret Dac til forstærker med almindelig phono forbindelse og så balanceret hovedtelefonen til forstærker. Skal det være balanceret hele vejen igennem og vil en rimelig pris balanceret amp som eks. Matrix quatro kunne løfte en op i niveau, det er det jeg gerne vil finde ud af. Hvis det kun giver 5 % ekstra med en Matrix og Senn HD 650 combo, tror jeg ikke jeg gider, men jeg synes Sorensiim skal tage en for holdet, jeg spytter gerne 50kr. i hans købekasse ruller1 .

Littledot har også 3 forskellige balancede, som ser sjove ud, 379$ for en MK. VII+ og den her kunne jeg sku godt tænke mig at prøve L. Dot MK VIII SE 9musik
Se udvalg : http://www.littledot.net/forum/viewforu ... e7ad622a58
Vedhæftede filer
373690620_922.jpg
373690620_922.jpg (64.77 KiB) Vist 9454 gange
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Larry » 29. aug 2011, 20:34

Blossom ville også matche godt til mit trægulv, men så skal jeg lige vinde i lotto først :grin:
Vedhæftede filer
780_main021.jpg
780_main021.jpg (131.63 KiB) Vist 9452 gange
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Kolind » 30. aug 2011, 09:13

Sorensiim skrev:
Claus-DK skrev:Det er sq fint nok, man skal ikke afsløre alt rulle2 rulle2

Når jeg kører bil bruger jeg heller aldrig mine blinklys, det rager ikke folk hvor jeg skal hen! ruller1

Anyways, planen var denne:

PC -> Toslink -> Yulong D100 -> 2x XLR -> Matrix Quattro -> 2x 6.3mm mono -> HD650 8-)


2x 6.3mm mono - Det var en spøjs måde at gøre det på. Plejer det ikke at være 2x XLR eller et enkelt 4 benet XLR ? Jeg forstår ikke jhvorfor man ikke bare bruger de 4benede XLR; Så er der kun et stik fremfor to. Med et stik kun får man naturligvis ikke den samme mentale følelse af opdeling og power i og med at man ikke fysisk først skal koble den ene og så den anden kop på :P
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Sorensiim » 30. aug 2011, 10:54

Kolind skrev:2x 6.3mm mono - Det var en spøjs måde at gøre det på. Plejer det ikke at være 2x XLR eller et enkelt 4 benet XLR ? Jeg forstår ikke jhvorfor man ikke bare bruger de 4benede XLR; Så er der kun et stik fremfor to. Med et stik kun får man naturligvis ikke den samme mentale følelse af opdeling og power i og med at man ikke fysisk først skal koble den ene og så den anden kop på :P


2x 6.3mm mono vil blive termineringen hvis det er en Matrix Quattro jeg ender med:
Billede

Den er lavet så man kan tilslutte 2x "almindelige" hovedtelefoner eller ét sæt balancerede, så sørger den selv for at skifte. Ret smart faktisk :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Larry » 19. sep 2011, 20:32

Faldt over den her japanske fætter, C.E.C balanceret amp HD53N, som jeg aldrig har hørt om før, men mærket skulle være rimelig kendt i Asien for deres high-end udstyr. Fås også i en dac udgave. Den kan bruges både almindeligt single plug og i balanceret 2 x 3 pin XLR. Kan købes fra det tyske marked til 998 Euro, så vi er i den tunge ende, men den kunne jeg godt finde på at spare sammen til. Har lige den lyd- signatur jeg er en sucker for.

Her fra Headfonia.com : "During this time I also auditioned the Burson HA-160, the Lehmann Audio Black Cube Linear, and the Musica 40 amplifiers, all of which I find to have a distinct enough sound from each other. The CEC HD53N stood out among the four amplifiers as being the sweetest sounding amplifier in the bunch. It is very musical in the sense of being slightly warm, having enough mellow quality in the sound, yet possessing top notch clarity and detail. Warm and liquid sound without the muddyness. Although the description of warm yet detailed has been used in almost every other review of an audio gear, I do find that the HD53N is the best rendition of that “warm and yet detailed sound” among all the amplifiers that I have had the pleasure of auditioning." Andet steds på nettet er den beskrevet med " huge soundstage, airy but not bright, perfect for vocal, for natural sound." 9musik

Mike anbefaler dog man hopper på Burson, hvis man hører meget hård musik i Ramstein klassen, men sat til en balanceret dac og et par balanceret Sennheiser eller HIFIMan, så behøver man vist ikke gå uden for en dør hele efteråret 4musik
Vedhæftede filer
HD53N_big.jpg
HD53N_big.jpg (253.94 KiB) Vist 9408 gange
525x525px-LL-944653bc_vbattach26497.jpg
525x525px-LL-944653bc_vbattach26497.jpg (79.99 KiB) Vist 9408 gange
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf nc8000 » 19. sep 2011, 20:45

Ser godt ud
nc8000

 

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Mathias Bak » 19. sep 2011, 20:47

Spændende! Kan den også drive højtalere eller hvad? Det ser sådan ud bag på.
Mathias Bak

Brugeravatar
 
Indlæg: 655
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:59

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Loevhagen » 19. sep 2011, 20:49

Kreativt og flott med litt anderledes komponenter. :)
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Kane » 19. sep 2011, 21:10

Mathias Bak skrev:Spændende! Kan den også drive højtalere eller hvad? Det ser sådan ud bag på.


Ja det kan den. Jeg var millimetre fra at købe en til mine k1000 dengang jeg havde dem.
Kane

Brugeravatar
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 4. apr 2011, 21:43
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Larry » 7. nov 2011, 23:44

Så har Audio-gd nye balanceret fætre fra Master serien på banen. Den ene skulle kunne trække alle tunge cans du kan tænke dig. Jeg er sku lidt forelsket i designet. En af dem kunne godt gå hen og blive min første balanceret headamp, jeg må lige se hvad Fang og HiFiMan ender op med i deres store amp, som også skulle være på vej.

The Master-5 and Master-6 had same PCB design. The Master-6 output stage without limit so can offer large output power.
If your headphones are not difficult to drive, the Master-5 is ok for the choice.
If you have some difficult drive headphones, choice the Master-6 can offer large output power.


Her billed med DAC under Audio-gd Master 5 :

Audio gold.jpeg
Audio gold.jpeg (5.72 MiB) Vist 9344 gange


Her fra hjmmesiden: http://www.audio-gd.com/Master/Master-5/Master-5EN.htm

Her impression fra head-fi trĂĄden rullw3 : http://www.head-fi.org/t/570722/audio-g ... -preamp/45

After about 80 hours burn-in I am really impressed. This amp is really something.

First the BASS, it's amazing. The bass is not only "louder", but it also goes to subsonic levels. Did someone secretly planted a sub into my headphones? As a pre-amp, my B&Ws are producing lows I have never heard; "O.K. you can tell me now, where did you hide the subwoofer".

In the high frequency range this thing also goes, where the Phoenix stops. Clarity, detail, space, it's all there. I always had a feeling something was missing (one of the primary reasons I upgraded). No harshness, no artificial "loudness", it's just MAGIC.

The extension of the sound spectrum is not a simple EQ-thing, there is really MORE music. What is truly amazing, is that there is more "blackness" between all these (extra) layers of sound. This is what the Phoenix made such a special amp and what was described here before by others. The Master-5 brings it to another level. The separation between the musical layers makes this the best amp I have ever heard. I do not believe music can sound better than this.

As expected, this amp does get hot, but because it's on top of my Ref.7, not as hot as my Phoenix. I can still touch it without burning my hands.

Another plus: the IR reception is a lot better. I don't have to point my Nevo directly at the amp. I can point in any direction and the Master listens.

This is an amazing amp and a worthy successor to the Phoenix. Respect to Kingwa for designing this wonderful amp.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Larry » 13. nov 2011, 00:34

Endnu en cool balanceret sag til samlingen. Den her så jeg på Apuresound.com - Einar Sound VC-01i til 600$. Fuldt balanceret ind og ud, fås i sølv og måske stadig i kobber. Virker som et godt mellemprodukt, efter indlægget om Audio-gd 5 til 1500$. Så er det lige, at regne ud hvad man slipper i det hele for at få den her til landet. 3300kr. + fragt+ told/moms = ?.

Ud fra det her billed er man fristet til at sige : "MC Einar, lad os ryge en bønne" ruller1

vc01i-1.jpg
vc01i-1.jpg (150.6 KiB) Vist 9330 gange


vc01i-11.jpg
vc01i-11.jpg (133.31 KiB) Vist 9330 gange


Fandt noget review pĂĄ head-fi.org skrevet af Skylab:

The VC-01i is a very high quality amplifier. It is a very nice sounding amp that effortlessly produces music that gets the feet tapping fast, and which introduces no discernable character of its own on the music, which is always a good thing. Nice and smooth, essentially neutral, and with very good transparency. It doesn’t have any real weaknesses. I wouldn’t say that it provides absolutely state of the art performance in any one given area, but it is an exceptionally good all-around performer.

For example, I don’t think the VC-01i has quite the same level of overall transparency as the Phoenix, but it is nonetheless very good in this regard. And it’s half the Phoenix’s price. It doesn’t have quite the treble detail of the Decware CSP-2, nor quite the positively holographic imaging of the CSP-2, but it’s very close, and it costs less than the CSP-2 and has balanced outputs. And the soundstaging of the VC-01i is certainly quite good, perhaps lacking just that last bit of depth and width that the very best amps have.

Vocals were exceptionally smooth, and engaging. Female vocals were very well rendered – Fiona Apple’s wonderfully passionate “Get Gone” has he singing softly in parts, and belting it out in parts, and these differences were very clearly and cleanly supplied by the VC-01i.

The VC-01i has powerful, deep bass capability, and is very extended on the bottom. The deep bass present in “The Big Event” from “Crash and Burn” by Pat Travers Band was very involving and satisfying. Really nothing lacking here, except maybe the very last word in bass definition and control, but again, only compared to more expensive amps.

Higher up, the treble is smooth and extended. Little musical details like the various triangle strikes and widely varied percussion on Steely Dan's "Aja" were clearly delineated via the Einar amp. And most importantly, the overall sound is coherent, musical, and engaging. There are certainly no solid state nasties on this amp - far from it. It's not soft or rolled off, but just very smooth. 9musik
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Sorensiim » 13. nov 2011, 00:38

Jeg er forelsket... Kæft den ser godt ud!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Balanceret forstærker

Indlægaf nc8000 » 13. nov 2011, 00:48

Ser godt ud men ser ud som om den kun kører 120V. Prisen bliver på cirka +forsendelse +30% +160 kr. hvis den ryger i tolden
nc8000

 

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Larry » 14. nov 2011, 16:29

ja 120V, hvad gør man så ?. En adapter eller bygger den om til håndsving ruller1
Vedhæftede filer
6338307808_90141a4dd1_b.jpg
6338307808_90141a4dd1_b.jpg (321.92 KiB) Vist 9297 gange
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Burning777 » 14. nov 2011, 17:04

Larry skrev:ja 120V, hvad gør man så ?. En adapter eller bygger den om til håndsving ruller1


Strømforsyningen er jo ofte noget meget afgørende for hvordan det lyder. Så håndsving giver med sikkerhed en "medrivende" musikalitet med et engagement man ikke kan sidde stille til. rulle6
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Anda » 23. dec 2011, 13:51

Sorensiim skrev:Anyways, planen var denne:

PC -> Toslink -> Yulong D100 -> 2x XLR -> Matrix Quattro -> 2x 6.3mm mono -> HD650 8-)

Er du gået videre med det her projekt? Jeg har overvejet om jeg skulle prøve det samme med min DacMagic :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Sorensiim » 23. dec 2011, 14:00

Anda skrev:
Sorensiim skrev:Anyways, planen var denne:

PC -> Toslink -> Yulong D100 -> 2x XLR -> Matrix Quattro -> 2x 6.3mm mono -> HD650 8-)

Er du gået videre med det her projekt? Jeg har overvejet om jeg skulle prøve det samme med min DacMagic :-)

Nej tværtimod - jeg gør det modsatte :-)

Min D100 har fundet sig en ny ejer her på forum'et, min lille forstærker er sat til salg og en anden forumbruger har udtrykt interesse i mine Pro 900... Jeg bruger for lidt til på at lytte derhjemme, så jeg opgraderer det mobile setup i stedet og kaster pengene i customs.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Anda » 23. dec 2011, 14:07

UforstĂĄeligt, men modigt :grin:
Din D100 ville nu have pyntet pĂĄ mit skrivebord, men det mĂĄ blive en anden gang ;-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Sorensiim » 23. dec 2011, 14:15

Anda skrev:UforstĂĄeligt, men modigt :grin:
Din D100 ville nu have pyntet pĂĄ mit skrivebord, men det mĂĄ blive en anden gang ;-)

Tjah... Hjemmelytteriet var 1-2 timer om ugen - mine in-ears fĂĄr 6-8 timer om dagen ;-)

...og du får en PB hvis den andne køber springer fra, men D100 kan klart anbefales!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Balanceret forstærker

Indlægaf Anda » 23. dec 2011, 14:32

Jeg har smidt lidt penge hos Brian (Odyssey), sĂĄ jeg har nok ikke rĂĄd, men skriv gerne hvis det bliver aktuelt :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster

cron